Onzekerheid of mijn pony werkelijk is ingeslapen

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 

emilyslaluna

Berichten: 3809
Geregistreerd: 11-08-11

Onzekerheid of mijn pony werkelijk is ingeslapen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-07-17 13:46

Hoi allemaal,

Het is al een aantal jaar geleden dat ik echt actief ben geweest op bokt. En ik kan mij voorstellen dat mijn titel wat rare ideeën opwekt.

Voor degenen die mijn account niet kennen; ik heb, voordat ik over naar de paarden ging, een pony gehad genaamd Lotje. Deze moest vanwege artrose met pensioen. Het advies van de dierenarts was om niet meer in de bak te gaan rijden maar buitenritjes waren nog prima. Door de rondjes in de bak zou er meer slijtage komen. Zolang ze op de wei staat dan zou ze geen pijn hebben. Lotje ging bij mij met pensioen en dat werkte prima. Na een tijdje kwamen we in contact met een vrouw in Zeeland die vertelde dat zij therapie met kinderen doet, waarbij ze pony’s gebruikt in bepaalde oefeningen. Hier zou Lotje perfect voor zijn en voor mijn gevoel zou ze veel meer aandacht krijgen van de kindjes dan van mij. En aangezien ik toch zou gaan studeren twee jaar erna, vond ik het geen slecht idee om Lotje aan die vrouw te schenken.

Voordat we Lotje aan haar hebben gegeven, zijn we natuurlijk eerst wezen kijken op de stal waar ze zou komen te staan. Deze 'manege' was best luxe en in deels eigendom van de vrouw. De manege lag ook dicht bij het huis van mijn grootouders dus het was een fijn idee dat ik altijd nog zou mogen komen kijken. Dit werd ook voorgesteld door die vrouw.
De volgende stap was om Lotje daar naartoe te brengen, dit ging geweldig en op de dag van aankomst waren er al vele meisjes die dol op haar waren. Ik kon met een gerust hart naar huis. Dit was in Januari.

De maand erop ging ik voor de eerste keer kijken, echter was die vrouw van stal verhuisd vanwege ruzie op die stal. Nu stond ze ergens anders waar er paddocks waren en stallen in een oud complex. Een grote downgrade dus, maar zolang lotje nog naar buiten kon en goed werd verzorgd vond ik het prima. Een groot teleurstelling was echter, dat toen ik aankwam, Lotje weer kreupel liep. Dit was erg moeilijk te zien voor hun dus vroegen ze of ik ernaar wilde kijken. En ja hoor, het was de precieze minuscule onregelmatigheid die veroorzaakt wordt door haar artrose. Ik vroeg wat voor activiteiten er met haar gedaan werden. Er werd mij dus door die vrouw verteld dat ze Lotje in de lessen mee liet lopen vanwege geldtekort van die vrouw. Dit vond ik erg apart en heb haar streng geadviseerd dat ze Lotje niet in de bak moet laten rijden als ze deze pony nog graag zonder pijn wilde houden. Ze zou mijn advies opvolgen.

Weer een maand later kwam ik weer op bezoek. Er werd mij verteld dat ik op een buitenrit zou mogen op Lotje en die vrouw zou op een van haar andere paarden gaan. Toen ik daar aankwam bleek ze 'weer' kreupel te zijn waardoor het niet door ging. Ze hadden haar nog steeds in de lessen mee aan het lopen. Ik heb nogmaals verteld wat ik de vorige keer had gezegd met extra nadruk dat die pony het niet lang vol gaat houden als ze zo door zou blijven gaan. De reden dat ik Lotje niet terug heb genomen naar huis was om twee redenen. Mijn ouders vonden het niet nodig en er was daar een meisje die voor Lotje zorgde die zelf in een hele erge depressie zat. Maar door Lotje werd ze vrolijker en had ze geen zelfmoordneigingen meer. Ik was bang dat ze weer depressief zou worden als ik Lotje weer mee zou nemen.

De maanden erop kon ik niet komen kijken, tot dat ik in juni bij mijn grootouders op bezoek was en mijn ouders een telefoontje kregen van de vrouw met het nieuws dat ze Lotje in ging laten slapen vanwege de te erge verslechtering van de artrose waardoor ze niet meer pijnloos verder kon. We zouden afscheid mogen gaan nemen. Zo gezegd, zo gedaan. Dit was op een woensdag en Lotje zou in de daaropvolgende weekend worden ingeslapen. Ze zou mij laten weten als het gebeurd was.
Dat weekend kreeg ik maar niks te horen. En dus heb ik haar een bericht gestuurd met de vraag of ze was ingeslapen. Via whatsapp kan je zien als iemand het heeft gelezen en dat heeft ze gedaan, echter nooit op gereageerd. De maanden daarop heb ik meerdere pogingen gedaan om contact op te nemen en elke keer werd ik genegeerd. Ik hoop dat jullie je kunnen voorstellen dat dit veel stress oplevert als je contant af zit te vragen of je pony nog leefde. Eind september had ik er genoeg van en besloot ik om haar eens op te gaan bellen.

De vrouw nam gelukkig op en vertelde dat het heel toevallig was dat ik had gebeld, want de dag erna zou ze Lotje in gaan slapen… Ik had mijn vraagjes over waarom ze daar nog 3 maanden mee had gewacht en mij daarover nooit iets had laten weten. Haar antwoord hierop was dat ze het niet op wilde geven en dat ze haar op de sterkste pijnstillers hebben gezet (zogenaamd illegale in Nederland vanwege dat ze zo sterk zijn) en zelfs daar kwam de pijn doorheen. Nou ja, de volgende dag zou ze worden ingeslapen. Ik heb gevraagd of ze een deel van haar staart zou willen opsturen zodat ik er iets moois van kon gaan maken. Hier stemde ze op in.
De dag erna heb ik nog kort gevraagd hoe het met die vrouw ging en of het vredig was verlopen. Verder geen contact meer gehad.

Dit allemaal speelde af vanaf januari 2014 en ze werd op 30 september 2014 ingeslapen. In alle tijd die daarop volgde heb ik meerdere keren contact met die vrouw gezocht, met de vraag of ze die staart nog op zou willen sturen. Hier kreeg ik de eerste keer als antwoord van dat het zou komen, ze was het ff vergeten. Maar daarna kreeg ik zelfs nooit een reactie.
Nu komt het dus.

Door heel dit gebeuren zijn er een aantal dingen die mij laat denken dat Lotje nooit is ingeslapen, maar dat ze haar weg heeft gedaan of mij gewoon niet meer over de vloer wilde hebben. Waarom zou ze anders mij nooit van de hoogte hebben gebracht van het uitstellen van de dood van Lotje? En heel toevallig zou het de dag na mijn telefoontje plaats gaan vinden. De staart is nooit naar mij verzonden en nu krijg ik niet eens een reactie meer.

Deze paranoia werd mij vorig jaar te veel, waardoor ik besloten had om die vrouw nogmaals een bericht te sturen om te vragen om een foto van het inslaapbewijs van de dierenarts. Deze is verplicht om te maken, bovendien moet het in het NRPS worden aangegeven dat Lotje dood is. Verbazingwekkend kreeg ik toen wel een reactie terug, waarbij ze vertelde dat ze is verhuisd en dat die bewijs ergens onderin een doos ligt en ze wist niet welke, maar ze zou erop terug komen. Raad eens wat ze nooit heeft gedaan? Ja juist.

Nu heb ik haar een paar dagen terug een bericht gestuurd, waarbij het erop neerkwam dat ik die staart nog graag zou willen krijgen. Deze heeft ze gelezen en genegeerd. Nu heb ik vandaag weer een bericht gestuurd, waarbij ik vertelde dat ik geen contact meer zal zoeken als ze het niet wilt, maar dat ik gewoon die staart zou willen en dat ik haar daarna met rust zal laten. Ik heb het natuurlijk wel formeel en beleefd gezegd, maar hier kwam het op neer.

Deze bericht wordt nu ook genegeerd en ik ben ten einde raad. Ik ken Lotjes levensnummer niet meer dus ik kan ook niet zelf naar NRPS gaan om te vragen of ze leeft of dood is. Ik weet ook niet welk dierenarts het zou hebben gedaan dus ik kan het niet navragen. En die vrouw helpt ook niet mee.
Wat moet ik doen?

Sorry voor het lange bericht, maar dit is een verhaal van de afgelopen jaren dus ik kreeg het niet korter.
Alvast bedankt voor alle tips!

PS. Als het helpt om de naam van de vrouw te weten en plaats ect, dan stuur ik het wel in een PB.
PSS. Dit is trouwens een foto van Lotje, voor degenen die haar misschien zouden herkennen.

Afbeelding


emilyslaluna

Berichten: 3809
Geregistreerd: 11-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-07-17 14:07

joyce B schreef:
met naam, afstamming en geboortedatum kom je een heel eind bij het stamboek... En met chipnummer helemaal. Facebook wil wel eens helpen om paarden terug te vinden, of in elk geval informatie over die paarden. Vast genoeg meisjes die voor je pony gezorgd hebben of bij de vrouw reden en je meer kunnen vertellen. Succes!


