[VOLG] De avonturen van Nick en Bliksem

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-11-17 11:30

Hahaha ik ook! :') "Goedzooooo" of "Jaaaaaaaaaaaaa". :')
edit. En ik sta dan ook nog meestal die dingen in de paddock te doen, naast het huis van de buren. Wat moeten die soms wel niet denken. :Y)

Dat maakt toch niet uit hoe lang je filmpjes zijn? Je hoeft ze toch niet te monteren. Gewoon een account aanmaken joh.


Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Re: [VOLG]Het begin van een nieuwe vriendschap

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-11-17 11:54

Haha ik moest wel. Want op kriebelen reageerde hij niet :') Een zakje op zijn oor ook niet. Dus ja, dan maar met de vinger :')

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-11-17 17:34


Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-11-17 19:22

Schudden is niet het enige wat we hebben gedaan. Vandaag weer iets nieuws :')
Maar hoe heet het trucje? Ik heb nog geen idee.
Het 'Met de zweep op het blok tikken' trucje is zo lang.
Of kan ik het beter 'Ik sla Bliksem met de zweep' truc noemen?


Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-11-17 11:45

Zooo wat een gaaf weekend achter de rug. Zoveel indrukken!
Daan moest dit weekend nog figureren. En ik mocht ook mee doen! Wauw wat een ervaring. De set, de crew, al die techniek, organisatie. Super! En als je dan ook nog als figurant naast de hoofdrolspelers loopt, dan kan je nacht niet meer stuk. Ja, nacht. Zooo wat een lange nacht was dat. om 17:00 daar. En om 06:00 waren we weer thuis. :') :')

Gisteren met een slaperig hoofd hooi gehaald. Dat moeten we nog uit de trailer halen. Als ie vanavond leeg is, dan neem ik hem morgen mee naar Daan's werk. Daar mag hij even in de hal staan, zodat hij goed kan drogen en ik hem kan verven!
Omdat hij hier buiten staat moet ie een nieuwe beschermlaag. Het hout is nog goed, dus om dat zo te houden moet ie een likje verf.
Maar welke kleur zal ik doen? Zal ik gewoon lekker gek doen? Want dat past wel bij mij. Of zal ik het neutraal houden?
Ik neig naar lekker gek, zoals ik ben. Maar ik weet nog niet wat. Mmmmm.... zoveel kleurtjes en ik moet het dan proberen in te beelden op de trailer. Ik denk dat ik maar even ga fotoshoppen. :')

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Re: [VOLG]Het begin van een nieuwe vriendschap

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-11-17 21:37

Haha ik ben aan het overleggen met Daan welke kleur het wordt. Hij vindt roze prima. Ik denk dat het gewoon roze wordt! Zal van anderen wel weer commentaar krijgen, maar laat me daar niet meer door beïnvloeden.
Zo'n roze trailer wordt vast ook niet zo snel gestolen.

Ja misschien kom ik wel in beeld. Ik loop in een van de scenes naast de hoofdrolspelers mee :) Dus het hangt er vanaf hoever dat shot ingezoomd is. En ik sta in nog een andere scene met mijn bakkes vooraan. Dus wie weet ;) 1 december komt de teaser. Ben reuze benieuwd naar de film!

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-11-17 19:18

Vandaag kwam het zonnetje tevoorschijn en David, Marloes en hun nichtje waren lekker met de paardjes bezig.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-11-17 19:56

Dankje :)

Gisteren avond verf gehaald voor de trailer. Nou ik kan je zeggen, ik stond de trillen op mijn benen toen de beste man van de verfafdeling de kleur voor ons aan het mengen was :') :') Zou ik dat nu echt wel doen?!
Daan sprak me gelijk moed in. "Laat los wat een ander er van vindt, het is jouw trailer!"
Vandaag ben ik aan de slag gegaan. Eerst de hele trailer geschuurd. Althans, dat ging nog niet zo makkelijk. Het schuurapparaat werkte totaal niet mee, tot grote frustratie van zowel Daan als mij. Weg met dat kl*te ding. Heb een nieuwe gekocht en toen konden we aan de slag!
Was met het nieuwe apparaat zo gebeurd. En zoooo, wat was dat hout droooog. Het hout schreeuwde om een likje verf.
Dus ik pakte de pot verf en direct sloeg de twijfel weer toe. Wederom sprak Daan mij moed in.
En begon ik te verven......... wauw...flitsend! :Y)
Hij is nog niet af. Ik ga er morgen weer mee verder.

Welke kleur zal het zijn?! := 

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-11-17 21:35

Maflinger_S schreef:
Even denken: zuurstokroze.

:j :=

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-11-17 22:14

O:)

Afbeelding

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Re: [VOLG]Het begin van een nieuwe vriendschap

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-11-17 22:20

Dat komt uit mijn verleden. Ben ontzettend veel afgekraakt door mijn omgeving in het verleden. Ook door familie, omdat ik altijd al 'anders' was.
Ik durfde mezelf nooit te zijn. En dat ben ik spuugzat.
Ik vond en vind het moeilijk. Maar dit project is weer een goede leerschool.

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-11-17 02:29

Oooohhh ik sta nog steeds te trillen op de benen.
Uit bed gebeld. Nick los op straat! En ver ook! Helemaal over de zeik. Buren er achter aan. Gelukkig werd de buurman er wakker van.
En die is er samen met andere buren achteraan gegaan. Omheining is helemaal kapot.
Dwars er door gegaan. Bliksem stond nog in de weide.
Pfff. Gelukkig kon Daan Nick pakken midden op straat een eind verderop. In draf helemaal in paniek.
Nu is hij al 20 min thuis maar nog steeds bang en alert....
Wat is er gebeurd!? We weten het niet.
Morgen bij daglicht naar Nick kijken of hij wonden heeft. Zo op het oog niet.
Maar pffff wat een schrik!!!!

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Re: [VOLG]Het begin van een nieuwe vriendschap

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-11-17 08:55

Hij heeft de hele nacht niet gegeten van de stress.
Het blijft een raadsel wat er is gebeurd. Hij blijft angstig naar dr weide kijken.
Heb werkelijk geen oog meer dicht gedaan vannacht. Pfff...
straks als het licht is maar even op onderzoek uit gaan.
Je gaat vanalles denken. Maar er achter komen lukt toch niet.

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-11-17 21:48

Het gaat nu wel goed. Hij is de hele dag nog wel alert geweest op de hoek van de weide.
Maar - nadat ik de afrastering weer had gemaakt - hebben ze nog wel even weer in de weide gestaan. En waren wel rustig.
Vanmorgen was hij nog compleet in de stress. Dat nam gelukkig wel af gedurende de dag.
Hij begon zelfs weer wat trucjes uit de kast te halen en we hebben nog even in de weide met de roze bal gespeeld.
Voorlopig 's nachts maar even in de paddock.
Het blijft een raadsel wat er gebeurd is.
Ik ontdekte wel helemaal een spoor naar de hoek van de weide waar die door de draad is gegaan. Hij heeft de draad ook helemaal meegenomen de weg op.
Wat ben ik blij dat we net die weide hebben voorzien van koord ipv dat rottige, oude prikkeldraad wat er zat!

Ik heb wel foto's gemaakt vanmorgen, maar lukt nu even niet de link te kopiëren. Ga nu eerst even relaxen in bad!
Heb nog wel een foto van vanmiddag.

Afbeelding
Afbeelding

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-11-17 21:57

Van de drie draden waren de bovenste 2 kapot getrokken.
Afbeelding

Afbeelding

Hier de hoek waar hij door de draad is gegaan. De losse draad lag helemaal over de straat. Die had hij meegetrokken de straat op.
Afbeelding

En het spoor dat precies naar de hoek gaat.
Afbeelding

En zo verstijfd heeft hij de hele nacht gestaan. Niet aan zijn hooinet gezeten (dat is echt niet goed, want normaal doet hij een moord voor een plukje hooi).
En voordat ik de kinderen naar school bracht stond hij er nog steeds zo bij.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Gelukkig werd hij steeds rustiger gedurende de dag. En hebben we zelfs nog even gevoetbald in de weide.

Afbeelding

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-11-17 15:27

'Fijn' om te lezen dat er meerdere zijn die het meegemaakt hebben. En ook geen oorzaak weten. Want toch heb ik de neiging om mezelf weer de schuld te geven. Maarja, soms weet je het gewoon niet en is het overmacht.
Ben al lang blij dat we geen prikkeldraad meer hebben. We hadden omheining net nieuw, gelukkig!!! En dat is mijn geruststelling.

Nu mogen ze even lekker bij de buurman staan. Buurman heeft me net even geholpen de palen en koord te zetten. :) Daan is niet thuis, dus zo'n buurman is dan wel fijn die komt helpen. Maar dat is ook wel eigenbelang, want hij vindt het leuk om vanuit de woonkamer naar de paarden te kijken haha. :')

Afbeelding

Voor het donker wordt weer veilig in de paddock. :j

edit. Ik had het al eens eerder meegemaakt. Met James en Bliksem. Die stonden bij de cafetaria midden in de stad 4 of 5 kilometer verderop. :Y) Bamischijf halen, denk ik. :')
Dan sta je wel raar de kijken als er midden in de nacht politie voor je deur staat met zo'n zoeklicht op je huis gericht. _O-
Nu lachen we er om, maar op dat moment niet. Ach we kijken er maar met een lach naar terug en maken er maar een leuk verhaal van.
Daan en ik zeiden al tegen elkaar dat Nick patat moest gaan halen van Bliksem, maar de snackbar niet kon vinden. :+

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-11-17 12:48

Nick en Bliksem mogen zo weer lekker bij de buurman grasjes eten.

Vanmorgen nog een laatste keer de trailer geverfd. Hij staat bij Daan op zijn werk en kan daar mooi nog een paar dagen drogen. Daan gaat hem deze week nog even afkitten en dan is ie helemaal klaar :)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Thuis ga ik nog een sticker ontwerpen met Nick en Bliksem. Die komt op de zijkant. De schetsen heb ik al gemaakt. Deze week maar eens rustig voor gaan zitten.

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-11-17 10:54

Dank jullie. Ik moest er even aan wennen hoor, spannend vond ik het wel zo'n knalkleur. Maar... ja hij is eigenlijk best gaaf zo! Staat deze trailer wel goed :) Daan vindt hem ook gaaf geworden.

Zaterdag gaan we bij een andere auto kijken.
Mijn geliefde, dikke v6 is gesneuveld en daardoor hebben we tijdelijk een andere. Die doet het prima hoor, maar of het nu zo verstandig is om die voor de trailer te zetten is een tweede. Liever niet. Hij mag en kan het wel, maar het houdt niet over. Dus er moet wat anders komen :j Pas als we een andere auto hebben gaan we weer met Nick op stap. En dan mag hij mee naar de manege. *\o/*

De hoefsmid is gisteren geweest en hij vond Nick er goed uit zien. Dat vond ik wel fijn om te horen. Ook de hoefjes waren keurig. *\o/*

Binnenkort alleen even de tandarts laten komen. Heb al wel gemailt een week geleden, maar nog geen antwoord gehad. ;( Misschien over het hoofd gezien, ik wacht nog heel even af.

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-11-17 17:54


Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-12-17 08:22

Zo het was al weer even geleden dat ik wat met Nick had gedaan, maar David en ik hebben gisterenavond nog fijn wat gedaan met de paarden in de paddock. Eerst wat kunstjes op het blok en daarna heb ik er nog even op gezeten. Letterlijk, want echt rijden kun je het natuurlijk niet noemen. Maar daar is de paddock ook te klein voor.
Toch kun je er best leuk in hobbelen. En David wilde mij wel graag lesgeven. Dus zo gezegd zo gedaan. (David heeft ook even wat kunstjes gedaan op Nick zijn rug en het blok, zal daar zo ff een screenshot van maken, want dat heb ik live uitgezonden op FB. Ff kijken of dat lukt).

Gewoon lol met de knol
Spoiler:
Oja en ik heb 2 truien, een dikke bodywarmer en een dikke winterjas aan, dus ik lijk echt mega! (En ja ik had het nog koud).



David vroeg mij al of we dit weekend met de slee gaan. Nou wie weet!
En ook vroeg hij of we nog weer een kersttraining gaan doen, dus ook dat moet ik maar even gaan voorbereiden. :j Al zou het in de paddock dit keer niet kunnen. Die is zo vol met modder... -O- Maar een ander plekje verzinnen. :j

edit.
Screenshot van David. Niet heel mooie kwaliteit, maar gaat om het idee :D

Afbeelding

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-12-17 15:29

Ja ik zag het topic voorbij komen :j Ga ik ook een keer proberen!

Net Nick even weer aan het werk gezet, na het longeren lange lijnen geoefend. Moet dat toch echt eens vaker met hem oefenen. Hij vindt dat wel leuk en gaat er mooi van lopen.
Afbeelding

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-12-17 10:33

Ik moet er ook bij zeggen dat ik hem gisteren ook sinds maaaanden weer eens een bit in had gedaan. Zo'n kneveltrens dubbelgebroken. Daar begon hij gelijk mooi op te lopen. Toch maar eens vaker het bit gebruiken misschien?
Een keer afwisselen is natuurlijk nooit verkeerd.

"David, Marloes! We moeten nu naar school hoor".
"Nee, we willen eerst nog helpen de paardjes in de weide zetten".
"Oke...". :Y)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-12-17 13:38


Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-12-17 00:08

Afbeelding

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-12-17 12:54

Wat lief dankjewel!
Misschien ben ik ook wel professioneel, maar weet ik dat zelf niet. Ik teken alles uit mijn hoofd. Ja af en toe spiek ik even als ik even een opfrisser nodig hebt voor hoe iets er ook al weer uit ziet.
Maar de schetsen, die ik later uit werk, schud ik zo uit mijn mouw :P

Oefenen!
Voor de eerste keer met die gekke slee erachter deed Nick het keurig! Wat een lawaai maakt zo'n plastic slee. Toch wel gek als het maar achter je aan blijft komen. Ondanks dat bleef Nick goed naar mij luisteren.
Eerst nog vaker oefenen voordat de kinders in de slee mogen. Voor nu een zak hondenbrokken voor een beetje gewicht.
Ook moet het touw nog vervangen, was ik nog niet aan toe gekomen. Wel heeft Daan al een hele mooie afstandhouder gemaakt met panieksluitingen.
Van de week een ander touw regelen en dan kunnen we lekker verder oefenen.
Mocht er vanmiddag 15 cm liggen, dan speel ik zelf wel voor paard! :) Bliksem heeft het ook al te lang niet gedaan, dus ook die moet eerst weer even oefenen zonder kindjes.

Daan heeft trouwens eerst een tijdje meegelopen met de slee. Naast Nick en later achter Nick aan. Pas toen hij dat oke vond deden we hem aan Nick. En dat ging goed :j Dus Nick niet gelijk voor de leeuwen gegooid.

Afbeelding

Afbeelding


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: goldenarrow en 101 bezoekers