[VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Rena100

Berichten: 4854
Geregistreerd: 29-10-07
Woonplaats: Almelo

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 16:05

wat een knapperd zeg! Ik heb 3,5 maand ook mijn eerste eigen paard gekocht na jaren voor anderen gereden te hebben. Ook een paardje dat nog veel moet leren maar we gaan echt de goede kant op!

Leuk om jouw proces te volgen, ik vond het wel heel spannend in het begin :)

Nieuwe touwhalsters klik voor de advertentie


Rena100

Berichten: 4854
Geregistreerd: 29-10-07
Woonplaats: Almelo

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 14:13

Hoe is je eigen houding en positie ten opzichte naar je paard? Kan ook zijn dat jouw houding je paard laat stoppen, dat kan echt heel minimaal zijn.

Als ik aan het Freestylen ben met mijn paard en ik loop 1 pas richting haar schouder, dan stopt ze of gaat langzamer. Je eigen houding kan dus best wel invloed hebben. Een filmpje zou helpen om je daarbij te kunnen adviseren hier op bokt.

Nieuwe touwhalsters klik voor de advertentie

Rena100

Berichten: 4854
Geregistreerd: 29-10-07
Woonplaats: Almelo

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-17 14:10

Bij ons gaan ze wel gewoon naar buiten met de sneeuw hoor, in de paddock krijgen ze sowieso bijgevoerd. Alleen als het echt heel veel regent dan willen ze nog wel eens een dagje binnen blijven.

Nieuwe touwhalsters klik voor de advertentie


Rena100

Berichten: 4854
Geregistreerd: 29-10-07
Woonplaats: Almelo

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-17 08:21

Zadel ligt niet mooi recht, maar helt een beetje naar achter zoals Annouk ook zei. Denk dat je een grotere boom moet hebben, medium wide. Voel ook goed even of de kussen zacht genoeg zijn, dat er geen dikke ophopingen inzitten of dikke harde stukken in de vulling.

Om echt goed te weten hoe die past moet je hem wel aansingelen, een los zadel op de rug zegt niets, met aansingelen zie je snel genoeg hoe dit gaat passen. Ik verwacht dat je als je hem aansingelt dat de achterkant dan strak op de rug komt te liggen.

Nieuwe touwhalsters klik voor de advertentie

Rena100

Berichten: 4854
Geregistreerd: 29-10-07
Woonplaats: Almelo

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 08:27

Gewoon afknippen! Als je het niet gebruikt moet je gewoon een stuk afknippen en dan voor dat laatste stukje inderdaad zo'n hoesje eromheen doen. Als je zo'n 15 cm overhoudt, heb je nog wat speling voor als je een keer iemand anders erop wil laten.

Nieuwe touwhalsters klik voor de advertentie

Rena100

Berichten: 4854
Geregistreerd: 29-10-07
Woonplaats: Almelo

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 08:07

Bij ons op stal gingen ze vrijdag en zaterdag het pad naar de paddocks bestraten, dat betekent dus 2 dagen niet buiten...nou dan voel ik me echt mega schuldig hoor. Ze hebben wel in een andere paddock (los van de andere) allemaal een half uurtje kunnen staan, maar dat is toch niets vergeleken met een hele dag. Dus dan probeer ik zelf zoveel mogelijk mijn paard beweging te geven, dus wat eerder naar stal en wat langer blijven, zodat ze toch nog even in een paddock los kan lopen.

Ik denk eerder dat je het misschien iets te rustig aanpakt en dat jouw eigen onzekerheid een reden is voor je paard om daar misbruik van te maken. Ik heb veel met jonge paarden gewerkt die longeren nog helemaal niet kenden, en na 3 sessies zit dat er wel op hoor. En ja natuurlijk proberen ze hier en daar wel eens wat uit, maar als je dat maar goed genoeg voor bent, dan kan je een jong paard na 3 of 4 keer echt prima longeren. Ik denk dat je je paard iets minder moet betuttelen, althans zo klinkt het. Ze is vervelend omdat ze natte voetjes krijgt, nou daar krijgt bij mij geen enkel paard de kans voor hoor, ook als het nat is, moeten ze gewoon normaal doen.

Nieuwe touwhalsters klik voor de advertentie

Rena100

Berichten: 4854
Geregistreerd: 29-10-07
Woonplaats: Almelo

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 07:25

Ik ken nog een cranio sacraal therapeut uit Antwerpen, over haar hoor ik goede verhalen, ze komt eens in de zoveel tijd onze kant op en behandeld dan heel wat paarden. Maybritt heet zij (achternaam weet ik zo niet).

Nieuwe touwhalsters klik voor de advertentie

Rena100

Berichten: 4854
Geregistreerd: 29-10-07
Woonplaats: Almelo

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-18 07:17

Heb je je paard aan de rechterkant van de tweepaards trailer staan? Heb je daar een speciale reden voor? Advies is om juist paard aan de linkerkant te zetten als je er 1 in hebt staan, i.v.m. zwaarte bij bijvoorbeeld berm raken. Ik zou het persoonlijk niet zo snel doen zo.

Maar wel fijn dat je wel verschil merkt, ik hoop dat het nu de betere kant op gaat! En dat je ook nog weer een keer lekker kan gaan rijden :)

Nieuwe touwhalsters klik voor de advertentie

Rena100

Berichten: 4854
Geregistreerd: 29-10-07
Woonplaats: Almelo

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 08:44

Hee dat is goed nieuws! Ik hoop voor je dat het zo blijft en eigenlijk alleen nog maar verbetert.

Ik las dat je magnesium ging bijvoeren, dat heeft wel zo'n 2 a 3 weken nodig om verschil te merken, dus ik zou niet na een weekje al stoppen.

Nieuwe touwhalsters klik voor de advertentie

Rena100

Berichten: 4854
Geregistreerd: 29-10-07
Woonplaats: Almelo

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 08:20

Hihi dat doet ze heel leuk :) Fijn dat het nu een stuk beter gaat, ik hoop dat je er straks ook fijn mee kan rijden :)

Nieuwe touwhalsters klik voor de advertentie

Rena100

Berichten: 4854
Geregistreerd: 29-10-07
Woonplaats: Almelo

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-19 07:08

Het zit je ook niet mee he :( Hoop dat het niets ernstigs is.

Wat betreft je zadel, vind hem zo op t oog achterover kiepen, middelpunt is niet mooi recht.

Nieuwe touwhalsters klik voor de advertentie

Rena100

Berichten: 4854
Geregistreerd: 29-10-07
Woonplaats: Almelo

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-19 07:01

Goed dat je op je eigen gevoel vertrouwd! 'Net gewassen'is wel een verkooptruc.

Er komt vanzelf wat op je pad!

Nieuwe touwhalsters klik voor de advertentie

Rena100

Berichten: 4854
Geregistreerd: 29-10-07
Woonplaats: Almelo

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-19 06:45

Oh ik heb alles gevolgd van je! Vanaf dat Callie kwam, en helaas ook weer ging :( Maar hoe leuk is dit! Het is je zo ontzettend gegund! En wat een leuk paard, zo'n aansprekend koppie <3

Heel veel geluk samen en op naar een hele mooie tijd!

Nieuwe touwhalsters klik voor de advertentie


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 bezoekers