Bedankt voor tips! Ik had geen idee dat je niet perse een levensnummer nodig had. Ik ga gelijk bij NRPS kijken. Ja via FB durf ik het niet te vragen, want ik heb die vrouw zelf ook op FB. En ik weet niet wat zij dan gaat denken...

emilyslaluna

Berichten: 3809
Geregistreerd: 11-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-07-17 14:13

Captain schreef:
Heel vervelend, maar het is niet jouw pony meer. Ik begrijp dat je het graag wilt weten maar je kunt de vrouw moeilijk dwingen om antwoorden te geven. Laat het rusten of ga langs, dan zijn de enige mogelijkheden die voor opheldering kunnen zorgen. Sterkte!


Ik zou heel graag langs willen gaan. Echter weer ik niet waar ze nu woont.

emilyslaluna

Berichten: 3809
Geregistreerd: 11-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-07-17 14:25

Floortz schreef:
Je kunt je eigen dierenarts toch vragen om de gegevens? Die staan vast nog wel in het bestand. Dan kun je daarmee verder.


Helemaal niet aan gedacht! Super bedankt!

emilyslaluna

Berichten: 3809
Geregistreerd: 11-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-07-17 14:59

Snorkel8 schreef:
Ach wat een rottig verhaal, ik begrijp je onzekerheid en zou er zelf ook geen fijn gevoel bij hebben.

Goed idee om via het nrps te zoeken. Misschien kun je ook een keer contact op nemen met de stal waar ze als laatste stond? Misschien weten zij meer? Of heb je toevallig de facebook van het meisje wat haar verzorgde? of kun je via de fb van mevrouw nog wat meisjes vinden?


Ik was vergeten te melden dat ze nog maals was verhuisd, naar een overkapping en klein bakje naast een huis. Hier stond ze toen we afscheid gingen nemen. Dit adres weet ik niet meer en mijn ouders die toen mee waren hebben het ook niet meer. Dat meisje was schijnbaar gestopt met de verzorging omdat ze niet meer weg mocht van haar moeder. Er is 1 meisje waarvan ik weet dat ze heel close is met die vrouw. Echter ben ik bang om contact met haar te zoeken omdat ik in principe die vrouw in twijfel trek.

emilyslaluna

Berichten: 3809
Geregistreerd: 11-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-07-17 15:01

mvdbijl schreef:
Jouw dierenarts even de gegevens vragen maar wat ik me afvraag waarom ben je niet allang in de auto gestapt nadat je na 3 maanden hoorde dat ze dus overal over liegt? weet je niet hoe dat depressieve meisje heette? zij had je beter op de hoogte kunnen houden wellicht?

Ook al staat ze daar niet meer iemand weet vast waar zij gebleven zijn? Oproepje op fb? vast mensen die haar herkennen?


Toen ik haar opbelde en Lotje de dag erna ingeslapen zou worden, was ik al lang blij dat ik die vrouw te pakken had aan de telefoon. En dan vervolgens verdrietig dat het nu ging gebeuren. Pas later toen die vrouw mij ging negeren over het gedoe met de staart begon ik terug te denken over hoe alles verliep. Toen kreeg ik mijn twijfels. Bovendien was ik afhankelijk van mijn ouders dus kon ik niet zomaar in de auto stappen richting Zeeland.

emilyslaluna

Berichten: 3809
Geregistreerd: 11-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-07-17 16:27

Snollygoster schreef:
Kwam laatst een verhaal tegen op FB. Twee vrouwen deden zich voor als een stichting voor oude paarden en/of paarden die niet meer bereden mochten worden op te vangen, maar in werkelijkheid verkochten ze deze dan door als "goede" paarden achter de rug van de eigenaars om. De eigenaars kregen van hun dan een verhaal te horen dat hun pony gestorven was of een andere leugen. Ik geloof dat ze gepakt zijn omdat ze zwaar in de schulden stonden bij veel mensen en er toen controle over de vloer is geweest.

