Kinderen en hun pony's kletstopic?

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
myk_en_shant

Berichten: 3268
Geregistreerd: 15-12-10
Woonplaats: Steenwijkerwold

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-17 19:43

Ik voeg mij aan, mijn dochtertje is nu zes en hobbelde tot sinds kort zo nu en dan op één van de paarden of op de shetjes.

Nu heeft ze A en B zwemdiploma, dus ze mocht op rijles met één van de shetjes.
Ben dan wel zelf instructrice van beroep, echter heb ik direct gezegd dat wanneer één van mijn kinderen interesse heeft in de paarden, dat ik ze de beginselen leer en dat ze dan privé les van een ander krijgen.

Zo geschiedde het afgelopen vrijdag, Chantal kreeg haar eerste rijles van een andere instructrice.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ze krijgt nu om de week een half uurtje les, dit is lang zat voor haar.


myk_en_shant

Berichten: 3268
Geregistreerd: 15-12-10
Woonplaats: Steenwijkerwold

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-17 20:19

Chantal heeft gewoon heel veel geluk dat mama zoveel paarden en pony's heeft, dat ze altijd een paard tot haar beschikking heeft en dat ze wanneer ze van de shet afgegroeid is, staat de volgende al klaar.


Afbeelding
Afbeelding

myk_en_shant

Berichten: 3268
Geregistreerd: 15-12-10
Woonplaats: Steenwijkerwold

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-17 21:16

Ik heb zelf bewust gekozen om dochterlief niet naar een manege te sturen. Helaas zijn de manege s in mijn omgeving van trieste niveau, van hakken en zagen en van de mep en ruk pluk vereniging.

Maar ook mede dat ik zelf de juiste paarden en pony's bezit.
En de reden voor privé les is dat ze snel afgeleid is en dan is één op één les net even wat beter voor haar. Ze leren van privé les meer en sneller.

myk_en_shant

Berichten: 3268
Geregistreerd: 15-12-10
Woonplaats: Steenwijkerwold

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-17 21:36

Privéles is idd vooral in het begin een aanrader. Later als de basis er goed in zit, kan altijd de overstap naar groepslessen gemaakt worden.

Chantal zal in de toekomst misschien een duoles gaan vormen met een vriendinnetje. Maar wil haar zolang mogelijk op privéles houden.

Het is idd zeer handig en fijn om de paarden en pony's zelf te hebben. Chantal kan nu op de verschillende paarden en pony's doorgroeien, in lengte maar ook zeker in niveau.

myk_en_shant

Berichten: 3268
Geregistreerd: 15-12-10
Woonplaats: Steenwijkerwold

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-17 12:54

Tja shetjes hahahhahaha geweldige monsters zijn het. Vaak is het een kwestie van opvoeding en consequent zijn. Ze behandelen als een grote shire in één gekrompen jasje, van een shire accepteer je ook niet alles vanwege de grote. Dus waarom zou je het van een shet wel accepteren.

De pony waar dochterlief op tijd is nog een jonge pony, maar kwa karakter een goedzak met een boevenrandje.

Dingen dingen die ze nog moeilijk vind zoals stelling aannemen en wendingen naar rechts, zal ze proberen onderuit te komen.
Ze heeft maar een kort halsje en een dikke buik hahaha.
Afvallen en losser maken zijn we nu druk mee bezig. Tevens hard aan de slag met balans. Dus de genoeg punten om aan te werken.

myk_en_shant

Berichten: 3268
Geregistreerd: 15-12-10
Woonplaats: Steenwijkerwold

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-17 20:43

Hier mag dochterlief ook nog niet alleen met de pony bezig, vind dr veel te jong voor. Ze mag ook alleen onder begeleiding van een volwassene naar de pony's toe in het land. En dit weet ze heel goed. Dat heb ik mijn beide kinderen vanaf het begin goed in de oren geknoopt. Bij de paarden word er niet gerend, niet zonder begeleiding van een volwassene naar de paarden toe.
Gelukkig zijn de meeste paarden en pony's erg gewend aan jonge kinderen die in de buurt spelen, zandbak is op een paar meter van de poetsplaats af. Maar toch blijft het opletten.

myk_en_shant

Berichten: 3268
Geregistreerd: 15-12-10
Woonplaats: Steenwijkerwold

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-17 13:15

Aaaaahhhhhhh wat een lieve foto EllyC.

