[VOLG] Draver Dex zijn tweede kans

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
darkadia

Berichten: 5230
Geregistreerd: 08-09-05
Woonplaats: Bussum

Re: [VOLG] Draver Dex zijn tweede kans

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-17 15:41

Jaa volgtopic van knappe Dex :) Leuk! Heb hem destijds ook op fb gezien en was ook meteen gecharmeerd. Echter hier al een hele knappe lieverd staan, en een tweede is echt geen optie. Maar zo te zien heeft ie bij jou een super plekje gevonden. Mijne is geen franse draver, maar was in het begin ook erg onzeker, kroop snel in elkaar enzo. Inmiddels zit hij zo goed in zijn vel dat ie best wat praatjes heeft, en vooral graag samen wil spelen.
Ik blijf lekker volgen!


darkadia

Berichten: 5230
Geregistreerd: 08-09-05
Woonplaats: Bussum

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-17 16:28

Heb niet zo heel veel recents haha. Zijn aan het revalideren van een blessure aan zijn spronggewricht.
Deze is wel vrij recent, met dank aan Mascha Hubert Fotografie. Kwam eigenlijk ander paard shooten, maar heeft mijne ook even vast gelegd :)

Afbeelding

*Kwaliteit zwaar achteruit door boktupload*

darkadia

Berichten: 5230
Geregistreerd: 08-09-05
Woonplaats: Bussum

Re: [VOLG] Draver Dex zijn tweede kans

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-17 21:22

Goed bezig met die voetjes. Laten herhalen door een ander kan zeker helpen om vertrouwen te geven.

Mijne was niet zo 'breed' toen ik m kocht hoor. Is nu 7 en nooi gaan uitzwaren. En is nu ook wel alweer eea af aan spieren na 4,5 maand revalideren. Prognose is goed maar t is wel een blessure die zo 3-6mnd kan duren. Bouwen nu heel langzaam weer wat op vanaf de grond maar ene dag is ie super (vandaag ook) en dan ineens weer een dag niet 100%. Dus wil hem eind volgende maand toch even laten echoën voor de zekerheid voor we echt weer gaan rijden ook.
Hebben sowieso al hoop blessureleed gehad, maar ondanks dat komen we toch vooruit gelukkig.

darkadia

Berichten: 5230
Geregistreerd: 08-09-05
Woonplaats: Bussum

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 11:43

Hmm dan zou het invallen heel goed met stress te maken kunnen hebben. Lastig altijd om fijn maatje te vinden. Miss is ie gewoon speels? Mijne heeft een haat-liefde verhouding met n shet nu haha dat gaat er ook niet altijd zacht aan toe maar echt verwonden doen ze elkaar gelukkig niet.

Mais werd vroeger veel gebruikt als dikmaker, echter lang niet alle typen zijn goed voor een paard dus dat zou ik wel even uitzoeken. Als hij slecht aankomt kan het ook nog zijn dat ie last heeft van maagzweren.

darkadia

Berichten: 5230
Geregistreerd: 08-09-05
Woonplaats: Bussum

Re: [VOLG] Draver Dex zijn tweede kans

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-17 22:32

Zag al wat foto's op fb. Leuke update!

darkadia

Berichten: 5230
Geregistreerd: 08-09-05
Woonplaats: Bussum

Re: [VOLG] Draver Dex zijn tweede kans

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-17 10:19

Leuk filmpje! Schrok alleen alsnog van de muziek die nogal plotseling en vrij hard was :')

darkadia

Berichten: 5230
Geregistreerd: 08-09-05
Woonplaats: Bussum

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 16:45

Jahoor, hier is het verharen ook al begonnen. Dagen worden korter he. :)
Pas onder de 10 graden gaat er bij mij een regendeken op, maar ik scheer wel in de winter ivm te dikke vacht. Denk dat ik m anders al bij 15 op zou moeten doen om echt vacht te remmen, maar dan staat hij te zweten onder de deken.
Als ie geschoren is staat ie uiteraard wel onder minimaal 0 grams regendeken.

darkadia

Berichten: 5230
Geregistreerd: 08-09-05
Woonplaats: Bussum

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-17 08:29

Fijn dat hij zo goed gaat! Ik denk idd dat je Pessoa ietsje strakker mag, maar niet teveel. Altijd even zoeken naar juiste lengte.
Qua micklem denk ik dat als je de bakstukken iets korter doet dat ie al wel mooier valt. Hier ook een paard met micklem gereden en ook tijdje aan het puzzelen geweest voor hij fijn lag en goed gevormd was. Bij dat paard bleek dat de oplossing. Hij gaat dan net op t jukbeen al omhoog maar gaf hier geen problemen.
Hoewel Dex zo te zien ook een vrij korte mondspleet heeft wat het lastiger maakt.

darkadia

Berichten: 5230
Geregistreerd: 08-09-05
Woonplaats: Bussum

Re: [VOLG] Draver Dex zijn tweede kans

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-17 18:19

Mooie actiefoto! Filmpje kijk ik als ik weer ergens WiFi heb Haha.

darkadia

Berichten: 5230
Geregistreerd: 08-09-05
Woonplaats: Bussum

Re: [VOLG] Draver Dex zijn tweede kans

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-17 10:01

Leuke update! En idd kan soms heel nuttig zijn even iemand anders erop laten voelen. Dat anders gedragen met iemand anders op zijn rug herken ik wel. Was hier in begin ook. Nu geen last meer van gelukkig.
Grappig van zijn verkleuring!

darkadia

Berichten: 5230
Geregistreerd: 08-09-05
Woonplaats: Bussum

Re: [VOLG] Draver Dex zijn tweede kans

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 14:19

AH dat is balen freetorun! Hopelijk voelt hij zich snel weer beter. Is maar niks als je maatje niet lekker is.

darkadia

Berichten: 5230
Geregistreerd: 08-09-05
Woonplaats: Bussum

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 18:09

Ik volg ook nog, maar door drukte ook even onder meelees steen

darkadia

Berichten: 5230
Geregistreerd: 08-09-05
Woonplaats: Bussum

Re: [VOLG] Draver Dex zijn tweede kans

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-17 21:43

Hier ook niet zo'n fan van kunststof zadels, maar meer omdat mijn paard er bindweefselbultjes (nodulaire necrobiose) van kreeg. Ze zijn iets harder/stugger dan leer waardoor ze net iets minder mooi vormen.

Betreft je Barefoot, als hij er gewoon fijn onder loopt en osteo/fysio is ook tevreden bij een check zou ik me niet te druk maken om dat beetje lengte. Gezien het boomloos is en dus toch niet over hele lengte draagt.

Enne wat een glimworm op die foto joh, wauw! Wat voer je hem? :) (naast die wollen handschoen die je gebruikt had haha)


darkadia

Berichten: 5230
Geregistreerd: 08-09-05
Woonplaats: Bussum

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-17 10:23

darkadia schreef:
Hier ook niet zo'n fan van kunststof zadels, maar meer omdat mijn paard er bindweefselbultjes (nodulaire necrobiose) van kreeg. Ze zijn iets harder/stugger dan leer waardoor ze net iets minder mooi vormen.

Betreft je Barefoot, als hij er gewoon fijn onder loopt en osteo/fysio is ook tevreden bij een check zou ik me niet te druk maken om dat beetje lengte. Gezien het boomloos is en dus toch niet over hele lengte draagt.

Enne wat een glimworm op die foto joh, wauw! Wat voer je hem? :) (naast die wollen handschoen die je gebruikt had haha)


freetorun schreef:
Oei dat klinkt hefitg! Had je een nieuwer type zadel of wat ouder? Ik heb gehoord dat de nieuwere heel erg verbeterd zijn?

En in principe heb je gelijk hoor over de barefoot, de drukverdeling is natuurlijk heel anders. Maar aangezien hij toch wat blijft schuiven (ondanks nieuwe singel die aangeraden werd), twijfel ik flink. Als het zadel naar achteren schuift, zit ik wel echt te ver met druk, denk ik zo. En aangezien Dex vooral in stilstand blijft schudden met z'n hoofd, en dit het moment is dat er het meeste druk zit in het zadel/op z'n rug, twijfel ik dus of het wellicht uit ongemak van z'n zadel komt..

