Kinderen en hun pony's kletstopic?

Moderators: RianneH, Neonlight, Nadia, balance, Lous

Cemlys

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 05:46

Oh leuk topic! Wij lezen gezellig mee. Wij hebben een dochter van 8 maand :') die af en toe al op de pony zit.
Ik heb zelf iets van 10 pony 's (iets met uit de hand gelopen hobby). Vnl welsh A en een e-pony en tinker.

Mijn eerste pony heb ik nu 8 jaar en dat wordt haar eerste pony. Verder heb ik 2 verzorgsters die de pony s nu in vorm houden. En stiekem moet ik echt wat verkopen want 10 is gewoon veel te veel

Haar eigen pony

Afbeelding

Een van de jonge pony s

Afbeelding

Afbeelding
Haar eerste keer mee naar een show

Afbeelding
En onze indoor pony

Kerstmuts

Yesterday is history, tomorrow is mystery, today's a gift, that's why it's called present!

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 11:05

Cerastes schreef:
Waar ik vooral streng mee ben geweest is het stroomdraad niet aanraken.
En grote pony's en paarden alleen van de voorkant benaderen als er een volwassenen bij is.
En ze weet dat ze op bepaalde momenten gewoon stipt moet luisteren ivm veiligheid. En dat doet ze eigenlijk vrij goed.

Cemlys : mooie pony's (en kindje!!) heb je!
10 pony's is idd wel veel!
Fokken jullie ermee?

Dankje! Ja grootste deel zijn fokmerries. Dit jaar maar een veulentje en volgend jaar geen. Ook heb ik er twee die de verkoop in gaan. Ik fokte tot nu altijd leuke brave kinderponys, maar voor alle werk en training die erin gaat en wat het maar opbrengt maakt het eigenlijk de moeite niet meer voor mij. Jammer want was wel altijd leuk.

Kerstmuts

Yesterday is history, tomorrow is mystery, today's a gift, that's why it's called present!

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 15:28

SusanH schreef:
Nou Cemlys als je er nog 1 kwijt moet, ik weet er wel iemand voor :j

O mijn dochter heeft ooit toen ze 2 was met 2 handjes tegelijk het stroomdraad vast gepakt, terwijl ze in het natte hoge gras stond. Dat was brullen. Had al paar keer gezegd niet aanraken, maar ja, lastige leeftijd als ze 2 zijn.

Chasey gezellig hoor zo met zijn allen op stap. Zo gingen wij ook geregeld met hond, kind en paard op pad. Helaas is de hond er nu niet meer bij.

Haha toevallig nog een hele fijne kinderpony te koop ;)

Leuke foto s weer allemaal. Mooi vos welshje hierboven. Ik vind het zelf wel ideale kinderpony s.

Kerstmuts

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 15:33

dancertje schreef:
geweldige foto's weer ben stiekem wel jaloers dames maar denk dat vl mij wat aandoet als ik voor charlotte (1,5 nu ) een pony koop :P

Mooie leeftijd haha gewoon doen

Ik wil heel graag een basket saddle gaan aanschaffen, dan hoeven der pootjes nog niet in de spagaat.
Afbeelding

Weet iemand wat de kleinste capjes zijn die je kunt vinden?

Kerstmuts

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 15:52

Oh dat is de Nori dus! Mooie helmpje en haar omtrek is bijna 44 haha

Kerstmuts

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-17 20:40

Pony waar dl op zal komen heb ik al van jaarling af aan. Ik heb er 9 in totaal . Nog een dochter van haar en ook daar weer een dochter van, nog een merrie wat ik ook zelf gefokt heb, nog twee 4 jarige merries, waarvan eentje te koop en echt een topkinderpony. Mijn eigen e pony, een jaarling tinker, een jarige hengst (die binnenkort geruind wordt). Eigenlijk allen erg braaf.

Wat een leuke pony s komen er voorbij zeg. Heerlijk!

Kerstmuts

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 06:25

Gaaf hoor, mooie pony. Waar zit je dan precies? Lijkt niet hier. Hier ook altijd make-up op hoor voor de shows. Alleen opscheren is niet gewenst

Kerstmuts

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 20:37

Oh balen Cerastes, hopelijk slaat medicatie snel aan. hier ook eentje die er gevoelig voor is om het te ontwikkelen.

Haha Getup, heerlijk, hier later ook de leading rein doen hoor, heb ik helemaal zin in, nog een paar jaar om conditie op te doen :') Hoe oud is je dochter nu?

Kerstmuts

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-17 16:46

Wel we gave cap!

Kerstmuts

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-17 21:17

:') alles netjes op de grote volte rechts :D herkenbaar van vroeger. Ik had ook schleich paardjes en kocht stiekem speelgoedpaarden van mn zakgeld

Kerstmuts

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-17 12:53

llora schreef:
Van die mediactie voor cushing knappen ze heel goed op. Mijn grote merrie krijgt het Al Jaren en die staat op een halfje. Als ik meer geeft stopt ze met eten. Het is wel redelijk zware medicatie dat wel.

Hier zijn de kids ook vollop bezig met hun pony. Veel kuis werk hier met een witte pony. Maar gelukkig maakt hij alles goed met zijn gouden karakter.

Liefst commentaar op de grote van de ruiter. Zij gaat haar laatste half jaartje met de pony rijden en dan krijgt ze een grotere pony en gaat de jongere zus er verder mee rijden.

[ [url=m/HY79hm.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/KkjpPQ.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/q3kuDK.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/Ebjxkc.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/Zj80R8.jpg]Afbeelding[/url] ]

Die onderste foto :'). Grootte valt best mee hoor. Mijn bijrijder is groter, maar weegt zo n beetje niks.

En bah al die cushing. Hier ook eentje waar ik zeer voorzichtig mee ben.

Kerstmuts

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 12:36

Hier hebben we er eindelijk weer een klaar voor de verkoop. Zondag kijkers. Maar idd niet makkelijk want ze moet kuikenmak zijn. Mensen snappen vaak niet waarom ze voor 500 geen pony vinden die zo mak is.

Kerstmuts

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 13:58

Ik heb de meeste pony s van veulen af aan, een goed merrieveulen kost mij tussen de 500 en 700 euro. 3 jaar.opfok, wel thuis maar alles bij mekaar kost dat ook wel wat. Dus je zit algauw over de 1000. Merries gaan hier wel een paar keer naar de keuring, worden in het stamboek opgenomen, kost je alles bij mekaar gauw een paar 100 euro. Merrie die ik verkoop zit bv wel een sterpredicaat bij. Verder dan begint het beleren nog. De ruiter die beleerd en rijdt wil ik voor de moeite ook een paar 100 betalen. Dus alles bij mekaar kost het mij algauw 2000 euro. En dat is ook de prijs die ik vraag. Dan verdien ik er nog niks aan. Maar ik verkoop wel een pony die ik door en door ken, kwaliteit heeft en gewoon rustig beleerd is. Kan ook op een andere manier. Ken er genoeg die hengsten opkopen, castreren, maand ruiter erop en dan als brave ervaren kinderpony verkopen en daar wordt meer geld voor neergeteld. Maar dat wil ik niet.

Kerstmuts

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 15:42

Getup schreef:
En zo'n pony moet je ook best even aanhouden voordat je m als perfecte kinderpony wilt verkopen. Een 3-4 jarige kan supermak zijn , maar dan toch nog niet geschikt om zomaar n kleintje op te gooien. Onder begeleiding kan het wel, maar vanaf 6-7 jaar kun je er pas echt veel van zeggen vind ik. Die van ons heeft ook n topkarakter. Maar als 5 jarige was ie met rijden even Spirit de wilde hengst. Ging ie echt hard als ie iets niet wilde. En als 3 jarige gingen er kleine kindjes mee t bos in. Maar ja...daarna krijgen ze conditie en worden sterker :D .

Er komen altijd advertenties van een bepaalde dame voorbij. Top ponys, en ook mooi ( en duur). Heb er in luxemburg ook 2 van zien lopen. Maar ( correct me if I'm wrong), er is nogal n verschil tussen zo'n pony waar zij dan op zit en af en toe n kind, of die echte kinderpony die alleen door kinderen gereden wordt.....

Die 2 uit luxemburg zijn overigens beide weer verkocht. Waren toch pittiger als verwacht. Nu ligt dat ook aan de kopers natuurlijk. Die willen natuurlijk de knapste en beste pony, terwijl dat nog boven t kunnen van t kind is.

Dat bedoel ik dus met een hengst goedkoop kopen, castreren, beleren en 2 maand op stal hebben ;)

Kerstmuts

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 16:10

Ik heb een 18 jarige, no way dat mn kind er ooit opgaat :')
Leeftijd zegt niet altijd alles, ik heb pony s gezien op leeftijd die alle truukjes kennen. Mijne met 13 gekocht en hij had een hele winkel aan truukjes die hij dagelijks in dezelfde volgorde uitprobeerde, tot ik dat door had na een paar dagen. Toen was het snel klaar. Maar zo n kind kan echt de pineut zijn dan.

Er is natuurlijk ook een verschil met een jonge die uitprobeert door een keer dwars te doen of een die er vandoor knettert om het kind vervolgens met een aanloop van 50 km/u door de bak te katapulteren.
Die bovenstaande heb ik als 3 jarige beleerd en op een gegeven moment maakt die er een sport van om op de muur af te stormen en de laatste seconde 180 graden om te draaien :') kon gauw genoeg zitten toen

Ik verkoop wel een keer een welsh goedkoop. Maar dat is onder de 3 en omdat ze niet zullen voldoen als kinderpony. Ooit een op latere leeftijd tegengekomen. Weggedaan omdat die snel beet en trapte als jaarling al. Pony is naar een tiener gegaan, kind is meerdere keren in de buik getrapt, pony stond bekend in de buurt al stoute pony want ging er geregeld op zn eentje vandoor. Had ik toch goed gezien.

Kerstmuts

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 16:20

Mijn dochter gaat natuurlijk op niks anders dan welsh :')
Mijn eerste pony is nu 9, als jaarling gekocht. Als 3 jarige getraind voor de keuring, kind op gezet en die kon er gelijk mee wegstappen/draven/galopperen en daarna tuig erop, 10 min later sleep eraan, 10 min later wagen erachter geknupt en na 20 min reden we door het park. Is kuikenmak. Dus daar is geen twijfel over, die is gereserveerd voor haar. Kon haar al -tig keer verkocht hebben, maar deze gaat nooit weg.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Kerstmuts

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 17:24

MissToseland schreef:
Mijn vader heeft mijn haflinger geruild voor een accu. Een koopje waar ik 21 jaar later nog veel plezier van heb en mijn zoon ook :')

Dat zijn goede zaken doen :')

Dankje. Ik ben helemaal blij met mn ponytje (met allemaal trouwens :'))

Kerstmuts

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 22:03

sneeuwpop schreef:
Zeker mooie welsh!
Sectie A toch?

Wij zijn met deze bezig als 2e (welsh) pony voor onze zoon. (Sectie B)
Super braaf als hij erop zit,maar kent verder nog niks onder het zadel. [ [url=m/rn2NjI.jpg]Afbeelding[/url] ]

Sec a inderdaad.

Kerstmuts

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 21:16

Heerlijke foto s allemaal. Kinders hebben weer fijn gereden zo te zien

Hier heeft ze vandaag ook weer even op de pony gezeten. Vanmiddag voor het eerst sinds een paar jaar pony weer voor de wagen gehad.
Afbeelding
N. had de grootste lol op de memwagem richting de bak (met papa ervoor ) :')

Kerstmuts

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 06:48

Myk gelukkig geen cushing!

Carice wat een mooie pony!

Siesje, ja ging perfect na meer dan twee jaar gewoon inspannen en wegrijden. Wel zo krom als een banaan dr3ssuurmatig. Denk dat ik haar even behandelen moet.

Kerstmuts

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-17 22:51

llora schreef:
En hoe oud was je dochter als ze ermee begon te rijden. Hier in de vrienden kring hebben de meeste een welsh. Super leuke beestjes maar vrees voor mijn onzekere dochter iets te vinnig. De meeste lopen ook voor de koets en daar zijn die echt geweldig in en leven dan echt op. Dus denk dat die niet zo geschikt zijn voor ons.

Ik heb er een paar die voor het men werk te braaf zijn en voor kinderen supergeschikt. Laatst nog twee jonge kinderen op een 4 jarige gehad, ze was superbraaf.

Wat gaan jullie hard. Ik lees zo veel mogelijk mee, maar een ontzettend drukke periode, zie geen pony van dichtbij momenteel.

Kerstmuts

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-17 20:21

Ik heb een merrie, daar komen keer op keer makkelijke goedzakken uit. Ook met verschillende hengsten. Dus het kan wel.

Kerstmuts

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 18:36

Wij hadden vroeger op de club van die Franse bardette zadels, die zaten als een huis voor kleintjes. Beugeltje kwamen altijd gelijk los maar kinderen reden zelfs zonder met gemak licht in draf. En idd korfjes zou ik hier minimaal ook willen.

Kerstmuts

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 18:41

Afbeelding
Deze hadden we altijd

Afbeelding
De meer recente versie. Er werd altijd gevochten om deze zadeltjes

Kerstmuts

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-17 23:41

Oh heerlijk chasey!

Kerstmuts