[VOLG] Draver Dex zijn tweede kans

Moderators: Lous, RianneH, Neonlight, Nadia, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Felien_Kyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-17 13:23

Wat leuk! Ik ga ook volgen :) Ben benieuwd
Zit echt een vriendelijk hoofdje op!

Elaya ~ dressuur : B+2 - springen B+5

Felien_Kyra

Re: [VOLG] Draver Dex zijn tweede kans

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-17 21:23

Haha ik heb gezegd te volgen en heb nu uiteindelijk van 2 maand moeten bijlezen :') oeps...

Wat fijn dat hij geen last meer heeft gehad van zijn knie en misschien een goede beslissing om te verhuizen als je op die manier wel kan door trainen. Ik ben afgelopen winter ook verhuisd naar een stal die 2 tot 5 minuten rijden van de binnenbak is en wat was dat fijn deze winter, heb elke week gewoon dagelijks gereden. Ik had het ook moeilijk aangezien ik ook op een stal stond waar ik het erg gezellig had, maar heb het nu ook erg naar mijn zin, hopelijk is dat bij jou ook zo en hopelijk kan Dex zijn plekje daar ook vinden natuurlijk!

Ik vind het echt een heel leuk paardje om te zien :)

Felien_Kyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 16:44

Aah wat fijn dat het goed gaat op de nieuwe stal en dat je lekker kan trainen in de minder zware bak! :D

Ik wacht meestal behoorlijk lang met een regendeken.. maar die van mij krijgt nooit echt een hele dikke vacht. Het ligt een beetje aan de temperatuur, als die nog zo hoog blijft als nu dan is er voorlopig bij die van ons nog geen regendeken op.

Vaak begin ik in oktober/ november met een deken geloof ik.. :') weet het niet eens precies eigenlijk, geen idee hoe dat kan, heb ondertussen al heel wat jaartjes eigen paarden, maar nu ik hier over nadenk kan ik dus niet zeggen wanneer precies :') , heb ook niet echt een bepaalde temperatuur dat ik het doe, bekijk het altijd per week. Als het koud is en veel regen dan komt de deken erop.

Felien_Kyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 21:04

Fijn dat het zo goed blijft gaan en fijn dat je een cap hebt gevonden :D

Felien_Kyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-17 18:49

Nadiine__x schreef:
Gosh wat zonde van je hoofdstel!!

Tip voor een goed passend normaal hoofdstel.
Laat er 1 aanmeten van Bridle2fit!

Bij mij is. Bianca van joy4horses geweest en mijn merrie heeft nu een prachtig goed passend hoofdstel omdat alle onderdelen los samen gesteld worden!

Ik was voor het hele hoofdstel zonder frontriem en teugels 140 kwijt, dus ook zeker niet duur!

[ [url=m/a6yJt4.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik heb hier ook mijn bit vandaan, wat een verschil... wellicht als ze nog eens op stal komt kan ik ook gaan kijken voor een hoofdstel.

En nu even verder dit topic bijlezen *\o/*

Felien_Kyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-17 18:55

Mm ja balen van je hoofdstel... doe je helaas niks meer aan, gewoon maar blij zijn met hoe goed het rijden daarvoor ging :D

Felien_Kyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-17 20:45

Hahah geweldig :')

Felien_Kyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-17 10:36

Wauw wat een aparte maar mooie foto hierboven!

mm paarden doen wel vaker gekke dingen, soms denk ik al dat er wat is als die van mij chagrijnig staat te kijken :') maar goed, kijk zelf ook niet altijd vrolijk haha.
Hij is natuurlijk nog jong, mijn paard was een paar jaar geleden (toen ze 4/5 was), ook elke dag anders. De ene dag was ze ontzettend braaf, de volgende dag trok ze mijn halstertouw kapot als ik dacht even lekker rustig te gaan poetsen...
Inmiddels is ze 8 en er zitten af en toe nog wat gekke wilde momenten tussen maar het is echt pas sinds een jaar dat ze niet meer elke dag anders is.

Felien_Kyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 10:35

aaah wat een pech. Wel een schattig koppie zit erop haha.

Felien_Kyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-17 23:13

Even een berichtje zodat je weet dat ik nogsteeds mee lees :') Geweldig dat je ook met hem hebt gesprongen en dat het zo goed ging! Ben zelf van het springen dus dat is extra leuk om te zien en om helemaal te volgen :)

Felien_Kyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 09:14

Jaa ik rijd wel wedstrijden, is nu helaas niet zoveel in de buurt en heb telkens een balkje waardoor we geen winstpunt rijden {:)-:( merrie kan ontzettend goed springen maar ik weet nog niet altijd goed genoeg te rijden, waardoor ze heel lang word tijdens het parcours.. Maargoed blijven lekker doortrainen :D

Felien_Kyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-17 22:50

Hey ben ik ook weer, wat een leuke foto's en ik vind het vooral leuk dat je nu ook je eerste springlesje hebt gehad, fijn dat het zo goed ging :D

Ik vind dat je goede doelen maakt voor 2018, doelen die ook echt haalbaar zijn. Ik doe dit niet meer met de mijne, uiteindelijk bereik ik een heleboel maar mijn doelen behaal ik elk jaar amper, misschien dat ik te hoge verwachtingen heb. Toen ik mijn paardje net een jaar had en ik doelen had gemaakt voor het jaar daarop werd ik zo enorm teleurgesteld.. kwam denk ik omdat het bij de mensen om mij heen heel goed ging met wedstrijden etc en mijn paardje nou eenmaal wat langer aan het puberen bleef.. haha.

