Kinderen en hun pony's kletstopic?

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-17 12:39

Wat een leuk idee
Mag ik meekletsen
Ik ben tegenwoordig meer met de kids en de shetten op pad dan dat ik zelf op het paard zit. Maar hopelijk kunnen we in de nabije toekomst samen
Mijn kids zijn 4 en 6, ik heb 2 super shetten van 11 en 18. En een 3 jarig lief hengstje waar ze aan de hand wel opzitten
We mennen er ook mee
Meestal 2 of 3 keer in de week een rondje rijden

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding



Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 09:32

Ik heb barefoot kids zadels (bellis en Lily) voor de shetten
Die kan je ook op een grote knopen
Wel zijn die ook ruim voor hele kleine kindjes, maar voor een baby of 2 jarige hoef je toch ook geen zadel? Rondje door polder stappen gaat hier ook prima zonder zadel of met een padje. In de bak hebben ze een zadel maar wij zijn eerlijk gezegd nog niet zo serieus bezig. Beetje buiten hobbelen en begonnen met wat lichtrijden

Anoniem

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 14:22

Waarom niet
Staan er al teveel als grasmaaier alleen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-17 12:04

Cerastes schreef:
Bij onze pony is helaas middels een bloedonderzoek ziekte van cushing / PPID vastgesteld ... -O-
Gelukkig met lage waarden , maar we gaan uiteraard toch met medicatie beginnen...Ben benieuwd hoe het aanslaat!


Mijn shet van 18 heeft vorig jaar de diagnose gehad, gaat prima op cushing pillen! Ze krijgt ook maar 1/8e


Afbeelding

We hebben 3 super shetten maar madam van 4 jaar wil op mama’s paard :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 10:09

Getup zo scheer ik ze ook vaak
Ik haal singel wel weg maar laat buik en rug zitten

Afbeelding

Mijne is wel heel netjes geschoren, heb je wel scherpe fijne messen?

Cushing pony
Eerste keer helemaal kaal tweede keer laat ik benen en hoofd zitten

Onze bijrijdster van de shetten is 9 jaar en heeft startkaart met onze shet aangevraagd, wel grappig
Mijn kinderen zijn daar nog niet aan toe

Anoniem

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-17 15:55

Prachtige dag
Wij ook blokje om geweest

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-18 21:32

Is er ook een kletstopic voor kids die bixie starten of kan ik dan ook hier terecht?
Starten jullie kids al? Mijn dochter van 5 is inmiddels wel toe aan een wedstrijdje denk ik

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 09:26

Mijn zoon is 7 en die rijdt ook al lekker rond maar mijn dochter van bijna 6 heeft echt de smaak te pakken
Scheelt ook wel dat we shetten hebben die al heel veel hebben gezien
Afbeelding
Voorop 4 jarige ruin met vriendinnetje
Daarachter dochter van 5 met merrie van 13
Achteraan zoontje van 7 met merrie van 19
De merries hebben al heel wat kinderen leren rijden en al heel veel spelletjes en wedstrijden gelopen


Afbeelding

Dochter moet ik echt een beetje remmen anders zit ze er elke dag op :+


Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 18:34

Ik heb ze ook aan huis anders was manegeles wel een stuk goedkoper :D

Jammer dat het alweer zo donker wordt s’avonds
Vanavond waarschijnlijk voorlopig laatste rondje gedaan na het eten want we kwamen in het donker terug
Volgende week uur ook nog terug ;(
Als het eerst maar weer april is


Afbeelding

Anoniem

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 08:26

Die van mij zouden mogen kiezen of ze er bij willen zijn of niet. Afscheid hoort bij het leven en ze zien ook geboorte, ziekte, dekkingen, castratie het hele spectrum dus bij in laten slapen mogen ze van mij ook zijn als ze dat zouden willen

Anoniem

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-18 09:31

Ik had mijn eerste pony 11 jaar voordat ik mijn eerste kind kreeg _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-18 10:14

Wat een mooie pony biancugo

Die fjord lijkt me zijn gewicht ook in goud waard

Mijn dochter is nu 6 en heeft de smaak van het galopperen helemaal te pakken. Ik heb gelukkig ook een shet die super naar haar luistert. Was altijd al gek met de shetten maar nu mijn eigen kinderen er zoveel plezier mee hebben worden ze helemaal verwend :D

Afbeelding

Ik denk dat wij over ongeveer 2 jaar aan een grotere pony toe zijn. Ik wil eigenlijk een gra fjord maar die zijn bijna onvindbaar

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-18 10:40

Ik vind Koniks meestal niet zo voordelig gebouwd :o Ik vind de kleur mooi omdat we nu ook zo’n grijze shet hebben maar het is niet de enige eis :')
Een kruising ofzo is ook wel een optie maar ik wil wel een veelzijdige pony die ook kan springen en voor de wagen kan en rond de 1.50

Anoniem

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-18 13:08

Kwita die bonte is geweldig helemaal mijn type

Ik heb voor de kinderen jodphurs gehad van kramer maar die gingen maar heel kort mee

Anoniem

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 15:21

Ach wat sneu
Je eigen verdriet is 1 ding maar dat van je kinderen aan moeten zien..

Anoniem

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-19 12:52

Dat hoort erbij met juryspory helaas
Ik zou ook gewoon trots zijn op je zoontje en de lat niet zo hoog leggen, want dat zijn gewoon hele mooie punten die hij heeft gehaald!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-19 13:17

Sommige jury’s vinden shetten echt niks
Mijn bijrijdster reed een super proefje met onze grote shet (1.05 kan goed lopen). Ze had een winstpunt maar jury had tegen schrijfster lopen klagen/zeiken dat zo’n kind een echte pony moest kopen en weet ik allemaal wat. Meisje is zo’n beetje de enige van de vereniging die echt veel plezier met haar pony heeft, ze kan er alleen mee naar buiten, met vriendinnetjes mee naar het strand, ze springt en dressuurt ermee. Probleem van de jury hoor als het zo’n zeikwijf is. Wij zijn niet minder blij met onze shetten en die grotere pony komt er echt wel als ze 11 of 12 is

Anoniem

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 16:48

Veel geluk en plezier ermee

Anoniem

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 16:49

Wat een pleuris weer
Gister klein rondje om geweest met dochter en shet (die was nog vreselijk fris ook met dit weer) maar vandaag alleen maar buien


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 98xsophiex98, Elegance_, knockout1, Ninaka, Sterrenpony en 34 bezoekers