Voor de verkoop.. maar niet heus!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
060606
Berichten: 1264
Geregistreerd: 05-07-10

Voor de verkoop.. maar niet heus!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-17 21:26

Ja, ik heb dus meerdere paarden staan waarvan ik zei dat ze uiteindelijk voor de verkoop zouden zijn na de juiste training. nu zit het zo; ik kan helemaal niks verkopen en heb ook nog niks verkocht. Heb met elk paard zo een goede band, ze zijn zo leuk! Ze staan in een groep 24/7 buiten met schuilstal, onbeperkt ruwvoer, regelmatig bepaalde kruiden, veel liefde, krijgen nooit een bit in, staan ijzerloos, worden nooit geslagen of met pijnlijke druk getraind en altijd medisch direct hulp als ik ook maar iets zie wat er naar mijn idee niet hoort. In mijn gedachten kunnen mijn paarden het bijna niet beter krijgen dan bij mij en het gaat zeer moeilijk worden nieuwe eigenaren te vinden met mijn eisen denk ik. Ik had hier misschien ook nooit aan moeten beginnen, maar aan de andere kant wou ik van mijn hobby graag ook gedeeltelijk werk maken. Daarbij kan ik gewoon niet alles aanhouden.. Maar ik vind loslaten zo moeilijk! Zo bang dat ze uiteindelijk in verkeerde handen terecht komen, is het niet nu dan is het misschien over 10 jaar.. moet er niet aan denken.

Vraag me af hoe sommige hier er mee omgaan? Dus mensen die ook van hun hobby hun werk hebben gemaakt en daarbij ook verkopen? Moet ik hier even doorheen of blijft dit zo? Als je op internet zoekt zie je veel boe verhalen staan, is ook wel realiteit maar er zullen toch (hopelijk meer) ook wel succesverhalen zijn?

En ik weet dat honden/paarden niet zo denken als mensen als in missen enzo, maar ik heb toch het idee als ik er 1 weg doe dat ze zich soort van in de steek gelaten voelen.. kan er niks aan doen. Ik denk dat ik te veel na denk om hiermee verder te gaan. Misschien moet ik het gewoon een keer doen om te weten dat het wel meevalt, of niet. Het is natuurlijk ook maar net bij wie ze terecht komen, je kan net de goede maar ook net de verkeerde treffen.. -O-

Maargoed. Iemand moet het doen. En ik weet wel dat ik paarden heb met een hart van goud, zeer prettig om mee te trainen en genieten, waar mensen ook heel veel plezier mee kunnen hebben. Maar daarom maak ik mij eigenlijk nog meer zorgen waar ze terecht komen. Ze verdienen het allerbeste!

Voel me net een penny vrouw maar dit is hoe het zit :D :') moest het even van mij afschrijven en misschien hebben jullie er nog wat over te zeggen.

Goof

Berichten: 28760
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Voor de verkoop.. maar niet heus!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-17 21:28

Probeer in ieder geval los te laten dat jij de enige bent die zo goed voor ze kan zorgen, want.... dat ben je niet ;)
Hoe hard ook; er zijn enorm veel mensen die jouw paarden een heel goed plekje zouden kunnen bieden en die heel gelukkig van jouw paarden zouden worden.

pinto_1

Berichten: 2552
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Nordhorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-17 21:32

Ik herken het wel TS, dat is ook de reden dat ik zelf maar 1 veulen heb gefokt. Ook al zijn er mensen die graag een bont veulen willen hebben, ik kan er gewoon geen afstand van doen. Zeker niet met een veulen wat ik zelf grootgebracht heb. ;)

GDG

Berichten: 4848
Geregistreerd: 11-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-17 21:33

Ik kan het me wel voorstellen, ik zou het niet kunnen in elk geval. Maar je bericht komt op mij wel heel vreemd over als ik dan naar je advertentie van 4 dagen geleden kijk, beetje tegenovergestelde van elkaar. Ik zie nog niet in welke context ik beide moet plaatsen, kun je daar iets over uitweiden?