De wollen handschoen maakt het glimmen altijd nét wat erger, maar hij is sowieso wel een glimworm haha. Hij krijgt nu om a 2 a 3 dagen 350gr bietenpulp (gewogen voor het weken) en dagelijks een vitamine brok met luzerne, magnesium, 10ml lijnzaadolie en tweehandjes slobber om de sups in te doen. Oh en natuurlijk hooi vanuit stal :)


Het is ontstaan bij de handelsstal, en ziet het wel vaker bij paarden die net onder het zadel zijn met gevoelig huidje omdat ze nog niet gewend zijn aan de druk. Daarbij paste het niet optimaal, dus dat helpt ook niet echt. Was wel oude versie.
Verder vind ik zelf Wintec vrij harde zadels, en zadelmaker gaf dus ook aan dat kunststof minder mooi vormt.
Heb op leasedraver een thorowgood HW dressuur gehad wat goed paste. Maar ook dat is nog best 'hard'.
Heb zelf een Fairfax HW dressuur gehad (bultjes bleven en zadel bleef iets schuiven), toen tijdje Barefoot Notting Hill (waarmeee hij gigantisch in spieren is verbeterd) en nu ligt er een Kent&Masters VZH op. Heerlijk zachte zit, bultjes zijn inmiddels volledig verdwenen ook en hij loopt er fijn onder.
Er is vorig jaar december zadelmaker geweest voor maatwerk (nu hij bijna is uitgegroeid en niet zoveel meer veranderd), en kwamen uit op Jeremy Rudge dressuuur. Deze heeft een iets bredere twist en mooi achter schouder en ligt daardoor op hem veel stabieler. Hij is nogal beweeglijk in zijn lijf. Helaas raakte hij toen geblesseerd dus voorlopig rijden we helemaal niet. Na opbouwen zal hij opnieuw aangemeten worden en besteld.

Betreft het schudden bij het stilstaan, vraag ik me af of dat van het zadel is. Die van mij deed dat ook, maar puur uit ongeduld en dat hij stilstaan moeilijk vond. Nu vind hij het prima om gewoon aan los teugeltje stil te staan. En juist in beweging zie je vaak als het zadel irriteert.
Maar t blijft gissen en proberen natuurlijk.

En passessie en erna zelf op zoek naar 2e hands is zeker mogelijk. Houd er wel rekening mee dat het erna evengoed even gecheckt moet door een zadelmaker en miss wat opgevuld moet worden. (Of in sommige gevallen zelfs vervangen).

darkadia

Berichten: 5230
Geregistreerd: 08-09-05
Woonplaats: Bussum

Re: [VOLG] Draver Dex zijn tweede kans

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-17 11:02

Ja natuurlijk mag je dat vragen! Ik ben gestart met Barefoot (Lexington), maar die lag niet optimaal en toen is de Fairfax gekomen. Ondanks meerdere checks bleef het wat schuiven en was ik er niet tevreden over (wel heerlijk zadel trouwens verder), zelfs mijn Barefoot Arizona(voor buitenritten) lag stabieler alleen miste ik daar zelf steun in. dus toen de notting Hill op ander paardje getest, en die 2e hands gekocht. Deze lag mooi stabiel en gaf mij ook voldoende steun voor het bakwerk. Hij is toen in 4 maanden mooi ontwikkeld bij de schoft (het boomzadel zat hem daar blijkbaar toch in de weg).
Omdat hij springen erg leuk vind, en we ook meer endurance gericht wilde gaan trainen wilde ik toch graag weer een boomzadel. Dus 2e hands K&M HW gekocht. Ik wist immers al dat die pasvorm goed was (niet de s line met diepe zit, die heeft een iets andere vorm van de boom en paat hij dus niet).
Andere zadelmaker laten komen en laten checken en wat opvullen en hij loopt er fijn onder. En daar is ie altijd heel duidelijk in geweest. Niet fijn, was meteen niet meer stil willen staan met opstijgen (ook niet met krukje). Ook osteo is zeer tevreden over hoe zijn lijf nu is. Zelfs na 6 maanden weinig doen krijg ik her en der nog te horen dat hij er zo goed uit ziet en ook qua spieren nog prima is (merk wel dat dat nu na bijna 11mnd wel wat terug begint te vallen). Ivm blessure is het alleen soms wandelen of aan de dubbele lijnen wandelen.

darkadia

Berichten: 5230
Geregistreerd: 08-09-05
Woonplaats: Bussum

Re: [VOLG] Draver Dex zijn tweede kans

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-17 10:31

Misschien was het juist omdat iemand erbij was? Dat jij toch ook net iets anders was, omdat je zo graag wilde laten zien hoe knap ie is? Of dat hij reageerde op de andere persoon?

Maar ik blijf lekker volgen, vind het ook een leukerd!

darkadia

Berichten: 5230
Geregistreerd: 08-09-05
Woonplaats: Bussum

Re: [VOLG] Draver Dex zijn tweede kans

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-17 15:43

Haha vond t gewoon opvallend, en merk het hier precies zo als ik te hard Mn best doe raakt meneer in de stress

darkadia

Berichten: 5230
Geregistreerd: 08-09-05
Woonplaats: Bussum

Re: [VOLG] Draver Dex zijn tweede kans

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-17 09:02

Haha zo zagen bij mij de dekens er ook uit gisteren. Alles is ook wel echt extreem nat.

darkadia

Berichten: 5230
Geregistreerd: 08-09-05
Woonplaats: Bussum

Re: [VOLG] Draver Dex zijn tweede kans

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-17 07:40

Hahaha! Hier geen sneeuw foto's, al waren ze er heerlijk doorheen aan t galopperen. Het was al avond en dus helaas te donker :(

darkadia

Berichten: 5230
Geregistreerd: 08-09-05
Woonplaats: Bussum

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 16:53

Ik werk heel graag aan de dubbele lijnen en de dubbele longe, Maar niet van singel naar bit en dan terug. Je hebt dan namelijk fikse hefboom en ook hier een die dan direct helemaal opkrult en de verbinding uit de weg gaat. (Kan niet goed zien op mijn tek of je dat had). Met zo'n dubbele longe met dun koord aan eindes en dan van singel rechtstreeks aan het bit ging hij ook nog niet fijn. Doordat die heel licht zijn en ik er geen constant contact mee kon houden. Werk nu met iets zwaardere lijnen (eigenlijk gewoon extra lange leadropes) en daarmee pakt hij het wel fijn aan.

Grote voordeel tov Pessoa vind ik dat ik het paard veel meer kan helpen, door even buitenstelling te vraagje bijvoorbeeld (in natuurlijke balans zetten), daarop laten nageven en dan rustig proberen naar binnen te stellen. Maar vergt wel meer handigheid van degene in t midden ;)

darkadia

Berichten: 5230
Geregistreerd: 08-09-05
Woonplaats: Bussum

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 11:56

Pfoe zon reading. Ik geloof absoluut dat er meer is dan wij weten en dat sommige mensen bepaalde gaven hebben, maar ik weet ook hoe het menselijk brein werkt vanuit mijn opleiding (biologie met uitstapje naar psychologie) en ben het idd eens dat er veel een hoop inspelen op wat al bekend is. Een groot deel van wat ze aangeeft geldt namelijk ook voor mijn draver. Ook rechtsgebogen, dus zet rechts makkelijker onder, ook t stukje tussen heel nuchter en soms heel heet als hij enthousiast is. Tikje dominant, maar was als jonger paard ook enorm onzeker.
Ben wel benieuwd qua jouw houding en de rijtechnische dingen of ze jou ook gezien heeft of op een foto?

darkadia

Berichten: 5230
Geregistreerd: 08-09-05
Woonplaats: Bussum

Re: [VOLG] Draver Dex zijn tweede kans

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-18 12:24

Super leuk zeg! Ik hoop zo vanaf april ook weer te mogen opbouwen met draverlief... staat al meer dan jaar met blessure aan sprong... geduld is een schone zaak... maar die vond springen ook helemaal fantastisch.

darkadia

Berichten: 5230
Geregistreerd: 08-09-05
Woonplaats: Bussum

Re: [VOLG] Draver Dex zijn tweede kans

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-18 18:22

Hahaha herkenbaar! Daarom heb ik beenriemen aan mijn deken gemaakt.

En dank je! Prognose is goed gelukkig, maar t blijft spannend

darkadia

Berichten: 5230
Geregistreerd: 08-09-05
Woonplaats: Bussum

Re: [VOLG] Draver Dex zijn tweede kans

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-18 22:01

Heel tof, Gefeli! Ga je dan ook opleiding tot zadelpasser/maker doen??
En tijd voor mooier weer... dat we gewoon weer lekker kunnen trainen. Hier is t ook af en aan.

darkadia

Berichten: 5230
Geregistreerd: 08-09-05
Woonplaats: Bussum

Re: [VOLG] Draver Dex zijn tweede kans

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 14:16

Leuke update en screenshots zien er zeker niet verkeerd uit hoor! Jullie gaan vooruit!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 37 bezoekers