Het mensen-die-in-de-toekomst-een-paard-gaan-kopen topic!

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Potate

Berichten: 199
Geregistreerd: 21-07-17
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 09:54

Ik ben ook al bezig met nadenken over een eigen paard! :D
Ik vind dat ik nog niet genoeg rij-ervaring heb om een eigen paard aan te schaffen, en ik ben nu bezig met mijn examenjaar van havo dus ik heb het te druk (en lang niet genoeg inkomen om een paard te onderhouden helaas). Gaat dus nog wel een paar jaar duren -O-
Wel ben ik inderdaad bezig met voorbereiden, dus stallen opzoeken en het opschrijven van bepaalde eisen aan het paard. En natuurlijk ben ik erg bezig met het verbeteren van mijn rijden :j

Aan een dood paard staan trekken is een groter onderdeel van mijn leven dan je zou denken :')


Potate

Berichten: 199
Geregistreerd: 21-07-17
Woonplaats: Groningen

Re: Het mensen-die-in-de-toekomst-een-paard-gaan-kopen topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 10:21

Dank je voor de tip! Gelijk een mooie manier om een spaarpotje op te bouwen :P

Aan een dood paard staan trekken is een groter onderdeel van mijn leven dan je zou denken :')

Potate

Berichten: 199
Geregistreerd: 21-07-17
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 14:29

L_iek schreef:
immanuela29 schreef:
Is er ook iemand nu al bezig met het zoeken naar een paard? :) Vind het altijd leuk om het hele proces van een paard kopen te zien! :)


Ja ik, ik vind het vooral lastig zoeken naar wat ik nu precies wil. Dit weekend ga ik bij een pony kijken. Ben benieuwd!


Oeh spannend! Wat voor een?

Ik wil zelf ooit een kleine KWPN (of iets in die richting, ik ben zelf niet zo lang en wil liever niet vastzitten aan aldoor opstappen met krukjes). Een D of E-pony zie ik wel zitten zolang het maar een type rijpaard is 8-)

Aan een dood paard staan trekken is een groter onderdeel van mijn leven dan je zou denken :')

Potate

Berichten: 199
Geregistreerd: 21-07-17
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 16:11

Resistance schreef:
Ik wil zelf uiteindelijk toch wel een gaaf paardje waar ik lekker mee aan het werk kan. :j Niet al te groot, aangezien ik zelf ook aan de kleine kant ben.


Kwa stalling wil ik een plekje waar het paard gewoon lekker het hele jaar door naar buiten kan.


Als ik ooit heel veel geld heb wil ik het oude dorp hier in Zweden opkopen waar veel grond bij zit (is helemaal uitgestorven), en er een soort van paardencentrum van maken. Het zijn iets van 10 huisjes en gebouwen, op een prachtige plek. Bij elkaar kost het 80.000 euro. Wel moet er heel veel aan gebeuren, maar het lijkt me enorm gaaf om dan een huisje met een hoefsmit, een huisje met een paardenkliniek, een binnenbak, stallen, etc te hebben... Maarja. Dat zijn van die stiekeme dromen.


Dat is wel een geweldige droom! Ik had lange tijd een vergelijkbare, maar die is in de tijd dat het even wat slechter met me ging verdwenen (ik kon toen langere tijd ook niet rijden) -O- En nu komt zo'n droom weer terug en kan ik er lang over fantaseren! Jammer dat je echt de loterij zou moeten winnen om er echt aan te kunnen beginnen :')

Aan een dood paard staan trekken is een groter onderdeel van mijn leven dan je zou denken :')

Potate

Berichten: 199
Geregistreerd: 21-07-17
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 16:42

Hoe hebben jullie eigenlijk verzorgpaarden gevonden? Ik ben zelf al een tijd op zoek zodat ik wat meer ervaring krijg met het verzorgen, omgaan en rijden van paarden die geen manegepaarden zijn. Jammer genoeg woon ik rond de stad Groningen waar iedereen ongeveer een verzorgpaard zoekt dus er zijn eigenlijk geen :\

Aan een dood paard staan trekken is een groter onderdeel van mijn leven dan je zou denken :')

Potate

Berichten: 199
Geregistreerd: 21-07-17
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 19:45

Inderdaad heel spannend, Nordic! Ik ben erg benieuwd :j

Keuren is een must denk ik! Ook klinisch. Exterieur moet ook kloppen, ik ben dus ook al bezig met het oefenen van paarden keuren op stand :o
En verzekeren, ik zou het wel doen denk ik. Ook al gaat er een topic rond waar de meeste bokkers niet zo te spreken zijn over de verzekeringen :x

Aan een dood paard staan trekken is een groter onderdeel van mijn leven dan je zou denken :')

Potate

Berichten: 199
Geregistreerd: 21-07-17
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 20:12

Het lijkt me leuk om de bouw te keuren (proberen dan), en ook al ben ik absoluut geen professional ik zou graag helpen *\o/* Is een leuke oefening

Aan een dood paard staan trekken is een groter onderdeel van mijn leven dan je zou denken :')

Potate

Berichten: 199
Geregistreerd: 21-07-17
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-17 19:25

Hier ook ouders die paarden maar niets vinden :') Het begint langzamerhand wel wat bij te trekken gelukkig, maar 8 jaar geleden toen ik begon met rijden... Ze zijn van mening verandert toen ik langere tijd op een hele lieve pony mocht rijden, de pony en ik hadden echt meteen een klik. Jammer genoeg is hij vorig jaar zomaar verkocht zonder dat ik het wist want als ik het had geweten := Ik was net zolang doorgegaan tot we hem hadden gekocht. Waarschijnlijk had ik mijn moeder dan al vrij snel kunnen overtuigen.
Mijn instructrice had 2 jaar geleden gevraagd of ik een van haar paarden wilde overnemen maar mijn vader was meteen volop tegen want "ze is pas 16, ze kan het echt nog niet aan" _-:( Maar goed, het duurt dus nog wel een tijdje voor ik een eigen paard kan hebben.

En Resistance, heerlijk lijkt me dat om met een eigen paard te kunnen prutten <3 Mooie matchende setjes bij elkaar zoeken vind ik nu al leuk maar dat gaat een beetje lastig met manegepaarden := Dus voor nu blijft het bij dromen over lange buitenritten en oefenen van dressuurproefjes in de bak...

Aan een dood paard staan trekken is een groter onderdeel van mijn leven dan je zou denken :')

Potate

Berichten: 199
Geregistreerd: 21-07-17
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-17 20:27

Om te zien of er dingen zijn die problemen kunnen veroorzaken bij het (in)rijden van het paard dacht ik. Op die leeftijd wordt het relevant en als er al problemen zijn kom je er niet pas bij het inrijden achter (zou wel erg jammer zijn, heb je net een leuk paardje, verheug je je op het rijden... blijkt dat het beestje niet gereden kan worden -O- )

Aan een dood paard staan trekken is een groter onderdeel van mijn leven dan je zou denken :')

Potate

Berichten: 199
Geregistreerd: 21-07-17
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-17 20:45

Aurelia schreef:
Ja ik bedoel niet waarom hihi. Maar waar op. Ik weet niet precies hoe het zit maar volgensmij kan je de benen doen, wordt het meest gedaan. Maar ook de rug en de hals.
En soms lees ik 'ik heb de knieƫn ook meegenomen' dus zit dat ook niet standaard bij de benen?
Zou alles nodig zijn voor zo'n jong paard?


Oh woops verkeerd gelezen := Kan gedaan worden voor de rug, nek en benen en inderdaad de benen het meeste. Ik zou zelf in ieder geval de benen en rug laten doen! Ik weet niet hoe het verder zit want helaas nog niet de kans gehad om een paard te laten keuren.
Lijkt me overigens wel leuk, meegaan met iemand anders om een paard te kopen! Dus als een van jullie actief op zoek gaat naar een paardje en graag iemand mee wil hebben <<)

Aan een dood paard staan trekken is een groter onderdeel van mijn leven dan je zou denken :')

Potate

Berichten: 199
Geregistreerd: 21-07-17
Woonplaats: Groningen

Re: Het mensen-die-in-de-toekomst-een-paard-gaan-kopen topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 20:51

k_m dat is inderdaad wel een leuke!

De prijs die ik voor een paard zou willen betalen is tussen 5000 en 7000, ik wil een warmbloed (iets richting kwpn of een duitse denk ik). Wedstrijden rijden is nu niet heel belangrijk, dat doe ik toch nog niet maar het lijkt me wel leuk om te gaan doen! Dus ook daarom wil ik wel een beetje sportief beestje :D Maar vooral wil ik ook lekker buiten kunnen rijden. Gelukkig (helaas :') ) duurt het nog wel een tijdje voor ik er een kan kopen...
Maar tot die tijd kijk ik maar op marktplaats en heb er daarna veel spijt van als ik weer een interessante zie -O-

Mijn ouders heb ik inmiddels weten te vertellen dat er toch nooit een vriend komt :o grote teleurstelling voor ze. Maar in ieder geval hoef ik niet een vriend te overtuigen dat er echt een paard moet komen :')

Aan een dood paard staan trekken is een groter onderdeel van mijn leven dan je zou denken :')

Potate

Berichten: 199
Geregistreerd: 21-07-17
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 13:20

Ik denk dat ik voor spaargeld voor het paard zo'n 15.000 minimaal wil hebben op mijn paardenrekening, het liefst meer. Als ik meer spaargeld heb mag ik ook een duurder paard vind ik :D dus ik moet minimaal 20.000 gaan sparen voor ik ook maar actief mag zoeken. Nog zo'n 16.000 te gaan :')

Aan een dood paard staan trekken is een groter onderdeel van mijn leven dan je zou denken :')


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: DemiSisa, diemth, Gaabje, Maanon_, Manieki, Michelle_S, perdjes, Steppe, Supertje, Vagabondo en 15 bezoekers