Kinderen en hun pony's kletstopic?

Moderators: RianneH, Neonlight, balance, Lous, Melissa0304

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Delphi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-17 15:00

Leuk topic!!!

Getup; ahhhh Fellow blijft zo'n gaaf dier!!!

Er komen echt leuke pony's voorbij! Dit soort kinderpony's zijn echt goud waard.

Hier hebben we twee shetlanders. Ik was er helemaal niet naar op zoek, maar ze werden me aangeboden voor €12,50 per stuk :') Een hengst van rond de 3 en merrie van rond de 6. Ze stonden al een hele poos samen dus thuis ook maar samen in de wei gezet en gelijk een afspraak gemaakt voor castratie die week. Gelukkig geen veulen .... twee shetten zijn voldoende :D

Inmiddels hebben we ze nu 6,5 jaar dus zijn ze ongeveer 9 en 12. Ze zijn echt topbraaf, bijten nooit en zijn heerlijke knuffelpony's. Ook onder het zadel zijn ze leuk te rijden. Vooral de merrie is bomproof. Mijn oudste dochter van 9 (10 in nov.) is er voor het zicht echt uitgegroeid. Maar qua gewicht kan het nog dus ze rijdt er soms nog op. Mijn jongste van 6 (7 in nov.) past er prima op en heeft er veel plezier in.

Maar naast rijden vinden ze het ook geweldig om lekker te borstelen, vlechten, wandelen en aan de hand te springen. Mijn oudste is begonnen met vrijheidsdressuur.

Ze staan hier aan huis. We hebben plannen om te verhuizen. Als dat eenmaal achter de rug is willen we een op naar een grote D/E pony of heel klein paard waar ik zelf ook nog op kan rijden en waar mijn oudste mee verder kan. Ook die komt dan aan huis.

Even wat foto's wat het stel:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Laatst hebben ze meegedaan met een oefening van de brandweer.

https://myalbum.com/photo/1lpMAUPXVfWp_uj4BUu/1k0.jpg

Afbeelding

Afbeelding

Hier rijden ze trouwens ook beide op de manege. Wij wonen achteraf dus ik vind het sociale met andere kinderen daar erg belangrijk. Het is hartstikke gezellig in de groep. En door steeds op diverse pony's te rijden, gaan ze steeds beter rijden merk ik.

Delphi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-17 14:23

EllyC schreef:
Wat mij wel opvalt dat kleine kinderen regelmatig alleen met hun pony bezig mogen zijn. Hier in de buurt mogen ze zelfs alleen buiten gaan rijden. Ik vind dit toch best wel link. Wat vinden jullie daar van?

Prachtige valk!

Hier mogen ze gerust alleen de shetten borstelen en er mee over ons erf wandelen. Wij hebben een paddock Paradise achtig iets. Je kunt dus over een zandpad in een achtje om de weitjes heen. Dit is allemaal afgezet. Daar rijden ze wel eens overheen. De bak is ook afgezet.
Maar dan nog zorg ik dat ik ze regelmatig in het oog heb. Maar alleen buiten rijden langs de weg o.i.d. mag van mij niet.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie