Kinderen en hun pony's kletstopic?

Moderators: Lous, RianneH, Neonlight, Nadia, balance

Getup

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-17 14:26

Die wintec koop je kaal. Ik heb er wintec mono beugelriemen bij gekocht ( die moet ik nog omslaan - er zijn nog kortere blijkbaar) en de kleinste compositi beugels met korfjes. Heb ook al n maatje groter klaarliggen ( met gekleurde beugelblokjes hihi).
Hij is nu best ...uuuh...rond, dus heb er n paarden dressuursingel van 60 cm aan.

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-17 17:47

Leuke cap inderdaad!!!
Ik heb 10 cm en ze is bijna 6.

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-17 21:06

Joyce: meestal ligt die kleine wintec wel goed. Hij ligt ook super op de ronde C pony van mn nichtje. En op de smalle c van onze amazone.

En zo ziet haar kamer er uit nu:

Afbeelding

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-17 07:17

Hier werd er vanalles in die magnetron gestopt , om te voorkomen, dat haar zusje er bij kon.... dat lukt haar inmiddels :D

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-17 06:49

schriktraining doen wij ook wel eens . Pony is er niet zo snel van onder de indruk en wandelt in t bos ook zo over n stuk plastic ( lang leven de paardensnoepjes). Mijn paard daarentegen :roll: .

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-17 15:52

Oh dat doe ik ook hoor...maar dat kan niet "even" en daar moet ik veel tijd voor nemen

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-17 14:21

Geweldige pony ook. Mijn dochter wilde ook n witte pony..

Wij komen net terug van wedstrijd.Afbeelding

Afbeelding

Ging echt netjes. Superpony is t toch. Op cc met n kind van 5 onder begeleiding van n meisje van 11 <3 . Ze was 5e van de 7 en blij, geen laatste te zijn hihi. Niet dat dat wat uitmaakt hoor ! Bedoel: ze is 5 en echt de jongste. Maar is toch leuker zo

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-17 08:30

De stippel blijft ook leuk !
Meestal maakt ze zich er niet druk om, maar nu was het al n tijdje geleden . Dus kwam ze ons om 5u30 vragen, of we al naar de wedstrijd gingen :O .
We waren wel lekker op tijd hihi

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 07:50

Whaha Wortel: had even zoiets van :"die is maf", tot ik me weer realiseerde dat je nogal ver weg woont :D

Chasey: ben je nog met de pony naar school geweest?

ooohnee Murosch, sterkte. Dat zijn geen leuke dingen

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 08:53

Gaat er hier nog iemand naar n bixie wedstrijdje van de winter?

Wij vast wel een keer. Misschien in december naar De Peelbergen

Weet t....ziet er niet uit. Maar wilde m niet helemaal kaal maken :=

Afbeelding

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 12:20

Ik kan wel scheren hihi. Maar zo braaf als ie verder is, met scheren is ie dat niet ;-) . Gaan zn achterbenen vliegen :(

Dus heb vooral even heeeel snel t nodige er af gehaald. En dan elke keer net wat meer.

Janne: dat is mooi, kan de pony lekker op pad met de 9 jarige.

Ik moet altijd met de trailer weg om te rijden...staan aan huis, maar heb geen bak. En t weiland is nu te nat. Hebben wel n bos bij huis, ga ik vaak n rondje met de kar met Fellow

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 12:27

Ik begin anders altijd aan de linkerkant, bij de kont. Laat ik zo'n driehoekje staan. Dan door tot aan t zadeldekje, laat ook altijd n stuk op de rug staan. Dat scheer ik dan netjes en dan de rest kaal.

Nu durfde ik niet bij zn achterbenen te beginnen :')

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 12:45

Durfte ik ook niet. En hals was ook t meest noodzakelijk hier.

Benen doe ik niet, hier staan ze ook nog 24/24 buiten.
Al heb ik ze nu n paar uur op stal om hooi te eten. Als ik hooi op het weiland leg, eten ze het niet. Ze hebben net n nieuw stuk land erbij ;-)

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 18:07

Had Fellow vorig jaar helemaal geen deken op. Dus had ie veeeel haar.
Gefeliciteerd met jullie 16 jarige ;-)

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 12:19

Wat n brave dieren, super!
Wil jij wat regen van mij :+

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 18:17

Miss Toseland: best n goede reden om er niet af te willen vallen, die bak hihi

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-17 17:45

Wat een verschil zeg wbt ponys met cushing voor en na t gebruik van medicijnen.
Hier ook laarsjes van de decathlon. Heb ze vanaf maat 26.

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-17 09:48

Ziet er leuk uit! Wat voor bit heb je er in hangen?

Allemaal mooie herfstplaatjes in de zon,hihi

Hier is het volgende week vakantie. We gaan n paar dagen naar Nl en de 5e is er weer wedstrijd met de ponys. Fellow mag morgen met zn andere amazone mee op wedstrijd naar Duitsland, ook springen.

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 14:44

SusanH schreef:
Dat lijkt mij handig als een pony voor de kar kan. Wij zijn beiden niet klein en passen niet op een pony. Maar zouden hem op die manier ook beweging kunnen geven. En je kan met het hele gezin op stap :j

Daarom wilde ik perse n pony die beleerd was voor de kar :j

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 14:48

Een A/B pony vinden die fijn gereden is en topbraaf is niet zo simpel. Ik heb voor onze pony ( 3 jaar, ingereden en betuigd) €1100 betaald. Geen papieren ( fokker had die niet aangevraagd), wel knap en goedbewegend. Als er nog n pak werk aan gedaan is,is 2000 niet te veel.
Shetlanders zijn natuurlijk wel goedkoper.

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 15:09

Maar dan neem je n gok, net als ik deed....
De pony groeit mee in niveau. Maar je moet altijd maar kijken of je ze er ook alleen mee op pad kunt gaan sturen. Die van mij kan ik aan de hand alles mee. Denk, dat Anna er binnenkort ook los mee kan rijden. Mee naar buiten in stap ook. Maar verder is ie gewoon best snel. Totaal niet gemeen, trouwens. Nu met haar bijna 6 is ze nog net wat klein. Als ze 1.5-2 jaar ouder is, is t weer wat anders.

Zie ook wel eens van die top leermeesters voorbijkomen ( want pas op...niet al die lieve oudjes zijn goede leermeesters). Kosten zo 4000. Maar daar gooi je je kind van 5 op, als die been geeft gaat pony draven ( met zn kop in de krul) en nog n keer been = galop.

Toen ik n pony zocht, waren die kleintjes die geschikt leken binnen no time weg. Dus met deze de gok maar genomen. Vriendin m meteen op laten halen en m zelf 3 dgn later naar huis gehaald.

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 15:15

En zo'n pony moet je ook best even aanhouden voordat je m als perfecte kinderpony wilt verkopen. Een 3-4 jarige kan supermak zijn , maar dan toch nog niet geschikt om zomaar n kleintje op te gooien. Onder begeleiding kan het wel, maar vanaf 6-7 jaar kun je er pas echt veel van zeggen vind ik. Die van ons heeft ook n topkarakter. Maar als 5 jarige was ie met rijden even Spirit de wilde hengst. Ging ie echt hard als ie iets niet wilde. En als 3 jarige gingen er kleine kindjes mee t bos in. Maar ja...daarna krijgen ze conditie en worden sterker :D .

Er komen altijd advertenties van een bepaalde dame voorbij. Top ponys, en ook mooi ( en duur). Heb er in luxemburg ook 2 van zien lopen. Maar ( correct me if I'm wrong), er is nogal n verschil tussen zo'n pony waar zij dan op zit en af en toe n kind, of die echte kinderpony die alleen door kinderen gereden wordt.....

Die 2 uit luxemburg zijn overigens beide weer verkocht. Waren toch pittiger als verwacht. Nu ligt dat ook aan de kopers natuurlijk. Die willen natuurlijk de knapste en beste pony, terwijl dat nog boven t kunnen van t kind is.

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 16:58

Hihi die accu

Oooh de witte welsh, echt zo'n sprookjes/ prinsessenpony.

Ik twijfelde ook. Maar vriendin zei ook: leeftijd zegt niets, als het karakter maar goed is. En deze kende nog geen rare truukjes. Hij was knap genoeg en kan goed bewegen. Dus die zou ik wel weer kwijtraken. En dochter was pas 2,5 dus had ik nog n jaar of 2 voordat ze echt gaat rijden en tegen die tijd was de pony al 5 :+

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 16:59

T is niet voor niets, dat t moeilijk is om n goede kinderpony te vinden :-)

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-17 18:30

Ik ga nog zo'n foute gekleurde hoorn kopen :D
Hier ook heerlijk weer. Kinderen hebben gereden en wat "gesprongen" en gespeeld. Met oa een groot ,blauw zeil. Die ponys hobbelen er met plezier zo overheen. Mijn paard komt ee niet eens bij in de buurt :roll: