Bambolina schreef:je kan er van alles van vinden, maar een bedrijf is een bedrijf. Het is toch doodsimpel? Pony moet vervangen worden, dat kost geld. Als ze Lot gratis of goedkoop weg doen en er een duurdere pony voor terug moeten kopen draaien ze verlies. Het is gewoon een zakelijke overeenkomst, om dat nou emotionele chantage te noemen..
Je kan het een oneerlijke transactie vinden en allemaal ethische zaken erbij halen maar wat heeft TS daar aan? Er is een afspraak gemaakt, TS is bereid te betalen, de verstandhouding is goed, als TS nu opeens andere eisen gaat stellen gooit ze haar eigen ruiten in. Niemand heeft er nu wat aan om die manege te gaan bashen en hoe slecht en triest en zielig het wel niet is, het enige wat je daarmee bereikt is TS een schuldgevoel aan praten omdat ze er mee in zee gaat.
Vinden we het allemaal opeens zo schokkend dat een manege z'n omzet op de eerste plaats zet? Dan is iedere manege per definitie slecht, want een manege is een commercieel bedrijf en dus zal er altijd een afweging moeten worden gemaakt tussen winst en paardenwelzijn. Om die reden zal ik ook nooit meer manege klant zijn, maar als ik in de situatie van TS zat en ik wilde koste wat het kost die pony terug weet ik niet of ik een betere oplossing zou kunnen verzinnen.
Gebruikers op dit forum: Anja_Joost, babzzz, BlueStocking, Jihama, joyce83, M_maxx, Mo_Noah, Sanet, SemrushBot, StalNollie, turtlelito, Vagabondo, xbkbx en 31 bezoekers