Onzekerheid of mijn pony werkelijk is ingeslapen

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nef1985

Berichten: 270
Geregistreerd: 13-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-17 13:33

emilyslaluna schreef:
Voor degenen die het einde willen weten, ik wil het best via pb met je delen. Maar ik noem sowieso geen namen oid. Ik moet wel zeggen, het is niet geëindigd hoe ik had gedacht... Bedankt nogmaals voor alle tips.


Wat K.lote dat het niet zo geeindigd is zoals je had gehoopt. Hopelijk kan je er vrede mee hebben.
Jij hebt je best gedaan en steeds aangegeven wat wel en niet kon! Dat hun dat advies dan gewoon aan de kant wuiven en toch doen is gewoon respectloos naar de pony toe.
Ook ik zou graag een pb ontvangen met hoe het is afgelopen.

Draakje61

Berichten: 35
Geregistreerd: 18-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-17 13:34

ik zou ook wel graag een pb willen.

Banyu
Berichten: 12471
Geregistreerd: 28-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-17 13:34

emilyslaluna schreef:
bigone schreef:
Ts, zolang je geen namen noemt kun je het verhaal over hoe het is afgelopen gewoon hier neer zetten.


Bedankt voor de tip. Echter zou ik het toch graag in PB doen. Want ik wil geen problemen. Ookal noem ik geen namen heb ik toch liever in PB.
Mijn excuses.


Hoe is het afgelopen?
Heb altijd je topic meegelezen.

Snollygoster

Berichten: 3834
Geregistreerd: 20-12-12
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-17 13:34

Ik zou ook graag een PB willen, vreemd verhaal hoor.. Ik hoop dat je wat duidelijkheid hebt kunnen krijgen.

ArroNnie

Berichten: 805
Geregistreerd: 11-11-08
Woonplaats: Aalten

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-17 13:35

Heftig hoor.. ik ben ook benieuwd..

LCT
Berichten: 307
Geregistreerd: 20-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-17 13:35

Ook hier een stille meelezer die graag een PB zou ontvangen.
Wat naar dat het op deze manier gelopen is allemaal

imaudy
Berichten: 5040
Geregistreerd: 27-02-03
Woonplaats: Zuid-holland

Re: Onzekerheid of mijn pony werkelijk is ingeslapen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-17 13:38

Ook ik zou graag een PB ontvangen..

Aslien

Berichten: 629
Geregistreerd: 19-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-17 13:39

Stille meelezer, ben ook erg benieuwd hoe het is afgelopen. Ik vind dat je het netjes hebt verwoord dus niets om je schuldig over te voelen, ik zou ook willen weten hoe het met m'n maatje zou gaan!

LHS13

Berichten: 580
Geregistreerd: 14-03-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-17 13:43

emilyslaluna schreef:
Voor degenen die het einde willen weten, ik wil het best via pb met je delen. Maar ik noem sowieso geen namen oid. Ik moet wel zeggen, het is niet geëindigd hoe ik had gedacht... Bedankt nogmaals voor alle tips.


Ik zou ook wel een pb willen :)

En idd wat Ilsaaaa zegt, klinkt het in mijn oren ook erg logisch dat je wil weten hoe het met je pony is verlopen. Zeker gezien de omstandigheden, waarom ze daar naar toe is gegaan etc..
Vind ook dat je het netjes hebt verwoord, ook qua privacy van de desbetreffende dame.. je hebt geen namen genoemd.
Laatst bijgewerkt door LHS13 op 11-07-17 13:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Snorkel8

Berichten: 1096
Geregistreerd: 12-12-06

Re: Onzekerheid of mijn pony werkelijk is ingeslapen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-17 13:44

en zo heb je ineens 3 pagina's vol me meelezers die een pb willen...
Kan iedereen haar niet een pb sturen?

beetje22

Berichten: 120
Geregistreerd: 23-01-15
Woonplaats: Arnhem en omstreken

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-17 13:45

Hier ook een stille meelezer die graag een pb zou willen..

LiannePuthzy

Berichten: 6985
Geregistreerd: 10-05-13

Re: Onzekerheid of mijn pony werkelijk is ingeslapen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-17 13:45

Ik zou ook graag een pb willen

Kanto
Berichten: 617
Geregistreerd: 25-05-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-17 13:46

Stille meelezer, zou ik misschien ook een pb mogen?

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-17 13:48

Snorkel8 schreef:
en zo heb je ineens 3 pagina's vol me meelezers die een pb willen...
Kan iedereen haar niet een pb sturen?

Eens.
Van die oneliners zijn niet echt zinvol.
Misschien het topic sluiten omdat er toch geen update meer komt?

Milando

Berichten: 165
Geregistreerd: 08-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-17 13:49

Ook ik zou graag een PB ontvangen..

Snorkel8

Berichten: 1096
Geregistreerd: 12-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-17 13:49

bruintje123 schreef:
Snorkel8 schreef:
en zo heb je ineens 3 pagina's vol me meelezers die een pb willen...
Kan iedereen haar niet een pb sturen?

Eens.
Van die oneliners zijn niet echt zinvol.
Misschien het topic sluiten omdat er toch geen update meer komt?



ja lijkt mij ook beter...

miccamaaike

Berichten: 8684
Geregistreerd: 29-08-08
Woonplaats: Zuidwolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-17 13:49

Wat een verhaal TS. Denk je ook iets in goed vertrouwen te kunnen doen, heel zuur. Ben wel heel benieuwd hoe het nu afgelopen is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-17 13:50

bruintje123 schreef:
Shanna schreef:
Een plukje staart is niet bewijs van overlijden maar dan had TS wel nog wat gehadom een sierrasdoid van te maken. De hele staart wel eerder. De staart met staartwortel wel.

Ze heeft het over een deel. meestal doe je dat niet bij een levend dier omdat dat geen gezicht is.
Dus ja ik begrijp wel dat ze dat niet heeft gedaan toen hij weg ging.


Een plukje hoeft echt niet op te vallen hoor. Die van mij hebben soms van het krabbelen ook plukken manen weg, en uit de staart een beetje uit het midden of van de achterkant hoeft niemand het te zien.

Zelf heb ik wel eens een hele staart afgeknipt. Paard zou naar de slager gaan (deed de boer via een tussenhandelaar) en ik wilde voorkomen dat hij toch nog doorverhandeld zou worden. De boer heeft er ook nog wel last van gehad omdat de hele staart eraf schijnt te betekenen dat het dier niet meer voor consumptie geschikt is :')

Fortitude

Berichten: 3086
Geregistreerd: 03-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-17 13:53

Wat een ontzettende rotsituatie dit.

Verkocht is inderdaad verkocht, maar dan nog had mevrouw ook gewoon kunnen melden dat ze geen contact meer wilde hebben in plaats van hoe het nu gelopen is. Ik zou persoonlijk zelf nooit een ongezond paard verkopen of weggeven, je krijgt er altijd alleen maar gedonder van. Als ik zou moeten verkopen dan gaan ze gezond weg en anders niet. Straks blijkt anders inderdaad dat een kapot paard ingezet wordt voor manegelessen door iemand die het toch geen zak interesseert.

Ook ik ben wel ontzettend benieuwd naar hoe dit afgelopen is!

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-17 13:55

Dat voor consumptie is een onzin verhaal.
Wil hij hem niet slachten en de handel insturen, ja dan kan het wel eens vervelend zijn.
Zou ook meteen argwanend worden.

Ja paarden raken wel eens wat kwijt met schuren. En dat is toch ook hartstikke lelijk.
Dat doe je dan toch ook niet als je verkoopt? :)

Kim_Asterix

Berichten: 1195
Geregistreerd: 24-04-10
Woonplaats: Onna / Havelterberg

Re: Onzekerheid of mijn pony werkelijk is ingeslapen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-17 14:03

Ik was een stille meelezer, maar ook ik ben erg benieuwd naar de afloop. Zou je mij ook een pb willen sturen?

Palmera

Berichten: 9457
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-17 14:04

emilyslaluna schreef:
Voor degenen die het einde willen weten, ik wil het best via pb met je delen. Maar ik noem sowieso geen namen oid. Ik moet wel zeggen, het is niet geëindigd hoe ik had gedacht... Bedankt nogmaals voor alle tips.


En:

emilyslaluna schreef:
bigone schreef:
Ts, zolang je geen namen noemt kun je het verhaal over hoe het is afgelopen gewoon hier neer zetten.


Bedankt voor de tip. Echter zou ik het toch graag in PB doen. Want ik wil geen problemen. Ookal noem ik geen namen heb ik toch liever in PB.
Mijn excuses.


Ik vind dit altijd zo flauw. Als je een topic opent, zinnige tips en een hoop medeleven krijgt en zelfs contact krijgt, waarom moet de rest dan over PB? Het zal vast geen staatsgeheim zijn, het is ook geen extreem delicaat onderwerp, en het mag uiteraard anoniem gehouden worden.

En nee, niemand is iets verplicht op bokt, maar het is wel flauw. :)

Dee_Es

Berichten: 3664
Geregistreerd: 05-11-05
Woonplaats: Twente

Re: Onzekerheid of mijn pony werkelijk is ingeslapen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-17 14:12

Blijkbaar leest de (oud)eigenaresse van de pony mee dus ik begrijp best dat TS nu niks meer in het topic kwijt wil om "gedoe" te voorkomen. Ik ben alleen ook wel erg benieuwd wat er nu is gebeurd hoor.

Riel

Berichten: 2142
Geregistreerd: 04-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-17 14:13

Fortitude schreef:
Wat een ontzettende rotsituatie dit.

Verkocht is inderdaad verkocht, maar dan nog had mevrouw ook gewoon kunnen melden dat ze geen contact meer wilde hebben in plaats van hoe het nu gelopen is. Ik zou persoonlijk zelf nooit een ongezond paard verkopen of weggeven, je krijgt er altijd alleen maar gedonder van. Als ik zou moeten verkopen dan gaan ze gezond weg en anders niet. Straks blijkt anders inderdaad dat een kapot paard ingezet wordt voor manegelessen door iemand die het toch geen zak interesseert.

Ook ik ben wel ontzettend benieuwd naar hoe dit afgelopen is!


Wat het verhaal treurig maakt is dat het dier weggeschonken is met het gedacht dat ze daar nog veel mensen met een beperking blij zou kunnen maken. De stal in kwestie heeft zich jammer genoeg niet aan de afspraken gehouden die er werden gemaakt. Dit verhaal bewijst maar weer dat je mensen die zogezegd een goed huisje hebben voor je paardje niet zomaar mag en kan geloven. Want inderdaad, verkocht of weggeschonken = het niet meer in de hand hebben. Het is hoe dan ook triestig wat er is gebeurd, wat het einde ook is. TS, heel veel sterkte!

@ Palmera: het is TS haar goed recht om het einde niet te willen delen op bokt. Misschien is TS nu erg geraakt en wil ze wat er is gebeurd gewoon niet openbaar hebben. Het is haar recht. Door het topic is ze in ieder geval te weten gekomen wat er met haar dier is gebeurd.

Snorkel8

Berichten: 1096
Geregistreerd: 12-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-17 14:13

Waarom is het flauw? TS is gewoon netjes en wilt niemand voor de schenen stoten. Als ze het hier plaatst staat het er voor altijd en kan iedereen het lezen.