Kinderen en hun pony's kletstopic?

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
llora
Berichten: 1302
Geregistreerd: 05-03-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-17 10:06

Van die mediactie voor cushing knappen ze heel goed op. Mijn grote merrie krijgt het Al Jaren en die staat op een halfje. Als ik meer geeft stopt ze met eten. Het is wel redelijk zware medicatie dat wel.

Hier zijn de kids ook vollop bezig met hun pony. Veel kuis werk hier met een witte pony. Maar gelukkig maakt hij alles goed met zijn gouden karakter.

Liefst commentaar op de grote van de ruiter. Zij gaat haar laatste half jaartje met de pony rijden en dan krijgt ze een grotere pony en gaat de jongere zus er verder mee rijden.


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


llora
Berichten: 1302
Geregistreerd: 05-03-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-17 13:40

Ruitertje weegt amper 25 kilo dus. Ze vind het zelf heel jammer dat ze te groot wordt. Nu nog een goede grotere pony zoeken. Wat niet gemakkelijk is en ik twijfel ook over de maat. Ruiter is 10 jaar

Voor de cushing. Ik wil u er wel op wijzen dat het seasenal rise is en dan is de waarde bij alle paarden hoger. De waarde kan zelfs verhoogd zijn als het dier stress had bij het bloedprikken. De waardes stijgen bij alle paarden als ze stress hebben. Mijn merrie heeft buiten de seasenat rise 61 pg/ml wat dus te hoog is want ze mag dan maar 49 pg/ml zijn. Maar als we de dosis medicatie verhogen zakt de waardes tot bijna de grens maar mijn paard is dan klinisch niet oke. Eet niet meer, vermagerd, en wordt futloos. Geven we ze maar een halve pil dan is ze vrolijk en happy eet goed en blijft op gewicht. Dus liever klinisch goed dan een perfecte waarde op papier.


Even een voorbeeld hoe ze was voor en dan na de mediactie ( halve pil)
Tussen de fotos zit een jaartje tussen. Paardjes is 27 jaar oud nu


Afbeelding
Afbeelding

llora
Berichten: 1302
Geregistreerd: 05-03-15

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-17 16:50

Heeft er iemand raad of dit bitje te smal is? Naar mijn gevoel wel.

Afbeelding
Afbeelding


Dit is een foto van na vier maand mediactie. Ik kan die mediactie voor cushing echt aanraden
Afbeelding

llora
Berichten: 1302
Geregistreerd: 05-03-15

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-17 16:50

Denk dat het een 10.5 cm is dubbel gebroken. Had er een ander gekocht toen we de pony hadden gekocht. Maar het blijkt dat hij beter loopt op het dubbelgebroken appelbitje loopt. Misschien is kijken voor een 11,5 dan.

llora
Berichten: 1302
Geregistreerd: 05-03-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-17 21:01

Wij waren op zoek naar een d pony.maar hebben de zoektocht toch terug opgeborgen. Net een pony op proef gehad. Beestje zou bomproef en voor beginners zijn. Beestje is gewoon niet te houden. Ik zelf had er moeite mee om hem rustig te krijgen. En de prijzen verschillen zo hard tussen zowel opgeleerde als niet opgeleerde

Nu ik heb een ruiter die eventueel mee de pony kan opleren en een jongere ruiter die de pony nog kan.uitbrengen op wedstrijd. Dus ik twijfel een opgeleerde pony te kopen die al meer kent en wedstrijd ervaring heeft of een onbeleerde. Zou voor mijn dochter van 10 jaar zijn die nu enkele jaren met de superbrave echt doodbrave a pony van ons rijd.maar mijn dochter is nog wel wat onzeker. Dus ik weet echt niet wat ik moet doen. En om nu 4000 euro neer te leggen voor een brave pony waarvan ze zeggen dat hij braaf is. Ik vind het zo moeilijk.

llora
Berichten: 1302
Geregistreerd: 05-03-15

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-17 22:28

En hoe oud was je dochter als ze ermee begon te rijden. Hier in de vrienden kring hebben de meeste een welsh. Super leuke beestjes maar vrees voor mijn onzekere dochter iets te vinnig. De meeste lopen ook voor de koets en daar zijn die echt geweldig in en leven dan echt op. Dus denk dat die niet zo geschikt zijn voor ons.


llora
Berichten: 1302
Geregistreerd: 05-03-15

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-17 11:31

Ik heb te weinig kennis van welshjes. Vind ze prachtig e. Maar om een groene welsh aan te schaffen durf ik niet. Ze kunnen best pittig zijn merk ik. Ik ga gewoon rustig blijven rond kijken. Sportpony hoeft niet perse als het maar een brave betrouwbare is. Want ik zet er tenslotte mijn kind . Heb al gedacht om op de manege bij ons is tussen de lesponys is te kijken of ze daar soms geen brave van verkopen.

llora
Berichten: 1302
Geregistreerd: 05-03-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-17 10:25

Hier is het ook extreem nat na de smeltende sneeuw en dan de onweersbuien. Paarden krijgen even rust.

Ik zit met een dilemma. Ik krijg langs alle kanten te horen dat de dochter echt wel te groot wordt voor de pony. Hoewel ze amper 24 kilo weegt. En dat ik een grotere moet kopen. Dit was ik van plan in de zomer. Ik wil dat ze eerst nog even ervaring opdoet met onze brave a pony. En ook omdat ik vind dat ze op een d pony echt nog wel klein toont. En ook omdat een brave pony vinden niet zo simpel is. Zeker niet in de winter.

Maar ik twijfel nu. Om toch een b of een c te kopen. Maar aan de andere kant zijn ze er dan weer zo snel uitgegroeid. En ik kan niet alle maten van ponys blijven houden. De apony mag nooit meer weg van de kids. Dus ja dan toch voor een b gaan?

Dit is onze dochter op de pony van 1.10.

Zou dit nog gaan tot eind de zomer?
Om nu hals overkop een pony te zoeken doe ik niet graag en ook het is gemakkelijker om als de paarden op de wei staan er eentje bij te voegen. Maar dan is de vraag welke maat? Ik weet het niet meer zo goed
Afbeelding


Afbeelding

llora
Berichten: 1302
Geregistreerd: 05-03-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-17 10:33

myk_en_shant schreef:
Zoals op deze foto vind ik het nog niet storend, haar benen komen nog niet echt onder de buik weg, vind wel het zadel wat groot lijkend op de foto en dan is het erg vertekenend met de ruiter erop.


Dat komt omdat her een boomloos zadel.is een barefoot en dit kon geen kwaad dat het wat groter toont. Omdat de draagoppervlakte helemaal anders is. Het is het enige zadel dat niet verschuift
Dit was de wintec die constant verschuift


[img]m/lx1EPQ.jpg[/img
Foto vertekent wel een beetje

llora
Berichten: 1302
Geregistreerd: 05-03-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-17 10:40

Onze dochter is van augustus tien jaar. Ik wil graag ineens een d pony maar dan moet het echt wel een brave zijn. Ruiter is nogal onzeker en ze is pas het laatste jaar echt veel meer beginnen rijden en.iets zekerder geworden. Onze a pony is doodbraaf en geeft haar enorm veel vertrouwen. Daarmee dat ik ze het liefste er nog even mee zie rijden. Maar de mensen rondom mij willen mij pushen en bieden allerei ponys aan. Maar ik twijfel zo hard. En ik weet ook dat onze apony in het groot vinden niet zo gemakkelijk gaat zijn. Onze kleine schat is goud waard

En dan zit ik nog met het probleem dat ik een brave pony heb gevonden. Wel 18 jaar maar iets minder mooi dan de ponys die zij ziet want ze wilt graag in de toekomst wedstrijden rijden. En wil graag een mooie pony. Dus die ene ziet ze niet zitten. En ook omdat hij al wat ouder is. Tieners e pfff
Laatst bijgewerkt door llora op 14-12-17 10:42, in het totaal 1 keer bewerkt

llora
Berichten: 1302
Geregistreerd: 05-03-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-17 10:43

Afbeelding

Ik stond er toen naast en eigenlijk van boven naar beneden getrokken

llora
Berichten: 1302
Geregistreerd: 05-03-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-17 10:45

Ik denk niet dat ze elkaar echt storen. Hij is het type liever lui dan moe. En alles is oke voor hem.dus de ideale voor ons en nergens van onder de indruk. Droompony dus

Slapen onder een blauw zeil moet kunnen e

Afbeelding

llora
Berichten: 1302
Geregistreerd: 05-03-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-17 10:46

myk_en_shant schreef:
Zadel ligt hier wel iets te ver naar voren, maar toont als geheel wel beter. Minder groot zeg maar



De wintec schoof altijd enorm naar voren. Ook al legde je hem goed. Na enkele passen draf lag het in de nek. Met de barefoot blijft het liggen

llora
Berichten: 1302
Geregistreerd: 05-03-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-17 10:54

Weet ik en een andere boommaat werkte niet. Hebben vanalles geprobeerd. De zadel maker wist het toen ook niet meer en stelde een pinokkio zadel voor. Maar daar was ik niet voor te vinden. Hij vond dat kids niet zo heel veel rijden en niet een echt zadel nodig hadden. Toen overgegaan op boomloos en de pony loopt er zalig onder.

