Kinderen en hun pony's kletstopic?

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
kwita

Berichten: 6542
Geregistreerd: 14-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 07:53

oh ja wat een leuk idee ...als er meer tijd is antwoord ik uitgebreid( dochter zal het heerlijk vinden al die foto's van andere paardekindjes zoals ze die term zelf heeft bedacht)!

Tijd heeft vleugels maar geen teugels, carpe diem!


kwita

Berichten: 6542
Geregistreerd: 14-04-14

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 10:20

Ik had altijd de gedachte dat ik mijn kind bij de paarden weg zou houden tot 6 jaar.....dat plan ging hopeloos mis toen mijn dochter met 1,5 jaar op een pony werd gezet :x .
Toen was ze echt verkocht en dan kun je dat ook niet zomaar even stoppen, als het winter is met de paarden op stal :+
Maar ze is het meeste gek op Halewijn (hally de shet) lief en alles op eigen hoogte! deze kocht mijn schoonvader ooit voor de kleinkinderen...maar de meesten vonden het wel grappig maar meer ook niet. Maar ons kindje is een echte bikkel en gaat er voor het is echt aan doenlijk die 2 ze hebben de grootste lol ,samen in de plassen stampen is zo een voorbeeld, schipper mag ik overvaren en schrik parcours vind ze het leukste en bedenkt van alles!.Ze vind naast de pony leuker dan er op en oefent ook met lange lijnen. Het rijden doet ze het liefste op spook de pony van mama en dat heeft met het hobbelen van hally te maken( gewoon de kleine korte beentjes en de korte pasjes, begrijpelijk!)
Dwang is er niets ,ze zit op kleuter gym en doet dat ook graag. Paardrijles heb ik overwogen maar besloten om te wachten ...eerst zwemles als ze 5 is Dat is hier geen overbodige luxe. Foto's volgen later.

Tijd heeft vleugels maar geen teugels, carpe diem!

kwita

Berichten: 6542
Geregistreerd: 14-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 18:53

tja de bambino proef....die hebben we ook eens gedaan, sindsdien is mijn dochter dus bang voor wedstrijden. Omdat we naderhand werden aangevallen door een vervelende moeder die het niet kon hebben dat wij als "recreanten" het beter deden dan hun met een chicque pony die niet onder controle was.
De wedstrijd leiding heeft het prima opgelost ,maar mijn dochter heeft er echt dagen lang slecht van geslapen en was echt bang van de boze mevrouw. Dus voor haar geen wedstrijden meer, zelfs als we gingen kijken naar een bixie wedstrijd was ze al bang dat dat mens weer schreeuwend naar ons toe kwam. Ik zou haar eens willen vragen of ze trots is op zichzelf ....jonge kinderen hun plezier afpakken en nachtmerries bezorgen :x .

Het is jammer, maar wie weet als ze wat ouder is dat ze het weer wilt proberen.Want bixie is wel een groot kinderfeest <3

Tijd heeft vleugels maar geen teugels, carpe diem!

kwita

Berichten: 6542
Geregistreerd: 14-04-14

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-17 08:06

Nu is momenteel mijn dochter meer een verzorgend erf crossertje dus dat is voor mij persoonlijk niet zo heel erg Ik vind het prachtig en zolang zij daar plezier aan heeft is het goed. Voorlopig wil ze nog ringrijster worden (net als papa)en paarden oppasser, dus daar is ze al hard voor aan het oefenen.
Ja die shetten zijn uniek in hun soort, ik heb er ooit een verkocht die wilde niets dan gras maaien en anders ging hij liggen!

Tijd heeft vleugels maar geen teugels, carpe diem!

kwita

Berichten: 6542
Geregistreerd: 14-04-14

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-17 10:00

Oh ja bijnamen Smoky heet spook...omdat het best een boef is. het trekpaard van papa heet pasja zij noemt die superpas omdat ze super groot is( tja er zit wel wat in) :+

Tijd heeft vleugels maar geen teugels, carpe diem!

kwita

Berichten: 6542
Geregistreerd: 14-04-14

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-17 19:19

Het geluk is dat ze hier thuis staan, maar ik ben wel altijd in de buurt. Het kindje is slechts 4 en dan moet je ze echt nog begeleiden. Al haalde ze zelf wel de pony uit de weide met 3 jaar en is alles al wat meer losgelaten maar wel altijd is er een ouder in de buurt.
Buiten rijden(stappen) alleen als hij aan de leidteugel zit! ook dus met wandelen!

