Paarden die in 2017 beleerd gaan worden?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Tuittuit

Berichten: 516
Geregistreerd: 24-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-17 16:05

hoi, ik ben er net achter gekomen dat mijn nieuwe aanwinst hier al bekend is :D . Ik heb hem gekocht van Gabbergil :j

Ik heb Gab begin dit jaar gekocht en heb hem ondertussen onder het zadel klein beetje doorgereden, ik denk dat ik er misschien 15 x op heb gezeten en dat is denk ik al ruim genomen :o . We hebben alleen nog maar gestapt en gedraafd omdat meneer nog erg slap is, ik doe ongeveer 2 a 3 x in de week wat met hem. Van de week lag er een boomstammetje in het bos en hier zijn we 3 x over heen geweest in stap en 3 x in draf en mnr werd er helemaal enthousiast van *\o/* zelfs onze eerste galoppassen gehad, zo enthousiast was ie na de laatste keer over het stammetje , in de toekomst wil ik cross voor de lol rijden :D , Nadat ik er 3 x op heb gezeten en besloot dat hij wel aardig eerlijk was ben ik daarna alleen maar het bos mee ingeweest, lekker rechtuit lopen ipv al die rondjes :o , gisteren weer even in de bak en hij kan lekker lopen en merk gelijk dat ie stuk sterker is geworden door onze kleine bosrondjes. zie hier hoe Gab nu is <3

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

en een filmpje van onze laatste boomstam <3 , met dressuurzadel _O-

Afbeelding


Tuittuit

Berichten: 516
Geregistreerd: 24-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-17 20:14

nine1987 schreef:
Wat een leuk paard is gabber.. Heerlijk om ze lekker in t bos te kunnen rijden.. Dat mis ik wel echt hier in de buurt.. :p


Dankje :D
echt ideaal, ik moet 300 m over de weg of 700 m , al rijden sommige echt asso :( , maar hij geeft niks om auto's, alleen vrachtwagens van voor vind ie spannend, van achteren dan weer niet, raar beest haha. Maar ben met de gemeente bezig om borden te plaatsen. Heb nu zelf A4 formaat uitgeprint en het werkt wel
Afbeelding

Volgende week gaan ze kijken dus hopen dat ze dezelfde conclusie trekken en borden plaatsen

Tuittuit

Berichten: 516
Geregistreerd: 24-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-17 10:17

Een trotse update van mijn topper <3

Afbeelding

Gisteren hebben we onze eerste echte galop gehad *\o/* , in het bos achter een ander paard aan, je zeg hem na 2 passen denken van is dit de bedoeling :j , 3 x een kort galopje en bij de 3 x aanspringen dacht ie he dit is de bedoeling *\o/* . Daarna kwamen we nog een tweespan tegen die ie ook maar 1 x eerder heeft gezien en erg spannend vond, ze voorbij laten gaan en er achter aan gedraafd om te leren dat het niet eng is, mnr zat er op een gegeven moment gewoon bijna met zijn neus in haha. *\o/* <3

Tuittuit

Berichten: 516
Geregistreerd: 24-10-12

Re: Paarden die in 2017 beleerd gaan worden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 21:15

Leuk om te zien de voor en na foto's. Goed bezig allemaal. Afbeelding
Afbeelding

Ook ff een voor en nu foto

Tuittuit

Berichten: 516
Geregistreerd: 24-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-17 07:55

Hoi hoi

Ben ik ook weer met Gab :D . Mnr heeft lekker een maand vakantie gehad *\o/* hij is hier echt van opgeknapt *\o/* . Sterker geworden en lekkervoorwaarts met een bigsmile op de terug weg van ons beide want mnr kent de paadjes nu wat en dan wordt ie lekker enthousiast :j en begint ie te showen onder me. Heb er nu weer 2 x opgezeten, 1x zo het bos in, niks eerst logeren gewoon hoppa en geen stap verkeerd <3 . Voor zijn vakantie heb ik nog voor het eerst een galopje achter een ander aangedaan en deed ie echt super ( daarvoor nog nooit gegaloppeert, omdat ie slap was en erg spoken keek) . Nu ik merk dat ie sterker is geworden ben ik benieuwd wanneer ik een heerlijk galopje doe op mijn commando :j

Afbeelding

Afbeelding

Tuittuit

Berichten: 516
Geregistreerd: 24-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-17 22:36

Ik heb gisteren ook weer een mijlpaal gehaald *\o/* ons 2e galopje buiten. Maar dan helemaal alleen dus das de 1e x *\o/* <3 . Nog wat onwennig maar deed het super.

Leuk al die vorderingen *\o/*

Tuittuit

Berichten: 516
Geregistreerd: 24-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 22:05

Nou hier sta ik voorlopig even aan de kant :( . Gab is kreupel, al 1 1/2 week en dachten een hoefzweer. Meerdere keren gekeken, toch niet kunnen vinden en brak ook niks door. Hij werd langzaam erger kreupel en vandaag naar de DA geweest voor foto's. Hii dacht ook eerst hoefzweer. Maar na meerdere foto's en uitverdoven plus echo's bkijkt ie zijn callatoraalbanden geirriteerd te hebben in combinatie met een verstuiking van het kniegewricht. Mnr heeft waarschijnlijk in een gat gestaan in het land ofzo en zijn been laten staan en toen zijn lijf gedraaid. Ahum komt weinig voor :( maar ik heb een abbo op dat soort dingen. Zijn benen waren helemaal dun. Tot ie geschiren werd kwam er een heel klein bultje waar het probleem zit. Op de echo zie je wel veel vocht van de irritatie, toch raar dat je zo kreupel eraan bent en dit alles is wat je ziet
Afbeelding

Nu 3 a 4 weken rustig aan daarmee bedoelt mag wel buiten en niet vliegen. Dus hij gaat apart en dan over 1 mnd controle

Tuittuit

Berichten: 516
Geregistreerd: 24-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-17 18:22

JosjeDZ schreef:
Beterschap met Gab, Bravo! Wat ontzettend vervelend!


Dankje . Baal stiekem wel erg :(


Tuittuit

Berichten: 516
Geregistreerd: 24-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 21:41

suikermeisje schreef:
Nele80 schreef:
De tandarts is geweest. Ze was in het begin een beetje wantrouwig, maar uiteindelijk heel braaf. De tandarts heeft 1 wolfstandje verwijderd. Nu heeft ze dus 2 weken rust.
Ook vond de tandarts het bit een maatje te klein.


Waarom 2 weken rust voor zo simpel iets? Van mijn tandarts mag er na 5 dagen weer een bitje in eventueel.

Ik rijd Mn jonkie 2x per week. 1x thuis en 1x ergens anders soms. Als ik niet wegga dan rij ik 2x thuis. 2x per maand longeer ik hem met een simpel bijzetje. Wordt hij ook erg fijn van.

Vandaag was Jappeloe mee naar de speeltuin: crossles. Had een uur gewonnen met een wedstrijd met Mn andere paard. Maar dat is voor Jap te veel. Instructeur ken ik erg goed en ook al erg lang, dus hij zei zelf al dat ik dat andere half uur nog maar een x moet inhalen. Jappeloe deed het super goed. Echt zo braaf. Niet gaan rennen of klieren. Kon bij de trailer opstappen en zo naar het terrein toe.

[ Video ]


Waar is dit terrein ? Ff oriƫnteren voor de toekomst waar ik heen kan :-)

Tuittuit

Berichten: 516
Geregistreerd: 24-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 19:45

Ik heb ook goed nieuws *\o/* . Ik ben ff terug met Gab voor controle geweest en weer groen licht gekregen *\o/* . Vrijdag gaat ie voor op ijzers omdat men voor niet hele geweldige voeten heeft en ik over de weg moet en sommige paden wat stenig zijn en dan ga ik er maandag weer voor het eerst op na denk 3 maanden *\o/*. Ik wou vandaag een foto maken van hoe die is opgedroogd <3 . Maar er kwam wat tussen helaas maar maandag zullen die dan vast wel volgen.

Tuittuit

Berichten: 516
Geregistreerd: 24-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-17 20:46

En daar is ie dan weer na 3 maanden weg geweest te zijn <3
Afbeelding
Zo zag ie eruit toen ik hem net gekocht had , dacht ook ff leuk

Afbeelding


Vandaag weer voor het eerst een klein rondje gereden met 2 x klein stukje draf . Mnr was fris en vrolijk maar wel braaf en eerlijk *\o/* en hij draafde als een zonnetje *\o/*

Afbeelding

Afbeelding

Ahum ben niet zo fotogeniek!en had nogal wat lagen boven kleding aan hihi
Afbeelding

Tuittuit

Berichten: 516
Geregistreerd: 24-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-17 00:03

Even een kleine spam van Gab <3 denk dat de foto's voor zich spreken <3 <3 ik ben trouwens op de manier van Rien van de Schaft aan het rijden en hij pakt dit super op *\o/* . Ik vraag hem hier geen eens naar beneden. Uberhoudt nog niet, hij begint het zelf steeds meer aan te bieden


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Tuittuit

Berichten: 516
Geregistreerd: 24-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-17 20:04

bobje26 schreef:
Wat leuk, les je ook bij Rien?

[EJL-ITP] Jaja - van gup naar prok, ster en zadelmak

Dit was ons 2017 ongeveer. :)


Bedoel je mij ? Nee dat niet. Ik zou wel willen, hij zit namelijk niet heel ver bij mij vandaan. Heb zitten kijken op zijn website maar wat ik begrijp is die altijd erg bomvol dus voordat je er tussen komt voor 1x een les moet het al paar maand duren. Dus eerst ff aankijken hoe dit gaat en ondertussen clinics in de gaten houden of ik me daar niet x voor kan opgeven en anders toch ff proberen daar een les te krijgen als we wat verder zijn. En ik wil me aanmelden voor de online training, hoor dat dat heel intressant is en je er al veel van leert, je kan dan ook filmpjes op sturen naar hem en krijg je feedback.

Leuk sjiek ding heb je trouwens !!

Tuittuit

Berichten: 516
Geregistreerd: 24-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 23:11

Hoi hoi ik ben er ook weer. *\o/* na veel pech te hebben gehad gaat het nu goed en durf ik een update te doen :o gab gaat lekker vooruit. Noja hier wat foto's dat zegt genoeg denk ik <3
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Alleen de rechter galop is nog een dingetje :o hij verstaat meestal alle galop hulpen als linker galop :( hiervoor tips zijn welkom.

Tuittuit

Berichten: 516
Geregistreerd: 24-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-18 15:57

bobje26 schreef:
Wel veel elke week springen of niet?

Fijn dat je zo lekker kunt buitenrijden BravoT, hier hebben wij dat niet. Moet dan echt met de trailer op pad.. :(


Ja echt super. Met 700 m zit ik in het bos :D

Tuittuit

Berichten: 516
Geregistreerd: 24-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-18 00:41

Irisjeeh1999 schreef:
Hee, ik kom weer binnenvallen! Een tijd terug postte ik hier dat ik ook aan de slag ben met Heavenly. Toendertijd longeerden we met hoofdstel, maar omdat ze steeds zo zat te kauwen heb ik toen van bit gewisseld om te kijken of dat beter ging. Helaas werd het niet beter, dus ben ik terug gegaan naar touwhalster. Dat doet ze nu heel braaf en ook de galop doet ze nu een stuk stabieler. Dus afgelopen dinsdag hebben we gelongeerd met het hoofdstel om, maar daar over het touwhalster zodat de druk op het halster kwam ipv het bit. Dit deed ze erg braaf, we hebben toen zo'n 10 minuten gestapt en gedraafd.
Afgelopen vrijdag heb ik heel impulsief een zadeltje gepakt en haar hiermee kennis laten maken. Toen ze het niet meer spannend vond (wat vrij vlot was haha) heb ik het op haar rug gelegd en dat vond ze wel prima. Dus dit wil ik wat gaan uitbereiden zodat ze het niet eng gaat vinden oid.

En dat was even mijn updateje, was dit topic een beetje verloren haha..


Een paard hoort op een bit te kauwen . Als je een paard hebt wat nooit op een bit kauwt stimuleert dit zijn speeksel klieren niet en is er geen ontspanning. De een doet het meer dan de ander, uiteraard kan je een ander bit proberen maar raar is dit niet. Ik heb bij trainers gewerkt die paarden een puntje zout in de mond deden om zo te stimuleren dat ze op het bit gaan kauwen, er mee spelen om bovenstaande te bevorderen

Tuittuit

Berichten: 516
Geregistreerd: 24-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-18 18:13

Leuk die vooruit gang. Gab gaat ook goed. Begint te snappen dat je voor been opzij kan en dat er een galop op zit. Alleen de rechter galop is een probleempje, maar komt vast in de toekomst wel goed. Ik ga half april met een vriendin en onze paarden een weekend naar drenthe, echt zin in. Dan nog ff wat update foto's van vandaag


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Tuittuit

Berichten: 516
Geregistreerd: 24-10-12

Re: Paarden die in 2017 beleerd gaan worden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 23:59

