Paarden die in 2017 beleerd gaan worden?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
Anoniem

Re: Paarden die in 2017 beleerd gaan worden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-17 12:11

Ik zal even een korte update geven; [***] 4 weken vrij gehad en halverwege aankomende week gaan we weer beginnen. :')


Anoniem

Re: Paarden die in 2017 beleerd gaan worden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-17 18:15

Jeetje wat een mooie vorderingen zeg!
Heerlijk op buitenrit en door de bak tuffen. <3

[***] is eindelijk 'genezen'. Haar wondje is dicht dus gaan langzaam weer opbouwen.
Gister en vanmorgen even gelongeerd aan het halstertje en morgen de rest erbij pakken. :)
Gelukkig kan ze stofzuigen MET actief achterbeen. <3

Afbeelding

Anoniem

Re: Paarden die in 2017 beleerd gaan worden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-17 10:19

Welkom!

Ik vind Jappeloe wel echt heel erg dun geworden. Hij was al niet de dikste, maar nu vind ik hem echt mager. Zal dat niet door de wond kunnen komen icm met elke dag werken?

Heel mooi hoofdstel! Gek dat hij er zo heftig op reageert!

[***] weer aan het opbouwen, gaan erg voorspoedig! Denk zondag bijzetje eraan. Ze is trouwens ruitermag geboren. :') Afbeelding

Anoniem

Re: Paarden die in 2017 beleerd gaan worden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-17 20:25

Heb je hem na je vliegles nooit meer opgepakt qua rijden? Direct er na?

[***] voor het eerst met bijzetje. Gaat super! <3
Ik ga weer onder mijn steen. Afbeelding

Anoniem

Re: Paarden die in 2017 beleerd gaan worden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-17 17:09

Ah, duidelijk! Iedereen doet dat soort dingen weer anders, leuk om te lezen hoe iedereen het oplost. :)

Bijzetje is standaard, leren ze met druk omgaan aan de voorkant en tzt mooi zakken over de rug, ipv zakken met weg gedrukte rug :).
Straks met rijden wel fijn als ze iets in haar mond kent qua druk!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 10:31

YamaSaki schreef:
Ah vandaar de bijzet! K gebruik geen bijzet dus k vroeg t me af :)
Loopt ze zonder bijzet niet lekker over de rug, of is t echt zodra de druk komt, dat ze dan dr rug wegdrukt? Kan me zo voorstellen dat t idd anders is met een bit in :j


Ja ze zakt heel goed van zich zelf, maar voor het trainen van de juiste spieren heb ik graag een slofje erom en zo leren ze ook al druk op de mond kennen. :)

Je welshjes zien er wel goed uit zeg! Echt super lief. <3

Mooie tinker! Hoe groot is ze? Toont machtig.

Anoniem

Re: Paarden die in 2017 beleerd gaan worden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-17 20:11

Ik blijf het een plaatje vinden @Dawson! <3

Jappeloe krijgt aparte kleur nu! Heel mooi! Hij heeft veel plezier in het vrijspringen he?

[***] weer lekker aan de bijzet, nu 5 keer gedaan en ze doet het voorbeeldig. Denk dit weekend zadeltje proberen. :)
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-17 09:36

Ziet er al goed uit onder het zadel! Hoe oud is hij nu?
Wat gek van de paniek Alice, zijn ze toevalig aan het jagen in de buurt? Bij ons kunnen ze daarvan heel erg in paniek raken. Alhoewel hier het seizoen nog niet open is..

Ik gok dat [***] 1.66 is nu, maar die groeit vrij gestaag (laatbloeier met groeien).
Gisteren voor het eerst met zadel en ze was zoooo zoetjes. Stapte keurig weg en geen bokje of schrikje niks. <3 Afbeelding
Afbeelding

Anoniem

Re: Paarden die in 2017 beleerd gaan worden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-17 17:01

@kking, wat fijn dat je het zo rustig aan doet. Geef ze maar de tijd die ze nodig hebben (en de tijd die je zelf nodig hebt). :)
@zoef123, welkom en wat een knappe haf heb je <3
@balou, fijn dat ze het zo super braaf doet. Welke hengst gaat erop?
@Akires, het is nooit vroeg genoeg om manieren te leren !! :)
@suikermeisje, fijn dat Jappeloe het zo goed doet!
@nessinator, jammer dat het zo gegaan is.. Hoe gaat hij nu met opstappen?
@klijntje, zo braaf! super zoetjes zo <3
@eight, fijn dat ze al zo braaf is en zo snel!
@liesen, jammer van de 'valse start'. Gelukkig wel weer snel op de goede weg!
@wendyshet, waar had ze een wond? die van mij heeft ook 5 weken stil gestaan door een wond, maar heeft wel tijd gehad om te groeien toen.
@darkadia, sterkte alvast met het wegbrengen naar de nieuwe eigenaar!

Ik heb ook weer een grote update! :D
Vorige week voor het eerst met zadel gelongeerd, wat heel goed ging.
Na twee keer eigenlijk meteen gaan hangen. Gisteren en vandaag dus.
Ze was kei braaf en was erg ontspannen dus ben er vandaag op gaan zitten en gaan stappen.
<3
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Anoniem

Re: Paarden die in 2017 beleerd gaan worden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-17 20:28

Even een hele snelle trotse update;
Ik heb zelf gereden. <3
Steve (zadelmakmaker) is nu 3 keer geweest en vond haar zo braaf dat ik het zelf wel aankon. Makkie. :D
Afbeelding

Anoniem

Re: Paarden die in 2017 beleerd gaan worden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 20:36

Die van mij is ook zo veranderd.
Zit net geen 5 maanden tussen! :)
December
Afbeelding
Mei
Afbeelding

Anoniem

Re: Paarden die in 2017 beleerd gaan worden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-17 19:53

Mooie schimmel zeg! <3 moet je die eens zien met bespiering. Wat voor bloed zit er achter?

Gefeliciteerd Robbie88!

Even een update:
[***] ruitermak, 7 keer opgereden en een keer in de grote bak. Toen verhuisd naar andere stal en mevrouw staat heerlijk de hele dag op het land. Heeft ruim 3 weken vakantie gehad en we gaan nu opbouwen naar stamboek opname 3 juli. :)
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Anoniem

Re: Paarden die in 2017 beleerd gaan worden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-17 19:19

Wow wat een gupje. Is het niet verstandiger om alvast wat spier te gaan kweken?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-17 08:54

BoydS schreef:
@bobje26 vorige pagina zei je nog 'wow wat een bespiering' <<), maar ligt erg aan de foto denk ik ;). In t echt zit ie goed in de bespiering!



Nee. Ik schreef 'moet je die eens zien met bespiering'. :Y)

Fijn dat het zo goed gaat Enjoy!

Anoniem

Re: Paarden die in 2017 beleerd gaan worden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-17 17:10

Weet je zeker dat het puber gedrag is en niet het ontwijken van pijnplekken of mentaal te veel werk? Ik heb echt al heel veel jonkies gereden maar nog nooit een 'puber' gehad... gewoon rust en regelmaat en kijken wat het koppie kan hebben. :) misschien eerst even een stapje terug doen, zeker omdat je het eng vindt.

Anoniem

Re: Paarden die in 2017 beleerd gaan worden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-17 18:38

Zetten jullie je jonkies niet echt met vrij?

Anoniem

Re: Paarden die in 2017 beleerd gaan worden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-17 20:41

Met vrij bedoel ik alleen op het land en echt niks doen. Ook niet 15 minuten iets lichts. Grappig om te zien hoe iedereen daar anders over denkt.

Anoniem

Re: Paarden die in 2017 beleerd gaan worden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-17 13:50

Ik wilde heel graag mee doen, helaas merrie wat lichamelijke probleempjes...
Volgend jaar gaan we wat jonge paarden wedstrijden meenemen, al baal ik echt heel erg dat ik niet mee kan rijden met VWF, zij had daar wel echt kunnen opvallen. -O-

Ik weet niet of ik deze al gedeeld had (ik ben echt non actief geweest in dit topic).
[***] is vd zomer in juli naar de keuring gegaan = ster met 75/75!
Volgend jaar ibop en dan centrale keuring voor elite predicaat (ze is al prok dus ze wordt gelijk elite als ze haad punten haalt).

https://www.youtube.com/watch?v=3R05GVsG7cY&t=3s

Anoniem

Re: Paarden die in 2017 beleerd gaan worden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-17 08:42

Wat fijn van Jappeloe!! :D

Dawson: Ik zit een beetje te kijken naar welke wedstrijden er zijn. Harry's Horse cup, subli cup (pavo mag [***] maar tot de finale meedoen, kan ik dus net zo goed niet meedoen), Horsefood dressuurtalent, Noord Holland cup (die is 4 nov, misschien redden we die nog en anders volgend jaar), VSN...

Ik wil eigenlijk niet langer dan 30/40 min op de trailer dus moet nog geluk hebben dat er wat in de buurt is. Meesta is midden/zuid NL maar NH cup is 25 min, subli vaak ook en zo nog wat. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-17 11:33

Quir schreef:
bobje26 schreef:
Wat fijn van Jappeloe!! :D

Dawson: Ik zit een beetje te kijken naar welke wedstrijden er zijn. Harry's Horse cup, subli cup (pavo mag [***] maar tot de finale meedoen, kan ik dus net zo goed niet meedoen), Horsefood dressuurtalent, Noord Holland cup (die is 4 nov, misschien redden we die nog en anders volgend jaar), VSN...

Ik wil eigenlijk niet langer dan 30/40 min op de trailer dus moet nog geluk hebben dat er wat in de buurt is. Meesta is midden/zuid NL maar NH cup is 25 min, subli vaak ook en zo nog wat. :)


[***] is toch gewoon kwpn geregistreerd? Register A mag gewoon mee doen met de Pavo namelijk. Artikel 2 - 2 (voorwaarde halve finale) en 5 (finale).


Oh dat is veranderd! :D Komt goed uit. Voorheen mocht je als register A (laat staan b) niet meedoen met de finale, fijn!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-17 10:41

Nele80 schreef:
Hier gaat het goed. Mijn trainer is vrijdag komen helpen en hij vond dat ze na 1 weekje bij mij thuis terug vooruit was gegaan. De aanleuning wordt al stabieler en de overgangen gaan beter. Ook het halthouden gaat beter.
Morgen komt de tandarts alle paardjes controleren.
Ik heb soms het gevoel dat ze een beetje moe is. Maar om dan de training helemaal te stoppen daar vind ik het nog te vroeg voor, ze is nog niet genoeg bevestigd. Ik ga haar nu maar 3x in de week werken en proberen om de training zo kort mogelijk te houden.


Het maakt niet uit of ze een L proef loopt of 3 x onder het zadel is geweest.
Ze blijven bij het laatste punt en als je nu over zijn grens gaat, dat hij het echt niet meer leuk gaat vinden.
Ik heb de training stil gelegd na 7 keer onder het zadel geweest te zijn. Ze moeten nog ZO lang als rijpaard door, een vakantie kan ze echt heel erg goed doen. Zeker als je nu al voelt dat hij moet begint te worden.

Anoniem

Re: Paarden die in 2017 beleerd gaan worden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-17 15:06

Ik heb dat ook een keer gehad, was ik verdwaald. :')
Veel gestapt maar er zaten veel indrukken in op die dag! Echt te stom, ik ga nooit meer verdwalen op een jong paard haha.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 10:28

Ik moest na wolfskiezen ook 2 weken niks in de mond hoor. Is echt een standaard, ik vind 5 dagen echt heel snel. :=
Voor [***] komt de tandarts vrijdag..

Anoniem

Re: Paarden die in 2017 beleerd gaan worden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 09:39

Wat een stoere fries! Mooi!

Ik zal ook eens een update geven (was eerst actief en ongeveer de hele zomer MIA :') ).
[***] is weer lekker op weg! Ze is opeens dikke mik met haar weidemaatje geworden wat niemand ooit had verwacht. Ze is nogal een einzelganger en tolereert maar een paar paarden in haar buurt. Aan de hand stappen met paard X gaat bijvoorbeeld niet want berg je maar...
Sinds ze zulke dikke mik is zit ze echt veel beter in haar vel en is ze mentaal weer een stuk verder gekomen. Het hele puppy uiterlijk begint ook te vervallen en plaats te maken voor een echt paardenlijf.
We zijn nu weer aan het longeren (meestal zo'n 3/4 keer per week, maandag + dinsdag, woensdag vrij, donderdag longeren vrijdag vrij en dan zaterdag of zondag longeren). Ik wil proberen er volgende week ergens weer op te gaan. Gisteren hebben we haar voor het eerst een balkje laten lopen wat ze nog wel heeel erg spannend vond, maar gut gut wat had ze een plezier! :D

Hierbij wat foto's uit filmpjes van gisteren.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding


Anoniem

Re: Paarden die in 2017 beleerd gaan worden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 10:07

Wauw prachtige tinker zeg! <3 Ik houd niet zo heel erg van koudbloeden maar wel van rond + behang.. En ja dan zit je al snel bij een koudbloed haha!

Wat fijn Suikermeisje, nog even en je kunt volgend jaar de ring in! :D


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, Blijgeestig, Floemii, Gambler99, Iser, Larissajulia, nick_en_ik, Ptl4ever, sassefras, Vitas en 184 bezoekers