Tijd heeft vleugels maar geen teugels, carpe diem!

kwita

Berichten: 6542
Geregistreerd: 14-04-14

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 08:12

Ach je doet als ouder je best , maar mensen verschillen nu eenmaal van mening. Dat zie ik zelf al ons trekpaard echt een schat ,eigenlijk veel betrouwbaarder dan onze toch brave shet. Maar voor het trekpaard trekt iedereen zijn kind weg, en de shet die mogen ze wel aaien en poetsen! HuH denk ik wel eens , maar de mensen hebben het feit groot intimideert en laat hun klein voelen....de shet is klein en vertedert hun....zeker met hun oogappeltje er bij die het geweldig vind !
Ik probeer ook altijd de ouders maar wat voorlichting te geven....want tja het blijft een dier zonder rem ,zonder pauze knop!

Tijd heeft vleugels maar geen teugels, carpe diem!

kwita

Berichten: 6542
Geregistreerd: 14-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 13:06

bakkabouter schreef:
Zijn er hier mensen die een Pinokkio-zadeltje op hun grote pony/paard hebben liggen? Mijn haflinger is mak genoeg voor ons 3-jarig dochtertje, maar ze verzuipt nogal in mijn zadel :+

Rijden (ofja, hobbelen dan) doet ze occasioneel een keer, want dan wil ik een 2e persoon erbij hebben om haar vast te houden. Maar helpen met voeren doet ze heel graag :)

[ [url=m/6QQgAG.jpg]Afbeelding[/url] ]


Afbeelding


Afbeelding

Hier wel maar heb een barefoot belis arizona gekocht, kinderzadel het western model.
Dat zit fijner voor de pony, het dier laat dat ook blijken zeker nu ze wekelijks wat vaker rijd!

Afbeelding
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door kwita op 02-10-17 13:27, in het totaal 3 keer bewerkt

Tijd heeft vleugels maar geen teugels, carpe diem!

kwita

Berichten: 6542
Geregistreerd: 14-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 15:59

Getup schreef:
De Casco Nori is er al vanaf 44 cm ( zie mijn onderschrift O:) )


dat klopt en is een hele fijne cap ,die hadden wij ook in gebruik straks dus nog 'n keer.

Tijd heeft vleugels maar geen teugels, carpe diem!

kwita

Berichten: 6542
Geregistreerd: 14-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 17:00

bakkabouter schreef:
Chasey schreef:
Bakkabouter wat een leuke kruiwagen. Waar kan je die kopen, DAvid en Marloes willen ook graag een eigen kruiwagen voor de paarden. En een eigen mestvork, denk alleen niet dat die in kindermaat is :')


Het is dit kruiwagentje

https://www.dreamland.be/e/nl/dl/893129 ... xe-2410304

Grappig, al die grote ponies met mini-zadeltjes :D
Ben al een tijdje aan het rondkijken naar dat type zadels, maar ik zie door het bos de bomen niet meer echt. Er zijn er zo veel! En heel weinig 2dehandse. Toch maar eens een paar knopen doorhakken, ik wil ook hobbel-foto's spammen :D


wij hebben een klein mestgriep je gemaakt van een aardappelmestgriepje en er een korte steel ingezet ,mijn schoonzus heeft een kinder houtvezel schepje en daar kunnen ze prima mee uit de voeten.

Tijd heeft vleugels maar geen teugels, carpe diem!

kwita

Berichten: 6542
Geregistreerd: 14-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 14:29

koos2015 schreef:
Dat vind ik ook wel een lastige, weet zeker dat ze het heel leuk zou vinden om een shetje te hebben om mee te prutsen. Al is ze pas 2. Maar pfff een pony voor een peuter.....
In aanschaf en onderhoud zijn het ook niet echt de kosten, en je moet toch al naar je paard toe dus dat kan in 1x. Nu gaat ze ook meerdere keren per week mee naar mijn paard en helpt met voer klaarzetten en is ze terwijl ik mest alles aan het aaien enzo.

Liefste zou ik 1 of 2 x per week een braaf shetje van een ander wat extra aandacht geven, maar vrees niet dat er veel mensen hun shetje hiervoor willen gebruiken.


persoonlijk vind ik dat niet erg....maar tja je zal ver weg wonen, en vaak is dan de eis dat het shetje bij hun in de stalling moet komen want dat is gemakkelijker....en dat is net wat ik dan weer niet zou doen!

Tijd heeft vleugels maar geen teugels, carpe diem!

kwita

Berichten: 6542
Geregistreerd: 14-04-14

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-17 07:47

Wat een leuke verhalen, hoe we hier aan de pony komen ook via marktplaats.Bokt's leverancier bij velen zo te lezen. Ik zocht eigenlijk iets voor mezelf om aan te prutsen...er stond al een trekpaard en een shet , dus klein hoefde het niet te zijn. het hoefde geen wedstrijd pony te zijn die plannen had ik niet. Eigenlijk een grasmaaier met knuffelgehalte.En het gekke was het was crisis en er stonden veel ponys te koop, soms denk ik wel eens ik had toen gemakkelijk de beste kunnen kiezen voor weinig. Maar deed dat niet, ik koos voor een konik die echt al maanden te koop stond. Ze was drachtig en er was nu weinig positiefs over haar verteld.Ze was liever lui dan moe, het was er een die altijd aan zich zelf dacht en ze was lastig in de bak te rijden ....Dat alles leek in het begin te kloppen.toch kocht ik haar en hoog zwanger kwam ze naar ons toe, toen ze bij ons was groeide ze zo snel dat we bangwaren dat er 2 in zaten. Maar het was puur omdat ze nu goed eten had, en ze beviel binnen een maand. Iedereen verklaarde me voor gek. Maar er kwam een leuk veulen uit enze was een goede moeder!
In de crisis kon ik het veulen niet kwijt ...dus die bleef. Mijn gezondheid was weer minder en zo kon zij even bijkomen, ondertussen begon de zoektocht naar haar verleden....lastig met een handels pony maar zo kwam er steeds meer boven water. En zo kon ik haar ook beter begrijpen, zo gingen we aan de slag en deze pony die genoeg had in haar rugzakje ontdooide en ontpopte zich tot een gezinspony die vriend en vijand dus verraste met wat ze wel kan en is dan zo bloed fanatiek dat ze bijna niet te stoppen is. Mennen en vooral land werk vind ze prachtig, voor de koets hoe verder, hoe mooier ze het vind.Met de dochter mee wandelen op stap ritjes vind ze prachtig, zelf rijden mag dochter haar nog niet ivm haar verleden is ze te sterk voor een jong kind en weet dat(helaas). Onder tussen zou ik mijn ragebol niet meer kwijt willen, ze heeft me veel geleerd en geholpen met mijn revalidatie eigenlijk ben ik dat diertje heel dankbaar! En voorzichtig is ze wel,toen ze zich laatst uitschudde gleed mijn dochter er af,ze deed een pasje achterwaarts en bleef heel stil staan.....en drukte voorzichtig haar neusje tegen mijn dochter. Die toen dus lag te giebelen want dat kriebelt!

Tijd heeft vleugels maar geen teugels, carpe diem!


kwita

Berichten: 6542
Geregistreerd: 14-04-14

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-17 07:22

oh zo vertederend....

Tijd heeft vleugels maar geen teugels, carpe diem!

kwita

Berichten: 6542
Geregistreerd: 14-04-14

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-17 20:27

Oh ja dat hobbelpaard is hier ook zeer herkenbaar, gisteren zat witje aan de box gebonden met touwen waren ze aan het sjezen rijden en ringen aan het steken jut en jul net 1 en 4,5 jaar en dan nog moeten wachten tot je 12 bent da's oneindig lang!

Tijd heeft vleugels maar geen teugels, carpe diem!

kwita

Berichten: 6542
Geregistreerd: 14-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-17 07:13

wat een stoere mannen , een heerlijke foto!
En de wedstrijd amazone is niet minder stoer, had ze zenuwen? Wat heerlijk om mee te mogen genieten! En de chillende tiener,Prachtig toch!:D

Tijd heeft vleugels maar geen teugels, carpe diem!

kwita

Berichten: 6542
Geregistreerd: 14-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 18:59

sneeuwpop schreef:
Ja idd, als je niet opmnhet schoolplein komt, kunnen ze er niks van zeggen.
Zou het ook onzin vinden, moet je toch zelf weten..

bij ons wacht iedereen buiten het hek, ik zou haar graag zo eens ophalen maar tv kan zover niet lopen in reuma daar baal ik wel van . zeker met die leuke foto's .
maar ook de drukte en de kindjes zou de pony niet waarderen

Tijd heeft vleugels maar geen teugels, carpe diem!

kwita

Berichten: 6542
Geregistreerd: 14-04-14

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-17 16:07

nou die 2 hebben een aardig feestje achter de rug( zo ontzettend leuk!) <3

Tijd heeft vleugels maar geen teugels, carpe diem!

kwita

Berichten: 6542
Geregistreerd: 14-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 13:47

Ja maar ik vind de tegen hanger hiervan wel lastig, tegenwoordig betaal je jezelf lam aan een perfect beleerde pony...waar ik van zeg nou meer dan basis is het niet.Natuurlijk weet ik ook wel dat het een en ander een variabel prijskaartje heeft maar de prijzen lijken ook wel ontploft tegenwoordig.
Voor alle serieuze zoekers ga in de winter opzoek, dat scheelt vaak veel of ga voor een marktpony en leer alles gewoon zelf aan het dier...dan kun je het zo goed aanleren als je zelf wilt.

Laatst kreeg ik een schoolmeestertje aangeboden...het was een verwoede poging om de zooi te dumpen,ze waren zelfs boos dat ik weigerde.....Ik hoef geen perfect paard maar zoveel ellende en kwalen in een pony ,nee bedankt. Het dier is later als nog voor een bedrag verkocht aan de lokale manage waar dus niet vermoedende ouders betalen voor goed en het dier stilaan zijn einde te gemoed gaat.De eigenaar is er duidelijk in als het kost is het over...

Tijd heeft vleugels maar geen teugels, carpe diem!

kwita

Berichten: 6542
Geregistreerd: 14-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 20:54

MizzMontana schreef:
Het is ook maar net wat je zoekt voor je kind. Een brave simpele pony om te leren kammen/verzorgen en een rondje op te zitten (oh dit klinkt wel heel oneerbiedig :o ) lijkt mij prima om mee te beginnen!
Maar als je kind het dan echt heel leuk vind is een stapje meer imo ook echt wel de moeite waard :)


Dit zeker, heb zelf ook zo een pony. wat heb ik vaak gehoord die pony, dat beest, die halve wilde,dat lelijke ding ....Wat moet je er mee.Nou gewoon mee prutsen en af en toe mijn kind op zetten! ;) .
Heb echt daar al veel plezier van gehad....en als je dan ziet net als vandaag dat er brommers en cross motoren voorbij snerpen en zelfs de kei tegen je wangen vliegt en dat dan die konik het mooi maar even opknapt.Een ander paard had het op een lopen gezet( en dan maar niet bedenken wat had kunnen gebeuren).
overigens was deze ook niet heel duur en dan nog 2 voor de prijs van 1, En als je dan ziet wat ze allemaal wel kan Heerlijk zo een boscross ragebol, maar vraag geen dressuur want dan is het een etter (gelukkig hoeft ze dat niet) En als mijn dochter dat besluit te willen....dan zal ze zelf het veulen van deze pony moeten opleiden. Dan zijn we al jaren verder, en is ze er uit gegroeid!. En dan komt tijd komt raad! **\O/**

Tijd heeft vleugels maar geen teugels, carpe diem!

kwita

Berichten: 6542
Geregistreerd: 14-04-14

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 08:44

Ja dat is het ook speirs, zo lief en zacht ze zijn met kinderen en mensen die wat mankeren het zijn echt bijzondere wezens!. En als je ze dan ziet klieren met elkaar soms denk ik wel eens er zit een speciale schakelaar op!

Tijd heeft vleugels maar geen teugels, carpe diem!

kwita

Berichten: 6542
Geregistreerd: 14-04-14

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 09:28

ooh niet van die geweldige plannen bedenken, dan zijn we allen er bij.....maar wat een leuke foto's!Hier gisteren schrik parcours gedaan,zo kei leuk! *\o/*

Tijd heeft vleugels maar geen teugels, carpe diem!

kwita

Berichten: 6542
Geregistreerd: 14-04-14

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 08:24

Nou myk, dat is goed nieuws...echt goed!

Tijd heeft vleugels maar geen teugels, carpe diem!

kwita

Berichten: 6542
Geregistreerd: 14-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-17 09:12

Sjonge wat een woekerprijs! gelijk heb je, daar heb je wel 3 beginners pony's voor en vaak nog incl benodigheden.
En voor de persoon die gaat verhuizen dat is een hele klus al krijg je er wel wat voor terug!
hier is het momenteel niet meer dan poetsen knuffelen en verzorgen, en stiekem geniet ons schoolmeestertje daar nog meer van dan het rijden! en wat zou het zelf vond en vind ik het verzorgen, knuffelen en tuten ook heel leuk!. Stiekem hoop ik dat ze dat altijd leuk blijft vinden!

Tijd heeft vleugels maar geen teugels, carpe diem!

kwita

Berichten: 6542
Geregistreerd: 14-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-17 18:57

Dat vind ik een uitspraak..... je wilt ze toch zelf fokken?. Dat is jou hobby,een dure hobby. Daar hoef ik niet aan te betalen.
Overgens vallen de kosten best mee,hier ook een merrie gedekt (en gewoon met een kampioen en de moeder is ook niet slecht in punten). Maar daar komt het, wij gebruiken dat paard zelf en gaan niet voor die zogenaamde winst. Want een bacterie of ongeluk en je winst is weg.Vermeerderd word er al genoeg en ook daar zou je vaak te veel voor betalen want ze hebben een goede opa :wave:
Papieren doen mij echt weinig, ik noch mijn kinderen hebben de sport ambitie en weet je wat nu het gekke is ze zijn goed in waar we ze voor kochten. Ze trekken best veel bekijks door wat we er mee kunnen. En weet je wat dan zo gek is de dieren zouden zo verkocht kunnen zijn... dat is al vaak gevraagd.
En zeker voor dit topic een eerste pony....daar zijn best wel paardjes voor die betaalbaar zijn!
(de B- klasse is van beginner ,niet van de beste!)

Tijd heeft vleugels maar geen teugels, carpe diem!

kwita

Berichten: 6542
Geregistreerd: 14-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-17 17:31

sneeuwpop schreef:
Nou, dat is zeker een transformatie.
Is ook een goed karakter in gefokt!
.



Maar tot hoeverre kun je er een karakter in fokken vraag ik mezelf af.
Hier thuis gezien een trekpaard de tak bij ons door de jaren bekend, de hengst en de afkomst was bekend.... daar zat me toch een pittig karakter in!
Daar werd iedereen stil van, daar had je echt een ervaren paardenman voor nodig en toch was ze wel lief.
Haar volle zus Was veel kalmer echt het type goedsul en daar reed dus het buurmeisje van 10 op en ze zette nooit een stap verkeerd :9
mijn huidige pony heeft haar ras niet mee en ook een leven in bio industrie , kermis pony , pretpark pony, veemarkten en handelaren en is een dame met Karakter en toch is ze heel lief voor onze kinderen. Maar ziet ze een zweep of sporen, en de spuit van de DA moet je ze goed vasthouden en is ze echt niet makkelijk. En toch is ze echt een lief dier waar mijn kinderen veel van kunnen leren!

Tijd heeft vleugels maar geen teugels, carpe diem!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot, Sanet en 35 bezoekers