Brave ponys zijn goud waard. Deze gaat nooit meer weg. Heb al ruitertjes voor na mijn dochters. Die zijn momenteel twee en drie jaar oud dus dat komt in de toekomst goed e

llora
Berichten: 1302
Geregistreerd: 05-03-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-17 10:56

Chasey schreef:
Je laten pushen moet je sowieso niet doen hoor, ga op je gevoel af.
Als ik naar mijzelf kijk zou ik best een tussenmaat willen hebben voor de kinderen. Maar dat doe ik liever toch niet, want ze zullen eruit groeien.
Neem Bliksem als voorbeeld. Hij kost me qua onderhoud net zoveel als Nick. Enting, tandarts, hoefsmid, ontworming noem maar op. Alleen qua voer gaat er wat minder in.
Als ik dat van te voren had geweten (want ik heb daar gewoon echt niet bij stil gestaan) dan had ik liever 2 haflingers gehad ipv een haf en een shet.
Gewoon omdat ik er dan zelf ook eens op kan zitten. Of eens lekker samen met mijn zus of Daan kan rijden.
Nou ja, nu gaat Bliksem natuurlijk nooit meer weg! En het voordeel van zo'n kleintje is dat de kinderen er nu nog lekker mee kunnen prutsen en er veel van kunnen leren. Dus heeft zo zijn voor en nadelen :)
*pum* Wandelen vinden ze ook nog steeds erg leuk met Bliksem.
En verder is het gewoon een super lieve shet. Knuffelt graag en is gewoon heel braaf, nooit boos!

Deze foto is van dinsdag. En zeg nou zelf 2 van die ukkies is natuurlijk ook super leuk. Voor een klein kind is dezelfde maat pony ideaal.
[ Afbeelding ]

Dat had dan weer minder goed gekunt met een 2e haf.
[ Afbeelding ]

Maar ben wel met je eens dat een brave pony vinden niet zo makkelijk is. Of je moet ze zelf helemaal braaf maken, maar daar gaat veel tijd en geduld in zitten.



Daar heb ik ook al aan gedacht een driejaars kopen en hem zelf eerst een tijdje rijden. Heb hier in de buurt genoeg grotere ruiters die aardig kunnen rijden en die dat zo graag voor je doen. En echt die krijgen ponys braaf door wat die er allemaal mee doen. Grondwerk enzo en zijn er constant mee bezig enzo

llora
Berichten: 1302
Geregistreerd: 05-03-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-17 10:57

myk_en_shant schreef:
Dit soort pony's zijn goud waard, zulke braverikken zijn zeldzaam. En als ze er zijn vragen ze de hoofdprijs ervoor. Weet je hoe moeilijk het is om een beetje brave lespony te vinden, letterlijk om te janken zo moeilijk



Probleem is dat ik ook niet de budgetten heb om van die brave ponys te kopen van 4000 a 5000 euro die ze aanbieden. Want er zitten er brave tussen maar de prijzen dat ze erboor vragen is te hoog voor mijn budget.

llora
Berichten: 1302
Geregistreerd: 05-03-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-17 11:04

Chasey schreef:
Je laten pushen moet je sowieso niet doen hoor, ga op je gevoel af.
Als ik naar mijzelf kijk zou ik best een tussenmaat willen hebben voor de kinderen. Maar dat doe ik liever toch niet, want ze zullen eruit groeien.
Neem Bliksem als voorbeeld. Hij kost me qua onderhoud net zoveel als Nick. Enting, tandarts, hoefsmid, ontworming noem maar op. Alleen qua voer gaat er wat minder in.
Als ik dat van te voren had geweten (want ik heb daar gewoon echt niet bij stil gestaan) dan had ik liever 2 haflingers gehad ipv een haf en een shet.
Gewoon omdat ik er dan zelf ook eens op kan zitten. Of eens lekker samen met mijn zus of Daan kan rijden.
Nou ja, nu gaat Bliksem natuurlijk nooit meer weg! En het voordeel van zo'n kleintje is dat de kinderen er nu nog lekker mee kunnen prutsen en er veel van kunnen leren. Dus heeft zo zijn voor en nadelen :)
*pum* Wandelen vinden ze ook nog steeds erg leuk met Bliksem.
En verder is het gewoon een super lieve shet. Knuffelt graag en is gewoon heel braaf, nooit boos!

Deze foto is van dinsdag. En zeg nou zelf 2 van die ukkies is natuurlijk ook super leuk. Voor een klein kind is dezelfde maat pony ideaal.
[ Afbeelding ]

Dat had dan weer minder goed gekunt met een 2e haf.
[ Afbeelding ]

Maar ben wel met je eens dat een brave pony vinden niet zo makkelijk is. Of je moet ze zelf helemaal braaf maken, maar daar gaat veel tijd en geduld in zitten.



Ik kan natuurlijk ook altijd een jongere kopen en die tijdelijl bij u zetten e haha. Als ik zie hoe braaf jij je twee haflingers hebt gekregen. James was een hele brave en van de jonge nick heb je toch maar de brave kinderpony gemaakt. Dus dat is ook een oplossing hihi. :P

llora
Berichten: 1302
Geregistreerd: 05-03-15

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-17 11:21

Nee dat heb ik ook. Hij mag wat ouder zijn maar 19 a 20 jaar vind ik dan weer wat oud. De onze was voor ons toen echt een koopje 500 euro met toebehoren en elf jaar oud. Pony is goud waard. En had lrv gelopen. Ach we zien wel na de winter. Nu eentje bijzetten ga ik niet doen. Mijn oude merrie van 27 jaar heeft het altijd moeilijker in de winter en dan de stress van een nieuwe erbij gaat haar niet goed doen. Op de wei gaat dat prima

llora
Berichten: 1302
Geregistreerd: 05-03-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-17 16:32

Ik zie graag new forest of connemara ponys. Ik kan de gok natuurlijk wel wagen voor nen jonge pony. Pfff zo moeilijk zeker omdat je je kids erop zetn dat maakt het zo onzettend moeilijk vind ik. En dan te weten dat als ik jong was op elke pony stapte braaf of niet. En dan nu zelf bang zijn om je kind op een pony te zetten als je twijfelt of die wel braaf is. Zal iets te maken hebbeç met moeder zijn en nu begrijp ik wem mijn moeder in der tijd haha

llora
Berichten: 1302
Geregistreerd: 05-03-15

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-17 17:52

Hier ook lekker getut met de pony en veulen.

Afbeelding
Afbeelding

Iemand ervaring met het laten versmallen van rijlaarzen. Nieuwe laarzen gekregen van vrienden. Voet en enkel is goed maar de kuit is twee a drie cm te breed. Kan een schoenmaker zoiets versmallen en wat zou dat kosten?



Afbeelding
Afbeelding

llora
Berichten: 1302
Geregistreerd: 05-03-15

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-17 18:52

Had bij de ruitersportzaak gehoord en.koste 40 euro per laars. Maar die wilde er niet aan beginnen omdat het geen duur merk is. Enkel bij de duurdere merken doet hij dat

llora
Berichten: 1302
Geregistreerd: 05-03-15

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-17 19:08

Ik kan nu wel eens horen bij onze schoenmaker. Dat is er nog echt ene van den oude stiel en heel precies enzo. Die echt nog het vak met liefde doet en niet enkel naar het geld kijkt. Die heeft indertijd ook in mijn laarzen ritsen gezet.

llora
Berichten: 1302
Geregistreerd: 05-03-15

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-17 20:33

Ziet er super leuk uit chasey. Die prachtige roze trailer zal ik maar niet aan mijn dochters laten zien hihi want dan kan ik ook met een roze rond rijden haha. Maar zalig die kleur

llora
Berichten: 1302
Geregistreerd: 05-03-15

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-17 08:36

Dat adelaars pak geweldig. Amai zeven jaar en 145? Dan heb ik echt ukjes denk ik. Acht jaar en 1.29 m en tien jaar en een half en 1.42 m. En ze zijn gemiddeld in de klas.

Nu van mij dachten ze vroeger dat ik ook ergens in 1.80 m zou eindigen. Want de dokter sprak er toen over om mijn groei te breken. Alle geluk dat ze dat niet hebben gedaan. Ik haal maar net de 1.65 . Wil niet weten hoe klein ik was gebleven als ze dat wel hadden gedaan.

llora
Berichten: 1302
Geregistreerd: 05-03-15

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 09:59

Wij hebben gisteren ook een heerlijke tutdag gehad. Voordeel nu hij op de manege staat. Hebben we eindelijk warm water.

Van de zomer gaan we op zoek naar een c pony. Maar heeft iemand een idee welk bedrag je voor ogen moet houden voor een leuke maar vooral een brave c pony? Want de prijzen verschillen nogal. Moet geen toppony zijn maar eerder een leerpony. En rond de leeftijd van acht tot twaalf jaar. Jonger mag maar liefst niet ouder


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: aisie, Amazonbot, ryukapple en 37 bezoekers