[VOLG] Het tij keren, kan dat?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
assebassie
Berichten: 1247
Geregistreerd: 19-02-13
Woonplaats: in de provincie Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 10:57

Hoi Monique, ik lees van af 't begin mee en ik vind dat je het super doet, sommige dingen die jij doet zou ik echt nu niet meer doen, vroeger (toen ik nog jong was, zoals jij :+ ) deed ik alles ook 'gewoon'.

Je hebt een karakterpaard die een nu een paar keer ervaren heeft dat ze sterker is dan jullie, dus kijk uit dat ze dat niet te vaak ervaart, wordt soms maar eens lekker boos op haar, wel eerlijk natuurlijk, maar volgens mij heeft ze daar veel respect voor!.
Ik heb er ook zo een, een ontzettend lieve merens merrie, maar soms moet ik haar echt even stevig aanpakken, en ik hou daar ook helemaal niet van, maar soms is het gewoon nodig voor de veiligheid van mens en dier.
Komt vast helemaal goed met jullie!

assebassie
Berichten: 1247
Geregistreerd: 19-02-13
Woonplaats: in de provincie Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 16:12

Boos worden is inderdaad gevaarlijk, je gaat heel snel een 'grens' over en dan wordt het link, het is dan moeilijk om te blijven 'denken' en dus eerlijk te blijven en goed te kijken naar je paard.
Maar het gaat er eigenlijk om dat je dominant gedrag vertoont, dat begrijpt je paard, doen ze zelf ook.

Spoiler:
enne, ik vind 54 jong hoor, was ik het nog maar |(

assebassie
Berichten: 1247
Geregistreerd: 19-02-13
Woonplaats: in de provincie Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-17 19:25

Knappe Callas, die doet alles voor een brokje, zelfs grinniken :+ .

En een Tink hetzelfde als een Merens? zal soms wel zo zijn, maar die van mij is gelukkig meestal heel kalm, rustig en dapper, schrikt weleens, maar welk paard doet dat niet?
Ze kan wel behoorlijk eigenwijs zijn en als ze iets moeilijk vind schudt ze ook met haar hoofd en knort ze, ze piept niet net als Callas :D .

assebassie
Berichten: 1247
Geregistreerd: 19-02-13
Woonplaats: in de provincie Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-17 20:25

Respect, dat heb ik voor je *\o/* , (jammer dat je niet in de buurt woont).
En volgens mij is het je gelukt het tij te keren, een hele prestatie!
Bedankt voor al je verslagen, ik heb er van genoten en blijf volgen!

assebassie
Berichten: 1247
Geregistreerd: 19-02-13
Woonplaats: in de provincie Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-17 17:43

Gossie Monique, die is braaf, mag je zeker trots op zijn!, ik vind wel de lijn achter haar benen een beetje gevaarlijk als die op de grond ligt bv. is ze er nooit op gaan staan?
Leek soms net of ik mezelf hoorde, ik zeg ook altijd goed zo en dan ook nog braaf haha
Ik ben benieuwd naar de volgende helft van je filmpje.

assebassie
Berichten: 1247
Geregistreerd: 19-02-13
Woonplaats: in de provincie Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 12:20

Ik kan je 2de filmpje niet zien Monique, en gezien de (geen één dus) reacties ben ik vermoedelijk niet de enigste!

En ik herken wel wat je gisteren had, meestal super braaf hier maar soms 8)7 , bij die van mij komt het door 't weer, bv veel wind, of veel vliegen, wordt ze erg sjago van :+ , misschien ook zoiets bij jou? die knallen kan me ook wel voorstellen dat ze daar op reageert, maar misschien toch de hengstigheid? Ben benieuwd wat daar uit gaat komen.

assebassie
Berichten: 1247
Geregistreerd: 19-02-13
Woonplaats: in de provincie Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 16:03

Net je filmpje bekeken, wat een braaf paard :j , en sommige situaties zou die van mij ook spannend vinden hoor, al die kinderen op een veld, eng is dat, ze gillen en rennen, houd ze niet van.
En ook best moeilijk terrein, niet makkelijk rijden daar, doet me denken aan de Ardennen, is wel geweldig om dat te kunnen met je paard, ze moeten dan zeker perfect luisteren, maar Callas doet het perfect vind ik en die trap is ook wel heel moeilijk hé.
Een drone, goed idee van je vriend :+ , dochter heeft er een, is echt heel mooi hoor, maar met vriend is wel gezelliger!

Ze is trouwens echt heel lief in de omgang, kan me voorstellen dat je gek op haar bent.
En de shetjes, wat een schatjes _/-\o_

assebassie
Berichten: 1247
Geregistreerd: 19-02-13
Woonplaats: in de provincie Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 19:32

Callas is gewoon een heel gevoelig beestje!
En je zegt dat er in dat weekend niks anders was, maar je vriend was er niet toch?, je had het erg druk en je bent met shadow bezig geweest, dat zijn voor haar wel veranderingen!
En wind kan ook een rol spelen in haar gedrag, vandaag is hier weer het bewijs geleverd, het was feest in de wei, met deze wind, 6je denk ik, ga ik niet het erf af, ik hoor dan zelf ook niks aankomen, te gevaarlijk.
Dus ik vermijd zeker bepaalde situaties, dat vind ik geen schande maar gewoon verstandig.
En die schrik voor het zweepje gaat heus wel weer weg, je bent gewoon goed bezig zo, maar altijd wel blijven uitkijken, al zijn ze nog zo lief, blijven paarden die onverwachts kunnen reageren.
En soms moet je niet één maar veel stappen terug doen, succes, gaat je lukken hoor!

assebassie
Berichten: 1247
Geregistreerd: 19-02-13
Woonplaats: in de provincie Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-17 11:13

Loslaten, ik doe niet anders haha, maar is niet erg hoor, er is nog heel veel wat ik wel kan gelukkig ;)
En als 't zo onrustig is bij jullie zou ik zeker geen dingen doen die ze moeilijk vind, gewoon ook voor jezelf, jullie kunnen al zoveel!

En dat was vast vrolijkheid van Callas hoor, had ik gisteren ook met mijn merens, even gelongeerd en toen mocht ze nog even 'los' , dat vind ze erg moeilijk, ze kruipt het liefst in mijn zak haha, dus deed ze daarna even een rondje voor zichzelf, ik geniet daar altijd van, ze bokt, springt, alle vier de beentjes in de lucht, zeker niet gemeen bedoelt, ze kijkt dan echt of het kan, en komt dan weer aangescheurd in mijn richting, ze is altijd vrolijk.
En Callas heeft meer respect voor jou dan voor boomstammen denk ik hoor, ze kijkt ook wel uit.

assebassie
Berichten: 1247
Geregistreerd: 19-02-13
Woonplaats: in de provincie Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 17:35

[quote="Monique1963"

Sowieso is paardrijden in wat voor vorm ook, het paard gebruiken. Ook al is dat vaak genoeg op een heel positieve manier, toch gebruik je het paard.[/quote]

Nou, kijk maar eens om je heen |( , paarden verdien meer respect van mensen dan ze meestal krijgen |( .

Maar over een half jaar gaat het weer een stuk beter met jou en Callas hoor, zeker weten, gewoon op 't gemakje doen dan komt het goed.

assebassie
Berichten: 1247
Geregistreerd: 19-02-13
Woonplaats: in de provincie Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 18:37

Fijn Mo, ook een klein rondje kan fijn zijn, beter kort en goed dan lang en drama, en ja wind en paarden is nooit zo'n goeie combinatie, maar kun je wel op trainen natuurlijk en als jullie dat samen kunnen gaat het zonder wind zeker goed *\o/* .

assebassie
Berichten: 1247
Geregistreerd: 19-02-13
Woonplaats: in de provincie Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-17 17:22

Mo, je moet gewoon meer op jezelf vertrouwen, je kan het, hebt ervaring zat en je doet het gewoon goed anders kon je nog niet zoveel dan dat je nu al kan met Callas *\o/* .
En al die nieuwe inzichten zijn op zich prima hoor, maar zoals we het vroeger (dus gewoon even geleden :+ ) deden, was echt niet allemaal verkeerd hoor, gewoon doen zoals je het al kan en niet teveel nadenken.
En ja soms denk je, hé dat had ik beter anders kunnen aanpakken, nou ja leer je dan weer van, met paarden ben je nooit uitgeleerd, blijf je jong van haha.

Maar wel gewoon lekker je belevenissen hier neerpennen, komt me soms zéér bekend voor, en leer ik dus weer van *D

assebassie
Berichten: 1247
Geregistreerd: 19-02-13
Woonplaats: in de provincie Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-17 17:49

Leuke filmpjes weer Mo, ze echt wel braaf!, en ' t is werkelijk net of ik mezelf hoor :D , mijn merrie wil ook vaak uit zichzelf gaan draven, en neemt ook een heel snel hapje gras als ze de berm ingaat, is altijd opletten met de ondeugd :+ .
En die schaduw, echt lachen hé, is natuurlijk ook héél eng :) .
Die camera is toch wel heel leuk hoor, weer iets om voor te sparen ;)

assebassie
Berichten: 1247
Geregistreerd: 19-02-13
Woonplaats: in de provincie Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-17 17:09

Haha, die dappere kleine Callas *\o/* ,wat kunnen paarden toch schijters zijn hé.
Maar die 'rot camper' :+ vond ze dan weer niet eng? dat zou die van mij nou weer eng vinden, zo'n groot ding wat je van voren nadert.
Maar wel fijn dat je toch genoten hebt,ze was eigenlijk best braaf, met haar kleine hartje _/-\o_

assebassie
Berichten: 1247
Geregistreerd: 19-02-13
Woonplaats: in de provincie Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 13:32

En helpt het niet als je met een bakje brokjes rammelt? ik ken het probleem niet hoor, hoef m'n hand maar even te bewegen en ze komen al aangestormd, ze krijgen dan wel een mini handje brokjes :D .

En laten kijken en ruiken aan 'enge' dingen doe ik ook altijd, als het veilig is natuurlijk hé, en we 'beslissen' dan samen wanneer we weer verder kunnen, teruggaan is geen optie, tenzij het heel gevaarlijk wordt, desnoods stap ik af en dan volgen ze me wel. Ach, het houdt je van de straat moet je maar denken :D


assebassie
Berichten: 1247
Geregistreerd: 19-02-13
Woonplaats: in de provincie Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-17 20:47

Waarschijnlijk maar goed dat je niet meer bent gaan rijden. Er was denk ik niet de juiste 'state of mind'.....

:):)

assebassie
Berichten: 1247
Geregistreerd: 19-02-13
Woonplaats: in de provincie Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-17 17:31

goed gedaan *\o/* ben jaloers :~ , hier is alles ook zo glad (bermen enzo), ik vind dat niks, dus blijf lekker binnen :brr:

assebassie
Berichten: 1247
Geregistreerd: 19-02-13
Woonplaats: in de provincie Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-17 20:08

Gelukkig goed afgelopen **\O/** , koliek is zo akelig,
is het misschien een idee om haar hooi in een net/zak te doen, zo te horen is zij nogal een vreetzakje en dan eet ze wat langzamer, werkt hier tenminste heel goed, los hooi is zo op, in een net of zak doen ze er veel langer mee en ze lopen er niet door.

assebassie
Berichten: 1247
Geregistreerd: 19-02-13
Woonplaats: in de provincie Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-17 21:31

Wat verschrikkelijk vervelend Mo, zweet ze ook? en kun je niet beter even de DA bellen voor advies? als 't niet minder wordt zou ik dat doen, en daarvoor even kijken of ze een versnelde hartslag heeft, kun je dat gelijk doorgeven, succes, hoop dat 't snel weer overgaat!

assebassie
Berichten: 1247
Geregistreerd: 19-02-13
Woonplaats: in de provincie Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-17 12:09

poeh gelukkig weer goed!
Bloedprikken is zeker een goed idee.
Olie over de brokken is misschien ook wel goed in dit geval, gewoon een scheut zonnebloemolie, goed voor de darmen.
Succes en ik hoop dat ze je niet meer zo laat schrikken (en ons ook niet), laat ze maar lekker irritant zijn, veel beter voor iedereen, ik heb er ook zo een hier, als die lief is vertrouw ik het niet, is een zéér dominante tante, maar liever dat dan ziek, dan maar niet kroelen ;)
is niet de merens, want die is superlief <3
Iedereen fijne kerst verder {:)-:(

assebassie
Berichten: 1247
Geregistreerd: 19-02-13
Woonplaats: in de provincie Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-17 20:27

Heeft ze geen gebitsproblemen?, kan ook koliek veroorzaken, succes met zoeken!

assebassie
Berichten: 1247
Geregistreerd: 19-02-13
Woonplaats: in de provincie Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-17 11:52

Wat fijn voor jullie, ik ben benieuwd naar je ervaringen, ik sta zelf erg sceptisch tegenover dit soort dingen, maar mijn boze merrie heeft ook wel eens bach bloesem remedies gehad, en dit deed wel wat, ze was altijd zeer gesloten en sindsdien gaat dat beter, makkelijk zal ze nooit worden, karaktertrekje wat in de familie zit! maar beter te handelen, dat wel.
Dus ben echt heel benieuwd wat dit bij Callas gaat doen, succes!

assebassie
Berichten: 1247
Geregistreerd: 19-02-13
Woonplaats: in de provincie Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-17 15:36

Haha, wij hebben nog wel een logeerkamer over voor de dierenarts :D , in een mooie omgeving waar je lekker kan fietsen en zeilen, ook nog plek om paarden mee te nemen :+ , dus de betreffende DA kan heel het jaar gratis op vakantie, nou ja gesloten beurs haha.

En mijn Merens lag vroeger heel vaak in de wei, overdag, ik werd regelmatig gewaarschuwd, is die wel goed, die ligt steeds, niks aan de hand, gewoon lui paard :Y) is nu minder, ligt wel elke nacht lekker in de pies |(

assebassie
Berichten: 1247
Geregistreerd: 19-02-13
Woonplaats: in de provincie Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 17:46

O, prachtig, wat een dappere hostes, kan ik haar ook inhuren? _/-\o_

assebassie
Berichten: 1247
Geregistreerd: 19-02-13
Woonplaats: in de provincie Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 18:39

Ach Mo, het is altijd fijn om een doel te hebben :+ , dit was weer een uitdaging en je hebt het weer 'goed' afgesloten toch?
En Callas zal altijd Callas blijven, geen 'doodbrave bok' dus }> .

Ik had een 32 jarige, nou die was op die leeftijd nog net zo heftig, echt niet normaal meer hoor, dan toen ze 'jong' was, alleen wist ik op den duur, hoe ik haar moest aanpakken en dat weet je nu bij Callas ook al aardig vind ik.
En mijn 19 jarige kan me nog steeds verrassen, maar ik weet meestal :D , wel wat ze gaat doen, maar soms, grrr....
En mijn 11 jarige Merens, ach daar moet ik altijd zo om lachen, die verraad zich altijd, dus ik weet precies wat ik kan verwachten, en die is gelukkig wat minder snel dan mijn arabier, die was omgedraaid voor je met je ogen kon knipperen haha.
Maar er moet ook wel wat inzitten toch, zo heel braaf is ook wel een beetje saai, niks voor jou denk ik, misschien heb ik het mis hoor, maar dan kun je beter een brommer kopen, gas erop en gaan, niet schrikken, niet wegspringen, ik heb een e-bike gekocht, wel makkelijk, maar absoluut geen uitdaging :o

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _Zeppelin, Fleuribelle, herous, Jussem, nardxash en 77 bezoekers