Ik doel dus hierop:
Citaat:
Gezocht: inkoop paarden die een mooie kans verdienen.
Verschillende inkoop pony's of paarden gezocht die een mooie kans verdienen, in de lage prijsklasse. Moeilijke paarden, paarden met bepaalde blessures waar bepaalde tijd revalidatie voor staat of waar niet helemaal uit gekomen word, paarden die met spoed weg moeten.. Of heb je zelf geen tijd meer voor verkoop? Bij mijn privéstal staan ze goed, ik heb nog voldoende plek over; s'nachts op stal en overdags buiten, altijd onbeperkt ruwvoer/water/mineraalstenen, paard natuurlijke opleiding (wederzijds respect,bitloos,ijzerloos en recreatie/endurance/TREC training). Verder zoek ik met alle rust naar passende nieuwe eigenaren met dezelfde ideeën over het paarden houden.


Als ik dat zo lees dan vraag ik me af hoe wezenlijk je verkooptwijfels zijn. Of zoek je steeds naar nieuwe projecten (omdat je van die uitdaging houdt) terwijl je weet dat je ze eigenlijk niet kunt houden maar ook niet 'kunt' verkopen?
Laatst bijgewerkt door GDG op 07-09-17 21:49, in het totaal 1 keer bewerkt

melissac

Berichten: 1008
Geregistreerd: 02-06-13
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-17 21:34

Ik heb mijn haflinger in 2015 verkocht, ik heb hem toen ik hem kocht helemaal opnieuw moeten opvoeden.
Hij is van een onhandelbaar paard naar bijna een hond gegaan, ik kon er alles mee.
Doordat ik een nieuwe opleiding ging doen en hem echt niet meer de aandacht kon geven die hij verdiende heb ik hem weg gedaan, nu staat hij al ruim 2 jaar bij een meisje van mijn leeftijd. Ik heb hem zelf weggebracht omdat ik zeker wou weten dat hij goed terecht kwam en geloof me het is nogsteeds dezelfde pony als dat hij bij mij was.

Als je een goed persoon vind en er zelf een goed gevoel bij hebt en je paard er goed op reageert is het toch prima? Je kan natuurlijk niet elk paard een plek bieden.

cobiieJarig

Berichten: 7302
Geregistreerd: 26-02-03
Woonplaats: het mooie dorp Nieuwerkerk ad ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-17 21:35

Als dit is wat je werkelijk voelt is het misschien niet verstandig het kopen-trainen-verkopen als "werk" te gaan doen. Dat lijkt mij gewoon niet passend, is als een verpleegkundige die flauwvalt bij het zien van een spuit of bloed.

Kijk eerder of je voor derden kan trainen ipv ze als "eigendom" te hebben, dan heb je als trainer vaak net wat meer emotionele afstand.

Ik vind het altijd erg "apart" dat mensen denken dat niemand zo goed met een dier om kunnen gaan dan zijzelf. :o

moonfish13
Berichten: 18227
Geregistreerd: 20-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-17 21:41

Als je verwacht dat een ander er nooit een bit in hangt en nooit eens een terechte correctie mag geven wordt verkopen wel lastig ja.
Waarom dacht je dat dit een goed idee was met jou visie? :+

Goof

Berichten: 28760
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Voor de verkoop.. maar niet heus!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-17 21:42

Oei, ik zie nu je advertentie. Je beperkt je wel enorm op die manier ja. Ik zou al geen paard bij je kopen.
Nogmaals; laat los dat jouw manier de beste is en sta open voor de aanpak van anderen. Ook anderen kunnen goed voor je paarden zijn.

LisaaSophie

Berichten: 622
Geregistreerd: 17-02-13
Woonplaats: Naaldwijk(westland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-17 21:46

moonfish13 schreef:
Als je verwacht dat een ander er nooit een bit in hangt en nooit eens een terechte correctie mag geven wordt verkopen wel lastig ja.
Waarom dacht je dat dit een goed idee was met jou visie? :+


Misschien juist een goed idee! Ik zou namelijk idd een paard willen die bitloos is gereden, ijzerloos en heb graag dat positief gedrag is beloond ipv alleen maar gestraft. En dat is ook juist moeilijk te vinden denk ik zomaar.

Het probleem is alleen dat je nooit zeker weet of de koper ook echt zo met je paarden om blijft gaan en dat lijkt me dan het lastigst voor TS.

060606
Berichten: 1264
Geregistreerd: 05-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-17 21:47

Goof schreef:
Probeer in ieder geval los te laten dat jij de enige bent die zo goed voor ze kan zorgen, want.... dat ben je niet ;)
Hoe hard ook; er zijn enorm veel mensen die jouw paarden een heel goed plekje zouden kunnen bieden en die heel gelukkig van jouw paarden zouden worden.


Ja i know :D . En ik weet ook dat er ook wel genoeg mensen zijn die ook een fijne plek kunnen bieden maar ik weet ook dat er genoeg mensen zijn die niet zo zijn en ze kunnen het goed verbloemen tijdens het kopen. Ik ken meerdere mensen die hun paard als het ze even niet aan stond de handel in lieten gaan, ook met blessures.. moet er niet aan denken. Zelf probeer ik met blessures er alles aan te doen en ben ik er open in maar je hebt ook handelaren die zwijgen, heb het zelf mee gemaakt.. ik heb het paard 2 jaar gereden terwijl hij dus veel pijn bleek te hebben. Nu hoeft dit natuurlijk niet te gebeuren maargoed nu het er op aan komt dat ik zelf toch wat moet gaan verkopen begint alles door mijn hoofd te spinnen.

dresjoepie

Berichten: 2521
Geregistreerd: 23-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-17 21:49

Je visie is prachtig maar geld verdienen ga je er niet mee! Ik zou idd het meer gaan zoeken in training en les geven ipv handel

060606
Berichten: 1264
Geregistreerd: 05-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-17 21:54

dresjoepie schreef:
Je visie is prachtig maar geld verdienen ga je er niet mee! Ik zou idd het meer gaan zoeken in training en les geven ipv handel


Ik hoef er ook niet rijk van te worden en ik betaal er ook mijn brood niet van, het is een extra naast mijn huidige bedrijf. Het leek mij leuk om met mijn hobby ook nog wat te kunnen verdienen. Geniet er namelijk enorm van de paarden zo fijn te krijgen.

moonfish13
Berichten: 18227
Geregistreerd: 20-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-17 21:56

LisaaSophie schreef:
moonfish13 schreef:
Als je verwacht dat een ander er nooit een bit in hangt en nooit eens een terechte correctie mag geven wordt verkopen wel lastig ja.
Waarom dacht je dat dit een goed idee was met jou visie? :+


Misschien juist een goed idee! Ik zou namelijk idd een paard willen die bitloos is gereden, ijzerloos en heb graag dat positief gedrag is beloond ipv alleen maar gestraft. En dat is ook juist moeilijk te vinden denk ik zomaar.

Het probleem is alleen dat je nooit zeker weet of de koper ook echt zo met je paarden om blijft gaan en dat lijkt me dan het lastigst voor TS.

Is dat omdat je dat een leuk idee lijkt of werkt dat in de praktijk ook?
Mijn pony staat ijzerloos, maar redt t niet zonder ijzers als ik het erf af wil.
Mijn pony krijgt correcties waar nodig, maar ik ben nu net zo goed bezig met clickeren met een ander paard, mijn pony snapt het ook.
Paard is fout beleerd, nu zijn we met clickeren vanaf nul begonnen.
Ik ben er niet op tegen, maar alleen maar lief en aardig lijkt mij niet altijd wijs.
Van de week had ik even een brutaaltje wat eten uit mijn zak trok.
Mét tandjes erbij, dat wist hij dondersgoed dat dat niet mag en daar heeft hij ook een tik op zijn neus voor gehad, dat was toevallig toen ik wilde beginnen met clickeren, nou amehoela dat ik dan niks doe qua corrigeren hoor.