Vrijdag zal dochterlief haar tweede rijles krijgen, ben benieuwd of het net zo goed gaat als de vorige keer.

Aankomende tijd zal ik minder online zijn ivm verhuizen, dus zal minder gaan reageren en posten. Morgen krijgen we de sleutel van de nieuwe woning en gaan we dichterbij stal wonen. Dus zal dochterlief vaker kunnen rijden.

myk_en_shant

Berichten: 3268
Geregistreerd: 15-12-10
Woonplaats: Steenwijkerwold

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-17 14:49

Wat een geweldige foto's weer.
En ja heel handig als je meerdere pony's tintje beschikking hebt, kan er over meepraten. Al gaat Chantal alleen maar op de ervarene pony's.
Tja als je jong bent doe je het gewoon, maar zodra je ouder wordt en ook nog moeder, dan ga je meer nadenken over de gevaren. En vooral omdat het je beroep is, dan kies je uiteraard voor de veilige opties.

Dank je SusanH, hopelijk zitten we met de herfstvakantie er in.
We hebben nu met wat hobbels in de weg te maken. We hadden oorspronkelijk gisteren al de overdracht, echter was de hypotheekverstrekker vergeten het geld over te boeken naar de notaris. En nu staat het er nog niet op hun rekening. Hopelijk morgen wel, anders gaan we het hoog opspelen. We hebben nu al flink wat kosten gemaakt door hun fout. Vrije dagen en lesafzeggingen gedaan.

myk_en_shant

Berichten: 3268
Geregistreerd: 15-12-10
Woonplaats: Steenwijkerwold

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-17 15:11

Als ik zou zeggen tegen Chantal wil je op Valentino, dan zou ze een gat in de lucht springen.
Val is maar 1.60 hoog en nog aardig spokerig bij tijden, dus echt een big nono dus.

Maar snap haar wel, hij is echt een lieverd en een knapperd. Afbeelding

myk_en_shant

Berichten: 3268
Geregistreerd: 15-12-10
Woonplaats: Steenwijkerwold

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-17 11:38

Zo weer een beetje bijgelezen, Murosch veel sterkte toegewenst, ook al zie je het aankomen, het blijft altijd een lastig iets.
Gelukkig heeft je dochtertje in het voorjaar iets leuks in het verschiet.

Bij ons staat het rijden een beetje op een zeer laag pitje ivm de verhuizing. Morgen zouden we eigenlijks les hebben,maar Dit hebben we verzet naar aankomende dinsdag. Morgen gaan de kinderen voor de tweede keer proefdraaien op de nieuwe school en dit vreet natuurlijk veel energie door alle nieuwe indrukken.

Misschien dat ik morgen als compensatie Chantal ophaal met de pony. Eerst even overleggen met de juf en bekijken hoe het weer is.
Stal ligt op 500 meter van hun school af en dan kan ze toch nog morgen even op de pony stappen.

myk_en_shant

Berichten: 3268
Geregistreerd: 15-12-10
Woonplaats: Steenwijkerwold

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 16:21

Kom ook weer even binnenvallen tussen alle verhuis en klus pirikelen door.
Gisteren heeft dochterlief eindelijk weer les gehad.

Helaas niet op de shet, die haalde ik gisteren met acuut bevangen uit het land, sh#t, k#t, f#ckzooi. Sorry voor de scheldkanonnade. Maar is de tweede keer dat een pony van mijn dochter overkomt.

Vorige pony hebben we in moeten slapen door Cushing en chronisch bevangen. Heb geen zin om die verdriet weer tegemoet te gaan.

Vorige pony was nog maar 13 jaar en deze nog maar zeven. We laten haar nu gelijk testen op Cushing. Wordt ze positief getest, dan weten we nog niet wat we gaan doen.

Maar goed gisteren heeft ze weer ontzettend genoten van de les. Ze zijn nu bezig met lichtrijden handen los van het zadel en begin van sturen. Ze reed gisteren op Amber, af en toe was Amber een beetje ondeugend door aan de longeerlijn te gaan omdraaien hahaha. Maar gelukkig vind Chantal dit niet eng.

Ze vind het nog heel moeilijk om handen laag te houden in de draf tijdens het sturen en lichtrijden,maar Dit komt vanzelf wel. Amber maakt uiteraard veel grotere passen dan Jill de shet.

Afbeelding
Afbeelding

myk_en_shant

Berichten: 3268
Geregistreerd: 15-12-10
Woonplaats: Steenwijkerwold

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-17 08:05

We balen idd echt wel.
Maar ik ben ook afhankelijk van wat mijn vader wil. Hij is de eigenaar van de shet. De grote paarden zijn voor mijn rekening, echter de shetjes voor de zijne.
Hij heeft gelijk te kennen gemaakt dat hij geen zin heeft om er veel geld in te pompen. Vorige pony heeft hem ook 1000 euro gekost aan behandeling. Hier heeft hij geen zin in.

Weet iemand toevallig een goedkoop adresje voor prascend voor het geval dat ze het wel heeft.
Als het goed is krijg ik vandaag, of morgen uitslag.

Dank je voor het compliment, ben zelf vanaf het begin erg bezig geweest met houding en zit.
Degene die haar nu les geeft merkt dat nu goed aan haar :D
Lang leve dat mama instructrice is, Hahaha.

En het is nu idd een kleine uk op grote Amber.

myk_en_shant

Berichten: 3268
Geregistreerd: 15-12-10
Woonplaats: Steenwijkerwold

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-17 12:34

Hahaha geweldig die laatste foto twee moddermonsters.

Dierenartsassistente heeft net gebeld.
Er is wel een lichte verhoogde waarde van 26, echter vermoeden ze dat er een valse positief is wegens de acute hoefbevangen.

Hopelijk zakt die nu met medicijnen snel af en kan er nog op het laatste moment van de actie nog geprikt worden. Tot en met dinsdag is het nog gratis.

Dus even flink mee duimen allemaal.
Hopelijk blijft het bij hoefbevangen, dan is het alleen een aangepast voer en kapbeleid.

We hebben helaas al veel met hoefbevangen te maken gehad en met Cushing.
Twee shetjes Cushing en hoefbevangen (die waren ook erg oud tegen de 30 jaar aan), de pony van mijn dochter idem. En mijn oude haflinger van 26 Cushing. Al deze pony's leven ondertussen niet meer. Maar we weten nog steeds hoe die hel is.

myk_en_shant

Berichten: 3268
Geregistreerd: 15-12-10
Woonplaats: Steenwijkerwold

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-17 16:31

Wow wat een verschil, lijkt wel een hele andere pony.

myk_en_shant

Berichten: 3268
Geregistreerd: 15-12-10
Woonplaats: Steenwijkerwold

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-17 16:55

Die is idd wel iets aan de smalle kant. Heb altijd geleerd dat er aan beide zijden een halve cm uit moet steken

myk_en_shant

Berichten: 3268
Geregistreerd: 15-12-10
Woonplaats: Steenwijkerwold

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 22:25

Vandaag heeft dochterlief weer les gehad op Amber, helaas was ik niet in gelegenheid om foto of filmpje van te maken. Maar ze genoot er weer ontzettend van en zo geconcentreerd dat de tong uit de mond kwam.
Ze heeft op Amber los gestapt en figuren gestuurd. En aan de lijn druk geoefend met lichtrijden.

Prachtige foto chasey. Soms zijn de momenten zo gunstig, dat je er gebruik van moet maken.

Nog even een positief berichtje over kleine Jillybilly, gelukkig hadden we een valse positief op de Cushing test, dus ze heeft geen Cushing en de vlag gaat hier uit.

myk_en_shant

Berichten: 3268
Geregistreerd: 15-12-10
Woonplaats: Steenwijkerwold

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 22:57

We zijn idd erg blij dat het een vals positief op Cushing was. En uiteraard met medicijnen is Cushing vaak goed te doen. Echter ken ik mijn vader, na het voorval van de vorige keer,gaat hij echt geen extra geld in een pony pompen. Dus dan zou euthanasie of slacht worden.

Maar gelukkig begint Jill weer aardig praatjes te krijgen hahaha. En ze loopt al weer veel meer zelf en aan de hand loopt ze al veel meer door.

Wat een schattige foto's komen er toch weer voorbij. Wel goed van je chasey die veiligheidshesjes.

Leuk dekentje cerastes en dan die pretletter foto, geweldig.

myk_en_shant

Berichten: 3268
Geregistreerd: 15-12-10
Woonplaats: Steenwijkerwold

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-17 21:01

Gisteren heeft Chantal ook weer rijles gehad en ze genoot er weer ontzetten van. Tongetje kwam regelmatig uit de mond van inspanning en goed opletten hihi.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Wat een ontzettend lief filmpje.

Wat balen cerestas, maar wat zoek je zo beetje, misschien weet iemand in dit topic nog wel een topper voor je.

myk_en_shant

Berichten: 3268
Geregistreerd: 15-12-10
Woonplaats: Steenwijkerwold

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-17 21:28

Dank je, daar zijn we ook hard mee bezig geweest om dit erin te krijgen.

myk_en_shant

Berichten: 3268
Geregistreerd: 15-12-10
Woonplaats: Steenwijkerwold

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-17 00:12

Chantal heeft ook korfjes aan de beugels, bijna al mijn paarden trouwens,sowieso waar beginners en half gevorderde op rijden. Ik moet nog twee setjes aanschaffen en dan zijn ze allemaal voorzien. Nu schroeven we ze regelmatig van het ene zadel naar de andere.

myk_en_shant

Berichten: 3268
Geregistreerd: 15-12-10
Woonplaats: Steenwijkerwold

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-17 18:44

En cerastes hoe is het afgelopen. Was de pony wat je zocht???


myk_en_shant

Berichten: 3268
Geregistreerd: 15-12-10
Woonplaats: Steenwijkerwold

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 07:54

Stal Loesje is zeer paardrijk. Lijkt mijn dochter wel hahaha,zij heeft zo beetje de hele little pony collectie, een mega paard van anderhalve meter groot :')
Maar wat een lief tafereel <3

myk_en_shant

Berichten: 3268
Geregistreerd: 15-12-10
Woonplaats: Steenwijkerwold

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-17 23:17

Hier helaas ook geen rijpret door een te slechte bak. Les van aanstaande vrijdag zal ook wel niet doorgaan, zie het in ieder geval niet gebeuren dat de bak binnen een dag weer goed is.
Dus dit jaar geen les meer voor dochterlief en mij,tussen oud en nieuw wordt er niet op de paarden en pony's gereden ivm het vele vuurwerk knallen. Hopelijk in het nieuwe jaar weer een goede start.

myk_en_shant

Berichten: 3268
Geregistreerd: 15-12-10
Woonplaats: Steenwijkerwold

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-17 10:28

Zoals op deze foto vind ik het nog niet storend, haar benen komen nog niet echt onder de buik weg, vind wel het zadel wat groot lijkend op de foto en dan is het erg vertekenend met de ruiter erop.

myk_en_shant

Berichten: 3268
Geregistreerd: 15-12-10
Woonplaats: Steenwijkerwold

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-17 10:40

llora schreef:
myk_en_shant schreef:
Zoals op deze foto vind ik het nog niet storend, haar benen komen nog niet echt onder de buik weg, vind wel het zadel wat groot lijkend op de foto en dan is het erg vertekenend met de ruiter erop.


Dat komt omdat her een boomloos zadel.is een barefoot en dit kon geen kwaad dat het wat groter toont. Omdat de draagoppervlakte helemaal anders is. Het is het enige zadel dat niet verschuift
Dit was de wintec die constant verschuift


[img]m/lx1EPQ.jpg[/img
Foto vertekent wel een beetje


De foto doet het niet.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Essie95, IASCrawler, Margot95, Vagabondo, voet en 23 bezoekers