[VOLG] Draver Dex zijn tweede kans

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
freetorun

Berichten: 2264
Geregistreerd: 22-04-09
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-06-17 11:40

Irkoontje schreef:
Ik voer mijn paard al enige tijd maismuesli bij, dat werkt echt al een tierelier. Verder krijgt hij extra vitaminen van pavo dacht ik. Hoj heeft vorig jaar zware koliek gehad, waardoor hij ondanks bijna onbeperkt ruwvoer mager door bleef, spieren waren ingevallen en voor een 4 jarige was hij tijdens het rijden ook wel erg mak. Nu met dit voer erbij is ie soms haast te vrolijk. Weet niet of je hier wat aan hebt, maar mocht je meer info willen, feel free to ask!


Bedankt voor je advies! Ik wacht het effect van de meusli en de mest-test even af. Anders stuur ik je zeker even een PB! :)

Positief Paard Blog en webshop over clickertraining en positieve bekrachtiging!

Instagram: Positief_Paard


freetorun

Berichten: 2264
Geregistreerd: 22-04-09
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-06-17 12:55

darkadia schreef:
Hmm dan zou het invallen heel goed met stress te maken kunnen hebben. Lastig altijd om fijn maatje te vinden. Miss is ie gewoon speels? Mijne heeft een haat-liefde verhouding met n shet nu haha dat gaat er ook niet altijd zacht aan toe maar echt verwonden doen ze elkaar gelukkig niet.

Mais werd vroeger veel gebruikt als dikmaker, echter lang niet alle typen zijn goed voor een paard dus dat zou ik wel even uitzoeken. Als hij slecht aankomt kan het ook nog zijn dat ie last heeft van maagzweren.


Hij is juist heel goed aangekomen de afgelopen maanden. Hij is recent - met het veranderen van de wei - weer wat ingevallen. Dus het zijn denk ik gelukkig geen maagzweren :)

En thanks voor de opmerking over mais! Ondanks ik denk dat hij met z'n (normale) slobber zo weer bij is, ga ik me eens inlezen haha.

En wat betreft de wei. Hij is jong, speels, groot (tikt de 1.70 bijna aan ondertussen) en sinds 3 maanden ruin. En ondanks dat hij in de omgang echt wel rustiger is geworden, en ik nu voorbij merries kan lopen zonder dat hij gaat brullen, kan hij op de wei nog macho reageren. Ik denk dat het daar een beetje fout gaat. Hiervoor stond hij met een jaarling (hengst) en dat ging heel goed. Dex was duidelijk de baas, en het veulen naar Dex toe erg onderdanig. Terwijl het veulen bij een ouder paard juist weer de dienst uitmaakte. Maar samen was het een goude combi


Afbeelding

Nu ben ik er zelf helaas niet bij geweest de keren dat het misging. Dus ik weet niet hoe 'erg' het is. Maar de stalbaas is over het algemeen een redelijk nuchtere boer, dus ik verwacht niet dat hij Dex er zomaar weer tussenuit haalt.

Het is dus echt even kijken naar welke combi hij wel aandurft. En ik heb Dex al toegesproken dat hij de volgende keer wel lief moet zijn. Misschien helpt dat ook :')

Positief Paard Blog en webshop over clickertraining en positieve bekrachtiging!

Instagram: Positief_Paard

freetorun

Berichten: 2264
Geregistreerd: 22-04-09
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-06-17 12:56

sterreke98 schreef:
Joy is ook niet altijd even lief met andere paardjes. Ze staat nogal hoog in de rang, en wil dit ook wel houden :')
Laatst kwam er een nieuw paardje in de groep, en ik zag al direct allemaal hoeven op Joy dr schouders. Nu weet ik dat Joy ook nog wel eens flink een paard toe kan takelen als het moet, dus daar ben ik wel blij mee? _O-

In juli doe ik trouwens mee met een oefencross. En ik ben ook erg bezig met springen. Dus dravers kunnen zeker normaal galoperen en springen _O- al doet Joy het niet altijd natuurlijk haha


Ze beschermt zich in elk geval wel! haha. Oeh gaaf zeg! Dat vraagt om het delen van foto's en filmpjes! :D Waar is de oefencross?

Positief Paard Blog en webshop over clickertraining en positieve bekrachtiging!

Instagram: Positief_Paard

freetorun

Berichten: 2264
Geregistreerd: 22-04-09
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-06-17 06:54

Het gaat goed met Dexxie. Van de week had ik hem 's avonds extra in de wei gezet. En hij was wat jolig en enthousiast. Hij liep wat te scharrelen en toen ik floot kwam hij enthousiast in galop naar me toe, ik smolt toch even. Erna nog eens geprobeerd toen hij weer wat verder stond, maar toen kwam even alle energie eruit. Hij begon me toch te racen, bokken, rennen en springen door de wei heen! Wat hij is dan groot en machtig. Echt een heel gaaf gezicht!

Toen de energie eruit geraced was kwam hij weer heel kalm een knuffel halen. En ging voor m'n neus liggen rollen haha. Puppy paardje /3

Vandaag ga ik als het goed is weer op Dex. Durf bijna geen plannen te maken want elke keer komt er wel iets tussen, haha. Hopen dat het vandaag net zo goed gaat als vorige keer en we ook aan de longeerlijn wat kunnen stappen.

En nog even een fotospam van m'n zandmonster, van v/d week:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

@sterekke98
Die staat er lekker koel bij haha. En idd.. de manen zien er.. interessant uit :')

Positief Paard Blog en webshop over clickertraining en positieve bekrachtiging!

Instagram: Positief_Paard

freetorun

Berichten: 2264
Geregistreerd: 22-04-09
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-06-17 16:18

Helaas was het ook deze keer geen goed idee om afspreken te maken.. Ik haal Dex uit stal en bijna meteen zag ik dat het niet klopte -O-

Het lijkt er heel erg op alsof z'n knie op slot slaat. Ik heb meteen m'n osteo en DA gebeld. M'n osteopaat verwees door naar m'n DA. De DA gaf aan dit geen spoed te vinden, en morgen te kunnen komen en dat er waarschijnlijk een fysio nodig zou zijn. Daarna ook m'n lesgeefster een bericht gestuurd - mocht ze advies hebben - en zij heeft een kort filmpje die we hadden doorgestuurd naar haar osteopaat. Haar osteopaat wilde een langer filmpje om te zien of het inderdaad het op slot slaan v/d knie was of juist hanentred.

Op haar advies hebben 1 minuut gestapt waarbij m'n vriend wat filmpjes heeft gemaakt. Je ziet duidelijk dat hij net uit stal véél meer last heeft. Eenmaal los in de bak begon hij uit zichzelf te galopperen. Het is nu even afwachten wat de osteopaat zegt, en voor nu staat Dex in de wei zodat hij wel in beweging kan blijven.

Hierbij de video:


De osteopaat gaf aan dat het op slot slaan v/d knie vaker kan voorkomen bij dravers die net van intensieve koerstraining naar rust/recreatie gaan. En moet met veel training verholpen kunnen worden. Ik ben nu heel erg benieuwd naar haar mening n.a.v. het filmpje en ik hoop dat ze morgen kan langskomen.

Mocht iemand dit herkennen en/of ervaring ermee hebben dan hoor ik het graag. Voor mij is dit echt heel nieuw, en ik zie hem zo niet graag. Helaas dus niet de update die ik had gehoopt :(

Positief Paard Blog en webshop over clickertraining en positieve bekrachtiging!

Instagram: Positief_Paard

freetorun

Berichten: 2264
Geregistreerd: 22-04-09
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-06-17 08:48

Natascha schreef:
Arme Dex. Eerst zijn kleine grote vriend weg en nu zijn knie. Een kennis van mij is vandaag bij jou op stal gekomen. Misschien dat zijn paardje een nieuwe vriend van Dex kan worden in de wei.
Leuke foto van Neo hierboven.
Hij doet het goed thuis. Niks te vertellen bij de vrouwen en dikke vrienden met mattie Mango.


Ik heb nog wel wat meer leuke foto's van Dex en Neo! Ik kan ze als je wilt wel eens in pb sturen :). En wat fijn dat het thuis goed gaat! Is dat macho er een beetje af? haha

CarinaR schreef:
Lekker veel buiten zetten, dit s eerder een paard wat slap is. Mijn Shet heeft t ook gehad, nu hij 14 is, jaren getraind (nu overigens al poos niet meer) en 24/7 buiten zie ik t niet meer


Hij staat normaal heel de dag buiten en 's nachts binnen. Voor nu staat hij in elk geval tot de osteopaat is geweest 24/7 buiten. Hopelijk dat Dex er straks net als jouw shet geen last meer van heeft :)

ruitje schreef:
Welke osteo is dat? Ik haat het oprecht als er van die broodjes aap de wereld in gaan. Ben oprecht benieuwd naar de theorie hier achter?

Op slot staan is iets wat ik echt zelden tegenkom bij dravers en ik heb er een hele boel gezien in mijn leven.

Ik ken er 2 die dit zeer heftig hebben( kwpn'er en tinker) en dat word wel iets beter met training maar verholpen werd het nooit. Komen nog steeds soms zo de stal uit, zeker als je de de dag ervoor iets teveel hebt gedaan of juist een tijd te weinig.

Ik wens je veel succes, vind het altijd naar om te zien en nog naarder om ze 'er uit te duwen' als ze echt op slot staan. Dat was meestal met buiten zetten dus dag en nacht lijkt mij iig een goede keuze!


Ja het is inderdaad heel naar om te zien! Hij staat normaal 's avonds/'s nachts binnen en overdag buiten. Vannacht heeft hij heel de nacht buiten gestaan, en dat heeft hem echt goed gedaan, gelukkig. Hij heeft vanochtend toen ik kwam kijken geen een keer 'op slot' gestaan! *\o/*

Het idee erachter - zo ver ik het via de telefoon begreep en heb onthouden - is niet het ras, maar dat koerspaarden net zoals in de spring/dressuur top als atleten worden getraind. Zodra ze dan stoppen, nemen de spieren flink af waardoor dit kan gebeuren. De oplossing is vaak ook te vinden in vooral weer training en het paard sterker maken,veel vrije beweging en mogelijk speciaal beslag.

De osteopaat komt a.s. donderdagavond langs. Dan kan ze het voelen, hem behandelen en maken we samen een trainings/behandel plan. Hij staat in elk geval tot die tijd 24/7 buiten. En erna moeten we kijken of het mogelijk is dat hij altijd buiten kan blijven.

Bedankt voor al jullie goede zorgen! :)

Positief Paard Blog en webshop over clickertraining en positieve bekrachtiging!

Instagram: Positief_Paard

freetorun

Berichten: 2264
Geregistreerd: 22-04-09
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-06-17 12:13

poes schreef:
He wat naar dit? Heb je hem laten keuren bij aankoop? Ook foto's?
Komt eerst de DA of fysio? Ik hoop dat het meevalt !


Ja ik baal er ook flink van :(. Het is heel naar je paardje zo te zien. Ik heb hem klinisch laten keuren, daar kwam hij zonder problemen doorheen. Voor nu staat hij 24/7 buiten en donderdag komt de osteopaat. Ze kan helaas niet eerder. Gelukkig slaat z'n been niet op slot als hij in de wei staat en hij zichzelf constant wat beweging kan geven.

Positief Paard Blog en webshop over clickertraining en positieve bekrachtiging!

Instagram: Positief_Paard

freetorun

Berichten: 2264
Geregistreerd: 22-04-09
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-06-17 17:57

Van de week is de osteopaat geweest. Volgende week komt de smid ook om hem binnendoor te bekappen. Het is vooral veel training (sterker worden) en blijft hij nu zeker nog een tijd 24/7 buiten staan. Dan moet het allemaal goed komen.

Toevallig kwam ik de avond na m'n osteo ook een berichtje tegen op een dravers-groep op Facebook waar ik lid van ben, van iemand waarvan haar paard dit ook had. Andere eigenaren die dit probleem ook hadden (gehad), gaven eigenlijk hetzelfde advies, goed bekappen en vooral sterker maken. Toch geruststellend om te lezen dat het eigenlijk allemaal wel weer goed komt. Oh en Dex heeft het ook niet meer gehad sinds hij buiten staat :)

Voor de rest heb ik me gegooid op een nieuw 'project', namelijk het (leer)verven van z'n hoofdstel. Onze hele set is cognac kleurig (zadel, laarzen) en alleen het hoofdstel is donker bruin. Natuurlijk geen man overboord, maar toch leuk om de set compleet te maken. Na het lezen van veel positieve ervaringen, heb ik toch - met veel gezonde spanning :') - het hoofdstel voorbewerkt en geverfd.

Vooraf:
Afbeelding

Na:
Afbeelding

Ik ben er toch wel heel blij mee! Zeker omdat ik vaak niet zoveel geduld heb voor de kleinere details. Nu mag het hoofdstel nog even goed drogen, dan vet ik hem in en kan ik hem morgenavond of maandag eens passen. Ik ben zo benieuwd! *\o/*

Positief Paard Blog en webshop over clickertraining en positieve bekrachtiging!

Instagram: Positief_Paard

freetorun

Berichten: 2264
Geregistreerd: 22-04-09
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-06-17 21:39

Vandaag weer op Dex 'gereden'. Hij is - bij z'n verkoop - 1 dag onder het zadel geweest. En vandaag was voor het eerst dat we hebben rond gestapt. Eerst natuurlijk even aan de longeerlijn, maar hij was zo braaf dat we ook nog 2 kleine rondjes los hebben gestapt.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Zoo trots op m'n guppie!

Afbeelding

Kusjes
Afbeelding

Afbeelding

Kortom, heel trots en blij meisje hier *\o/* <3 ! Sinds Dex buiten staat gaat het ook goed met z'n knie, en we gaan nu lekker trainen. Longeren, fietsen en af en toe erop - al is het maar om even een rondje op het erf te stappen.

Afbeelding

Positief Paard Blog en webshop over clickertraining en positieve bekrachtiging!

Instagram: Positief_Paard

freetorun

Berichten: 2264
Geregistreerd: 22-04-09
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-07-17 21:42

Ik heb Dex vandaag precies 100 dagen :D.

De afgelopen tijd zijn we bezig geweest met longeren, rijden (ong 2x p/w voor een klein kwartiertje) en grondwerk. Ik heb het gevoel steeds meer een combi met Dex te zijn. En ik blijf hem zo gaaf vinden.

Het rijden gaat super. Opstappen gaat nu vlekkeloos, de overgang stap-stilstaan ook. Van de week voor het eerst gedraaft. ik kon niet trotser zijn! Hij deed het heel braaf en bijna direct rustig en ontspannen. Kortom: trots!

Wat fotootjes van de afgelopen tijd:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Positief Paard Blog en webshop over clickertraining en positieve bekrachtiging!

Instagram: Positief_Paard

freetorun

Berichten: 2264
Geregistreerd: 22-04-09
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-07-17 14:28

Thanks voor de leuke reacties :D

sterreke98 schreef:
Wat is dex toch een lekkerding <3

Wat voor zadel heb je trouwens? Ziet er zooo comfortabel uit
<3

Oh ik had gisteren met de draver een awesome crossdebuut <<)
[ [url=m/5isC53.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/QzOO9u.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/xygrxe.jpg]Afbeelding[/url] ]

Excuses mijn rothouding. T ging nogal snel en er kwam een bocht aan dus rem was nodig :')


We hebben een Barefoot London. Héél fijn zadel, groeit mee met Dex en goed voor je eigen zit haha. Hier zie je het zadel wat beter:
Afbeelding

En gaaf! Hoe ging het? Foto's zien er tof uit. Beviel het? Je paard ziet er fanatiek uit! Haha

Positief Paard Blog en webshop over clickertraining en positieve bekrachtiging!

Instagram: Positief_Paard

freetorun

Berichten: 2264
Geregistreerd: 22-04-09
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-07-17 07:42

Ik moet bekennen dat ik alweer een tijdje wat minder schrijf haha. Dat is jammer, want m'n voornaamste reden van dit volg-topic is toch een soort 'naslagwerk' voor mezelf. Om straks glimlachend terug te lezen waar we 5? 10? jaar geleden mee bezig waren haha.

Anyway, de afgelopen weken ben ik druk geweest met het longeren van Dex. Hierbij heeft hij flink moeite, want hij is nogal scheef. Desondanks gaat het elke dag een stapje beter, en dat is de bedoeling! Wat nu vooral goed werkt is 'los' longeren. Zonder longeerlijn blijft hij namelijk wel netjes rond me heen lopen, maar heeft hij minder begrenzing. Zo bouwt hij toch conditie op, zonder te veel protest. Vaak klik ik hem dan na 10 minuten even aan de longeerlijn om nog even aan de longeerlijn te werken, en dan gaat het vaak een stuk beter.

Wat fotootjes los:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Daarnaast probeer ik er 2 keer p/w op te zitten. De afgelopen weken was dit wat minder of vooral heel kort. Er zijn zoveel dazen waar Dex (ondanks een vliegendeken) zo'n last van heeft, dat ik vaak ben afgestapt om hem weer in z'n vliegendeken met buikflap te stoppen.

Maaaar toch 'groot' nieuws, gisteren - na een regenbui - hebben we voor het eerst los kunnen draven in de bak! *\o/* Ik had dit eerder al een keer gedaan terwijl mijn vriend Dex aan de longeerlijn had, waarbij Dex heel ontspannen bleef. Maar gisteren hebben we los gedraafd.. Oh het klinkt misschien zo simpel, maar ik ben er zoo blij mee! Het ging hartstikke goed, hij was heel braaf. Trots!

Als laatste heb ik de beslissing gemaakt om Dex binnenkort te verhuizen. In overleg met de osteopaat is het goed als Dex ook in de winter (consistent) getraind kan worden, en met alleen een buitenbak is dat niet altijd even handig. We verhuizen eind van de maand naar een stal met binnen- en buitenbak en overdekte longeersingel. Ook daar komt hij dagelijks lekker buiten.

Qua faciliteiten kijk ik er naar uit, maar ik vind het ook heel erg jammer. Het is nu zooo gezellig op stal. Hopen dat we daar net zo ons plekje gaan vinden :)

En als afsluiting nog wat leuke foto's in de wei:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Positief Paard Blog en webshop over clickertraining en positieve bekrachtiging!

Instagram: Positief_Paard

freetorun

Berichten: 2264
Geregistreerd: 22-04-09
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-07-17 19:23

Jessliey schreef:
Wat een schatje! Veel succes & ik volg :)


Leuk!

Positief Paard Blog en webshop over clickertraining en positieve bekrachtiging!

Instagram: Positief_Paard

freetorun

Berichten: 2264
Geregistreerd: 22-04-09
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-07-17 19:59

kwita schreef:
dat is een mooi dier hoelang was jullie trailer rit? ;)


Pfoe dat is alweer even geleden. Volgens mij was het tussen de 2.5 en 3 uur. Het was in elk geval geen aanrader :o

Positief Paard Blog en webshop over clickertraining en positieve bekrachtiging!

Instagram: Positief_Paard

freetorun

Berichten: 2264
Geregistreerd: 22-04-09
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-07-17 08:57

Felien_Kyra schreef:
Haha ik heb gezegd te volgen en heb nu uiteindelijk van 2 maand moeten bijlezen :') oeps...

Wat fijn dat hij geen last meer heeft gehad van zijn knie en misschien een goede beslissing om te verhuizen als je op die manier wel kan door trainen. Ik ben afgelopen winter ook verhuisd naar een stal die 2 tot 5 minuten rijden van de binnenbak is en wat was dat fijn deze winter, heb elke week gewoon dagelijks gereden. Ik had het ook moeilijk aangezien ik ook op een stal stond waar ik het erg gezellig had, maar heb het nu ook erg naar mijn zin, hopelijk is dat bij jou ook zo en hopelijk kan Dex zijn plekje daar ook vinden natuurlijk!

Ik vind het echt een heel leuk paardje om te zien :)


Welkom terug :+ haha. Ik hoop inderdaad echt dat we ons plekje daar gaan vinden, want het is nu echt gezellig haha. Maar in de wintermaanden is binnen mogelijkheden ook een flinke plus, dus we gaan het zien. De nieuwe staleigenaresse komt ons op 28 juli met de trailer ophalen, dus dat is al bijna!

woensdag 12 juli
Ik heb woensdag met Dex weer wat grondwerk herhaalt. Ik heb het boek '101 horsemanships oefeningen' overgekocht op marktplaats en we zijn meteen met oefening 1 (eigen ruimte) en oefening 2 (destabilseren) begonnen. Ik heb het begin ook gefilmd - dacht ik - maar toen viel m'n camera uit haha. Dus het filmpje is na 15 minuten.

Ik moet vooral zeggen dat ik verbaasd was over de oefening 'eigen ruimte'. Normaal als Dex in mijn ruimte kwam - en ik vond het vervelend - dan stuurde ik hem wat achteruit. Maar door nu zo echt mijn eigen ruimte af te bakenen - in zo'n laag mogelijke energie - bleef hij heel geïnteresseerd naar mij maar wel uit mijn ruimte. Ook was hij daardoor minder gefocused op beloningen, wat heel fijn was. Ik had hem al aangeleerd om voedsel te weigeren, maar nu hij buiten mijn ruimte moest wachten, was hij écht geduldig. Onverwachts dus een hele fijne oefening!

Hij lijkt echt een coole kikker en hij blijft heel braaf stil staan naast het zakje, zweepje en paarse ding. Maar in het begin durfde hij nog niet eens in de buurt te komen van dat paarse ding en ook de zweep zorgde voor veel stres/overdreven reacties. Dus het is echt tof te zien - voor mij in elk geval }:0 - dat hij nu zo cool is :)



Ps. Ik ben echt een drama met uitzoeken van muziek, maar op de stukjes waarbij ik de tijd met 4x heb versneld hoorde je ander wat vage geluiden haha.

Positief Paard Blog en webshop over clickertraining en positieve bekrachtiging!

Instagram: Positief_Paard

freetorun

Berichten: 2264
Geregistreerd: 22-04-09
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-07-17 11:51

Classico schreef:
Ben al langer de 'stille' meelezer.

Maar nu toch een reactie, wat een knapperd <3

Wat ben je het trouwens prettig aan het opbouwen, helemaal zoals ik het met mijn 3 jarige jonge pony merrie ook heb aangepakt!


Leuk, iemand onder de meeleessteen vandaan :D. En dankjewel! Hoe is dat met jouw merrie gegaan? Hoe oud is ze nu?

darkadia schreef:
Leuk filmpje! Schrok alleen alsnog van de muziek die nogal plotseling en vrij hard was :')


Haha oeps! Daar was ik al bang voor :(:)

Positief Paard Blog en webshop over clickertraining en positieve bekrachtiging!

Instagram: Positief_Paard

freetorun

Berichten: 2264
Geregistreerd: 22-04-09
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-07-17 08:25

Goedemorgen {:}

Van de week weer fijn gereden met Dexxie in stap en draf. We zijn vooral bezig met de overgangen, activiteit en wat ontspanning vinden.

Wat foto's van van de week:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En een leuke foto met de fotograaf (aka m'n vriend) erbij <3
Afbeelding

Rijplannen aankomende week:
*interval: Waarbij we 5 minuten instappen, 60 seconde draven en weer 90 seconde stappen en dan weer 60 sec. Draf voor in totaal 10 minuten en erna weer 5 minuten uitstappen.
*pionnen: in stap waarin we om pionen slalommen/figuren rijden om wat aan de buigingen te werken

En ik kan het niet laten om te zeggen dat Ik reuze blij ben dat hij het zo fantastisch oppakt en alles zonder angst of protest gaat!

Daarnaast heb ik gister voor het eerst met Dex gefietst. Hij deed het super braaf en vond het duidelijk heeeerlijk om wat langere stukken in zijn tempo rechtuit te draven. Ook de overgangen (ho - stap - draf) gingen prima.

Het was ook een goede manier om middenstap zo te trainen en rustig aan z'n conditie te werken! Kortom; dat gaan we vaker doen!

Fijne zondag iedereen :D

Positief Paard Blog en webshop over clickertraining en positieve bekrachtiging!

Instagram: Positief_Paard

freetorun

Berichten: 2264
Geregistreerd: 22-04-09
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-07-17 10:36

Wat leuk om alle enthousiaste reacties te lezen. Erg lief! :) Morgen gaan we waarschijnlijk ons eerste buitenritje rijden (met ander ervaren paard erbij) dus ik ben erg benieuwd!

Classico schreef:
Merrie is nu 4 jaar, eerst de basis met het grondwerk. Zoon (7) is er rustig opgegaan en samen groeien ze met de week :j


Oh wat mooi dat je dit met je zoon kan doen!

Positief Paard Blog en webshop over clickertraining en positieve bekrachtiging!

Instagram: Positief_Paard

freetorun

Berichten: 2264
Geregistreerd: 22-04-09
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-07-17 11:36

sjanien schreef:
Ik zie je topic nu en ga jullie ook volgen. Wat een leuk paard! Je goed bezig met hem lekker ontspannen en veelzijdig. Hoe gaat het nu met zijn achterbeen? Staat hij nog steeds 24/7 buiten?
Bij onze buren had een jong paard daar ook last van. Was niks aan te doen maar door training is het overgegaan.

Dankje!

Het gaat goed met z'n been. Ik heb het eigenlijk niet meer gezien. Wel vind ik hem soms nog wat stijf/slap lopen, maar we zijn druk bezig om hem wat sterker te maken.

Hij gaat vanaf vandaag weer 's nachts op stal (08.00-22.00 buiten). Vanaf vrijdag verhuizen we naar een nieuwe stal, waar hij 's ochtends tot 's avonds buiten staat. Maar mét binnenbak, waarbij we echt kunnen trainen. De bak die we nu hebben is echt te zwaar, dus nu moeten we het hebben van de wei (maar met alle regen v/d afgelopen tijd is dat ook niet ideaal). Dus ik ben vooral heel nieuwsgierig en benieuwd naar vrijdag! Ik heb het ook al tegen Dex gezegd, maar die leeft meer in het nu :D

Ik heb wel het idee dat hij iets 'breder' is geworden:
Afbeelding

Van de week
Afgelopen week is Dex een beetje een draak geweest. In de bak/wei was hij los een ontzettende knuffel, maar..
- stilstaan bij het poetsen opeens héél moeilijk, hij heeft een uur lopen draaien/springen 8)7
- Tijdens het rijden was een kant in de bak heel eng.. Zo eng dat hij er voor het rijden nog in stond te slapen >;)
- Schrok hij tijdens het lopen naar de wei - waarna ik het halstertouw verloor - en hij bijna in een greppel sprong omdat hij toen schrok van het halstertouw dat nog vast aan hem zat.. Wie weet was het touw wel een slang

Maar gelukkig hebben we gisteren weer echt een fijne avond gehad! In de bak konden we heel fijn grondwerken en longeren. En ondanks longeren voor hem nog heel lastig is, zag je dat hij ontzettend z'n best deed. Toch weer trots :o

Afbeelding

Kortom, we gaan lekker door. En ondanks dat hij soms even aan het draken is, is het nog wel te overzien en probeer ik het met grondwerk op te lossen. En gisteren heeft bewezen dat dat doorzetten wel resultaat heeft.

We zijn ook bezig wat spullen te verkopen, waaronder deze net te kleine vliegendeken.. Dit was Dex z'n manier om te poseren :')
Afbeelding

Positief Paard Blog en webshop over clickertraining en positieve bekrachtiging!

Instagram: Positief_Paard

freetorun

Berichten: 2264
Geregistreerd: 22-04-09
Woonplaats: Breda

Re: [VOLG] Draver Dex zijn tweede kans

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-07-17 08:07

Vandaag gaan we Dex verhuizen! Ik ben best een beetje zenuwachtig haha :+

Vanochtend wil ik hem nog even rijden en erna alvast wat spullen naar m'n nieuwe stalling verplaatsen. Vanavond om 19.00 wordt Dex opgehaald door de nieuwe eigenaar met de trailer. Ik hoop dat alles goed gaat en hij het daar ook goed naar z'n zin gaat krijgen

Positief Paard Blog en webshop over clickertraining en positieve bekrachtiging!

Instagram: Positief_Paard


freetorun

Berichten: 2264
Geregistreerd: 22-04-09
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-07-17 13:58

Dankje! Inderdaad hopen dat we er allebei goed kunnen aarden :j

Positief Paard Blog en webshop over clickertraining en positieve bekrachtiging!

Instagram: Positief_Paard

freetorun

Berichten: 2264
Geregistreerd: 22-04-09
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-07-17 13:10

Nou alles is gelukkig goed gegaan gisteren. Ik vind trailer rijden toch altijd wel weer ontzettend spannend hoor! Ik zie dan alle horrorverhalen voor me, maar gelukkig is er niks gebeurd. Dex kwam wel erg nat van het zweet aan (en heel bang). Maar al snel begon hij te rennen en springen en rollen. Ook in stal ging het al snel goed en rustig.

Het was voor mij heel fijn te zien dat ondanks de stres hij heel netjes aan de hulpen bleef. Ik kon hem met los touwtje naar buiten/binnen brengen. Ze vonden hem erg goed opgevoed voor een jong paard :o

Wat fotootjes
Gisteravond:
Afbeelding
Vanochtend:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Hij staat nu lekker buiten en vanavond als hij weer binnen staat gaan we samen over het erf rondlopen. Rondje in de binnenbak, door de stallen etc. Vanaf maandag gaat hij mee naar buiten in de groep :)

Positief Paard Blog en webshop over clickertraining en positieve bekrachtiging!

Instagram: Positief_Paard

freetorun

Berichten: 2264
Geregistreerd: 22-04-09
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-07-17 20:12

Het is inderdaad super spannend zo'n nieuwe plek!

Gisteren heb ik 's avonds even met hem over het erf gelopen. Hij was toch erg zenuwachtig. In de binnenbak heeft hij ook 5 minuten naar zichzelf in de spiegel staan staren (en blazen) tot alles beslagen was := .

Voordat ik Dex uit z'n box haalde even met wat nieuwe stalgenoten kennis gemaakt. Ik gaf aan dat m'n paard een FR. Draver was, maar toen ze hem zagen hadden ze toch een kleiner type verwacht en waren ze erg verbaasd haha

Vandaag was hij echt alweer een stuk chiller! Rondje in de binnenbak gelopen, hem even los gelaten in de overdekte longeerbak waar hij om me heen draafde en al reageerde op wat overgangen commando's *\o/*

Erna was hij rustig genoeg dat ik hem even vast gezet op de poetsplaats had. Hij bleef heel lief staan terwijl ik z'n geliefde slobber maakte en liep daarna ontspannen mee terug naar zn stal. Zo fijn om te zien! Dus het aarden gaat al goed :)

Positief Paard Blog en webshop over clickertraining en positieve bekrachtiging!

Instagram: Positief_Paard

freetorun

Berichten: 2264
Geregistreerd: 22-04-09
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-07-17 20:32

Potate schreef:
Mooi dat het goed gaat! Het is zo'n leuk beestje om te zien, die fotos zijn ook echt heel leuk!


Dankje! Hij kan soms zo lekker springen/bokken als hij los staat haha. Vaak heb ik dan geen camera bij of stopt hij zodra je foto's maakt. Nu eens niet :D

Positief Paard Blog en webshop over clickertraining en positieve bekrachtiging!

Instagram: Positief_Paard

freetorun

Berichten: 2264
Geregistreerd: 22-04-09
Woonplaats: Breda

Re: [VOLG] Draver Dex zijn tweede kans

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-08-17 16:36

Het wennen gaat goed! Gisteren Dexxie uitgebreid gepoetst en gelongeerd. Hij leek het heerlijk te vinden. Ik vind het ook heel fijn nu een ruime longeerbak te hebben :)

Fotootje van m'n knapperd: Afbeelding

Zijn jullie paarden trouwens ook al aan het verharen? En wanneer doen jullie een regendeken op om de wintervacht tegen te gaan?

Positief Paard Blog en webshop over clickertraining en positieve bekrachtiging!

Instagram: Positief_Paard


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Cas10, Coalizione, journee, Mark0919, rosak, sterregoud, su72 en 40 bezoekers