[volg] Opknappertje Benji

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
JudithKaneau

Berichten: 249
Geregistreerd: 03-07-13
Woonplaats: Stompetoren

[volg] Opknappertje Benji

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-17 18:52

Hallo allemaal!

Ik heb sinds eergisteren een mini shetlandertje aan de familie toegevoegd. De teller staat nu op 4. /3 Ik was niet van plan om er nog een bij te nemen, maar het is zo gelopen en ik zal uitleggen waarom. Volg ons in dit topic om te zien hoe Benji in de toekomst zal opknappen!

Spoiler:
Ik noem geen namen van mensen in dit topic omdat ik niet weet of ze het er mee eens zijn of niet.. Enneh.. Benji is wel errug leuk! Volg ons en zie de veranderingen!


Een meisje die ik via-via ken had een heel leuk valk-kleurig shetlandertje gekregen van iemand anders omdat ze zo goed voor haar shetlander had gezorgd. Ik zag hem voorbij komen op Facebook, mijn hart smolt van dat lieve beestje. Toen ik onder haar foto reageerde kreeg ik een berichtje terug van de gene die de shetlander aan dat meisje had gegeven; ''Zijn halfbroertje staat nog te koop :P '' waarop ik reageerde: ''Ik heb geen geld meer :(''. En toen is eigenlijk alles in sneltreinvaart gegaan. Ik kreeg een whatsappje met de link naar de Marktplaats advertentie. Ik smolt nogmaals, maar dan van het halfbroertje wat dus nog te koop stond! Wat een schatje. Het beestje was wat aan de magere kant en had een dik buikje. Ik kreeg het telefoon nummer van de gene die de shet verkocht en heb contact opgenomen.

Twee dagen later, op woensdag avond gingen we richting de plek waar hij stond. We kwamen aan bij een dierenwinkel waar de mevrouw die de pony verkocht op ons stond te wachten. We zijn dwars door de dierenwinkel heen gelopen naar achteren waar de pony met twee andere maatjes stond. De pony leek totaal niet op de verkoopfoto, maar hij was wel enorm schattig! De vrouw legde uit dat ze de shetjes van de buurman overgenomen had omdat hij ze naar de slacht wilde doen, maar ze had zelf eigenlijk niet genoeg ruimte om ze allemaal te houden dus zocht ze een knap huisje voor de valkkleurige shet. Zelf had ze nog een palomino shet met dwerggroei die ze niet weg deed en een bruine shet die voor het karretje kon, en die ging ook niet weg. Voorheen stonden ze er dus met z'n vieren, maar die ander was dus al verkocht. Ik heb betaald en vervolgens zijn we naar huis gereden met het valkje.

Afbeelding
[Verkoop foto]

Ik heb zijn paspoort een beetje bestudeerd. Zijn naam was Evert Boy van de Kleine Houtweg en hij is een 6-jarig ruintje. Evert vond ik niet zo'n leuke naam en de eigenaren voor mij ook niet, die hebben hem namelijk Bounty genoemd. Omdat ik Bounty ook niet zo leuk vond, maar wel iets met een B wilde, is het Benji geworden. Welkom Benji!

Benji mocht gelijk in stal en at alsof hij nooit gegeten had. Hij mocht even met mijn andere minishetlander meeten, en verrekt: ze waren precies even groot! Ik heb hem lekker even met rust gelaten die avond..

Afbeelding

Meer updates soon..

p.s. staat mijn topic goed? Zo niet, kan hij verplaatst worden?

Eline_S_S

Berichten: 3520
Geregistreerd: 13-12-11
Woonplaats: Groningen

Re: [volg] Opknappertje Benji

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-17 18:56

Leuk! Ik volg

JudithKaneau

Berichten: 249
Geregistreerd: 03-07-13
Woonplaats: Stompetoren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-17 19:09

Gisteren en vandaag.. Drukke dagen.

Gisteren is Benji even (onder toezicht) bij de andere paarden in de groep geweest. Ik zeg onder toezicht omdat ik niet wist of hij wormpjes had of niet, dus ik lette er even op dat hij niet ging poepen en ze elkaar dus niet besmetten. Hij was gelijk dikke vriendjes met mijn andere mini shetlander, hoe leuk is dat!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ik zal gelijk mijn andere lieve shetlandertje even voorstellen: Hij heet Mini (Diablo van de Aslohoeve) en is 7 jaar oud. In zijn paspoort staat hij als zwartbont omdat zijn ouders dat ook waren, maar hij heeft alleen twee witte beentjes en dus geen bonte vlekken op de vacht. Hij is exact even groot als Benji, ongeveer 83 centimeter groot. Mini loopt voor het karretje, wat hij erg goed kan. Het is mijn vriendje voor het leven!

Nu terug naar Benji!

Ik vermoedde dat hij een wormenbuikje zou hebben, omdat je zijn ruggengraat en bilbotten kan voelen, zijn nekje is ingedeukt. Hij is super mager, maar hij heeft wel een dikke buik, vandaar. Op de foto's kan je het slecht zien omdat hij een hele fluffy (vieze) vacht heeft. Ik heb hem lekker gepoetst en de klitten uit zijn vacht/manen gehaald. Helaas is daar veel (dood) haar bij verloren gegaan. Vervolgens heb ik hem ingevlochten.

Afbeelding

Hij heeft een inenting gehad en ze hebben wat ontlasting mee genomen om te onderzoeken op wormpjes. Vandaag kregen we al direct de uitslag. Helaas heeft Benji inderdaad wormpjes, maar een stuk minder erg dan we hadden verwacht. Hij heeft geen hele wormenbuik. Wel had hij erg veel zand gegeten dus gaan we met een zandkuurtje beginnen. Ook hebben we dus de wormenkuur gegeven en gelijk gebruikt voor de twee andere shetlanders op stal, zodat die straks bij elkaar in de paddock kunnen. Ze konden alle drie van één wormenspuit.

Wij hebben hier totaal geen last van vliegen en mijn paarden ook niet. Maar Benji zit onder de vliegen! Dat arme beestje zijn vacht stinkt zo erg dat hij helemaal onder de poepvliegen zit. Van het weekend zal het 20 graden worden en zal ik hem gaan wassen. Ook zit ik er over na te denken om zijn vacht af te scheren omdat zijn vacht zo mega slecht is (ik heb winterdekens van Mini die Benji ook past en die kan hij dan op). Ik ben hem nu ook lijnzaad olie aan het bijvoeren voor zijn vacht en manen.

Afbeelding

Dat was het eigenlijk wel weer voor gisteren en vandaag. Ik houd jullie op de hoogte!

emilyslaluna

Berichten: 3811
Geregistreerd: 11-08-11

Re: [volg] Opknappertje Benji

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-17 19:13

Wat een schatje! Ik ga ook volgen! <3

LoveBodin

Berichten: 4353
Geregistreerd: 18-12-09
Woonplaats: Under The Northern Lights

Re: [volg] Opknappertje Benji

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-17 19:16

Als de vacht echt heel slecht is, is scheren een goede optie hoor.
Gebeurt wel vaker!

Ik volg ook :)

mvdbijl

Berichten: 3673
Geregistreerd: 29-06-09
Woonplaats: Zeist

Re: [volg] Opknappertje Benji

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-17 19:24

Als hij een nu wat mindere weerstand heeft niet scheren.. ze vacht ziet er overigens ook niet slecht uit, geef hem even wat tijd.

Leuk kleurtje, je gaat vast veel plezier van hem hebben.

JudithKaneau

Berichten: 249
Geregistreerd: 03-07-13
Woonplaats: Stompetoren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-17 19:29

mvdbijl schreef:
Als hij een nu wat mindere weerstand heeft niet scheren.. ze vacht ziet er overigens ook niet slecht uit, geef hem even wat tijd.

Leuk kleurtje, je gaat vast veel plezier van hem hebben.


Volgens mij zit zijn weerstand wel goed hoor! Hij heeft alleen wat wormpjes en zand in de buik. Maar ik had ook niet anders verwacht. Ze stonden met z'n vieren op een heel klein zand paddockje met niet al te veel eten.

Laat valk nou precies mijn favoriete kleur zijn.. Dankjewel! <3

_Anke

Berichten: 2052
Geregistreerd: 11-07-14
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-17 19:34

Ik ga ook volgen <3 leuke mini <3

manumol

Berichten: 682
Geregistreerd: 12-01-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-17 19:45

Wormen en zand is al genoeg reden voor een mindere weerstand. Tel daarbij op dat hij wat mager is.

Ik zou ook even wachten met scheren.

Leuke pony! Ik ken de beestjes :)

Marvel
Berichten: 6304
Geregistreerd: 30-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-17 19:47

Ik volg je andere topic ook. Wat een prachtige mini heb je er bij!
Zo te horen krijgen je paarden de allerbeste zorg! Goed bezig!

C_arola
Hoofdmoderator Informatief, Kantine & Markt
May the horse be with you!

Berichten: 70510
Geregistreerd: 24-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-17 19:51

Ik verplaats dit topic naar Paardenpraat.

JudithKaneau

Berichten: 249
Geregistreerd: 03-07-13
Woonplaats: Stompetoren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-17 20:00

C_arola schreef:
Ik verplaats dit topic naar Paardenpraat.


Dankjewel!

Bamii

Berichten: 1372
Geregistreerd: 20-10-13

Re: [volg] Opknappertje Benji

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-17 20:21

Owww wat een leukerd! Ik snap helemaal waarom je geen nee kon zeggen. :D

MoppieFilou

Berichten: 4956
Geregistreerd: 31-10-16
Woonplaats: België

Re: [volg] Opknappertje Benji

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-17 20:52

Wat een leukerdje!! <3 Ik volg ook mee hoor!

JudithKaneau

Berichten: 249
Geregistreerd: 03-07-13
Woonplaats: Stompetoren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-17 22:01

Hier nog een foto van vandaag, om lekker over te dromen vannacht. <3

Afbeelding

Dat hooitje in zijn mond :') :') :') :')

Ik wacht maar weer een nieuwe mini fotomeeting af, zelf foto's maken gaat me niet zo goed af :+

LottieLover

Berichten: 229
Geregistreerd: 25-07-14

Re: [volg] Opknappertje Benji

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-17 22:27

Wat een leuk paardje zeg!! Ik volg zeker :D

Birdie60

Berichten: 8397
Geregistreerd: 16-06-07
Woonplaats: zeeland (noord-brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-17 06:29

Wat een leuk beestje.

miesnaom
Berichten: 822
Geregistreerd: 08-04-14

Re: [volg] Opknappertje Benji

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-17 07:14

Wat is die schattig ❤️❤️❤️ Ik ga zeker volgen.

Kimmie25501

Berichten: 7556
Geregistreerd: 19-01-14

Re: [volg] Opknappertje Benji

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-17 09:38

Wat leuk! Ik volg.

LimitedMagic

Berichten: 64
Geregistreerd: 20-03-16
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-17 09:40

Wat een schatje! Ik volg ook mee :D

xbelieveitx

Berichten: 620
Geregistreerd: 19-04-13
Woonplaats: Veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-17 10:00

Ik volg mee,wat een leukerd <3

Keell94

Berichten: 4047
Geregistreerd: 02-11-13
Woonplaats: Uitgeest

Re: [volg] Opknappertje Benji

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-17 11:12

hij is echt heel schattig judith en fijn dat hij ook al vriendjes is met mini

Galaika

Berichten: 597
Geregistreerd: 05-11-15
Woonplaats: Belgïe

Re: [volg] Opknappertje Benji

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-17 12:45

Ik volg ook! Wat een ontzettend leuk ding!

LvA1993

Berichten: 422
Geregistreerd: 08-02-10

Re: [volg] Opknappertje Benji

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-17 13:23

Wat een Dotje!

alysha92
Berichten: 279
Geregistreerd: 19-03-10

Re: [volg] Opknappertje Benji

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-17 14:52

<3 <3 ik snap dat je verliefd bent <3 <3
wat een schatje :j
en respect naar jou toe dat je hem toch mee hebt genomen en hij zo super verzorgd wordt en een super leven krijgt zo _/-\o_