Help ik weet niet meer wat te doen.

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

BigOne
Berichten: 38191
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-17 11:40

Tja, herkenbaar. Hetzelfde gezien bij kennissen. Prinsesjes worden groot en wanneer ze altijd in de watten zijn gelegd, alles voor hun geregeld werd, ze met veel succes hun leventje hebben geleid tot nu toe en dan in één keer is het basta. Puberteit, jongens, uitgaan, vrienden, vriendinnen, alles is belangrijker dan pa/ma/sport. Normaal niet zo'n probleem, pubers die hun onhebbelijke kant in het gezin laten zien voelen zich daar veilig genoeg om dat te doen, compliment waard richting jullie. Echter, nu heb je met levende dieren te maken en is het iets anders. Blijf in gesprek met je dochter, maar wees heel duidelijk. Of zij blijft het paard minimaal drie keer per week trainen of er komt een andere ruiter op. En dan laat haar maar te keer gaan, is niet erg en dat moet je je verder ook niet aantrekken. Blijf wel op je hoede of er niets anders aan de hand is buiten het gezin, bvb met jongens, pesten of school.

We live in a time where intelligent people are being silenced so that stupid people won’t be offended.


BigOne
Berichten: 38191
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Help ik weet niet meer wat te doen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-17 12:09

O en nog even dit, ook al hadden jullie een miljoen aan jullie dochter besteed. Pubers kennen vaak geen dankbaarheid, vooral niet wanneer ze er mee opgegroeid zijn dat alles werd gedaan en betaald, in die zin is ze inderdaad strontverwend.

We live in a time where intelligent people are being silenced so that stupid people won’t be offended.

BigOne
Berichten: 38191
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-17 12:35

Betalen om op jullie eigen paarden te rijden?????????? Meteen die mogelijkheid ontnemen, geen gesprek meer aangaan. Een ruiter zoeken die en haar paard en de hengst eventueel en jullie paarden wil rijden. Meiden genoeg die voor een salaris van vijf euro per uur heel graag willen komen. En wanneer jullie er eentje hebben gevonden dan deel je dit mede aan dochterlief, niks geen discussie, niet meer op terug komen en doorzetten. Wil ze over een jaar weer beginnen, prima maar voor nu, duidelijkheid en wil ze geld verdienen? Folderwijk of achter de kassa, ben je nu helemaal besodemietert om haar ook nog geld te geven om jullie eigen paarden zo af en toe beweging te geven?? Het word echt tijd om op jullie strepen te gaan staan, één ding moet bij jullie dochter duidelijk zijn, ja is ja en nee is nee. Wil madam niet praten dan klaar.

We live in a time where intelligent people are being silenced so that stupid people won’t be offended.

BigOne
Berichten: 38191
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Help ik weet niet meer wat te doen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-17 18:43

Ts, nog even een vraag, je zegt dat je dochter zeer succesvol was. Maar is het niet zo dat jij nu teleurgesteld bent omdat zij niet meer wil rijden? Helaas zie ik vaker ouders die hun kinderen , in veel sporten, veel hoger inschatten dan ze werkelijk presteren en vooral in de paardenwereld zijn veel ouders die de volgende Anky of Jeroen in huis denken te hebben. Denk daar ook goed over na voor je bepaalde zaken aankaart.

We live in a time where intelligent people are being silenced so that stupid people won’t be offended.

BigOne
Berichten: 38191
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 12:39

jazza schreef:
Met een glimlach heb ik je verhaal gelezen, ts. Ik hoor mijn moeder en zie mijn eigen pubertijd voor ogen; inmiddels 35 jaar geleden.
Mijn ouders werkten hard en hadden het financieel ronduit breed. Ik kreeg als enig kind alles wat mijn hartje begeerde. Er was een voorwaarde (die ik overigens nooit begrepen heb): als iemand anders wilde wat ik had, moest ik het afgeven.

Ze leven niet meer, maar tot op de dag van vandaag ben ik mijn ouders dankbaar dat ik onuitstaanbaar heb mogen puberen. Dat ze me de tijd hebben gegeven om zelf uit te zoeken wat en hoe ik het wilde in mijn leven. Ik mocht kind zijn, ik mocht dwars zijn, ik mocht op de bank liggen en gelukkig zijn wanneer het mij uitkwam.
Juist doordat die druk er niet was, ben ik (soms veel) later met plezier weer de dingen gaan doen die ik tijdens mijn puberjaren zo verafschuwde. De dingen die mijn ouders zo belangrijk vonden; want ze vertelden me wel wat ze ervan vonden, maar nooit met de dreiging 'anders pakken we het van je af' of 'dan mag je dit of dat niet meer'.

Totdat ik op kamers ging, had ik nog nooit zelfs maar de afwas gedaan. Een bijbaantje.. mijn vader moest er niet aan denken; als ik wilde werken voor wat geld, kon ik enveloppen steken voor zijn bedrijf. Nodig was dat niet, want als ik wat wilde hebben, pakte ik gewoon zijn portemonnee.
Toen de tijd kwam dat de zorgtaken omkeerden, heb ik met dezelfde liefde en zonder enige dwang voor hen gezorgd. Naar het voorbeeld dat zij mij zelf altijd gegeven hebben. En geloof me, als je ouder wordt en vermogens minder worden, raak je opnieuw in een soort van opstandige (puber)fase.

TS, blijf met je dochter in gesprek. Dat is het enige wat ik je wil meegeven.
Ben een rolmodel voor haar, laat door te zijn wie je zelf bent, aan haar zien hoe je wenst dat zij zich ontwikkeld.
Heb vertrouwen.

Dit is inderdaad de beste manier, echter, hier zijn levende wezens in het geding. En dan moet je of met je puberreet van de bank af of accepteren dat er een andere oplossing word gezocht. Ts, hoe is het gesprek gegaan??

We live in a time where intelligent people are being silenced so that stupid people won’t be offended.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GoogleAdsense en 109 bezoekers