Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
odenxia

Berichten: 1301
Geregistreerd: 12-03-09

Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-09-17 21:00

In navolging op het 2017 topic, hier het 2018 topic :D

Kensi B3 (v.All At Once x v.Jester) L1+13

Odenxia (v.Goodwill x v.Balder) Voor altijd in mijn hart 12/04/1996 - 19/12/2016



odenxia

Berichten: 1301
Geregistreerd: 12-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-09-17 08:15

Oooohhh wat een leuke paarden allemaal zeg! En super leuk al die lotgenoten die in 2018 gaan starten.

Ook ik zal mijn paard even introduceren :j

Meet K.ensi (v.All at Once x v.Jester) geboren 3 April 2015. Sinds April dit jaar in mijn bezit.

Hier nog als kleine baby <3

Afbeelding


Afbeelding

Eerste premie behaald

Afbeelding

Paar maandjes oud

Afbeelding

Afbeelding

En onderstaande foto`s zijn van afgelopen zomer

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ze staat niet in de opfok, maar aan huis bij mijn instructrice. Ze is dus dagelijks in de hand al vanaf veulen en heeft dus het volste vertrouwen in mensen. Super fijn!

Vorige week heeft ze voor het eerst een hoofdstel in gehad en heb eerlijk waar nog nooit zo`n brave 2 jarige meegemaakt. Alsof ze al bekend was met een bit, zo gemakkelijk en braaf.

Kensi B3 (v.All At Once x v.Jester) L1+13

Odenxia (v.Goodwill x v.Balder) Voor altijd in mijn hart 12/04/1996 - 19/12/2016

odenxia

Berichten: 1301
Geregistreerd: 12-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-09-17 13:27

rocymax schreef:
SVRL, wat een prachtig paardje is het zeg, is het een rocky mountain??

kking,wat een schatje zo te zien. :)

Toydoll, wat een fave foto is de eerste foto zo met je hond, wauw!

Murosh, die van jouw was ook een lief schatje zo, is mooi opgedroogd! En zo al springen!! Wauw!

Odexi, is die van jou een kwpn? Mooi!!

Caily, wat een verhaal zeg. Echt triest van Lola, deed me meteen denken aan onze Luffy, onze 3 jarige appaloosa die we ook verloren zijn aan koliek ;(
Gelukkig heb je Candy kunnen kopen en ook nog volgend jaar een veulentje erbij! Super!


Ja klopt KWPN :-)

Kensi B3 (v.All At Once x v.Jester) L1+13

Odenxia (v.Goodwill x v.Balder) Voor altijd in mijn hart 12/04/1996 - 19/12/2016

odenxia

Berichten: 1301
Geregistreerd: 12-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-10-17 10:29

Hey wat leuk dat het topic loopt :-) Welkom allemaal :D

Met Kens ben ik langzaam aan steeds een stapje verder aan het gaan.

Het weekend voor de 3e keer een hoofdstel ingehad en dat doet ze als een volleerd zadelmak paard _/-\o_
Dit was tevens een pas sessie voor haar nieuwe hoofdstel. Staat haar erg goed vind ik zelf <3

Afbeelding

Ook vorige week een pas sessie gedaan voor de dekens van mijn vorige paard. Ook deze liggen goed, scheelt weer in de portemonnee <<)

Afbeelding

Verder ben ik bezig met leren vast staan tussen 2 touwen op de poetsplaats, maar dit vind ik zelf wel een dingetje. (Lees: Eng)
Ik ben nu in de box bezig met aan weerszijde een longeerlijn welke ik dan vast houd en als ze naar voren komt bied ik wat weerstand en als ze terug gaat laat ik vieren. Maar om de stap te zetten haar daadwerkelijk vast te zetten vind ik spannend. Hoe doen jullie dit?

Kensi B3 (v.All At Once x v.Jester) L1+13

Odenxia (v.Goodwill x v.Balder) Voor altijd in mijn hart 12/04/1996 - 19/12/2016

odenxia

Berichten: 1301
Geregistreerd: 12-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-10-17 10:41

mirjamalvaro schreef:
Ik heb gewoin vastgezet zodra ze rustig stil kon staan. En ja wel al wat halsters gedag moeten zeggen. Maar ook al kan ze nu perfect tussen 2 palen staan, soms flipt ze hem dan opeens en gaat hangen. :P


Ja en dat hangen vind ik dus niks %) Ook omdat bij ons boven de poetsplaats een solarium hangt en dat relatief laag.. Ik vind het dus een beetje trikkie.. Wil niet dat ze dr koppie stoot tegen dat ding om vervolgens niet meer de poetsplaats op te durven.. Lastig lastig!

Kensi B3 (v.All At Once x v.Jester) L1+13

Odenxia (v.Goodwill x v.Balder) Voor altijd in mijn hart 12/04/1996 - 19/12/2016

odenxia

Berichten: 1301
Geregistreerd: 12-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-10-17 10:52

Ja iemand erachter is nog wel een idee idd. Tnx voor de tip :D

Kensi B3 (v.All At Once x v.Jester) L1+13

Odenxia (v.Goodwill x v.Balder) Voor altijd in mijn hart 12/04/1996 - 19/12/2016

odenxia

Berichten: 1301
Geregistreerd: 12-03-09

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-10-17 12:41

Ja met krukje er naast heb ik van de week ook geprobeerd. Was ze ook super braaf mee. Volgende keer uitbreiden naar snoepje geven over de rug heen aan de andere kant. Goede tip!

Leuk dat jullie paarden het ook allemaal zo goed doen.

Kensi B3 (v.All At Once x v.Jester) L1+13

Odenxia (v.Goodwill x v.Balder) Voor altijd in mijn hart 12/04/1996 - 19/12/2016

odenxia

Berichten: 1301
Geregistreerd: 12-03-09

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-10-17 08:07

Hier ook absoluut eerst tandarts laten checken voor ik met bit begon. Met wolfstandje kunnen paarden angstig worden in de mond als bit er per ongeluk tegenaan komt en dat wilt niemand. Mijne had ook een wolfstandje en is dus ook eerst verwijderd.

Kensi B3 (v.All At Once x v.Jester) L1+13

Odenxia (v.Goodwill x v.Balder) Voor altijd in mijn hart 12/04/1996 - 19/12/2016

odenxia

Berichten: 1301
Geregistreerd: 12-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-10-17 10:36

Toydoll schreef:
odenxia schreef:
Verder ben ik bezig met leren vast staan tussen 2 touwen op de poetsplaats, maar dit vind ik zelf wel een dingetje. (Lees: Eng)
Ik ben nu in de box bezig met aan weerszijde een longeerlijn welke ik dan vast houd en als ze naar voren komt bied ik wat weerstand en als ze terug gaat laat ik vieren. Maar om de stap te zetten haar daadwerkelijk vast te zetten vind ik spannend. Hoe doen jullie dit?

Gewoon vast zetten met stevig spul. Er moet niets breken, als ze dat eenmaal doorhebben wordt het niets meer. Als ze al gaan hangen schop onder de kont zodat ze naar voren springen en dan belonen.

Moet wel zeggen dat ik met alle jonge dieren die ik heb gehad eigenlijk maar met 1 problemen had qua hangen, en die had het ook wel echt heel erg. En die deed het niet uit angst (ik zet ze pas vast als ze het vertrouwen in mij hebben en wijken voor druk aan de hand, dus angst zie ik nooit) maar puur dominantie.
Ze bleef staan net zo lang tot ze eten zag en dan liep ze naar het eten toe. Niets hield haar dan tegen, geen hek, touw, schriklint etc :+ Lompe rot merrie. Die heb ik vast gezet met een touwhalster, zodat ze zich mooi pijn deed en die brak ook niet, dus na kort hangen dacht ze 'laat maar'. Maar zodra je die met een normaal halster neerzette, 1 ruk, en halster brak haha.
Nu, 10 jaar later is ze gelukkig een stuk meegaander geworden :')

Breezer de eerste keer aan twee touwen, toen had ik hem net een week of 2:

[ [url=m/kOALjK.jpg]Afbeelding[/url] ]


Met alle respect maar ik denk niet dat dit mijn manier zal zijn. Ik denk dat als ik haar een schop onder haar kont geef, ze in blinde paniek alles lostrekt wat vast zit en zichzelf verwond. Daar is het een veels te sensible beestje voor.

Kensi B3 (v.All At Once x v.Jester) L1+13

Odenxia (v.Goodwill x v.Balder) Voor altijd in mijn hart 12/04/1996 - 19/12/2016

odenxia

Berichten: 1301
Geregistreerd: 12-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-10-17 11:18

Kabayo schreef:
odenxia schreef:
Met alle respect maar ik denk niet dat dit mijn manier zal zijn. Ik denk dat als ik haar een schop onder haar kont geef, ze in blinde paniek alles lostrekt wat vast zit en zichzelf verwond. Daar is het een veels te sensible beestje voor.


Als je nu al denkt dat je paard in blinde paniek zichzelf verwond zou ik iets aan je zelfreflectie doen. Een paard spiegelt. Jij bang = paard bang.
Zelf nuchter blijven


Nou ik ben verre van bang, maar zit niet te wachten op een kapot paard! Maar ieder zijn ding hoor..
Ik heb liever dat mijn paard een goede ervaring op doet ipv dat ze gaat hangen en/of ik haar een schop moet geven. Dit is gewoon niet mijn manier, heeft niets te maken met zelf reflectie.

Kensi B3 (v.All At Once x v.Jester) L1+13

Odenxia (v.Goodwill x v.Balder) Voor altijd in mijn hart 12/04/1996 - 19/12/2016

odenxia

Berichten: 1301
Geregistreerd: 12-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-10-17 11:22

Bang en onzeker nee. Voorzichtig is het juiste woord :j

Kensi B3 (v.All At Once x v.Jester) L1+13

Odenxia (v.Goodwill x v.Balder) Voor altijd in mijn hart 12/04/1996 - 19/12/2016

odenxia

Berichten: 1301
Geregistreerd: 12-03-09

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-10-17 12:48

Toydoll: Ik denk dat je mij niet helemaal goed begrijpt, maar goed ik ga er geen eeuwige discussie van maken. Daar is dit topic niet voor bedoelt. En met kreten als je bent zelf bang schiet ik immers weinig op, omdat ik weet dat dit niet aan de orde is.

Kensi B3 (v.All At Once x v.Jester) L1+13

Odenxia (v.Goodwill x v.Balder) Voor altijd in mijn hart 12/04/1996 - 19/12/2016

odenxia

Berichten: 1301
Geregistreerd: 12-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-10-17 13:23

Knappe pony Nynkster :j

Kensi B3 (v.All At Once x v.Jester) L1+13

Odenxia (v.Goodwill x v.Balder) Voor altijd in mijn hart 12/04/1996 - 19/12/2016

odenxia

Berichten: 1301
Geregistreerd: 12-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-10-17 10:39

enna: knap paard! Fijne paarden van Ferdinand :j

Kensi B3 (v.All At Once x v.Jester) L1+13

Odenxia (v.Goodwill x v.Balder) Voor altijd in mijn hart 12/04/1996 - 19/12/2016

odenxia

Berichten: 1301
Geregistreerd: 12-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-10-17 09:35

Orchidee14 schreef:
Ik longeer ook in een rijbak. Ik doe dit aan een academische kaptoom. Mijn oudere paard longeer ik ook wel aan het halster maar die heeft dan ook nog nooit gek gedaan aan de longeerlijn. Ik longeer eigenlijk nooit aan het hoofdstel. Je hebt dan misschien wel meer te vertellen maar als ze gaan krijgen ze een flinke ruk aan het bit, lijjkt me ook niet echt fijn. Maar zo heeft iedereen duidelijk zijn of haar voorkeuren. Leuk om al die ervaringen te lezen en te delen.


Als je je longeerlijn bevestigd door de binnenste bitring onder de neusriem door en dan terug vast klikt aan de longeerlijn, trek je nooit het bit door de mond van het paard. Zo heb ik alle jonge paarden altijd gelongeerd. Zo trek je nooit en te nimmer het bit door de mond.

Kensi B3 (v.All At Once x v.Jester) L1+13

Odenxia (v.Goodwill x v.Balder) Voor altijd in mijn hart 12/04/1996 - 19/12/2016

odenxia

Berichten: 1301
Geregistreerd: 12-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-10-17 11:46

mirjamalvaro schreef:
Kun je daar eens foto van maken? :o


Even een foto van het internet, maar op deze manier. Weet niet of je het goed kan zien.

Afbeelding

Kensi B3 (v.All At Once x v.Jester) L1+13

Odenxia (v.Goodwill x v.Balder) Voor altijd in mijn hart 12/04/1996 - 19/12/2016

odenxia

Berichten: 1301
Geregistreerd: 12-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-10-17 13:26

Je gaat alleen door de binnenste bitring dan onder de neusriem (aan de zijkant vh hoofd) en dan aan de lijn zelf weer vast. Of eventueel met een karabijn haak bevestigen. Zoals hieronder kan ook.

Afbeelding

Kensi B3 (v.All At Once x v.Jester) L1+13

Odenxia (v.Goodwill x v.Balder) Voor altijd in mijn hart 12/04/1996 - 19/12/2016

odenxia

Berichten: 1301
Geregistreerd: 12-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-10-17 07:19

kleinvosje schreef:
odenxia schreef:
Je gaat alleen door de binnenste bitring dan onder de neusriem (aan de zijkant vh hoofd) en dan aan de lijn zelf weer vast. Of eventueel met een karabijn haak bevestigen. Zoals hieronder kan ook.

[ [url=m/V7QP7E.jpg]Afbeelding[/url] ]


Zo doe ik het ook, maar dan met een lage neusriem.

De eerdere foto toont Lammert Haanstra. Ik heb een aantal malen met hem mogen werken tijdens de ORUN, en kan dus ook uitleggen hoe hij de lijn bevestigt. Hij haalt de clip door de binnenste bitring en slaat em er een keer omheen, daarna aan de buitenste bitring. Dit omdat je dan voorkomt dat je een soort notenkraker effect krijgt als er veel druk op de longe staat. Is niet echt fijn voor een paard.

Ook geleerd dat hij eigenlijk altijd met prikpaaltjes en lint een cirkel afzet. Geeft het paard toch een beetje begrenzing.


Klopt, is inderdaad de manier waarop Lammert Longeert. Nog nooit problemen gehad met een jong beest op deze manier. De manier die jij zegt is weer een andere manier als ik beschreef, maar idd ook systeem van Lammert.

Kensi B3 (v.All At Once x v.Jester) L1+13

Odenxia (v.Goodwill x v.Balder) Voor altijd in mijn hart 12/04/1996 - 19/12/2016

odenxia

Berichten: 1301
Geregistreerd: 12-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-12-17 12:25

Hoi meiden,

Ik ben ook weer terug van weggeweest. Wel alles mee gelezen alleen helaas weinig tijd gehad om te reageren.

@Kleinvosje: Fijn dat het eindelijk gelukt is en hopelijk krijg je hem wat minder angstig. Zou voor het beleren ook wel fijn zijn straks.

@Spottedponie: Welkom, wat een leukerds zeg. Ze zijn wel nog puppy zo te zien op de foto`s. (Mijn merrie ook hoor ;-))

@Nynkster: Ik denk in plaatjes en kreeg bij 'Droog mennen' toch hilarische beelden voor me :')

@Art: Lekker dat je kan rijden. Ik heb in April voor het laatst gereden, man wat mis ik het zeg :j

@Apple: Beterschappies.. %)

@Zoe: Wat een knap paard zeg :~

@Toydoll: Gefeliciteerd met je punten. Super gedaan hoor. En altijd leuk zo`n jury commentaar toch. Geeft de burger weer moed! Jouw pony blijf ik ook fantastisch vinden. Wat een knappie zeg. <3

@Ilsey: Heerlijk je beesten aan huis. Aan de ene kant zou ik dat ook heel graag willen, maar aan de andere kant ben je toch ook meer gebonden. Ik zit nog in de twijfel zone. Het heeft zn voor en na delen. (ons huis staat ook te koop en we zijn ook al bij div huizen wezen kijken met genoeg grond om paarden aan huis te houden)


Met mijn merrie gaat het goed. Ze hoeft nog niet zoveel te doen. Beetje poetsen, wandelen, dekje met singeltje om, peeskappen om, grazen aan de hand (ze staan helaas niet meer op het land nu) Vorige week voor het eerst aan de longe gehad en oh wat was ze braaf. Super netjes op de cirkel blijven lopen (scheelt dat we een longeer cirkel hebben, hebben ze toch vaak wat aanleuning aan het hek) Nu aan de gang om de commando`s erin te krijgen. De hooooo was nog ver te zoeken zeg maar := Maar wat kan ze fijn bewegen, echt leuk om te zien. <3

Kensi B3 (v.All At Once x v.Jester) L1+13

Odenxia (v.Goodwill x v.Balder) Voor altijd in mijn hart 12/04/1996 - 19/12/2016

odenxia

Berichten: 1301
Geregistreerd: 12-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-12-17 14:21

@Kabayo: Ja foto`s maar geen filmpjes nog. Zal volgende keer met longeren even vragen of iemand wilt filmen. Zal zo even wat foto`s spammen :j

@Art: Kan me voorstellen dat je me vergeten was, heb niet heel veel gepost ivm drukke perioden werk en prive. Nu weer wat meer tijd gelukkig :-)
Ja ik denk dat ze het inderdaad ook wel snel door zal hebben. Als ik zie hoe ze alles oppakt, zo braaf en meewerkend.

@Toydoll: Vind je dat uitglijden niet vervelend dan? Ik bedoel met oog op blessures? Als die van mij in de paddock uit dr pannetje gaat, denk ik altijd bij mezelf: Ooohhh beest kijk toch uit voor je benen.. Meestal redden ze zichzelf wel, maar zou toch zonde zijn om een blessure op te lopen.

En dan nu even wat spam :P

Met deze foto heeft ze in de hoefslag gestaan :D

Afbeelding

Bewijs

Afbeelding

Bij de tandarts en wolfstandje getrokken

Afbeelding

Afbeelding

Rondje buiten wandelen

Afbeelding

Na het longeren, baasje zo trots als een pauw natuurlijk *\o/*

Afbeelding

En zomaar 1 uit de collectie :Y)

Afbeelding

Kensi B3 (v.All At Once x v.Jester) L1+13

Odenxia (v.Goodwill x v.Balder) Voor altijd in mijn hart 12/04/1996 - 19/12/2016

odenxia

Berichten: 1301
Geregistreerd: 12-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-12-17 15:30

Ik denk dat Apple het goed verwoord heeft :') Man, ik heb inderdaad ook weleens bij een marathon staan kijken, maar ik hield m'n hart vast :j

@Art: Ja ze is inderdaad een toverbal, ook net hoe het licht erop staat hoor. Nu is ze bijna zwart alleen op de snuitje nog wat bruin. Best grappig eigenlijk. Ben ook heel benieuwd wat voor kleurtje ze krijgt na het scheren volgend jaar.

Het is inderdaad wel prettig om te zien dat paarden goed in hun vel zitten door lekker rond te crossen. Maar soms kunnen ze zo maf doen. En de mijne is net een elastiekje als je die ziet gaan. Die maakt nog net geen salto`s :') Dan kijk ik liever niet hoor!

Kensi B3 (v.All At Once x v.Jester) L1+13

Odenxia (v.Goodwill x v.Balder) Voor altijd in mijn hart 12/04/1996 - 19/12/2016

odenxia

Berichten: 1301
Geregistreerd: 12-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-12-17 16:26

Toydoll schreef:
odenxia: zou ze niet meer muisgrijs worden alsje scheert?:P


Dan gooi ik er een kleurspoeling overheen :') :')

Zoe: Fijn dat hij zo braaf was met hoofdstel. Ook leuk als je ze moet roepen als ze in de wei staan... Peeeeeeeeenduuuuuulooooooooo duuuuhhh laaaaaa Rooooooosaaaaaaa kom is hier _O- Sorry := Bij mij is het K.ensi P.ensie :+

Kensi B3 (v.All At Once x v.Jester) L1+13

Odenxia (v.Goodwill x v.Balder) Voor altijd in mijn hart 12/04/1996 - 19/12/2016

odenxia

Berichten: 1301
Geregistreerd: 12-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-12-17 15:18

SBravour schreef:
Hoe vaak zijn jullie nu aan de slag? Die van mij is 4,5. Is 4 keer per week een halfuurtje aan de hand leiderschap (versnellen, langzamer, achteruit) en cirkelen met misschien 2 rondjes draf beide kanten veel? Of is dit prima te behappen voor die leeftijd?

Als het cirkelen intensiever wordt ga ik uiteraard niet alle 4 keer longeren maar wordt het bijvoorbeeld 2 keer longeren en 2 keer aan de hand wat oefeningetjes met bijv balkjes!

Ps Zoe, hij is knapppp :D
Xapple, ten eerste ben ik jaloers op het gedeelte dat je paarden aan huis staan. :( Maar wat is ie braaf, dat wordt vast geen probleem met hem!


Wij houden bij de meesten jonge paarden het volgende aan:

3 jaar = 3x per week
4 jaar = 4x per week
5 jaar - 5x per week

Dus wat mij betreft ben je prima bezig hoor.

Kensi B3 (v.All At Once x v.Jester) L1+13

Odenxia (v.Goodwill x v.Balder) Voor altijd in mijn hart 12/04/1996 - 19/12/2016

odenxia

Berichten: 1301
Geregistreerd: 12-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-12-17 11:19

Gecondoleerd Murosh Y;(

Kensi B3 (v.All At Once x v.Jester) L1+13

Odenxia (v.Goodwill x v.Balder) Voor altijd in mijn hart 12/04/1996 - 19/12/2016

odenxia

Berichten: 1301
Geregistreerd: 12-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-01-18 15:57

*Kruipt onder steen vandaan*

Kaliber- 29/06/2015
Zilver - 24/06/2015
Knox FX - 24/06/2015
Amado - 05/06/2015
Lars - 12/04/2015
Veronia - 09/04/2015
Kensi - 03/04/2015
Spekkie - 10/01/2015
Lina - 13/05/2014
Limo - 13/05/2014
Fabian - 11/05/2014
Estrella - 04/05/2013
Infinity 11/05/2013
Diego - 04/06/2013

Ik ben momenteel niet zo actief, maar probeer wel zo veel mogelijk mee te lezen.
*Kruipt weer terug onder steen*

Kensi B3 (v.All At Once x v.Jester) L1+13

Odenxia (v.Goodwill x v.Balder) Voor altijd in mijn hart 12/04/1996 - 19/12/2016


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: anne7, Astrid_Brann, fleurtjeuh en 40 bezoekers