Lastig, lastig..

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Annefleur200

Berichten: 1664
Geregistreerd: 20-09-12

Lastig, lastig..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-17 12:50

Weet niet zo goed waar ik dit moet plaatsen..
Ik heb 4 shetlanders, erg gelukkig mee maar nu het volgende. Ik ben fulltime gaan werken, en heb geen verzorgster gevonden die me af en toe wil helpen. Ook helpt mijn vader ontzettend veel mee. Gaat altijd hooi halen en zorgt ervoor dat er altijd water is. Helaas gaat het de laatste tijd niet zo goed met hem en heeft veel last van zijn rug. Dit word helaas niet meer beter, wel erger. Voor nu kan hij me nog helpen, maar ik weet niet wanneer dit niet meer kan. Als het zover is weet ik wel dat ik het alleen niet ga redden en dan? Ik twijfel heel erg om ze te verkopen, vind dat echt verschrikkelijk. Voor nu kan het nog, al word het al lastiger.
Misschien beetjs onduidelijk verhaal, sorry daarvoor. Wat ik hiermee wil? Geen idee... misschien iemand die hetzelfde heeft meegemaakt?
In ieder geval, bedankt voor het lezen :)

troi
Berichten: 17007
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-17 12:55

Fulltime werken icm zelf je pony’s verzorgen kunnen maar weinig mensen, daarvoor zijn pensionstallen /weides uitgevonden. Veel minder werk maar wel het plezier van je dieren.

tengeltje11
Berichten: 7137
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: w-vl,belgie

Re: Lastig, lastig..

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-17 13:24

Zat mensen die het wel combineren ook.

Wat doe je er nu aan?
Wat is het probleem juist qua tijd of klusjes?

Hier jaren paarden 10 min van huis gehad,voltijds gewerkt en deze gecombineerd.
's morgens voor het werk naar de paarden,water aanvullen en vlug hooi geven wat klaarstond,en dan 's avonds meer tijd om alles deftiger te doen.

Tuurlijk hou je in de winter amper tijd over voor leuke dingen met je pony's,maar dat vond ik nooit erg,gewoon bij hen zijn,ermee bezig zijn,....gaf me rust.

In de zomer staan ze op de wei en valt zo goed als alle werk weg,was het enkel water en weide onderhoud.

Annefleur200

Berichten: 1664
Geregistreerd: 20-09-12

Re: Lastig, lastig..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-17 14:40

Oke, ik ga er inderdaad voor en na mijn werk heen, maar her ga me qua klusjes zoals hooi halen niet zelf lukken. Ook krijgen ze niet veel beweging nu.

Eef_Bam

Berichten: 4094
Geregistreerd: 19-08-09
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-17 14:44

In deze situatie lijkt het me de meest logische oplossing om ze te verkopen. Beter nu de tijd nemen om een goed huisje te vinden, dan wachten tot het echt niet meer kan met je vader en ze met spoed weg moeten.

Gee
Berichten: 167
Geregistreerd: 03-04-12

Re: Lastig, lastig..

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-17 14:51

Er zijn toch vast verzorgsters te vinden. Ook als het niet om rijden gaat, er zijn zat jonge meisjes die een verzorgpony zoeken. Ik kan me voorstellen, dat je niet op hele jonge kinderen zit te wachten, maar er zijn genoeg kinderen met verantwoordelijkheidsgevoel. In eerste instantie zul je ze goed moeten begeleiden, maar als ze hebben laten zien, dat ze het kunnen, zou ik dat eerst proberen voordat ik ze meteen verkoop.

Annefleur200

Berichten: 1664
Geregistreerd: 20-09-12

Re: Lastig, lastig..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-17 16:28

Ben al ruim een jaar bezig om een verzorgster te zoeken. En echt nog niemad gevonden. Dus dat is erg lastig

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-17 16:31

Annefleur200 schreef:
Oke, ik ga er inderdaad voor en na mijn werk heen, maar her ga me qua klusjes zoals hooi halen niet zelf lukken. Ook krijgen ze niet veel beweging nu.


Waarom niet? Je hebt toch nog 2 vrije dagen? Voor jou werk, na jou werk, ik snap niet waar je moeilijk over doet? Mijn vriend werkt 60+ uren, ik werk ook full time en het lukt ons perfect hoor. Woon je nog thuis?

No_No

Berichten: 6676
Geregistreerd: 31-03-07
Woonplaats: overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-17 16:32

En zelf hooi halen wanneer je vrij bent?

Corientjuh94

Berichten: 694
Geregistreerd: 03-03-08
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-17 16:34

En 2 pony's en houden 2 wegdoen? Dat scheelt al de helft in hooi, wat ervoor zorgt dat je al de helft minder hooi hoeft te halen. Daarbij ook de helft minder werk. En ik zou toch ook je niet vast pinnen dat het met verzorgsters wel lukt, want die kunnen ook ineens zeggen ik stop ermee. Wellicht kan je iemand vinden die hooi thuis brengt tegen een kleine vergoeding?

stroopkoek

Berichten: 713
Geregistreerd: 20-06-16

Re: Lastig, lastig..

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-17 16:52

Staat u in de hoeksche waard misschien? Ik herken de foto's op je profiel volgens mij :) (Ik fiets er altijd langs!)

Annefleur200

Berichten: 1664
Geregistreerd: 20-09-12

Re: Lastig, lastig..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-17 16:58

Ja ze staan in de hoeksche waard :)
Het punt is dus dat ik zelf geen hooi kan halen. Dus ben afhankelijk van mijn vader in dat geval. Qua beweging kan ze ook niet geven wat nodig is op dit moment.

Anoniem

Re: Lastig, lastig..

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-17 16:59

En leveren is geen optie?

No_No

Berichten: 6676
Geregistreerd: 31-03-07
Woonplaats: overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-17 16:59

En als je samen met je vader gaat of laat bezorgen?

Annefleur200

Berichten: 1664
Geregistreerd: 20-09-12

Re: Lastig, lastig..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-17 17:11

Laten bezorgen word lastig, moet 3 keer in de week bezorgd worden omdat ik niet meer plek heb om op te slaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-17 17:14

Annefleur200 schreef:
Laten bezorgen word lastig, moet 3 keer in de week bezorgd worden omdat ik niet meer plek heb om op te slaan.


Misschien kun je een plek regelen om het wel op te slaan? :)
En is een pensionstalling evt een opslossing?

Anoniem

Re: Lastig, lastig..

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-17 17:21

Bouw dan een hok om meer op te slaan?

Kategida

Berichten: 245
Geregistreerd: 05-08-17
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-17 17:32

Anoniem schreef:
Annefleur200 schreef:
Laten bezorgen word lastig, moet 3 keer in de week bezorgd worden omdat ik niet meer plek heb om op te slaan.


Misschien kun je een plek regelen om het wel op te slaan? :)
En is een pensionstalling evt een opslossing?


Wij hebben al wel eens enkele baaltjes hooi/stro in de garage gehad. Als je dan 's ochtends snel moet zijn met hooi voeren kan je het hooi klaarleggen in hooinetten, deze meenemen naar de pony's, snel ophangen en klaar.
Als de weide van jou is, is het misschien een idee om enkele handige Harry's uit je vriendenhoop of familie te vragen om mee te helpen een afdakje te bouwen of een schuurtje waar je het hooi in kan opbergen.

Ik zie oplossingen zat voor jou situatie maar je moet natuurlijk wel zelf ook een beetje moeite doen en creatief zijn. :)
Desnoods kan je misschien hooi opslaan bij familie of buren.. een "nee" heb je altijd maar een ja kan je krijgen als je het vraagt.

Brainless

Berichten: 29737
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Re: Lastig, lastig..

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-17 17:40

Ik heb hooi buiten op pallets (tegen een muur) en daar plastic over.
Gaat prima en blijft mooi droog.

Libera

Berichten: 3975
Geregistreerd: 21-07-05
Woonplaats: California

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-17 17:42

Pfff ik werk twee banen... Zo'n 60+ uur per week, en heb hier 6 paarden staan. Daarnaast rijd ik ook nog 5 dagen per week fanatiek.
Oja en heb natuurlijk ook nog een man dochter en huishouden die ook wel eens aandacht willen :D

Dus dat 4 shetlandertjes niet zou lukken... Lijkt me sterk!

Annefleur200

Berichten: 1664
Geregistreerd: 20-09-12

Re: Lastig, lastig..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-17 18:10

Ik zeg ook niet dat het niet lukt, maar vind word nu wel lastiger en flink aanpoten, heb ik er natuurlijk graag voor.. bedankt voor het meedenken, ik ga een en ander bespreken met familie, afdankje zou wel erg handig zijn in dit geval :)

sunny43
Berichten: 1063
Geregistreerd: 14-06-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-17 19:07

4 shetlanders - dat is 3 pakken hooi per 2 dagen? Extra opslag kan bijv. ook in een trailer. Als je nu meer uren werkt, heb je als het goed is meer inkomen ... en heb je hopelijk de mogelijkheid om wat te investeren. Hier om de hoek zijn ook mensen met een aantal paarden en geen opslag, die hebben een kleine en een grotere trailer waar ze hooi in opslaan zodat zie even vooruit kunnen. In sommige trailers kunnen gewoon pakken van 400 of 500 kg worden geschoven, of je doet kleine pakjes dan kun je even vooruit. Ik weet niet hoe je met water zit, of dit automatisch is - of dat je een groot vat weg kunt zetten.

Mbt beweging, ik weet niet hoeveel ruimte ze hebben maar als ze met zijn vieren zijn... zullen ze elkaar waarschijnlijk redelijk wat beweging geven. En van april tot november kunnen ze met een beetje geluk op de wei en hoef je ze nauwelijks bij te voeren, als je tenminste een weitje kunt huren, kopen of gebruiken. En dan heb je... nog minder werk!

Mbt een trailer, hoef je niet heel duur uit te zijn, moet wel veilig te vervoeren zijn maar ... er hoeft in principe geen paard in... alleen hooi!

Paloedie

Berichten: 992
Geregistreerd: 03-12-09
Woonplaats: Deventer/Epe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-17 19:18

Goed dat er hier meegedacht wordt in oplossingen, want het kan maar zo dat TS door de zorgen sommige richtingen niet ziet. Maar ik vindt het wel pijnlijk dat er wordt gesteld dat TS het maar gewoon aan zou moeten kunnen omdat een ander dat ook kan zelfs met twee banen/andere omstandigheden die maken dat TS het makkelijk zou moeten kunnen.

Niet iedereen heeft dezelfde belastbaarheid en mogelijkheden!

OleJon
Berichten: 2502
Geregistreerd: 04-07-14

Re: Lastig, lastig..

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-17 19:29


Lukasje
Berichten: 11256
Geregistreerd: 06-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-17 19:48

Ha, ik wilde net zeggen wat OleJon voorstelde: kleine balen voordroog. Die kan je gerust buiten bewaren. Dan hoef je maar eens om de x aantal maanden gaan, of kan je het laten leveren.
Sowieso, los van je papa, zocht ik een praktischere oplossing dan 3x/week om hooi rijden.