[VOLG] Draver Dex zijn tweede kans

Moderators: RianneH, Neonlight, Nadia, Lous, LindyH, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Fortitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-17 09:41

Hoi! Ik ben een stille meelezer, maar dacht ik haak even in op de zadeldiscussie :)
Misschien heb je nog wat aan mijn ervaring!

Ik ben begonnen met een Wintec op mijn Draver. Vond er zelf niks aan (hard!) en mijn paard vond het ook niet perse heel tof. Toen heb ik kort een RuisDiaz gehad, weg gedaan omdat ik daar zelf toch ook niet echt top in zat maar lag wel goed op paard en heeft ook een verwisselbare boom.

Toen ben ik overgegaan naar Tekna <3 heerlijk zadel, mooi zacht en weer verwisselbare boom. Later hebben we dit zadel kort op onze KWPN gehad, maar beide paarden passen er nu niet lekker meer onder (heb 'm te koop staan trouwens, als je interesse hebt ;) :'))

Daarna een jaartje met de Ghost Roma (boomloos) gereden en nu net een weekje een heerlijk Kent & Masters zadel! Dit is de volledig lederen versie van Thorowgood. Ik hoor veel Draver-eigenaren die met Thorowgood rijden. Ook vanwege het feit dat ze verschillende pasvormen bieden (cob, high wither & normaal) zit er vaak wel wat fijns tussen. Gek genoeg loopt mijn tonnetje ronde Draver met weinig schoft nu onder de HighWither, die kussenvorm vond ze duidelijk fijner :j

Helaas is een verwisselbare boom geen garantie dat je zadel goed blijft passen, zoals je hierboven misschien al wel ziet. Een van de nadelen van een jong paard :)

Succes met je zadelzoektocht!

[o]

Fortitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-17 11:20

freetorun schreef:
Bedankt voor het delen van je ervaring, heel fijn! Het is ook zo toevallig, want na het berichtje van Granoek ben ik op Google gaan zoeken naar Tekna, en kwam toevallig een berichtje van jou tegen mét jouw advertentie. Om je reactie dan hier te zien is wel grappig, haha.

Zijn het echt fijne zadels? Ik ben er eigenlijk wel heel benieuwd naar nu. Ook hoor ik idd veel mensen over de thorowgood en Kent & Masters.

Toevallig _O-

Ik vind het een heerlijk zadel. Ziet er echt niet uit als kunststof maar wel ideaal in het onderhoud. Lekker zacht aan de billen, ik heb er een paar lange ritten mee gemaakt :D o.a. onze kenningsmakingsklasse Endurance! Als je ooit in omgeving Arnhem bent, je mag 'm van mij testen hoor :)

Ik heb dus nu een K&M S-line. Deze is wel totaal anders dan de Tekna! De Tekna heeft echt een gesloten zit, de K&M juist niet zo.

Boomloos blijft natuurlijk ook gewoon nog een optie, genoeg zadels op de markt!

[o]

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie