Onzekerheid of mijn pony werkelijk is ingeslapen

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
emilyslaluna

Berichten: 3811
Geregistreerd: 11-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-08-17 11:51

Mizora schreef:
In principe hoeft tetanus maar eens in de 3-5 jaar. Dus nu enten is handig, maar jaarlijks enten zou ik niet doen. Je kan ook met een tetanus vaccicheckt test laten controleren of ze nog beschermd is tegen tetanus, dat is niet goedkoper, maar scheelt eventueel wel een onnodige enting.


Bedankt voor de tip. Mijn DA vertelde dat een enting tegen influenza jaarlijks moet, en tetanus enkel om de 2 jaar. Maar aangezien ze al ruim 4 jaar niet is geënt, is het toch beter om haar nu weer een basisenting te geven. :)


emilyslaluna

Berichten: 3811
Geregistreerd: 11-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-08-17 12:33

_Dracarys schreef:
Welke maat deken heeft Lotje?
Ik heb hier nog wat dekens liggen van mijn overleden e-pony, 1.56m, mag je kosteloos overnemen (enkel verzendkosten of ophalen natuurlijk)


Wauw dat is echt een lief aanbod! Lotje heeft als het goed is 175. Ze is zelf 1.47m.

emilyslaluna

Berichten: 3811
Geregistreerd: 11-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-08-17 12:39

_Dracarys schreef:
Volgensmij is het ongeveer die maat.
Stuur anders maar een pb, ga ik vanavond even naar de maat kijken. Heb ergens nog wel meer paardenspullen. Die mag je wel verkopen, Kan ne iets anders voor lotje kopen als je er niks mee kan :)


Ik zal even een pb sturen :)


emilyslaluna

Berichten: 3811
Geregistreerd: 11-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-08-17 09:59

Wijsje schreef:
Waar ik nu zo benieuwd naar ben: heb je het idee dat Lotje jou nog kent? En heeft ze eerder op deze stal gestaan, zijn er nog paarden van toen en herkennen ze elkaar?


Wat leuk dat je het vraagt! Toen ik haar voor het eerst zag was ze aan het lessen en dus kon ze mij ook niet herkennen. Bovendien zag ze daar zo veel meiden dat het wel moeilijk zou zijn denk ik.

Nu ze weer thuis staat geloof ik wel 100% dat ze weet wie ik ben en waar ze is. Ze staat weer waar ze vroeger bij mij stond en 3 van de originele paarden staan er nog. Er is nieuwe en 2 oude zijn weg. Die herkent ze zeker!

Ook ging ik testen of ze nog haar oude party trick nog kende; een been optillen als ze een snoepje krijgt. Op de manege deed ze het niet toen ik het probeerde. Of ja, na een tijdje tilde ze haar been 5cm van de grond. Maar nu weet ze het wel hoor!

Lotje gedraagt zich echt alsof ze nooit weg is geweest. Volgens mij is dat een goed teken :) .

emilyslaluna

Berichten: 3811
Geregistreerd: 11-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-08-17 12:30

Hey Allemaal!

Inmiddels mijn examen gehad. Laten we maar zeggen dat ik blij ben dat het klaar is :') .

Met Lotje gaat het heel goed! Ze heeft het erg naar haar zin. Haar ijzers zijn er inmiddels af en haar hoeven zijn bekapt. De smid en ik hebben overlegd en hij zei dat het beter is om nu niet te veel van de hoeven af te halen, want anders is het best veel aangezien ze nu ook zonder ijzers staat.

Ik had gehoopt dat de vliegen periode bijna voorbij zou zijn. Helaas heeft Lotje er toch wel last van, zeker bij haar ogen. Dus daar moest een oplossing voor komen!

De boerenbond had een leuke actie, dekens voor €25, maar als je 3 dekens kocht, dan kosten ze samen €50. Ik ging voor een Regendeken en een vliegendeken. En toen zag ik een zebra vliegendeken. Deze was op papier wel een maatje groter dan die van Lotje, maar als je het berekent dan is die eigenlijk wel gratis! Niks te verliezen dus. En gelukkig past die ook nog! De ander vliegendeken is dus als extra.

Kijk en geniet van Lotje in haar identiteitscrisis! Ze heeft een verlate midlifecrisis denk ik.

Ofwel, zebra pony!!!!

Afbeelding

emilyslaluna

Berichten: 3811
Geregistreerd: 11-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-08-17 16:51

Dankjewel allemaal!

Ik ben ook echt blij dat ze het zo goed doet! Een ding is wel aan haar veranderd, ZE KNUFFELT MIJ!

Lotje is echt een pony die enkel om eten geeft. Als zij superman zou zijn en zou moeten kiezen tussen mij redden, of het eten uit de koelkast, dan zou ze echt voor het eten kiezen. Maaar, toen ik vandaag met de rosborstel lekker hard op haar fijne plekjes ging borstelen, toen begon ze mijn rug zelf ook te kriebelen met haar lippen! Mijn hart smolt er plekken. <3

emilyslaluna

Berichten: 3811
Geregistreerd: 11-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-08-17 10:40

Punz schreef:
Ohh... Joh.. Zie dit nu pas.
Wat een ongelofelijk goed nieuws dat Lotje éindelijk weer bij jou is. En wat heerlijk om dan deze foto's te zien!

Mán, hier wordt ik gewoon blij van. TS, wat heb je dit super gedaan, wat heb jij een doorzettingsvermogen gehad, en wat mag jij trots zijn op jezelf. Dikke complimenten!!


Dankjewel! Echt super lief van je. Ook wil ik alle anderen bedanken voor alle complimenten! Deze waren zeker weten een groot factor waardoor Lotje nu terug is, want door jullie hield ik hoop dat het ooit zou gaan lukken *\o/* .

RosaZorro schreef:
Aaahhww wat super cute!
Ik zou zeggen tijd voor een verandering op je profiel! <3 :j


Die verandering moet zeker komen! Evenals een volgtopic! Mijn moeder is beroepsfotograaf en ik hoop dat ze binnenkort even tijd heeft om mooie foto's van deze bokt dame te maken (Lotje lijkt inmiddels wel een pony van ons allemaal! Vooral in het hart <3). Ik zal dan met die nieuwe foto's een volgtopic opzetten :)

emilyslaluna

Berichten: 3811
Geregistreerd: 11-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-08-17 13:15

Hey allemaal, weer een klein updatje :) .

De DA is net geweest voor Lotjes entingen. Ze heeft nu alle basis entingen gekregen, dus tegen influenza en tetanus. Over 3 weken komt de DA terug voor de tweede ronde.

Ook kregen wij een gratis gebit controle. Hieruit bleek dat Lotje zowel boven als onder twee scherpe haken had. We hebben besloten om ze meteen te verhelpen aangezien de DA er toch al was.

Geniet hier van haar stoned gezicht bij het bijkomen :') :

Afbeelding

Ze staat er nu lekker bij, de stal eigenaar gaat haar over een tijdje buiten zetten. Voor nu mag ze nog even in haar stalletje blijven :) .

Op deze foto is ze inmiddels al wat bijgekomen:

Afbeelding

Lotjes neus is trouwens best erg verbrand. Ik denk dat het nog van dinsdag is toen ik het kapje nog niet om had gedaan :( . Gelukkig gaat de stal eigenaar helpen met het zo veel mogelijk insmeren van zonnebrand crème en 's avonds aftersun *\o/* .

Dat was het weer voor vandaag!

emilyslaluna

Berichten: 3811
Geregistreerd: 11-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-08-17 14:25

_Dracarys schreef:
Wat een top stal eigenaar!


Dat is hij zeker! Ik bof echt dat ik weer bij hem mag staan. _/-\o_

Ik heb trouwens toestemming van de DA om met Lotje naar buiten te gaan. Ik vroeg haar namelijk wat ik moest doen, want Lotje is gewend om nu best veel te lopen. Het leek mij daarom ook niet goed om haar meteen stil te zetten. De DA was het met mij eens en zei dat ik gerust met haar naar buiten kan, alleen even zorgen dat Lotje niet met vreemde paarden gaat neuzen. Dus dat gaan we ook doen morgen denk ik :) . Even mijn powny uitlaten :') .

emilyslaluna

Berichten: 3811
Geregistreerd: 11-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-08-17 14:44

N4N4 schreef:
Niet aangaande van je laatste post hoor :D maar hoe loopt lotje nou eigenlijk?
Geen tot weinig last van de artrose ?


Dat geeft niks. Ik heb het idee dat het wel goed gaat. Ik heb haar nog niet echt laten draven. De smid heeft vooraf en achteraf naar haar gekeken en vond haar vooral wat stijfjes. Ik heb goede hoop dat ze pijnvrij mag blijven staan. Voordat ze weg ging liep ze weer zuiver doordat ze niet meer in de bak gereden werd. Ik heb het gevoel dat het ook deze keer zo zal gaan.

Ik ga sowieso alles goed aankijken om zeker te weten dat ze geen last krijgt. Maar stappen buiten was volgens de DA sowieso geen probleem. Ik ga bovendien zo veel mogelijk haar op het gras laten lopen aangezien ze nu zonder ijzers staat :) .

emilyslaluna

Berichten: 3811
Geregistreerd: 11-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-08-17 23:05

Rizette schreef:
Fijn dat Lotje terug is bij jou! Ik hoop dat ze niet zo vaak in de stal hoeft te staan en zo veel mogelijk lekker buiten kan zijn en gras kan eten ! Hoop dat ze nog heel erg bij mag komen! P.s. Let op je vliegendeken die ligt niet hoog op de schoft en kan best een nare plek geven zo. Veel plezier met elkaar en hoop dat ze nog heel veel buiten mag zijn en mag genieten van vrijheid en wind door de haren en zand onder haar voeten.


Dankjewel! Lotje staat zo veel mogelijk buiten. Wel wordt er rekening gehouden met de temperaturen. Op een hete dag worden ze bijvoorbeeld vroeg in de ochtend tot 11 uur buiten gezet en dan vanaf 16 uur tot laat in de avond. Het wordt erg goed geregeld.

Bedankt voor de tip over het deken! Ik trek die juist altijd ver naar voren omdat ik anders bang ben dat die gaat wrijven als die naar achter getrokken wordt. Ik zal het in de gaten houden!

emilyslaluna

Berichten: 3811
Geregistreerd: 11-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-08-17 08:46

Rizette schreef:
Ik bedoel de deken ook verder naar voren meer op de schoft /overgang hals. Als ze meer gewend is buiten kan ze w.s. ook wel buiten zo lang het licht is. Goed voor haar benen en de zon geeft ook veel goede dinge. Neusnetje kan zorgen dat ze niet verbrandt. Als ze weer gewend is aan buiten doen de lange dagen buiten haar denk ik heel goed.Gewoon lekker rustig kunnen bewegen....... Geniet van haar, je hebt het verdiend!


Oh op die manier! Ja het deken is eigenlijk 10cm te groot. Maar ik vond het erg meevallen toen die echt op Lotje lag. Ik zal het in de gaten houden. Heeft iemand misschien een tip hoe ik anders de sluitingen kan verplaatsen zodat die niet naar achter schuift?

emilyslaluna

Berichten: 3811
Geregistreerd: 11-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-08-17 16:02

NinaCharlie schreef:
Wat maakt dit topic mij blij zeg. Je lieve pony terug, en ze wordt gelijk goed behanded met inentingen, dierenarts en zelfs de tanden. Je mag heel trots op jezelf zijn!


Dankjewel! Ik vind het nog steeds bizar dat het zo allemaal is gelopen. Ik ben inderdaad wel stiekem een beetje trots dat het mij gelukt is!

De rest ook super bedankt voor de complimenten!

Met Lotje gaat het nog steeds heel goed! Ze is erg close met de andere paarden geworden. We hebben het advies van de DA maar snel opgevolgd en zijn zaterdag met z'n allen naar buiten gegaan. Lotje vond het zo geweldig, ze was echt vrolijk!

Vandaag ook maar even een kort stap ritje naar buiten gemaakt. Voor nu blijven we enkel korte ritjes doen (10-15min), ik wil namelijk uit de buurt blijven van vreemde paarden tot ze haar tweede entingen krijgt. Bovendien kan ze zo goed wennen aan haar blote voetjes.

Vandaag ging ik enkel met Lotje, mijn vriend was mee met de hond. Op de terugweg wilde Lotje zo snel naar haar vriendjes toe dat ze zowat ging piafferen. :') Het enige wat ik kon doen was zitten en zeggen: "Hoooo pony, je bent geen sport pony meer maar gepensioneerd! Gedraag je dan ook zo!" _O-

Advies van de DA: zolang ze het nog goed doet en plezier houdt, lekker naar buiten gaan! Buitenritten zijn goed voor haar, de bak was de boosdoener.


Afbeelding

emilyslaluna

Berichten: 3811
Geregistreerd: 11-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-08-17 18:56

Koper schreef:
Wat heerlijk TS :) Dat er nog maar veel leuke en gezellige ritjes mogen volgen.

En de kleur van het onderlegje vind ik mooi bij haar staan.


Ja dat blauwe is mooi hè! Haar oude hoofdstel was ook blauw onderlegd. Die heb ik jammer genoeg ook meegegeven aan die vrouw en dus ook niet meer terug gezien. Toevallig kwam ik via Facebook een blauw onderlegd bitloos hoofdstel tegen. Deze was niet duur dus ik wilde hem meteen hebben!

Dit was haar oude:

Afbeelding

emilyslaluna

Berichten: 3811
Geregistreerd: 11-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-08-17 21:13


emilyslaluna

Berichten: 3811
Geregistreerd: 11-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-02-18 10:48


emilyslaluna

Berichten: 3811
Geregistreerd: 11-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-02-18 11:35

Stamper schreef:
Ligt die nu in de winkel of loop ik mis? :+


Als het goed is ligt die er nog!

emilyslaluna

Berichten: 3811
Geregistreerd: 11-08-11

Re: Onzekerheid of mijn pony werkelijk is ingeslapen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-03-18 22:40

Och jammer zeg! Er was wel een bokker in het volg topic die haar penny wilt doorgeven!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Adrija, Amazonbot, Celebi, Firesolo13, majemalo, Mel80life en 137 bezoekers