Onzekerheid of mijn pony werkelijk is ingeslapen

Moderators: Lous, RianneH, Neonlight, Nadia, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Rizette

Re: Onzekerheid of mijn pony werkelijk is ingeslapen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 16:57

Is je pony nou ingeslapen of wat is er mee gebeurt?

Rizette

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-17 08:14

Wat fijn voor je! Lotje is meteen beroemd op Bokt! Ik zou haar er toch proberen weg te halen. Denk dat Lotje dat wel verdiend heeft. Natuurlijk maakt ze kinderen gelukkig, maar een paard wat niet regelmatig loopt krijg verder vaak ook last in haar lijf. In een land waar we het allemaal zo goed hebben moeten de paarden het ook goed hebben en niet het laatste nog hoeven geven. Maak je misschien niet blij met deze opmerking maar zo denk ik er toch over.

Rizette

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 08:03

emilyslaluna schreef:
mvdbijl schreef:
Kan je je zadel niet bij een winkel brengen? meer kans als een zadelpasser hem mee heeft dat ie gauw verkocht is of wellicht koopt iemand hem wel in..

Goede tip, dankjewel!

Echter heb ik ooit bij een ander zadel dat geprobeerd. En zadelmakers/winkels geven best weinig geld ervoor zodat ze zelf meer eraan kunnen verdienen...

Misschien als je je verhaal verteld van Lotje dat er ook nog wel zadelmakers zijn die voor 1 keer hun eigen winst laten schieten en voor jouw zadel een nieuwe eigenaar zoeken zonder er zelf winst van te nemen. Ga met je verhaal eens naar verschillende winkels bellen zou me niets verbazen als er iemand tussen zit die toch een goede daad wil doen. Jouw verhaal raakt me en het zal meer mensen raken. Het raakt me ook vooral dat in dit rijke land er nog zoveel maneges zijn die een kreupel paard blijven inzetten. Lotje is dit nu al 2 keer overkomen. Jij doet er alles aan om dit te doorbreken er zal toch iemand daarom met zijn hand over het hart strijken en je helpen bij verkoop? Is hier op Bokt geen enkele zadelmaker die dit leest en voor TS in de bres springt. Ze verdient het zo en Lotje verdient het ook!

Rizette

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 22:38

Ik weet niet of je op facebook je verhaal kunt delen en hulp kunt vragen om je spullen te verkopen. Of misschien wil een bedrijf Lotje sponsoren . Dat het verhaal van Lotje op hun pagina kan en dat ze willen helpen financieel om Lotje te redden. Ik denk aan paardenklinieken of anderen.

Rizette

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-17 07:52

Ik snap helemaal dat je geen olifant in de porseleinkast wilt zijn maar het kan toch niet zo zijn dat ze er mee wegkomen om een kreupel paard in de lessen mee te laten lopen. Loopt daar niemand rond die daar wat van zegt? Ik kan me toch ook voorstellen dat er paardenmensen zijn die hun kinderen daar op les hebben en het ook wel zien. Doet iedereen daar de ogen dan voor dicht? Zou toch in dit land met zoveel welvaart niet mogelijk moeten zijn dat een dergelijke pony gewoon aan het werk gezet wordt en dat iemand die er het beste mee voor heeft dan de hoofdprijs moet gaan betalen. Op 1 of andere manier moet je minder naar hun pijpen gaan dansen. Je ouders inschakelen of een andere handelaar die geen blad voor de mond neemt. Overleg met de dierenbescherming wat zij kunnen doen als Lotje op deze manier nog gebruikt wordt. Partij voor de dieren heeft het vaak over te kleine hokjes maar dan hebben ze nu een punt: Paarden die duidelijk kreupel zijn,door een dierenarst afgekeurd zijn voor manegewerk door 1 persoon per dag en nu nog weer moeten werken in de maneges. Wat wordt daar aan gedaan.? Met pijn mag een paard nog uren aan het werk ? Dat is minder erg dan een varken wat niet buiten mag lopen? Hoeveel manegepaarden staan er altijd op stal naast de lessen die ze lopen en moeten dat ook nog met een zeer lijf doen?Is dat minder erg dan de koeien die niet buiten mogen lopen maar bij pijn meteen behandeld worden? Alle boerenbedrijven hebben verplichte controles van de dierenarts. Waarom gebeurt dat bij maneges niet ??Lotje wordt blijkbaar niet behandeld misschien beter, want anders liep ze zichzelf w.s nog meer kapot maar ik vind het echt niet kunnen.. Misschien heb je wel een heel goed punt met Lotje als voorbeeld voor een campagne. Hoe kan het dat een manege eigenaar een slachtpaard kan kopen wat weer aan het werk gezet wordt?. Is er dan nergens controle op? Of heeft die mevrouw haar gewoon voor het werk verkocht maar jou zand in de ogen willen strooien door te zeggen dat ze geslacht zou worden en is dat de kwade genius? Maar dan zou de manege nu nog moeten stoppen met haar inzetten. Dit kan en mag niet zo verder gaan ten koste van Lotje en indirect ten koste van jou. Heel veel sterkte nog TS met alles!

Rizette

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-17 08:32

Als het zo gegaan is dan is het inderdaad een kans op duizend dat dat gaat werken. En moet ik Safina helemaal geleijk geven

Rizette

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-17 09:27

Je kunt geen pony zoeken als je de eisen van de manege niet weet. Eerst alle eisen goed op een rij en dan heeft het nog heel veel kans van niet slagen.

Rizette

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 23:32

Vergis je niet dat je met een man te maken hebt die blijkbaar nergens mee zit. Hij probeert nu een slaatje uit een kreupel paard te slaan en probeert er goed aan te verdienen. Kan ook maar zo zo eigenwijs zijn dat je nooit weer iets hoort en hij haar gewoon voor goed geld aan de volgende manege verkoopt of aan 1 van zijn lesklanten zodat hij het geld er al uit heeft en haar dan alsnog in de manege kan gebruiken en dat ze daarnaast haar uren nog mag draaien prive. Je ziet de gekste constructies voorbij komen om nog maar meer geld uit een paard te halen. Kijk nergens raar van op. Zolang ze daar nog is zal ze zoveel mogelijk uren draaien om geld in het laatje te brengen tot de laatste snik. Kun je dat niet aanzien zou ik gewoon betalen wat hij vraagt want daar komt het op den duur toch op neer. Deze man gaat niet jou bellen om haar goedkoper weg te doen aan je. Ja misschien pas als ze echt niet meer op haar benen kan staan maar is dat wat je wilt laten gebeuren? Waarom zou ze ineens slechter gaan lopen voor de winter? Ze loopt al zo lang slecht. Dit kan nog jaren zo door en ook nog erger dat is wat ik verwacht. Hij heeft je in de tang en dat gaat niet andersom draaien hoe beroerd het ook is.

Rizette

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-17 21:58

Fijn dat Lotje terug is bij jou! Ik hoop dat ze niet zo vaak in de stal hoeft te staan en zo veel mogelijk lekker buiten kan zijn en gras kan eten ! Hoop dat ze nog heel erg bij mag komen! P.s. Let op je vliegendeken die ligt niet hoog op de schoft en kan best een nare plek geven zo. Veel plezier met elkaar en hoop dat ze nog heel veel buiten mag zijn en mag genieten van vrijheid en wind door de haren en zand onder haar voeten.

Rizette

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-17 06:14

Ik bedoel de deken ook verder naar voren meer op de schoft /overgang hals. Als ze meer gewend is buiten kan ze w.s. ook wel buiten zo lang het licht is. Goed voor haar benen en de zon geeft ook veel goede dinge. Neusnetje kan zorgen dat ze niet verbrandt. Als ze weer gewend is aan buiten doen de lange dagen buiten haar denk ik heel goed.Gewoon lekker rustig kunnen bewegen....... Geniet van haar, je hebt het verdiend!

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie