Onzekerheid of mijn pony werkelijk is ingeslapen

Moderators: RianneH, Neonlight, Nadia, balance, Lous

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

mvdbijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 14:31

Jouw dierenarts even de gegevens vragen maar wat ik me afvraag waarom ben je niet allang in de auto gestapt nadat je na 3 maanden hoorde dat ze dus overal over liegt? weet je niet hoe dat depressieve meisje heette? zij had je beter op de hoogte kunnen houden wellicht?

Ook al staat ze daar niet meer iemand weet vast waar zij gebleven zijn? Oproepje op fb? vast mensen die haar herkennen?

mvdbijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-17 17:25

euhm de pony is regelmatig kreupel en wellicht binnekort niet meer bruikbaar.

laat hoe moeilijk het ook is nu je emotie thuis en geef aan dat er vreemd gehandelt is, hun de pony hebben kunnen gebruiken maar ze nu aan pensioen toe is..

Doe gewoon een reeel bod en dat zou echt niet meer dan 500/750 euro mogen zijn..

mvdbijl

Re: Onzekerheid of mijn pony werkelijk is ingeslapen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-17 19:28

Kan je geen handelaren bellen? wellicht kom je zo sneller aan leuke pony voor niet teveel geld. Stal doorstap al gekeken?

mvdbijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-17 13:38

En wat als de pony helemaal niet geschikt blijkt?

Ik vind er een luchtje aan zitten, straks koop jij een pony en zeggen ze eerst proberen of pony blijkt serieus niet geschikt en dan?
Of is de pony ineens verdwenen?

Ze zouden blij moeten zijn dat ze geld voor deze kunnen krijgen en daarmee klaar..

mvdbijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-17 18:07

Ik denk dat het in dit geval een beetje is een brutaal mens heeft de hele wereld..

Zou er heen gaan en zeggen joh we bellen die handelaar nu even, even horen of ie wat heeft want het kan zo niet langer. Hoe lang gaan ze die pony nog kreupel uitbuiten want dat is het..

mvdbijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-17 20:15

Kan je je zadel niet bij een winkel brengen? meer kans als een zadelpasser hem mee heeft dat ie gauw verkocht is of wellicht koopt iemand hem wel in..

mvdbijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 08:34

Ziet er niet uit als een manege paard in spe?

Denk het beste om af te wachten tot hun handelaar met iets geschikt komt, heb je nog regelmatig contact?

mvdbijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 17:17

Op marktplaats zetten indd, heb je het grootste bereik.

2e hands zadel is gewoon heel veel markt in en mensen kopen het liever bij een zadelmaker..

Je moet net even iemand hebben die hem zoekt en ze maat weet..

mvdbijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-17 14:00

wat ik me af vraag bel je hun regelmatig of je ouders om te vragen hoe het er mee staat?

Ken toch meerdere maneges en als die hun handelaar bellen staat die met een week met 2 of 3 pony's op de stoep..

Je moet het ook wel een beetje warm houden..

mvdbijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-17 10:39

Vraag mensen in je omgeving of een trailer , auto huren?

Paardentaxi zoeken in jou omgeving zodat je zo min mogelijk km's hebt?

Misschien oproepje op de bokt markt?

mvdbijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 10:49

Heb je dingen over de proefperiode en lotje ruilen ook zwart op wit staan? Contract klaar als de proefperiode goed bevalt?

Heb je deze pony zelf in real lief gezien? Deze is gezond en in orde om te werken?

Als jij haar alvasalvast het contract stuurt kan het bij akkoord ondertekent worden en, iemand anders de pony ophalen.

mvdbijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 11:53

emilyslaluna schreef:
mvdbijl schreef:
Heb je dingen over de proefperiode en lotje ruilen ook zwart op wit staan? Contract klaar als de proefperiode goed bevalt?

Heb je deze pony zelf in real lief gezien? Deze is gezond en in orde om te werken?

Als jij haar alvasalvast het contract stuurt kan het bij akkoord ondertekent worden en, iemand anders de pony ophalen.

Er staat nog niks zwart op wit. Ik ben wel van plan om een contract op te stellen maar ik heb geen idee hoe ik het aan moet pakken.

De pony heb ik zelf niet in het echt gezien. Maar het is geen handelaar waar die van komt, maar een jonge vrouw van wie die pony heel lang is geweest. En zij wil natuurlijk ook het beste voor haar pony en gaat er dan ook niet over liegen denk ik. De pony is gewoon gezond en kan gewoon werken.

Vraag je ouders of iemand daar even mee te helpen.

Zorg dat ze er in ieder geval voor tekent dat je op dat moment een goede plaats vervangende pony hebt geregeld en dat lotje daarmee weer jullie eigendom is. Vergeet niet het paspoort direct mee te nemen.

Heb je de pony wel op video gezien? Ook iets zwart op wit regelen voor de proefperiode, zodat jij straks niet voor kosten of dergelijke komt te staan..

Vind dit allemaal wat ruilen, zorg dat je alles goed voor elkaar hebt en laat niet met je dollen want het is nu wel heel erg zij vraagt jij draait.

mvdbijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 15:09

Stuur maar door! :-)

mvdbijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-17 04:45

Dat is vervelend, meestal komt van uitstel, afstel..

Ik denk dat je zondag alsnog moet gaan, met je vader en de situatie uitleggen. Met geld in handen hebben zij toch zo een andere pony..

Laat je btw zelf afbellen? Anders kom jij straks nog over als de slechte regelaar..

mvdbijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-17 07:32

Te, stop gewoon met mailen en met je laten dollen..

Laat iemand met kennis of je vader er naar toe rijden, geld op tafel en een pittig woordje spreken dat het hier om een kreupele oude pony gaat die bij de slacht nog geen 100 euro doet..

Ik denk heel eerlijk dat ze al die tijd gewoon aan het lijntje houden. Ze wachten tot de pony onbruikbaar is en dan mag je haar voor een smak geld ophalen..

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie