Onzekerheid of mijn pony werkelijk is ingeslapen

Moderators: RianneH, Neonlight, Nadia, balance, Lous

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-17 10:35

studiemiep schreef:
heel eerlijk daarom moet je bij dit soort gevallen zelf het heft in eigen handen nemen......

de paarden wereld is niet lief en aardig....

Dat dus en daarbij zijn de eigenaren ook wel te makkelijk door te goedgelovig te zijn en dat blijkt ook in dit verhaal. Sorry, misschien hard en niet aardig van mij.

Daarom zeg ik ook altijd: geef nooit een dier weg omdat ie wat mankeert, maar hou het zelf of neem zelf je eigen verantwoording door het te laten inslapen. Daarmee bespaar je het dier een lijdensweg en of gerommel ermee.

Ragdollcat

Re: Onzekerheid of mijn pony werkelijk is ingeslapen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-17 17:38

Wauw, wat een verhaal!

Fijn dat je haar weer had gezien en dat ze mogelijk terugkomt bij jou.
Pas als je haar weer terug hebt kunnen wij hier blij zijn.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-17 17:35

Eigenlijk is de manege waar de pony nu staat niet zo netjes, die koopt een dier weg van de handelaar die het naar de slacht zou brengen en die zou juist beter moeten weten, zeker als die in de paardenwereld zit.

Maar aan de andere kant.........dier wordt goed verzorgd toch die moet dan wel ervoor werken.......en het heeft de pony een lijdensweg bespaart, want die ging mogelijk via die handelaar op transport naar het buitenland voor de slacht.

Ik vind wel dat de manege er echt niet zoveel mag vragen voor deze pony, het is 26 en kreupel.
Het zou wel netjes zijn wanneer er een pony is gevonden die het kan gaan vervangen dat ie dan naar TS mag gaan voor een zacht prijsje.
Laatst bijgewerkt door Ragdollcat op 14-07-17 18:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-17 18:20

Zeker, als het nog steeds zelfde is als 3 jaar geleden, dan is ie niet achteruitgegaan en wat licht beweging doet goed, in weiland gaat ie ook uitzichzelf wat draven en galopssprongen maken.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-17 20:14

Het is beter te wachten tot je jouw pony bij jou thuis hebt, dat ben ik wel met je eens.

Het zou best tegen jou kunnen werken.........

Succes!

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-17 13:17

Om eerlijk te zijn ben ik het ook zeer eens met spatter.

Maneges en handelaren weten elkaar altijd wel te vinden hoor.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-17 16:34

Voor 800 euro kun je geen vervangend dier kopen dat is gewoon van hoe een manege denkt en handelt.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-17 18:23

spatter schreef:
Ragdolkat dat geloof je toch zelf niet, hopelijk >;)

Als TS niet op de proppen was gekomen hadden ze ook rekening moeten houden met vervanging van Lotje.
Na zoveel tijd is zo'n pony afgeschreven en alles wat hij dan nog mee loopt is meegenomen, maar er is heus wel geld voor vervanging en als ze deze pony omruilen bij een handelaar krijgen ze er echt de hoofdprijs niet voor maar gewoon slachtprijs.

Dus het zou eerlijk zijn als de manege de pony aan TS verkoopt voor dezelfde prijs als ze van een handelaar of slachter zouden krijgen en dan is echt geen 1500 euro.

Dat is juist wat ik bedoel!

Er is geld voor vervanging maar de manege wil er wel geld voor hebben voor de oude pony van TS en dat is 1500 euro. Als TS niet was gekomen dan had deze pony mogelijk nog langer doorgegaan als manegepony.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 17:44

Punz schreef:
Ik zou toch kijken of het niet simpeler kan. En dat is inderdaad vragen hoeveel ze voor je pony willen hebben, zónder dat jij verantwoordelijk bent voor vervanging.

Wat een toestand zeg, vind dat ze het je echt niet makkelijk maken.

Dat dus, vreselijk!
Ze vinden het blijkbaar wel leuk om een spelletje met je te spelen..........lijkt het wel.

En ik zou al helemaal niet aan contracten beginnen, echt niet.
Daar ga je gedoe mee krijgen.

Gewoon kopen of ruilen voor een andere pony en klaar en direct wegwezen daar en dan is Lotje thuis bij je.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-17 18:50

Gefeliciteerd!!!

Ze is weer terug en thuis bij jou.
Geniet ervan.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie