Onzekerheid of mijn pony werkelijk is ingeslapen

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

vayake
Berichten: 243
Geregistreerd: 05-01-05
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-17 23:33

Fijn dat je haar levend en in super goede conditie heb gevonden!
Ik hoop dat Lotje snel terug bij jouw zal zijn, al heeft ze het daar zeker ook een gouden stalletje!

Langs de andere kant ook leuk dat de eigenaars van de manege zo enthousiast zijn.
Niet iedereen zou het zo opnemen. Ik duim ook mee dat ze hun woord houden!

Arabians are the most fabulous horses in the world!


vayake
Berichten: 243
Geregistreerd: 05-01-05
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-17 02:04

Bambolina schreef:
je kan er van alles van vinden, maar een bedrijf is een bedrijf. Het is toch doodsimpel? Pony moet vervangen worden, dat kost geld. Als ze Lot gratis of goedkoop weg doen en er een duurdere pony voor terug moeten kopen draaien ze verlies. Het is gewoon een zakelijke overeenkomst, om dat nou emotionele chantage te noemen..
Je kan het een oneerlijke transactie vinden en allemaal ethische zaken erbij halen maar wat heeft TS daar aan? Er is een afspraak gemaakt, TS is bereid te betalen, de verstandhouding is goed, als TS nu opeens andere eisen gaat stellen gooit ze haar eigen ruiten in. Niemand heeft er nu wat aan om die manege te gaan bashen en hoe slecht en triest en zielig het wel niet is, het enige wat je daarmee bereikt is TS een schuldgevoel aan praten omdat ze er mee in zee gaat.
Vinden we het allemaal opeens zo schokkend dat een manege z'n omzet op de eerste plaats zet? Dan is iedere manege per definitie slecht, want een manege is een commercieel bedrijf en dus zal er altijd een afweging moeten worden gemaakt tussen winst en paardenwelzijn. Om die reden zal ik ook nooit meer manege klant zijn, maar als ik in de situatie van TS zat en ik wilde koste wat het kost die pony terug weet ik niet of ik een betere oplossing zou kunnen verzinnen.


Ik kan met ook helemaal vinden in wat jij neerschrijft.
NIETS is gratis in deze wereld!!!

TS haar bedoeling was om haar pony een goede oude dag te bezorgen bij die vrouw maar die heeft haar bedrogen jammer genoeg.

Voor alle paardeneigenaren: GEEF NOOIT UW PONY/PAARD GRATIS WEG!!!
Er zijn zoveel mensen die goede bedoelingen hebben maar er zijn er minstens evenveel die geen goede bedoelingen hebben!

Arabians are the most fabulous horses in the world!

vayake
Berichten: 243
Geregistreerd: 05-01-05
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 23:28

Ook nog steeds aan het meelezen!
Wachten...
Ben benieuwd!

Arabians are the most fabulous horses in the world!

vayake
Berichten: 243
Geregistreerd: 05-01-05
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-17 07:02

Vreselijk nieuws!
Ik kan me niet voorstellen hoe jij je nu voelt maar dit is echt balen!!!

Vind het van de verkopende partij trouwens niet netjes.
Of je verkoop of wel niet! Biedt dan je pony niet aan en maak geen beloftes die je niet nakomt.

Ik hoop alsnog voor jouw en Lotje op een happy ending.

Kan je met de manege geen overeenkomst sluiten dat als ze zelf Lotje wegdoen dat jij eerste keus krijgt?
Mss is dit niet direct direct, moest er geen vervanging zijn, maar als dit zwart op wit staat heb je die zekerheid dat ze vroeg of laat zeker terugkomt naar jouw.

Arabians are the most fabulous horses in the world!

vayake
Berichten: 243
Geregistreerd: 05-01-05
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 11:46

*\o/* *\o/* *\o/*

Super dat ze terug bij jouw is!
Nu kan ze volop genieten van heer welverdiend pensioen!

Inentingen:
Influenza is een verplichten inenting jaarlijks.
Tetanus doe je best ook voor je paard te beschermen. Jaarlijks kan geen kwaad.

Wij zelf enten volgens de FEI normen omdat in België dit voor wedstrijd paarden verplicht is sinds 2017.
Dus ook rhino.

Ontwormen zou ik zeker ook een keer doen mss kan je ook aan je DA vragen voor een algemeen vloedonderoek. Komt er niets uit dan sta je binnenkort ook niet voor verassingen.

Verder...

Geniet allebei veel van elkaar!

Arabians are the most fabulous horses in the world!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Anja_Joost, babzzz, BlueStocking, Jihama, joyce83, M_maxx, Mo_Noah, Sanet, SemrushBot, StalNollie, turtlelito, Vagabondo, xbkbx en 31 bezoekers