Fijn dat de osteopaat ook aangaf wat jij voelt, dat er verbetering is! :D snap dat je die bevestiging fijn vind. mag ik vragen wat een natuurgeneeskundige precies is?

Felien_Kyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-17 13:33

haha oke de natuurgeneeskundige klinkt een beetje vaag, maar dit vond ik jaren terug ook van de osteopaat dus vind het eigenlijk wel erg interessant! :D

Ik dacht vanochtend leuk een ritje te gaan maken zo met kerst samen met mijn zus, loopt het paardje van mijn zus kreupel :(

Dex ziet er inderdaad goed uit, jullie beide fijne kerstdagen gewenst :D

Felien_Kyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 22:57

hey hey!

Is het geen idee om te gaan kijken naar een andere instructrice, ik merk dat ik altijd vanaf begin af aan een instructrice heb gehad waar ik altijd weer bij "terug" kwam. Ik heb wel eens naast die instructrice andere lessen gehad maar niks werkte... ik raakte zelf gefrustreerd of mijn paard raakt gefrustreerd.

Voor mij werkt gelijk met meer contact rijden ook niet, heb wel contact maar gewoon lekker op een langere teugel net als jij en Dex fijn vinden. Ik moet zeggen dat mijn paard echt het tegenovergestelde is en eerder sloom is als te snel :')

Ik vind het soms nog wel eens vervelend om te zeggen dat ik al 4 jaar bezig ben en nog vrij weinig bereikt heb en dan zeggen mensen, "moet je niet eens ergens anders gaan lessen?" Maargoed ik heb nu tenminste plezier in het rijden en het gaat nu echt gewoon heel goed. Heeft misschien 4 jaar geduurd, maar het waren wel over het algemene plezierige jaren op het gebied van paardrijden :D

en trouwens je ziet echt verschil qua witte beentjes :j Vind het echt heel handig om te weten! Zou best fijn zijn dat even te kunnen doen zo vlak voor wedstrijd ! *\o/* Kun je uitleggen hoe je dat precies hebt gedaan? Gewoon erop sprayen en dan ???

Felien_Kyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 17:55

hahah oke, ik was moe toen k aan het typen was gisteren :') wat ik bedoelde met een langere teugel en contact moet je zien als laag rond hoor. Ik begin met mijn teugels helemaal los (zonder contact) en dan kan ze zelf even lekker warm worden in haar lichaam, die van mij heeft dit heel erg nodig en dan rijd ik verder eerst laag rond (dan heb ik dus wel contact) voordat ik haar echt op pak.

Goed dat je in ieder geval weet dat je bij deze instructrice wil blijven :)

Felien_Kyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 21:57

ruitje schreef:
Lekkere foto's, hij lijkt ook wel steeds donkerder te worden, maar dat zal wel in mijn hoofd zitten :')

Nope :') had ik ook al

Ik vind het zadel echt mooi <3

Felien_Kyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 09:02

Wat leuk dat ze dan toch mee kan vandaag! Heel veel plezier! :D

Felien_Kyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 21:23

Granoek schreef:
Whaha wat mensen toch kunnen verschillen (en paarden) :+
Fijn dat jullie het gezellig hebben gehad :D Hier zou dat voor beide vreselijk zijn haha
Wel jammer trouwens van dat boomloos zadel want ik vond hem die kleur ook mooi staan :=

Hahah hier zou een ook een merrie staan die zou laten merken dat ze klaar is met dat getut :') En ik zelf houd het ook nooit lang vol, elke keer denk ik voor wedstrijd: ga ik lekker uitgebreid poetsen, wassen blabla. Uiteindelijk sla ik altijd het wassen over en het poetsen duurt max 15 minuten _O-

Maar fijn dat jij en Dex t beide genieten vinden!
En wat leuk dat je mams mee is geweest en dat het zo leuk was :j

Felien_Kyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-18 22:04

En even helemaal bijgelezen, was erg druk met vanalles en nog wat :) Leuk dat er ook weer lekker springupdates waren, had ik uiteraard wel op instagram al voorbij zien komen, maar tekst en uitleg erbij is altijd leuk.

Vind het echt goed van je hoe erg je open staat voor allerlei dingen :j Zou ook nog wel wat voor mij kunnen zijn zo'n les geloof ik, moet ik mij maar eens even in gaan verdiepen, kende het verder ook niet..

Felien_Kyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 21:38

jaa ben weer bijgelezen.

Oeh is mij wel iets te kort die manen, maar goed als jij er blij mee bent :D Verder echt heerlijk hoe jou buitenritten verlopen of niet? Ook lekker veel buitenritjes :)

Felien_Kyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-18 06:57

Hee was een foto van de shoot al tegengekomen op je insta, echt leuk dat je zo werd gevraagd!

En kan t wel 100 keer blijven zeggen en ben haast jaloers hoe lekker jullie kunnen buitenrijden :j ook qua omgeving!

Verder vind ik Dex er ook gewoon goed uitzien. Rijd je nog wel in de bak met regelmaat? Of met dit lekkere weer even wat minder?

Felien_Kyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 12:23

Wauw, kan niet anders zeggen: wat een mooi zadel!

Felien_Kyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-18 14:06

als ik zo met de zweep achter mijn paard ga zwaaien dan is er wel iets meer spanning als bij Dex :') die staat zegmaar dan aan de andere kant van de bak.... haha

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie