Carriere tijgers & paarden, hoe deel jij je tijd in?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Willemiens

Berichten: 937
Geregistreerd: 10-10-16
Woonplaats: Julemanden

Carriere tijgers & paarden, hoe deel jij je tijd in?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-11-17 12:39

Weet niet precies of het hier goed staat en anders @ de mod, graag verplaatsen naar juiste rubriek :o

Omdat ik zelf een eigen ondernemer ben die onlangs de overstap heeft gemaakt naar een groot bedrijf als product manager voor een zeer groot en gecompliceerd assortiment merk ik dat tijd en trainen er echt bij in schiet voor mijn verzorgpaard.
Naast deze functie run ik nog steeds mijn bedrijf in textiel die ik langzaam maar zeker uit handen wil geven aan een sales manager/rechterhand die ik onlangs heb aangenomen. Verder heb ik al 2 super leuke meiden in dienst die beide parttime werken en oa backoffice en online content etc bijhouden.

Ik heb zelf deze keuze gemaakt omdat ik vooral bezig was met sales en daar absoluut niet op mijn plek zit, ik had uiteraard ook kunnen kiezen om fulltime betrokken te zijn bij mijn bedrijf maar dat betekend dus ook dat ik daar een fulltime salaris moet uithalen naast nog een fulltime manager en 2 parttimers. Ook merkte ik dat het constant ontwikkelen en leren erg miste.

Waar ik voorheen zelf mijn planning kon maken volg ik nu natuurlijk kantoor uren (lees; 7u beginnen tot +/- half 6) en veel overwerken en in de nabije toekomst zakelijke trips naar het buitenland (dit is nooit langer als een week).
Momenteel rij ik een pony 3 dagen in de week die erg veel conditie mist, naast mij rijd er nog een bijrijdster die eigenlijk altijd naar buiten gaat (of soms niet rijd) maar omdat ik zelf graag wil door ontwikkelen in de dressuur sport les ik 1x in de 2 weken en rest van deze dagen train in de bak.

Al is het bij deze pony niet opstappen en wegrijden, als ik merk dat ik 1x in de week heb kunnen rijden en hem de rest van de dagen dat ik hem heb longeer kan ik weer vanaf 0 beginnen.
Zelf heb ik al geopperd aan de eigenaresse om misschien met z'n 3e om tafel te zitten en dat we allemaal onze schouders er onder te zetten, ook omdat dit beter is voor de pony uiteraard.

Nadeel is ook dat vaak de bak niet eens te rijden is en het buitenpad al helemaal niet. Zelf mest en voeren we elke avond en kan ik ong. 1,5 uur doordeweeks voor de paarden uittrekken per doordeweekse avond. Daarna is het door naar huis; eten, administratie en naar bed.

Nu hoef ik geen reacties met dat paarden veel meer tijd kosten en ik me zelf moet afvragen of de paardensport wel voor mij besteed is. Ik ben gewoon erg benieuwd naar andere carrière bokkers!

Hoeveel dagen rijden jullie? Hoe delen jullie dit in? Uit hoeveel uur bestaat je gemiddelde werkdag/week? Staat je paard op volpension of mest/voer/binnenzetten je zelf?

Ik kijk uit naar de reacties!


lucifertje

Berichten: 5608
Geregistreerd: 08-03-06
Woonplaats: in ut stedje van lol en plezeer

Re: Carriere tijgers & paarden, hoe deel jij je tijd in?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-17 12:45

Ik kan je geen advies geven maar in moest zo lachen om je titel. Ik meende in de eerste instantie gelezen te hebben: een carrière tussen de tijgers en paarden, hoe deel je je tijd in. :D

Veel succes en neem een wijs besluit.

Willemiens

Berichten: 937
Geregistreerd: 10-10-16
Woonplaats: Julemanden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-11-17 12:46

lucifertje schreef:
Ik kan je geen advies geven maar in moest zo lachen om je titel. Ik meende in de eerste instantie gelezen te hebben: een carrière tussen de tijgers en paarden, hoe deel je je tijd in. :D

Veel succes en neem een wijs besluit.

Haha dat zou ik oplossen door ze samen in een weiland te zetten }:) ...

Thanks!

Vealosz

Berichten: 4556
Geregistreerd: 16-07-07
Woonplaats: ‘s-Heerenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-17 12:53

Ik denk dat ik mezelf wel kan benoemen tot "carrière tijger". Ik heb 2 baantjes binnen de beveiliging, en werk toch wel meer dan 40 uur in de week. Ik werk bij 1 baantje 3/4x per week in de nacht en de andere dagen werk ik overdag. Ik probeer wel een soort van weekend te creëren voor mezelf zodat ik ook in alle rust naar de paarden kan en niet gehaast moet gaan doen. Maar zoals het er nu voorstaat doe ik alles tussendoor. 's Nachts werken? Overdag vrij, en tussen het slapen door even langs de paarden.

Vandaag ben ik gelukkig vrij waardoor ik gelukkig rustig naar de paarden kan. Vanavond ga ik op een stal waar ik eerder geholpen heb (maar door drukte heb moeten stoppen), voeren. Dus zolang het kan geniet ik er van.

Anders toch maar van 2 baantjes terug naar 1. :+

:¨·.·¨:
`·.
Kaya

Dee_Es

Berichten: 3663
Geregistreerd: 05-11-05
Woonplaats: Twente

Re: Carriere tijgers & paarden, hoe deel jij je tijd in?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-17 13:15

Hier iemand met maar 1 baan, wel 40uur en daarnaast een volledige studie (zo'n 20uur per week). Het is uiteindelijk wel keuzes maken. Paard staat volpension dus ik ben alleen tijd kwijt aan rijden, en kletsen met stalgenootjes ;). Het is ook absoluut een opstappen-wegrijden paard. Op de stalavonden doe ik verder niks anders meer. Mijn partner doet de boodschappen en kookt.

Zou je niet meer plezier halen uit een paardje die wat verder is opgeleid en volpension met binnenbak staat? Voor een fijne ambitieuze ruiter zijn die vaak best te vinden.

Blade B+13 [PR214,5] L1+12 [PR 216] L2 + 13 [PR 206] M1 + 19 [PR 220] M2 + 7 [PR 191]

linda_arnold
Berichten: 3326
Geregistreerd: 29-05-05
Woonplaats: Ootmarsum

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-17 13:26

Hier geen carrièretijger, maar een partimebaan (24 uur), 2 kindjes onder de 2 jaar en eigen paarden. Ook druk dus, alleen andere werkinhoudelijkheid.

Echter denk ik dat de basis hetzelfde ligt, als je je naast een druk bestaan wil richten op de leuke kant van het paardrijden helpt het je;
- een makkelijk paard te bezitten of bij te rijden, waar je gewoon op kan stappen en op weg kunt rijden.
- er geen bijkomende stalwerkzaamheden zijn als stal en weide onderhoudt. Dus vol pension met een binnenbak of een altijd rijdbare bak scheelt je een enorme berg tijd ( en frustratie)
-Zo dicht mogelijk bij huis, zodat je je reistijd kan investeren in het paardrijden zelf.

Voor mij is het op dit moment nauwelijk te combineren, door dat punt 1 en 2 niet van toepassing zijn, maar ze wel naast de deur staan.
Laatst bijgewerkt door linda_arnold op 17-11-17 13:28, in het totaal 1 keer bewerkt

linda_arnold
Berichten: 3326
Geregistreerd: 29-05-05
Woonplaats: Ootmarsum

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-17 13:27

*dubbelpost
Laatst bijgewerkt door linda_arnold op 17-11-17 13:29, in het totaal 1 keer bewerkt

absque_dubio

Berichten: 7832
Geregistreerd: 19-04-05
Woonplaats: Ik in Leusden, pony’s in Ederveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-17 13:28

Ik zou me inderdaad afvragen of dit paardje met deze omstandigheden wel geschikt is voor wat jij wilt, of dat je misschien verder moet kijken naar iets wat beter in jouw straatje past.

Hier 6 dagen werken, op 60km afstand van huis (file, dus 1 uur enkele reis) en paarden bij mijn werk in de buurt (dus als ik vrij ben, moet ik 'even' 60km enkele reis naar de paarden).
Bij mij is het heel simpel; na het werk gelijk naar stal om te rijden, en daarna pas naar huis. Ene keer doe ik de boodschappen en kook ik, de andere keer vriendlief. Wij eten dus vrij laat. Op dit moment staat mijn paard met een blessure, dus na het werk 15 minuten stappen, stal uitmesten, en dan naar huis. Er loopt nu gelukkig een stagaire op stal die smorgens voor mij stapt en mest, maar als deze ophoudt doe ik dit zelf weer voor het werk.
Ik merk dat het vooral prioriteiten stellen is, en je erbij neerleggen dat je dan maar een keer later eet (of een keer later de was doet/stof zuigt, of eens later thuis bent en geen tijd voor sociale bezigheden). Verder veel uit gaan van het 'elke dag rijden', zodat als er een keer wat tussen komt je prima een dag niet hoeft te rijden. Als ik 2 of 3 dagen in de week 'vrij' plan voor het paard, en er komt op de andere dagen nog wat tussen (of ik heb een keer geen zin) dan heeft het paard dus meer vrij dan de bedoeling is. Daarom werkt het voor mij het beste om vanuit het principe elke dag rijden te werken en hier ook naar te plannen.

Instagram Milente’s Sportpony’s / Volgtopic Welsh Sportpony’s
Milente’s Passion -Kroon Sport Welsh NWR ZZLicht+10 ponypower!
Milente’s Pretty Perfect -Ster Sport WPBR Z1+1
Milente’s Past & Present

Ayasha
Blogger

Berichten: 57904
Geregistreerd: 24-02-04

Re: Carriere tijgers & paarden, hoe deel jij je tijd in?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-17 13:32

IMO geef jij perfect weer wat het probleem van de huidige maatschappij is. Mensen willen/kunnen niet meer kiezen en de simpele waarheid is nu eenmaal dat je niet alles kan tenzij je jezelf de prak in wil helpen. :)

Those who suffer, heal. Everything destroyed gets rebuilt. And our towers grow a little taller every time. - Tolkien
[VN] [Blog] Troubles in paradise: Rauwe rouw.
[RIJ-ITP] SuperSam zijn superzelf wezen!
[RIJ-ITP] Het eerste seizoen van Rêve D'or
[RIJ-ITP] Rêve d'or in volle (winter)glorie

pol013

Berichten: 8990
Geregistreerd: 18-05-04
Woonplaats: Omg breda

Re: Carriere tijgers & paarden, hoe deel jij je tijd in?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-17 21:06

Even los van beroerde rijmogelijkheden. 3 keer in de week trainen moet echt voldoende zijn om vooruitgang te krijgen bij een paard in de basis sport. Zeker als hij daarnaast nog wat beweging krijgt. Verdiep je maar eens in trainingsfysiologie.

freetorun

Berichten: 2264
Geregistreerd: 22-04-09
Woonplaats: Breda

Re: Carriere tijgers & paarden, hoe deel jij je tijd in?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-17 11:05

Pfoe wat pittig. Lijkt me een direct ticket om overspanen te worden. Pas goed op jezelf nu dat nog een keuze is!

Hier een full-time baan en een paard. Ik werk 50 km van huis vandaan en heb er per dag 2u reistijd bij. Dat vind ik zeker al druk genoeg en heb m'n paard om die reden in vol-pension staan. Even een avondje niks kan dus ook soms, gelukkig. Geef jij jezelf ook wel eens rust?

Positief Paard Blog en webshop over clickertraining en positieve bekrachtiging!

Instagram: Positief_Paard

Sunnda

Berichten: 7839
Geregistreerd: 28-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-17 11:36

Ik moet stiekem wel lachen dat jij jou probleem (nieuwe baan, eeinig tijd) gebruikt bij de andere bijrijdster en eigenaar om voor te leggen met z'n allen de schouders eronder te doen. Leg je nu echt jou probleem bij een ander of begrijp ik de tekst verkeerd? :) (een paar valt heeel goed af en krijgt een puike conditie van buitenrijden)

Verder denk ik dat je de verkeerde doelen nastreeft. Je vraagt hier eigenlijk:hoe breek ik ijzer met mijn handen en hoe zwem ik in twee uur de oceaan over.
Je eigenlijke vraag moet zijn: is dit wat je wilt? Wil je zo'n drukke baan en dan ook nog een paard verzorgen?

Hier ook een drukke baan (gisteren was het van 8 uur in de ochtend tot 12 uur vannacht) op die dagen leef ik even voor mijn werk. Vandaag weer even een uurtje ontspannen op de bank en dan weer werken. Paarden staan op een wat lager pitje en daar heb ik vrede mee.

xApple

Berichten: 6367
Geregistreerd: 20-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-17 11:42

lucifertje schreef:
Ik kan je geen advies geven maar in moest zo lachen om je titel. Ik meende in de eerste instantie gelezen te hebben: een carrière tussen de tijgers en paarden, hoe deel je je tijd in. :D

Veel succes en neem een wijs besluit.


Ik ook !! Hahaha ik dacht; dít moet ik lezen :D _O-


Eef_Bam

Berichten: 4087
Geregistreerd: 19-08-09
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-17 14:25

gekvanfleur schreef:
Ik moet stiekem wel lachen dat jij jou probleem (nieuwe baan, eeinig tijd) gebruikt bij de andere bijrijdster en eigenaar om voor te leggen met z'n allen de schouders eronder te doen. Leg je nu echt jou probleem bij een ander of begrijp ik de tekst verkeerd? :) (een paar valt heeel goed af en krijgt een puike conditie van buitenrijden)

Verder denk ik dat je de verkeerde doelen nastreeft. Je vraagt hier eigenlijk:hoe breek ik ijzer met mijn handen en hoe zwem ik in twee uur de oceaan over.
Je eigenlijke vraag moet zijn: is dit wat je wilt? Wil je zo'n drukke baan en dan ook nog een paard verzorgen?

Hier ook een drukke baan (gisteren was het van 8 uur in de ochtend tot 12 uur vannacht) op die dagen leef ik even voor mijn werk. Vandaag weer even een uurtje ontspannen op de bank en dan weer werken. Paarden staan op een wat lager pitje en daar heb ik vrede mee.


Jij verwoord in je eerste allinea precies wat ik ook dacht. De bijrijder is waarschijnlijk prima tevreden met de buitenritjes, en de eigenaar zal ook wel andere prioriteiten hebben als hij/zij 2 bijrijders heeft. Dus als je iets wilt veranderen TS, zou ik de oplossing echt bij jezelf zoeken.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: JeRekers, MairiMacBran, Nannetje7, nick_en_ik en 144 bezoekers