Kinderen en hun pony's kletstopic?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34590
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-17 08:46

Dora is leuk!



SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34590
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 08:54

Wat een leuke pony's zeg. En idd wat er allemaal kan gebeuren, niet aan denken. Mijn dochter heeft zich nu in haar hoofd gehaald dat ze voltige leuk vindt. Ik vind het wat minder leuk. Maar ja, ze wil ook de beste springruiter ooit worden en gaan crossen net als pappa. Dus ja :+ dat worden nog meer grijze haren denk ik :')

Cerastes ik ben ook benieuwd. Maar snap ik nu goed dat jij ook op de C pony gaat? Dat vind ik wel een nadeel als we een pony zouden kopen, mijn man en ik passen niet op een pony. Ja tenzij het een hele brede fjord is of zo. Maar dat vind ik geen kinderpony's.

Trailer staat bij ons in de tuin. Is 2-paards, dus al gekocht op de toekomst. Maar eigenlijk ook noodzaak voor ons want als mijn man eventing start passen er 2 zadels in de zadelkamer en een fiets aan de rechterkant. Je moet anders zulke afstanden lopen iedere keer. En ook op vakantie is het handig, voer en alles kan aan de lege kant van de trailer. Ons paard maakt het niks uit wat er nog meer mee gaat. Die heeft al de gekste dingen naast hem in de trailer gehad.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34590
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 13:24

He gets Chasey wat vreselijk eng zeg. Gelukkig is het goed afgelopen. Stoer dat ze toch weer alles durft.

Op de manege waar onze dochter rijdt hebben ze allemaal korfjes aan de beugels. Vind ik een fijn idee. Ik wil ook een bp voor haar maar dat vindt mijn man niet zo nodig. In de springles is het wel verplicht.

Trailer wordt hier ook voor van alles gebruikt. Super handig.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34590
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-17 12:50

Cerastes: ook als ze niet los rijdt is het verstandig, er kan altijd een situatie zijn dat de pony zich los trekt of opzij springt.

Elastiek is ook handig :j .

eefjuh wat een lief plaatje. Onze dochter is ook zo gek met ons paard. En hij is zo lief met haar. Sommige paarden voelen echt aan dat je voorzichtig moet zijn met zo'n klein mensje.

Wij hebben zelf gewone standaard beugels. En ook vroeger gewone beugels. Toen bestond dat allemaal nog niet. En een iets te ruime cap, met kranten er in en zo'n dun elastiekje. Wat dat betreft maar goed dat alles nu veiliger is. Heb zelfs nog een oude foto van mij op manegepony, zonder cap. Dat is nu echt onbestaanbaar en maar goed ook.

Afbeelding

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34590
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-17 13:24

Ik had op buitenrit ook geen cap op := toen ik een jaar of 2 mijn verzorgpony reed vond ik dat niet meer nodig :o

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34590
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-17 20:11

Misschien heb je het al eens gezegd maar waar woon jij Getup?

Cerastes ik ben ook benieuwd :j

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34590
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-17 11:05

Luxemburg is mooi :))

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34590
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-17 11:24

Ik hou van bomen. Ben gek op bos. Ik vind het soms te kaal hier in NL. Maar ik heb het geluk dat wij precies tegen de Utrechtse Heuvelrug aan wonen, en dat we ook zo op de Veluwe zijn in 10 minuutjes rijden (met de auto dan :) ). Als we op vakantie gaan zoeken we ook altijd de bossen op.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34590
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-17 11:52

Heerlijk!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34590
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-17 15:53

DFW is mooi :j wij gaan er van het zomer weer heen. Hopelijk kan onze dochter goed genoeg rijden dan om mee het bos in te gaan op een pony van de manege. Maar als ik zie hoe ze nu rijdt is dat nog even afwachten. Wij hebben de bof dat we een stal hebben waar alles voorhanden is. Met een mooie renbaan erbij. Voelt als buiten rijden ( want omringd door bomen en wild loopt en vliegt er ook) maar je bent toch op stal. Om echt het bos in te kunnen moeten we met de trailer op pad.

Zo weer naar de manege. Helaas bericht dat ze net 2 pony's in hebben moeten laten slapen. Altijd verdrietig.

Cerastes jammer maar het gevoel is zo belangrijk. Dus logisch dat je er niet verder mee gaat.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34590
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-17 20:15

Het licht was ook zo mooi daarstraks. Lekker genieten samen.

Mijn dochter heeft heerlijk gereden, er staat 1 shet op de manege en daar mocht ze op vandaag. Dikke pret.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34590
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 08:43

Heerlijk Chasey.

Onze dochter is goed verwend door de Sint. Helemaal blij met pick up en trailer van Schleich. Had ik vroeger niet, zulke mooie paarden.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34590
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 09:03

Beter verwend dan verwaarloosd :P het is maar 1 keer <:) :D

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34590
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 15:39

Afbeelding

:D

Leuk hoor met pionnen. Wij hebben vroeger wat af geslalomd op de manege. Leer je goed van sturen.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34590
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 12:44

Leuk hoor zo in de sneeuw. Hier zorgt de sneeuw vooral voor aanpassingen in het programma. Gisteren geen wedstrijd en onze dochter kan niet naar paardrijden vanmiddag. In de kerstvakantie maar een inhaalles plannen.

Eefjuh dat ziet er ook leuk uit!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34590
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 13:19

Bij ons op stal loopt ook een grote herder. Wat ik altijd wel bijzonder vindt is dat die hond precies weet welke auto's en mensen bekend zijn, en welke niet. Als we eens met een andere auto komen slaat ze geheid aan.

Ik ben met die sneeuw wel blij met de binnenbak op de pensionstal waar wij staan. Hier ligt echt veel en nu sneeuwt het al weer behoorlijk. Ergste moet nog komen. Ik heb vanmorgen al op het paard gezeten. Voordeel van stal dichtbij en schoolgaand kind, in combinatie met onregelmatig werk.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34590
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 19:54

Mooi plaatje :)

Ik heb net een echte houten slee besteld. We hadden alleen zo'n plastic glij-ding. Maar heb voor Sinterklaas van de baas een VVV bon gekregen. Hoop dus op nog meer sneeuw deze winter. Dan kun je bij ons op stal ook mooi sleetje rijden :)) sommige plekken op het crossterrein zijn daar uitermate geschikt voor :D er liggen een paar mooie bulten waar je goed hard vanaf kan gaan. Begin dit jaar gleden we bijna de waterbak in :=

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34590
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-17 07:30

Ja maar ik wil hem ook kunnen gebruiken om haar bijv met de slee van school te halen. Dan is een houten echt fijner :j heb nu trouwens niet zo'n bord maar eentje waar je in zit, zoiets: https://www.bol.com/nl/p/plastic-jive-s ... gLt2_D_BwE. Nadeel is dat ik er niet goed in pas. En ik wil ook wel eens met de slee naar beneden :))

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34590
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-17 11:38

Wij hoeven alleen de straat maar over te steken. Ideaal. Vandaag staking. Waardeloos, gelukkig kon oma oppassen.

Verbaasde me trouwens weer over de flexibiliteit van kinderen. Zondag al voorbereid dat de ponyles niet door ging maandag. O joepie dan kan ik met iemand spelen. Ze vond het dus uiteindelijk helemaal niet erg en heeft heerlijk met een vriendinnetje gespeeld. Vind het wel netjes dat je een inhaalles af kan spreken. Dat had mijn manege vroeger niet.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34590
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-17 12:44

Ik had misschien mijn dienst nog kunnen ruilen, maar dan moeten ze niet minder dan 1 week van tevoren doorgeven dat de staking doorgaat. Ik vind het niet kunnen zo kort dag. En ik vind ook dat ze blij mogen zijn met wat ze al voor elkaar hebben gekregen. Meer zit er denk ik echt niet in. Wij hebben in de zorg ook tekorten, maar staken is hier geen optie. We kunnen moeilijk de bewoners zonder begeleiding laten zitten.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34590
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-17 15:05

Misschien een bijrijdster/verzorgster zoeken? Zodat de pony beweging krijgt. Durft ze wel aan de longe? Kan ze niet op haar eigen pony mee rijden in de les op de manege?

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34590
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-17 07:41

Het is gewoon niet eerlijk verdeeld dan. Ik heb gisteren wel kunnen rijden maar het ging niet van harte. Rijden met blaasontsteking is geen aanrader :+

Ik ga het filmpje zo even bekijken :j

Edit: ziet er al netjes uit hoor! Gaat vast goed komen. Grote dochter heb je al!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34590
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-17 19:33

Niet mee naar de schoenmaker gaan. Ik heb het bij een rijlaarzenmaker laten doen. Mijn laarzen waren te wijd door 15 kilo afvallen. Bij een ruitersportzaak kunnen ze je vast verder helpen.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34590
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-17 20:00

Jeetje 40 euro per laars....ik heb 50 euro betaald voor 1 paar. Waren wel Petries. Ik wilde mijn hkm laarzen ook smaller laten maken maar dat is slapper leer. Kon wel maar werd een stuk duurder. Dat dus niet laten doen omdat het geen dure laarzen waren. Zijn advies was zet ze op marktplaats. Krijg ze alleen niet verkocht.

Anders seconde opinion vragen bij een andere zaak? Als die ook nee zeggen weet je dat het niet haalbaar/zinvol is.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34590
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-17 10:08

:(:) voor Flip....


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: StonedRomy, Vagabondo en 103 bezoekers