Kinderen en hun pony's kletstopic?

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 

myk_en_shant

Berichten: 3268
Geregistreerd: 15-12-10
Woonplaats: Steenwijkerwold

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-17 10:43

Ilora gewoon lekker doorgaan zoals nu, zolang je dochter de pony niet in de weg zit of uit balans trekt is het goed


myk_en_shant

Berichten: 3268
Geregistreerd: 15-12-10
Woonplaats: Steenwijkerwold

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-17 10:44

Zadel ligt hier wel iets te ver naar voren, maar toont als geheel wel beter. Minder groot zeg maar

myk_en_shant

Berichten: 3268
Geregistreerd: 15-12-10
Woonplaats: Steenwijkerwold

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-17 10:47

Dit soort pony's zijn goud waard, zulke braverikken zijn zeldzaam. En als ze er zijn vragen ze de hoofdprijs ervoor. Weet je hoe moeilijk het is om een beetje brave lespony te vinden, letterlijk om te janken zo moeilijk

myk_en_shant

Berichten: 3268
Geregistreerd: 15-12-10
Woonplaats: Steenwijkerwold

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-17 10:49

llora schreef:
myk_en_shant schreef:
Zadel ligt hier wel iets te ver naar voren, maar toont als geheel wel beter. Minder groot zeg maar



De wintec schoof altijd enorm naar voren. Ook al legde je hem goed. Na enkele passen draf lag het in de nek. Met de barefoot blijft het liggen


Als zadel naar voren blijft schuiven was de boommaat niet goed, een goed op maat gemaakt zadel hoort niet naar voren te schuiven, ongeacht het merk

myk_en_shant

Berichten: 3268
Geregistreerd: 15-12-10
Woonplaats: Steenwijkerwold

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-17 11:12

llora schreef:
myk_en_shant schreef:
Dit soort pony's zijn goud waard, zulke braverikken zijn zeldzaam. En als ze er zijn vragen ze de hoofdprijs ervoor. Weet je hoe moeilijk het is om een beetje brave lespony te vinden, letterlijk om te janken zo moeilijk



Probleem is dat ik ook niet de budgetten heb om van die brave ponys te kopen van 4000 a 5000 euro die ze aanbieden. Want er zitten er brave tussen maar de prijzen dat ze erboor vragen is te hoog voor mijn budget.



Dat was dus ook mijn probleem, budget heb ik er ook niet voor.
Gelukkig hebben we onze shet Jill toen gratis gekregen en ze werd zelfs nog gebracht ook, hihi.
Wat zijn we nu blij met dit kleine monster, kende toen nog weinig (was zadel en ruitermak, kende gas en ho, stuurtje nog niet goed bevestigd), maar een topkarakter. Maar ook een echte shet haha.
Met een ruitertje die ik toen had, haar onder mijn begeleiding verder doorgereden. Nu kunnen er kindjes al vrij snel los op haar rijden.

Het opleiden van de paarden en pony's doen we nu dus zelf maar. Het is niet te betalen een brave pony. In de goedkopere klasse of ze mankeren allerlei dingen, of ze zijn al stokoud. En dan ga ik ze niet de lessen in gooien

myk_en_shant

Berichten: 3268
Geregistreerd: 15-12-10
Woonplaats: Steenwijkerwold

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-17 14:30

Je moet het idd net treffen. Soms moet je een gok wagen. Dit heb ik meerdere malen gedaan. Bij de ene pakte het goed uit en bij de andere niet. Die zijn dus ook weer verkocht nadat ze een goede opvoeding en opleiding hebben gehad.
Maar ben voor mijzelf wel uit, een welshje komt er voor mij niet er meer in. Te sensibel en te rap.

myk_en_shant

Berichten: 3268
Geregistreerd: 15-12-10
Woonplaats: Steenwijkerwold

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 19:26

Wat een leuke tinkiewinkie. Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst.

Dochterlief heeft vandaag logopedie te paard gehad, ze heeft moeite met een aantal letters en ze praat snel binnensmonds met het liefst vingers in haar mond.
Daarnaast heeft ze veel moeite met lezen, dit komt voornamelijk vanuit dat ze een behoorlijke wiebelkind is, kontje zit geen seconde stil. Doordat haar lichaam continu in beweging moet zijn, kan ze niet concentreren op het lezen.

Tijdens het rijden is haar kontje / lichaam voortdurend in beweging, dus daar hoeft ze zich niet op te concentreren en kan ze meer ontspannen en focussen op spraak en lezen.
En werkelijk waar dit gebeurde idd, de woorden kwamen er duidelijker uit en ze leest een heel stuk flotter.

En prachtig om te zien. Helaas geen foto's en filmpjes van gemaakt. En naast het paard lopen en foto's maken lukt niet hahaha.

Hopelijk kan ik binnenkort even iemand extra regelen hiervoor.
Vind het wel leuk om zo de vorderingen zo te kunnen vastleggen.

myk_en_shant

Berichten: 3268
Geregistreerd: 15-12-10
Woonplaats: Steenwijkerwold

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 20:10

MizzMontana schreef:
Wauw wat bijzonder! Daar heb ik nog niet eerder van gehoord. Fijn ook dat het zo goed helpt :)


Het bestaat ook nog niet zo heel lang. Het is ontwikkeld voor kinderen met beperkingen. Maar ondertussen hebben ze het aanbodpakket uitgebreid, met kinderen die spaak lopen bij gewone logopedie, of dat het kind afkeer heeft gekregen bij gewone logopedie.

Het wordt in principe vergoed door je zorgverzekering, echter moet je er iets bij betalen, omdat het een speciale behandeling/ therapie is.

Voor meer informatie kun je kijken op http://www.stap4stap.nl .
Ze krijgt logopedie van Julie, dat is een goede kennis van mij.

myk_en_shant

Berichten: 3268
Geregistreerd: 15-12-10
Woonplaats: Steenwijkerwold

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-18 13:42

Heel veel sterkte gewenst, helaas zelf ook een paar keer met dit bijltje gehakt.

myk_en_shant

Berichten: 3268
Geregistreerd: 15-12-10
Woonplaats: Steenwijkerwold

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-18 09:11

MizzMontana schreef:
Vandaag ga ik rond bellen voor een pony. We hebben straks 2 paarden aan huis maar ik wil er wel één bij, zodat er nooit één alleen staat als ik ga rijden.
Wat is jullie ervaring met een kleine (A of B) pony bij de paarden in?
Andere optie is een jaarling er bij kopen, maar die moet over 3 jaar ook gereden worden of weer verkocht. De pony zou gewoon kunnen blijven.


Mijn ervaring is dat die kleine donderstralen goed van zich af kunnen bijten en dat het wel goed gaat.

Heb ook een a welshje tussen bij twee haflingers gehad en dit was geen probleem.

Heb nu ook een b pony bij een grote e pony staan.
Afbeelding

myk_en_shant

Berichten: 3268
Geregistreerd: 15-12-10
Woonplaats: Steenwijkerwold

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-18 19:38

Hier helaas wat minder leuk mededeling, de shet die onlangs bevangen was, is nu kort achterelkaar weer bevangen geworden en het knapt maar niet op. We lopen nu al drie maanden na de eerste bevangenheid te klooien ermee. Buut en bloedverdunner geeft niet voldoende ondersteuning en het raakt maar niet over.
Vrijdag de beslissing genomen om haar deze week in te laten slapen.
Vrijdag was het ook nog de verjaardag van dochterlief, dus we hebben het haar vandaag pas vertelt, vanochtend een afscheid fotoshoot gedaan. Dit ging wel gepaard met een traan en een lach. Ondanks de pijn blijft het een shet en eten blijft heeeeel belangrijk.
Morgen maak ik een afspraak voor woensdag om in te laten slapen.

Afbeelding

myk_en_shant

Berichten: 3268
Geregistreerd: 15-12-10
Woonplaats: Steenwijkerwold

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-18 21:18

Cushing was idd uitgesloten, vermoedelijk wel insuline resistent. Dit is verder niet uitgezocht ivm geen verbetering in de situatie van de bevangenheid. Dus om verdere pijn en verdere kosten te voorkomen hebben we besloten om haar in te laten slapen.
Met insuline resistentie zit ook best een hoog prijskaartje aan betreft dieet en dergelijke. En ook al pas je alles aan, geeft dit geen garantie dat het goed gaat.

myk_en_shant

Berichten: 3268
Geregistreerd: 15-12-10
Woonplaats: Steenwijkerwold

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-18 21:13

Gisteren een afscheid fotoshoot gehad en er zijn mooie foto's uit voort gekomen.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

myk_en_shant

Berichten: 3268
Geregistreerd: 15-12-10
Woonplaats: Steenwijkerwold

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-18 21:55

Allen bedankt voor jullie steun en medeleven. Jill is heel rustig en vredig ingeslapen.

Wegens de kou zijn we weinig met de paarden bezig.
Alleen logopedie te paard, Helaas lukt het mij niet om het filmpje te plaatsen. Zal later nog een keer proberen.

myk_en_shant

Berichten: 3268
Geregistreerd: 15-12-10
Woonplaats: Steenwijkerwold

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-18 11:18

Wat een leuke verhalen allemaal weer.
Herken zeker het verhaal van chasey, ben al bijna 24 jaar vrijwilliger bij aangepast paardrijden en twee van mijn paarden lopen ook mee in de lessen. Dit verhaal hebben we ook meerdere keren meegemaakt, maar net wat je zei. Ze moeten wel uitgedaagd worden om uit hun comfortzone te gaan. Zo gaat het in het echte leven ook. Op deze manier leren ze er beter om te gaan met veranderde situaties.

Wel fijn dat hij het wel op een goede en ontspannen manier kon afsluiten. Anders merk je dit de hele dag nog door.

En wat een leuke foto's allemaal,daar kan ik ontzettend van genieten, die onbezorgde omgang van kinderen met hun pony's.

Chantal heeft eindelijk ook weer een les gehad, ze heeft vrijdag een keer op haar "eigen" pony Elsa gereden. Deze pony hebben we eigenlijks aangekocht voor de lessen,met het oog op de toekomst voor Chantal.

Elsa is eigenlijks nog veel te groen voor haar, ze is effectief driekwart jaar onder de man en nog erg groen in alles. Ze is zes jaar oud en wordt in april zeven. Ze vind dingen nog vaak spannend, maar ze is wel braaf.

Elsa had voor de les van Chantal nog een les gelopen, dus nog lekker moe van die, is Chantal erop gegaan. Chantal moest wel het bokriempje vast blijven houden, ze heeft nog te veel wiebelhandjes en dit vind Elsa te spannend.
Alles ging erg goed en Chantal heeft genoten van de les.

De foto's zijn screenshots van een filmpje, dus kwaliteit is wat minder.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

myk_en_shant

Berichten: 3268
Geregistreerd: 15-12-10
Woonplaats: Steenwijkerwold

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-18 20:14

Wauw cemlys wat een prachtige foto.

En wat is iedereen weer fanatiek met rijden zeg en er komen weer prachtige foto's voorbij.

Chantal heeft vandaag weer les gehad en ze heeft vandaag voor het eerst volledig los gereden, dus ook de draf.


Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

myk_en_shant

Berichten: 3268
Geregistreerd: 15-12-10
Woonplaats: Steenwijkerwold

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-18 20:24

Succes morgen SusanH

myk_en_shant

Berichten: 3268
Geregistreerd: 15-12-10
Woonplaats: Steenwijkerwold

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-18 18:37

IJsco_Love schreef:
Wat een leuke pony Susan!
Fijn dat jullie echt de tijd krijgen voor je hem koopt. +:)+

Mijn dochter heeft gisteren weer gereden op de manege, voor het eerst weer op ponu waar ze paar weken geleden van af gevallen was :+!ze vond het helemaal niet eng om weer op de pony te stappen, mijn man (die bij de val was) vond het veel enger hahahha _O-
Ze deed het heel goed. Stoer kind 8-)

Bij mij staat op mijn (nieuwe) stal een b-pony sinds deze week te koop waar eigenaar te groot voor is geworden. Heel brave pony. Dochter rijdt er soms al op. Nu smeekt ze om te kopen de pony.....ik vind het lastig. Eigenlijk ik vind zij moet langer rijden voor eigen pony. Maar zo een als deze zijn er niet veel, zo braaf... beestje is al zeventien dus als we haar kopen doen we het nooit meer weg, dan mag ze voor altijd blijven :+ mocht pony nog paar jaar meegaan en Maeley is te groot, dan de tweeling is oud genoeg (als die willen rijden....ga ze niet verplicht doen O:)). Tegen de tijd dat zij er uit gegroeid zijn kan pony met pensioen haha. Dus als we haar kopen is dat wel voor de rest van haar leven....

Manlief ziet het wel zitten, ik twijfel nog erg. Ik zal de komende jaren het meeste de pony verzorgen en heb het eigenlijk al druk genoeg met Feykn :+ maar veel mensen zeggen twee is niet veel meer dan één, je bent toch al op de stal. Hoe hebben jullie besluit dat kind pony kreeg /mocht? Of waarom juist niet?
Hoe oud was je kind bij eerste pony?
Dochter weet niet dat we er over denken 8)7 wil geen valse hoop geven haha



Een tweede heeft idd niet veel extra tijd kwijt.

Tja mijn dochter heeft gewoonweg sstrontgeluk dat mama een lesgeefstal heeft hahaha. Dus er zijn altijd paarden en pony's tot haar beschikking.

myk_en_shant

Berichten: 3268
Geregistreerd: 15-12-10
Woonplaats: Steenwijkerwold

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 10:24

IJsco_love als je twijfelt betreft tijd, is het niet mogelijk om voor een maandje de pony te leasen, zodat je kan kijken of het gaat lukken betreft tijd.

myk_en_shant

Berichten: 3268
Geregistreerd: 15-12-10
Woonplaats: Steenwijkerwold

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-18 08:16

Ben ook benieuwd naar de foto van de volledige verkleedpartij.

Gefeliciteerd ijsco_love. Heel veel fijne ritjes toegewenst.

myk_en_shant

Berichten: 3268
Geregistreerd: 15-12-10
Woonplaats: Steenwijkerwold

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 12:17

Ach wat sneu.

Hier ook een een meisje zielig, had beloofd met mooi weer, dat ze mocht rijden. Maar helaas heeft ze sinds zaterdag de waterpokken en om te voorkomen dat er blaasjes knappen, wordt er niet gereden.

myk_en_shant

Berichten: 3268
Geregistreerd: 15-12-10
Woonplaats: Steenwijkerwold

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 14:48

pmarena schreef:
Achgossie, wat een pech zeg! Was het te nat ofzo voor de Bixie?

Heeft ze zoveel waterpokken dan, dat je bang bent dat ze stuk gaan? Hier waren de waterpokken echt een eitje vorig jaar (stuk of 20 blaasjes die amper blaasje waren) maar sommigen zitten echt helemaal onder, sneu is dat :(:)


Helaas is ze echt een krentenbol, ze zit er van top tot teen eronder.

myk_en_shant

Berichten: 3268
Geregistreerd: 15-12-10
Woonplaats: Steenwijkerwold

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 17:50

Gelukkig heeft ze er niet heel veel last van, de jeuk is te doen en daarnaast is ze een beetje hangerig.
We zijn druk aan het smeren met zinkzalf en dit doet zijn werk goed.
Maar goed, ze baalt flink dat ze niet kan rijden.

myk_en_shant

Berichten: 3268
Geregistreerd: 15-12-10
Woonplaats: Steenwijkerwold

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 21:15

Gefeliciteerd met Flip.


IJsco_Love schreef:
Gefeliciteerd met flip *\o/* wat een leuk paard is dat :wow:

Pony Raya is nu officieel gekocht 8-) we gaan binnenkort nieuw zadel voor haar kopen want die zij nu heeft ik vind niet zo goed passen := het past wel maar niet echt precies, kan veel beter :+ . De zadelpasser komt na drie weken. Door nadenken over de zadel dacht ik ineens aan iets anders: beugels :o je ziet heel soms kinderen rijden met zo'n elastiekje aan de zijkant dat los gaat als ze vallen. Hebben jullie kinderen ervaring met die beugels mee? Raden jullie aan of niet?


Super dat je de pony officieel gekocht hebt.

Wat betreft de beugels, daar gebruik ik korfjes voor. Ideaal de schroef je aan de beugel en ze kunnen niet meer door de beugel schuiven.

Voor mijn lespaarden en pony's gebruik ik ze ook. Je hebt ze in kindermaat en volwassenen.



Afbeelding


Als je inzoomt zie je de korfjes

myk_en_shant

Berichten: 3268
Geregistreerd: 15-12-10
Woonplaats: Steenwijkerwold

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 22:45

Wat een leukie en die glimlach van oor tot oor zegt genoeg.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: bonnielau, Dartel, GrapeshotBot, jitskenienke, laura22, rien10 en 54 bezoekers