Ik rij gemiddeld om de dag. Kan ook weleens 2 dagen tussen zitten. Maar wil wel 3x in de week. Maar als ik het erg druk heb dan kan het ook wel eens zo lopen, gab is alleen erg makkelijk. Maand stil staan en je kan zo opstappen en het bos in. Ik rij eigenlijk alleen maar in het bos omdat mijn land net ff te glad is om nu te longeren en ik geen bak heb. Kan wel ergens anders in de bak rijden maar hij is dan slecht gemotiveerd wat bij mij ook niet bepaald helpt haha. Maar ik wil dit wel meer op gaan pakken. Wil in de toekomst gaan crossen en vind de basis dressuur toch wel belangrijk

Tuittuit

Berichten: 516
Geregistreerd: 24-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-18 21:05

Nou hier gaat het niet zo goed ;( . Ik zal eerst wat leuks vertellen want het weekend voor het gebeurde hebben wij een top weekend gehad *\%/* ik ben samen met een vriendin een lang weekend (4 dagen) naar drenthe geweest met onze paarden. We hebben tussen Schotse hooglanders gereden, zijn naar de spartel vijver geweest waar paarden het hele jaar door samen met honden in mogen (is in appelscha). Dus echt een top weekend, echter heeft ie de dag na thuis komst ergens ingestaan in het land en heeft ie nu een snee van 3 cm bij 1,5 cm tot in zijn leven. Zijn bij de DA geweest, foto's gemaakt, gelukkig is er niks achter gebleven of beschadigd maar doordat er zo'n groot vlak is beschadigd en er een klein stukje af gehaald moest worden zodat de wond makkelijker zijn vuil kwijt kan kan zijn leven er ook uit komen dus heeft nu druk verband de komende periode wat is zelf moet wisselen. Dank nu eerst leuke foto's *-:) *\%/* en dan nog van de wond


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Tuittuit

Berichten: 516
Geregistreerd: 24-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-18 23:52

Gab zijn wond is ook weer dicht *\o/* en hij is weer rad *\o/* . Ik moet nog ongeveer maandje geduld hebben dat zijn wand weer breed genoeg is en er een ijzer onder kan. Dan kunnen we weer aan de bak *\o/* gisteren na ongeveer 2 maanden er weer even opgezeten, zo trots *\o/* *\o/*
Afbeelding

Ja ik weet het! Totaal onverantwoord 8-) <3 *\o/*

Tuittuit

Berichten: 516
Geregistreerd: 24-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 17:33

XxChelsey1xX schreef:
Ik heb hier geloof ik ooit gereageerd maar kan het niet meer vinden :Y)

Ik ben in september 2017 begonnen met het inrijden van een 4 jarige quarter, paardje is een beetje een geval apart want hij heeft spasme in zijn voorbenen (jaa het kan dus blijkbaar ook bij paarden) in het begin liep het allemaal niet lekker en hij bouwde zoveel spanning op dat het uiteindelijk 4 weken heeft geduurd voordat ik er uberhaupt op kon zitten...
dit was toen:
[ [url=m/JUfvV5.jpg]Afbeelding[/url] ]

Alles rustig aan gedaan natuurlijk en daarna ging het eigenlijk heel erg goed en vlot. Dit was tijdens een fotoshootje (ik rij hem normaal dus echt niet zonder cap)
[ [url=m/NTFcQC.jpg]Afbeelding[/url] ]

En toen besloot hij ineens dat hij linksom ABSOLUUT niet kon galoperen (wat hij dus wel kan)... stoppen, bokken, stijgeren noem maar op.
Het was niet mijn paard dus ik ging me er niet meer aan wagen, toen in mei dit jaar heb ik "Terror" (zijn bijnaam op stal) voor mijn verjaardag gekregen omdat ik hem toch wel heel speciaal vond. Ik ben er toen flink hard afgevallen waarbij ik plat op mijn rug belandde en geen lucht kreeg, terwijl Dundee dus boven mijn hoofd stond te steigeren :(:)

Vanaf dat moment ben ik heel erg bang geweest om te rijden. In de zomervakantie gaan we altijd met een groepje naar de veluwe en dit jaar mocht hij voor het eerst mee. Ik ging op mijn haflingertje en een stalgenootje op Dundee, buiten is er dus niks aan de hand en rijdt hij super braaf }:)

Sinds eind augustus staat hij weer op stal en heb ik met heel veel hulp van een vriendin toch de angst overwonnen en ben ik weer gaan rijden. Toen ik hem aansprong in galop was ik echt doodsbang maar ik ben doorgegaan en het ging echt super goed! Tranen over mijn wangen omdat ik zo trots was.

Maar nu komt het volgende... hij flikt dus nu weer wat hij in het begin flikte. In de linkergalop op de lange zijdes schuin lopen, door je been lopen, niet reageren, stoppen en bokken... Ik krijg hem er echt niet doorheen en word er zo moedeloos van -O-
Zweep bokt hij ook tegenin en sporen dan wordt het helemaal vliegles... Ik ga ook echt met tegenzin rijden zo terwijl hij in stap en draf echt super goed loopt, bijna op wedstrijdniveau...

Hij bokt ook echt heel naar... hij stopt, komt iets omhoog van voren en klapt dan loeihard uit van achter en dat is dus echt niet uit te zitten. Heb er wel een filmpje van met een ander meisje erop die hem nu eens in de zoveel tijd voor me rijdt maar weet niet hoe ik die kan uploaden :+

Edit: hij heeft nu ook zijn eigen facebookpagina waar ik ook het een en ander zal plaatsen over het rijden dus mochten jullie nieuwsgierig zijn: https://facebook.com/PeppysDunnitBoy


Het kan best wezen dat er een wervel ofzo verkeerd zit waardoor ie deze reactie geeft. Aangezien het maar 1 kant op is. Ik zou hem eens na laten kijken. Ik weet wel een goeie die rijd door heel ned. Wat alleen zo even zijn achternaam niet. Heb wel een telefoon nr voor je als je interesses hebt.

Tuittuit

Berichten: 516
Geregistreerd: 24-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 17:37

Gab gaat momenteel erg lekker *\o/* ik heb wel eens met mijn handen in mijn haar gezeten omdat ie echt volledig schijt aan mij kan hebben, hoe ik hem in hemelsnaam voorwaarts ging krijgen. Mijn het kwartje begint te vallen :D
Afgelopen zondag voor het eerst een cross les gedaan en veel meer gedaan dan ik had verwacht en hij vond het leuk ook dus ons al opgegeven voor les 2 eind oktober :D
Hier wat foto's, zegt meer dan woorden *-:)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Tuittuit

Berichten: 516
Geregistreerd: 24-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 16:20

het is even geleden maar hier zijn wij weer :D

Na al 2x goed pech te hebben gehad in zijn jonge leven lijkt het nu allemaal goed te gaan :o :o .
Hij begint dressuur matig het nu klein beetje te snappen +:)+ galop vind ie nog wel erg moeilijk maar dit komt met de tijd vanzelf, ik heb nu ieder geval een linker en een rechter :):) *\o/* .
Maar onze grootste vooruit gang is onze 2 cross les van gisteren *\%/* *\%/* we hebben nog geen 10 x gesprongen inclusief de 2 cross lessen :D en hij begint het spelletje al erg leuk te vinden en naar de hindernissen toe te trekken *\%/* *\%/* . zoals het nu lijkt ga ik mijn cross paard krijgen *\%/* *\%/* ook al ziet ie achter elke nieuwe hindernis wel eerst een boskabouter zitten haha maar als ie er eenmaal over heen is geweest dan gaat ie als een speer *\%/* *\%/* .
Ik wil graag volgend jaar de sgw regiotraining gaan doen, maar deze begint pas ergens in maart ofzo, dus ik hoop vanaf nu tot die tijd nog ergens cross lessen te kunnen volgen in de bak, want het seizoen is natuurlijk voorbij, weet alleen nog niet helemaal waar ik dit kan vinden dus als iemand iets weet hoor ik het graag :D

Genoeg gezegd hier zijn de foto's *-:) *-:)


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Tuittuit

Berichten: 516
Geregistreerd: 24-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 22:13

Gab gaat erg goed. Lachen om mij laatst post _O-

Maar het is me gelukt. Ik heb aan de regio trainingen mee gedaan en het was een super ervaring :D

Dressuur matig gaan we eindelijk ook de betere kant op. Hij begint sinds kort te snappen dat ie ook anders kan galopperen dan alleen racen, maar het blijft toch nog zijn ding _O-

Laatst 2b proefje gereden nou hij was het weer vergeten _O- miep miep zoef

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Iccc, knockout1, maitestar23, Marije112, Vagabondo en 112 bezoekers