Er is tussen zwart en wit ook nog grijs, en als ik een paard koop wat beter af is met ijzers komen die eronder, of de vorige eigenaar het nou wil of niet.

060606
Berichten: 1264
Geregistreerd: 05-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-17 21:59

melissac schreef:
Ik heb mijn haflinger in 2015 verkocht, ik heb hem toen ik hem kocht helemaal opnieuw moeten opvoeden.
Hij is van een onhandelbaar paard naar bijna een hond gegaan, ik kon er alles mee.
Doordat ik een nieuwe opleiding ging doen en hem echt niet meer de aandacht kon geven die hij verdiende heb ik hem weg gedaan, nu staat hij al ruim 2 jaar bij een meisje van mijn leeftijd. Ik heb hem zelf weggebracht omdat ik zeker wou weten dat hij goed terecht kwam en geloof me het is nogsteeds dezelfde pony als dat hij bij mij was.

Als je een goed persoon vind en er zelf een goed gevoel bij hebt en je paard er goed op reageert is het toch prima? Je kan natuurlijk niet elk paard een plek bieden.


Leuk! Ik denk dat ik het zelf ook fijn vind om te zien waar de paarden heen gaan. Misschien benauwd het mensen wel hoor, ze willen gewoon een paard kopen en hebben geen zin om een beetje nagecheckt te worden, maar in deze tijd is het gewoon moeilijk.. en daarmee hopelijk ook begrijpelijk. En ik denk zelf, als je niks te verbergen hebt? Ik vind het zelf ook niet erg als mensen bij mij op terrein komen om te zien waar hun paard terecht komt, het is gewoon een extra stukje vertrouwen.

cobiieJarig

Berichten: 7302
Geregistreerd: 26-02-03
Woonplaats: het mooie dorp Nieuwerkerk ad ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-17 22:02

Je hebt 2 jaar op een paard gereden wat erg veel pijn had zonder het door te hebben en hebt tegelijk het lef om je superieur te vinden ten opzichte van anderen. :D
Nee, bij zo'n persoon ga ik geen paard te kopen. :7

Goof

Berichten: 28760
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-17 22:02

Maar waarom ben jij van mening dat jij de paarden moet blijven checken?
Een keertje kijken of een bericht dat alles goed gaat zou toch prima moeten zijn? Zeker als je ze, zoals jij kennelijk wil, in- en verkoopt voor (toch) de handel.

Heleennn

Berichten: 6351
Geregistreerd: 21-11-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-17 22:02

Met zo'n instelling kan je er je werk niet van maken. Als je bang bent dat je verkooppaarden ooit een bit in krijgen of een ijzertje onder de voet hebben had je er nooit aan moeten beginnen. Ik kan me daar persoonlijk echt aan ergeren, mensen die blijven inkopen en de paarden dan 'fiksen' maar nooit verder verkopen omdat ze er van overtuigd zijn dat zij de enige zijn die een juiste verzorging kunnen geven. Dat is echt een straatje zonder einde en ik zie het zo vaak gebeuren dat ze uiteindelijk een wei vol paarden hebben en geen tijd meer hebben om al die dieren te onderhouden of de nodige training/verzorging te geven. Dat is echt een trieste situatie, laat het zover niet komen. Je zegt zelf duidelijk dat je ze onmogelijk allemaal kan bijhouden, gebruik dan je verstand ipv je hart en verkoop. Daar waren ze oorspronkelijk ook voor bedoeld blijkbaar. Waarom ga je dan niet gewoon lesgeven en mensen begeleiden die dezelfde visie als jou hebben?

En regel 1 van dit 'werk': verkocht is verkocht. Niets zo vervelend als een verkoper die steeds over je schouder blijft meespieken om te kijken of je het wel op zijn manier doet. Probeer dat echt los te laten.

060606
Berichten: 1264
Geregistreerd: 05-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-17 22:05

Goof schreef:
Maar waarom ben jij van mening dat jij de paarden moet blijven checken?
Een keertje kijken of een bericht dat alles goed gaat zou toch prima moeten zijn? Zeker als je ze, zoals jij kennelijk wil, in- en verkoopt voor (toch) de handel.


Nee zeker niet blijven checken. Alleen tijdens verkoop waar ze terecht komen.

060606
Berichten: 1264
Geregistreerd: 05-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-17 22:11

cobiie schreef:
Je hebt 2 jaar op een paard gereden wat erg veel pijn had zonder het door te hebben en hebt tegelijk het lef om je superieur te vinden ten opzichte van anderen. :D
Nee, bij zo'n persoon ga ik geen paard te kopen. :7


Lang verhaal. Maar zo simpel zit dat niet! Hij heeft geluk dat ik uiteindelijk mijn eigen onderzoek er op los ben gegaan ipv naar ''profs'' te hebben geluisterd die mij toen trainde en hem ook wel is reden en een oude dierenarts. Na onderzoek bij een nieuwe dierenarts waarop in stond bleek binnen in wat verkeerd te zijn en was het niet zijn jonge leeftijd wat de meeste mij wijs maakten waardoor hij soms is bepaald gedrag vertoonde. Niemand had het door helaas. Ook 1 van de redenen waardoor ik alles nog meer anders ben gaan doen.

PS. daarbij is superieur wat overdreven..... :')

060606
Berichten: 1264
Geregistreerd: 05-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-17 22:14

Heleennn schreef:
Met zo'n instelling kan je er je werk niet van maken. Als je bang bent dat je verkooppaarden ooit een bit in krijgen of een ijzertje onder de voet hebben had je er nooit aan moeten beginnen. Ik kan me daar persoonlijk echt aan ergeren, mensen die blijven inkopen en de paarden dan 'fiksen' maar nooit verder verkopen omdat ze er van overtuigd zijn dat zij de enige zijn die een juiste verzorging kunnen geven. Dat is echt een straatje zonder einde en ik zie het zo vaak gebeuren dat ze uiteindelijk een wei vol paarden hebben en geen tijd meer hebben om al die dieren te onderhouden of de nodige training/verzorging te geven. Dat is echt een trieste situatie, laat het zover niet komen. Je zegt zelf duidelijk dat je ze onmogelijk allemaal kan bijhouden, gebruik dan je verstand ipv je hart en verkoop. Daar waren ze oorspronkelijk ook voor bedoeld blijkbaar. Waarom ga je dan niet gewoon lesgeven en mensen begeleiden die dezelfde visie als jou hebben?

En regel 1 van dit 'werk': verkocht is verkocht. Niets zo vervelend als een verkoper die steeds over je schouder blijft meespieken om te kijken of je het wel op zijn manier doet. Probeer dat echt los te laten.


Ja je hebt grotendeels gelijk hoor! :j En ik moet het ook gaan loslaten, dat probeer ik nu ook.

TinGu

Berichten: 1637
Geregistreerd: 27-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-17 22:14

060606 schreef:
Goof schreef:
Maar waarom ben jij van mening dat jij de paarden moet blijven checken?
Een keertje kijken of een bericht dat alles goed gaat zou toch prima moeten zijn? Zeker als je ze, zoals jij kennelijk wil, in- en verkoopt voor (toch) de handel.


Nee zeker niet blijven checken. Alleen tijdens verkoop waar ze terecht komen.


En dat heeft dus 0,0 garantie op een goed huis. Zat kopers/handelaren die een mooi verhaal hebben met een mooie plek, maar wie zegt dat dat ook zo blijft? En dat ze ook daadwerkelijk goed voor hun paard zorgen?
Als je paarden wilt kopen voor de verkoop heb je hier mee te dealen. Verkocht is verkocht, dan heb je er niets met over te zeggen.

Quir

Berichten: 17355
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-17 22:20

De illusie dat alleen jijzelf als beste voor je paard kan zorgen, moet je snel laten varen. Dat is namelijk niet zo, er zijn genoeg mensen die er minstens zo goed voor zorgen.

Verder, ja ik begrijp je toch wel. Ik bemiddel voornamelijk, dus verkoop van paarden die niet bij mij op stal staan, maar daarnaast train ik ook voor verkoop voor eigenaren en kopen we in. Het paard te koop aanbieden heb ik weinig moeite mee, het paard "verkopen" ook niet, maar zodra het serieus word krijg ik toch ook wel een brok in mijn keel en als dan het contract getekend wordt en paard wordt opgeladen helemaal. Bij het ene dier meer dan bij het andere, maar bij allemaal eigenlijk wel. Het is echter mijn werk en mijn inkomen, uiteindelijk komt 99% van de paarden (geen 100% omdat ik niet met alle nieuwe eigenaren contact gehouden heb, maar merendeel wel) altijd heel goed terecht en zie ik later prachtige foto's en video's voorbij komen van hele blije paarden en ruiters/eigenaren. Dan weet ik ook weer waar ik het voor doe, want ondanks dat ze mijn stal verlaten vind ik het prachtig dat er mensen met dat dier blij zijn en veel plezier aan beleven.

Overigens kan ik wel heel gemakkelijk nee zeggen als een verkoop niet goed voelt, om welke reden dan ook. Te onervaren mensen voor dat paard, paard past niet bij het doel van de potentiele koper, etc. Voor mij is een goede klik tussen paard en ruiter wel heel belangrijk en wil er "van verzekerd zijn" dat ze over een half jaar ook nog blij zullen zijn met het paard en ook dat het goed gaat, niet dat je na een paar maanden te horen krijgt dat ze (half) verongelukt zijn met het paard, omdat je ze een heet sport paard verkoopt als braaf bomproof recreatie/bos paard. Je kunt nooit helemaal zeker zijn natuurlijk, die garantie heb je niet en krijg je niet, mensen zijn mensen en paarden zijn paarden, maar wel moet mijn gevoel gewoon goed zijn op dat moment en vaak kan ik dat wel goed inschatten.

Maar ik ga een koper ook absoluut niets verbieden, ze moeten doen waar zij zich goed bij voelen en verkocht is toch ook verkocht...

SGorter
Berichten: 514
Geregistreerd: 13-02-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-17 22:21

Ik snap je heel goed TS, maar als je hier (deels) je werk van wilt maken zou je toch echt moeten loslaten.
Eisen kan je stellen, maar niet te veel natuurlijk. Elke dag genoeg weidegang, en misschien bitloos (bit is niet perse slecht) maar dat laatste ligt aan het paard.

En ik zou sowieso een contractje maken, met daarin dat als de nieuwe eigenaar het paard wilt verkopen JIJ de eerste keus hebt. Dus dan zou jij hem terug kunnen kopen (voor dezelfde prijs?) en een nieuw baasje kunnen zoeken.

060606
Berichten: 1264
Geregistreerd: 05-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-17 22:28

TinGu schreef:
En dat heeft dus 0,0 garantie op een goed huis. Zat kopers/handelaren die een mooi verhaal hebben met een mooie plek, maar wie zegt dat dat ook zo blijft? En dat ze ook daadwerkelijk goed voor hun paard zorgen?
Als je paarden wilt kopen voor de verkoop heb je hier mee te dealen. Verkocht is verkocht, dan heb je er niets met over te zeggen.


Het geeft toch wel een beetje een idee. Ik vind het gewoon niet fijn mijn paarden aan de eerste de beste te verkopen. Kan toch? Oke ik moet het ook niet overdrijven, maar ik wil wel graag weten waar ze terecht komen en hoe de kopers een beetje denken over het hele paarden houden. Zo gek is dat toch niet? Ik zie ze bijvoorbeeld graag bij iemand terecht komen waar ze 24/7 of grotendeels van de dag buiten staan en niet op stal, dan verkoop ik ze liever aan iemand anders. Ik zie het bij meerdere verkoop advertenties staan, bepaalde eisen. Oke verkocht is verkocht, maar ik vind het gewoon belangrijk dat ik ook mijn best doe tijdens verkoop dat ze bij passende nieuwe eigenaren terecht komen. Tuurlijk geeft het geen 100% garantie, maar wel wat meer garantie dan dat ik ze aan de eerste beste verkoop zonder verhaal erbij.

060606
Berichten: 1264
Geregistreerd: 05-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-17 22:33

Quir schreef:
De illusie dat alleen jijzelf als beste voor je paard kan zorgen, moet je snel laten varen. Dat is namelijk niet zo, er zijn genoeg mensen die er minstens zo goed voor zorgen.

Verder, ja ik begrijp je toch wel. Ik bemiddel voornamelijk, dus verkoop van paarden die niet bij mij op stal staan, maar daarnaast train ik ook voor verkoop voor eigenaren en kopen we in. Het paard te koop aanbieden heb ik weinig moeite mee, het paard "verkopen" ook niet, maar zodra het serieus word krijg ik toch ook wel een brok in mijn keel en als dan het contract getekend wordt en paard wordt opgeladen helemaal. Bij het ene dier meer dan bij het andere, maar bij allemaal eigenlijk wel. Het is echter mijn werk en mijn inkomen, uiteindelijk komt 99% van de paarden (geen 100% omdat ik niet met alle nieuwe eigenaren contact gehouden heb, maar merendeel wel) altijd heel goed terecht en zie ik later prachtige foto's en video's voorbij komen van hele blije paarden en ruiters/eigenaren. Dan weet ik ook weer waar ik het voor doe, want ondanks dat ze mijn stal verlaten vind ik het prachtig dat er mensen met dat dier blij zijn en veel plezier aan beleven.

Overigens kan ik wel heel gemakkelijk nee zeggen als een verkoop niet goed voelt, om welke reden dan ook. Te onervaren mensen voor dat paard, paard past niet bij het doel van de potentiele koper, etc. Voor mij is een goede klik tussen paard en ruiter wel heel belangrijk en wil er "van verzekerd zijn" dat ze over een half jaar ook nog blij zullen zijn met het paard en ook dat het goed gaat, niet dat je na een paar maanden te horen krijgt dat ze (half) verongelukt zijn met het paard, omdat je ze een heet sport paard verkoopt als braaf bomproof recreatie/bos paard. Je kunt nooit helemaal zeker zijn natuurlijk, die garantie heb je niet en krijg je niet, mensen zijn mensen en paarden zijn paarden, maar wel moet mijn gevoel gewoon goed zijn op dat moment en vaak kan ik dat wel goed inschatten.

Maar ik ga een koper ook absoluut niets verbieden, ze moeten doen waar zij zich goed bij voelen en verkocht is toch ook verkocht...


Fijn om te lezen! Je verwoord beter wat ik bedoel. En ik hoop dat ik net als jou achteraf toch een goed gevoel bij kan hebben. Het moet ook gewoon een paar keer goed gaan denk ik, heb teveel slecht gehoord en gezien in mijn omgeving en dan word je een ''beetje'' :+ huiverig en extra alert.. maar deze succes verhalen zijn er natuurlijk ook genoeg!