[VOLG] Draver Dex zijn tweede kans

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
Granoek
Blogger

Berichten: 10468
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [VOLG] Draver Dex zijn tweede kans

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-17 16:45

Mooi paard!
Maar ook een hele mooie foto, die eerste. Hele mooie kleuren :)


Granoek
Blogger

Berichten: 10468
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [VOLG] Draver Dex zijn tweede kans

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-17 18:54

Ik zie dit nu pas, en het topic viel me op omdat mijn paard Dexter noemt, bijnaam... jawel: Dex :+
Knap paard! Heb met mijn Dex ook moeite met het tempo te houden, maar dat is omdat hij gewoon enorm sloom is :P

Granoek
Blogger

Berichten: 10468
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [VOLG] Draver Dex zijn tweede kans

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-17 22:18

Netjes! Zo heb ik het mijn Dex ook geleerd voor hij in de koets ging, met linksom en rechtsom. Jouw Dex leert ook echt snel hé!

Granoek
Blogger

Berichten: 10468
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-17 17:32

Zeker een knapperd!

Granoek
Blogger

Berichten: 10468
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [VOLG] Draver Dex zijn tweede kans

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-17 10:58

Dat heeft mijn Dex ook :) Alleen op zijn buik en billen voorlopig

Granoek
Blogger

Berichten: 10468
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [VOLG] Draver Dex zijn tweede kans

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-17 12:30

Oh nee toch!
Maar beter dat het hoofdstel knapt dan dat het bit door zijn tong gaat ofzo

Granoek
Blogger

Berichten: 10468
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [VOLG] Draver Dex zijn tweede kans

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-17 15:24

Hah!
Duke had het helemaal over zijn voorgevel hangen. Was een volledige tube kwijt van 1000kg om voor 450kg binnen te krijgen

Granoek
Blogger

Berichten: 10468
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-17 19:08

Hahahahahahahaha!
Duke moet binnenkort ook weer, kijk er al naar uit.
Dexter is gelukkig niet zo een moeilijke klant

Granoek
Blogger

Berichten: 10468
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [VOLG] Draver Dex zijn tweede kans

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 23:11

Hij kijkt idd super schattig :D ik wou ook zo een bal halen maar die waren zoooo duur hier. Heb nu een yoga bal gevonden voor 10€ :D achteraf maar goed dat ik geen grote kosten heb gedaan want mijn Dex interesseerde zich er totaal niet in. En Duke ook niet, verwende stronten :P

Granoek
Blogger

Berichten: 10468
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [VOLG] Draver Dex zijn tweede kans

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-17 21:23

Wauw mooi hoofdstel!!
En een fijn ritje zo te horen, goed nieuws!

Granoek
Blogger

Berichten: 10468
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [VOLG] Draver Dex zijn tweede kans

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 21:35

Bohhh die van mijn zus gaat ook al zo hard, dan moet je echt gewoon in verlichte zit gaan want dat valt niet uit te houden anders, doe mij maar sloom :+

Granoek
Blogger

Berichten: 10468
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 21:56

Ik kan niet meer op smalle paarden rijden. Alsof mijn benen uit elkaar gegroeid zijn (ja, ik weet hoe fout dat klinkt) en ik kan niet meer lichtrijden zonder benen te geven omdat die koe van mij anders gaat stilstaan. L-O-L !
En mijn hoofd kan niet begrijpen dat ik dan plots met mijn handen aan de oren van het paard kan komen als ik er op zit, "HOE dan??" en "waar is de rest??"

Granoek
Blogger

Berichten: 10468
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [VOLG] Draver Dex zijn tweede kans

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 22:03

Als ik bij jou eentje kom rijden is het niet Akkie :Y) :D :D

Granoek
Blogger

Berichten: 10468
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [VOLG] Draver Dex zijn tweede kans

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-17 10:23

Wat is het mooi rijden daar!
Als ik tegen mijn Dex zeg dat we veel gaan trainen en hij 'maar' 2-3 rustdagen krijgt dan lacht ie me uit en draait hij zijn dikke billen naar me toe :') Hier is het de laatste tijd eerder 1 week rust, 1x rijden :+
Oh wat wou ik dat ik ook zo vaak kon gaan rijden! Dex is het daar waarschijnlijk niet mee eens maar als ik toch meer tijd had zat ik er hele dagen op.
Ooit! :D

Granoek
Blogger

Berichten: 10468
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [VOLG] Draver Dex zijn tweede kans

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-17 12:15

Haha Dexter doe je het meeste plezier met hem gewoon als grasmaaier te gebruiken :p

Granoek
Blogger

Berichten: 10468
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [VOLG] Draver Dex zijn tweede kans

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-17 13:12

Haha nou ik hoop dat ik Duke over 2/3 jaar wat meer gemotiveerd kan krijgen :P

Granoek
Blogger

Berichten: 10468
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [VOLG] Draver Dex zijn tweede kans

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-17 21:25

Ja maar ik ben met Dex 2 jaar aan het klooien geweest, wekelijks les en dan nog als ik vrij was alleen oefenen. Na 2 jaar kon hij net wat nageeflijk lopen, in stap.. In draf helemaal niet en om over galop nog maar te zwijgen. Hij vindt het gewoon echt niet leuk en voor mij hoéft het niet.
Zou het leuk vinden moest Duke er meer aanleg voor hebben maar als dat niet is zo is vind ik dat net zo prima.

Maar we zijn een beetje aan het afdwalen haha, je hebt vast mijn strijd met Dexter wel kunnen volgen de afgelopen jaren hahaha

Granoek
Blogger

Berichten: 10468
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [VOLG] Draver Dex zijn tweede kans

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-17 18:21

Haha sowww die blinkt !

Granoek
Blogger

Berichten: 10468
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [VOLG] Draver Dex zijn tweede kans

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-17 10:54

Ik moest maar eens mijn wollen singel over Dexter zwieren denk ik zo :+

Granoek
Blogger

Berichten: 10468
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [VOLG] Draver Dex zijn tweede kans

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-17 18:27

Ik vond wintec ook niet prettig, ik heb liever een zadel waar ik 'in' zit en als ik nu mijn zusje haar paard rijd met haar wintec dan zit ik er echt 'op'.
En ze pasten ook helemaal niet goed op mijn Dex maar daar heb jij verder weinig aan haha


Granoek
Blogger

Berichten: 10468
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-17 10:28

freetorun schreef:
Granoek schreef:
Ik vond wintec ook niet prettig, ik heb liever een zadel waar ik 'in' zit en als ik nu mijn zusje haar paard rijd met haar wintec dan zit ik er echt 'op'.
En ze pasten ook helemaal niet goed op mijn Dex maar daar heb jij verder weinig aan haha

Ik denk inderdaad dat onze Dex'en andere maten hebben :'). Maar even serieus, bedoel je dat de wintec geen diepe zit heeft of meer in het algemeen?


Ja inderdaad, althans dat is mijn ervaring.
Ik had eerst een wintec voor de trekpaarden hier op stal te rijden en dat ging op zich prima. Heb hem toen ook iedereen aangeraden haha!
Maar toen kwam Dexter en die paste hem niet dus toen moest ik wat anders zoeken en toen merkte ik eigenlijk pas het verschil. Mijn zusje heeft nog steeds de wintec maar als ik er nu op ga zitten denk ik 'wat een hard zadel'.
Net of mijn zadel dieper zit en deze wintec heel plat is.
Het fijne aan wintec is gewoon de verwisselbare boom, maar dan heb ik véél betere ervaringen met Tekna of Daslo. Daslo had ik ook voor de trekpaarden en heb bijna gejankt dat die niet op Dexter paste, het goedkoopste zadel dat ik ooit heb gedaan maar veruit het fijnste!
Tekna was het eerste zadel wat ik voor Dex had, ook verwisselbare boom (en echt idiot-proof wisselsysteem) maar zo een heerlijk zacht zadel. Alleen ook weer minder diep dan mijn huidige zadel en daarom ben ik om gegaan. Is ook maar net waar je voorkeur ligt, maar als jij die boomloze gewend bent, heb je normaal altijd redelijk 'vast' in je zadel gezeten en dan is een wintec misschien te open.
Never know unless you try :D

Granoek
Blogger

Berichten: 10468
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-17 11:17

Ik vond mijn tekna fantastisch, en het is kunststof dus ik had er echt 0,0 onderhoud aan. En hij was ook nog supermooi <3
Ik denk dat je zeker een passessie kunt doen zonder een zadel te kopen.
Heb laatst eentje laten doen met boomloze zadels en heb ook geen zadel gekocht, ze zei ook zelf dat mijn huidige zadel gewoon prima was, moest alleen even andere singel.

De wintec isabel heb ik inderdaad nooit geprobeerd, die vond toen te duur om te kopen voor paarden die niet van mezelf zijn en op Dex paste het niet. Vind ze wel heel mooi trouwens, zeker die bruine modellen

Granoek
Blogger

Berichten: 10468
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [VOLG] Draver Dex zijn tweede kans

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-17 11:49

Ik wou net zeggen, zelfs zo een passessie is duur genoeg, daar hoeven niet ook nog verplichtingen bij te komen.

Granoek
Blogger

Berichten: 10468
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [VOLG] Draver Dex zijn tweede kans

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-17 21:59

Dat vind ik goed, dat je doelen stelt. En realistische doelen ook
Dat moet ik ook meer doen, ik merk dat ik het erg druk heb met werk de laatste tijd en te weinig tijd maak voor Dex. Nu heeft hij daar gelukkig geen problemen mee, maar zo kom je ook nergens natuurlijk. Ik ga ook eens nadenken over doelen.

Ben heel benieuwd hoe het gaat lukken bitloos! Meestal valt het qua ontstuurbaarheid of niet willen remmen echt reuze mee, maar zijn ze in de war ivm het gebruik van hun lichaam (Dex kon plots niet meer buigen of stelling nemen).



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 3heathcliff5, guppekop, kwinney, Loe_Loe, mosimonster en 110 bezoekers