Jouw verhaal doet me heel hard hieraan denken. Ik snap best dat je je naar voelt, ik hoop dat je snel duidelijkheid vindt :(:)


Waren dat toevallig vrouwen ergens boven Amsterdam ergens? Want ik heb ook met hun te maken gehad. Of in iedere geval met soortgelijke vrouwen. Ze maakten een heel mooi verhaal waar en toen we erheen gingen vertrouwde ik het niet meer dus gingen we weer terug naar huis. Bleken ook oplichters te zijn.

emilyslaluna

Berichten: 3809
Geregistreerd: 11-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-07-17 16:30

prugelpiet schreef:
Zoals Captain zegt, het is jouw pony niet meer...
Wel of niet ingeslapen, door blijven vragen over die staart en Lotje, vind ik niet netjes :=
Je hebt haar immers zelf weggedaan.

Ik begrijp heel goed dat het vervelend is! Daar niet van. Maar ik ben bang dat je er echt niet meer aan kan doen.


Ik snap je punt. Maar wat ik niet netjes vind is dat ik Lotje aan haar heb gegeven zodat ze kinderen kon helpen. Anders had ik haar nooit weg gedaan. Toen we haar wegbrachtte was het een top manege van hoge kwaliteit. Ik kon nooit geweten hebben dat het zo zou lopen. En zo veel tijd en energie kost het niet om simpel een antwoord te sturen dat ze niks meer van mij wilt horen....

emilyslaluna

Berichten: 3809
Geregistreerd: 11-08-11

Re: Onzekerheid of mijn pony werkelijk is ingeslapen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-07-17 16:53

Bedankt voor degenen die tips hebben gegeven. Ik heb niks aan privé doorgestuurd. Nu ook eindelijk een reactie ontvangen, ze heeft dit schijnbaar gezien. Jammer dat het zo ver moest komen om eindelijk een reactie te mogen ontvangen. Ik heb meerdere malen het anders proberen te doen. Bij deze is het probleem opgelost. Bedankt!

emilyslaluna

Berichten: 3809
Geregistreerd: 11-08-11

Re: Onzekerheid of mijn pony werkelijk is ingeslapen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-07-17 10:04

Voor degenen die het einde willen weten, ik wil het best via pb met je delen. Maar ik noem sowieso geen namen oid. Ik moet wel zeggen, het is niet geëindigd hoe ik had gedacht... Bedankt nogmaals voor alle tips.

emilyslaluna

Berichten: 3809
Geregistreerd: 11-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-07-17 10:57

Sheran schreef:
Ik zou het ook graag willen weten...

Overigens vind ik wel dat je het netjes hebt beschreven op bokt hoor, je hebt haar totaal niet zwart gemaakt. Ik heb iets soortgelijks eens meegemaakt (ging om een afscheidstopic van een paard) en de eigenaren hadden het toen ook op bokt gelezen en waren niet blij om iets wat ik had geschreven waar ik toen niet bij stil had gestaan.


Heel erg bedankt. Ik ben blij dat je het ook vindt. Ik voelde me namelijk erg schuldig gisteren omdat ik ging twijfelen aan mezelf. Maar nu achteraf, dat ik het hele verhaal ken, voel ik me niet meer schuldig. Want het einde is niet bepaald leuk.

emilyslaluna

Berichten: 3809
Geregistreerd: 11-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-07-17 10:58

bigone schreef:
Ts, zolang je geen namen noemt kun je het verhaal over hoe het is afgelopen gewoon hier neer zetten.


Bedankt voor de tip. Echter zou ik het toch graag in PB doen. Want ik wil geen problemen. Ookal noem ik geen namen heb ik toch liever in PB.
Mijn excuses.

emilyslaluna

Berichten: 3809
Geregistreerd: 11-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-07-17 11:10

laraxXxemma schreef:
Ik ben ook wel nieuwsgierig naar de rest:=

Dan moet je dat loslaten... Sorry maar ik zou dat zelf nou niet kunnen. Die koper heeft verteld dat ze haar op de hoogte zou houden en dat ze langs mocht komen, ik vind het gewoon niet netjes dat ze zich daar dan niet aan houdt (hield). Ze kan toch op zijn minst zeggen, sorry joh ik vind het niet zo leuk dat je elke keer contact met me opneemt. Zeker als de intenties van die persoon niet in belang lijken van de pony, lijkt me toch meer dan logisch dat je je daar zorgen over gaat maken := Dit is precies het verschil tussen de paardenwereld als bedrijfsleven en als voor de fun. In het bedrijfsleven begrijp ik het wel, laat het maar los, maar als je je paard had voor jouzelf en voor het plezier is dat heel anders.


Dankjewel. Het loslaten is voor de ene makkelijker dan de andere. Voor mij helaas erg moeilijk.

emilyslaluna

Berichten: 3809
Geregistreerd: 11-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-07-17 11:10

Fennee schreef:
Ook ik ben zeer benieuwd. Zie in je profiel dat haar vader de opa is van de mijne, toevallig! :)


Wat leuk! Ik weet niet of de foto's nog te zien zijn, ik ben al zo lang niet meer actief geweest op bokt dus de foto's zijn verlopen oid. We kunnen misschien via pb verder over Apollo praten?

emilyslaluna

Berichten: 3809
Geregistreerd: 11-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-07-17 14:02

Hoi allemaal, sorry dat ik niet meteen heb gereageerd. Ik heb een 70 tal PB's ontvangen en ik beantwoord ze graag. Ik voel me echt niet comfortabel om het hier in te gooien. Ik kan mij voorstellen dat het flauw is maar ik deel graag het einde met degenen die dat willen. Ik zie dat veel om een PB vragen, willen die mij een PB sturen? Want dan kan ik sneller antwoorden door een reply te doen dan elke keer zelf een adres in te moeten vullen.

Voor de anderen, hartelijk dank voor de lieve woorden. Het doet me goed om te weten dat meerderen hetzelfde zouden doen als ze in mijn schoenen stonden.

Over die pluk, ik heb zelf een paar haartjes, maar bij lange niet voldoende voor wat ik ga laten maken. Daar heb je een flinke deel van de staart voor nodig. En dat is zonde om af te knippen als ze naar iemand anders toe gaat. Bovendien was het nooit de bedoeling dat ik contact zou verliezen.

Ik hoop zo voldoende info te geven. Ik ga weer verder met de PB. Bedankt voor de tips van het hier neer te zetten, maar ik neem toch liever de tijd met PB.

emilyslaluna

Berichten: 3809
Geregistreerd: 11-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-07-17 15:14

dieseltje schreef:
emilyslaluna schreef:
Over die pluk, ik heb zelf een paar haartjes, maar bij lange niet voldoende voor wat ik ga laten maken. Daar heb je een flinke deel van de staart voor nodig. En dat is zonde om af te knippen als ze naar iemand anders toe gaat. Bovendien was het nooit de bedoeling dat ik contact zou verliezen.


Er kunnen ook met een paar haren wel leuke dingen gemaakt worden, zo draag ik een halsketting met kralen waarin wat haren in hars zijn gegoten, erg mooi en zo heb ik ze (2 paarden) toch in een sieraad. Als je wilt kan ik je pb-en waar ik dat heb laten maken, niet duur en echt mooi.


Heel graag! Ik voldoende al die tijd op FB een vrouw die hele mooie dingen maakt. Maar die had wel wat meer haar nodig. Dus ik hoor graag bij wie je bent geweest ☺️

emilyslaluna

Berichten: 3809
Geregistreerd: 11-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-07-17 16:57

dieseltje schreef:
emilyslaluna schreef:
Heel graag! Ik voldoende al die tijd op FB een vrouw die hele mooie dingen maakt. Maar die had wel wat meer haar nodig. Dus ik hoor graag bij wie je bent geweest ☺️


Ik heb je een pb gestuurd hierover, overleg met haar eventueel. Ze denkt ontzettend goed mee en er is veel mogelijk.

Sterkte en succes


Oh ik bedoelde volgde. Dankjewel!

emilyslaluna

Berichten: 3809
Geregistreerd: 11-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-07-17 19:13

Hoi allemaal,

Ik heb ruim 170 pb's ontvangen. Ik heb nooit gedacht dat er zo veel zouden zijn die om mijn verhaal zouden geven. En elke bokker was zo lief en iedereen heeft mij iets kunnen vertellen wat mij trooste. Daarvoor wil ik jullie allemaal bedanken.

Voor degenen die hier een pb wilde en mij niks hebben gestuurd. Je kan mij nog altijd eentje sturen. Hier had ik helaas geen overzicht meer om de 'gemiste' bokkers te vinden.

De afgelopen twee dagen waren echt een emotioneleachtbaan voor mij (als de de afgelopen jaren niet meerekent dan). Ik heb nooit gedacht dat ik zo veel troost zou kunnen vinden op bokt. Ik heb er veel goeds aan overgehouden. Dankjewel allemaal!

emilyslaluna

Berichten: 3809
Geregistreerd: 11-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-07-17 23:18

Hoi allemaal!

Allereerst, wauw....... Wat heb ik toch de afgelopen dagen meegemaakt. En wat heb ik toch een fijn nieuws om vanavond met jullie te mogen delen!
Na meer dan 350 PB's te hebben verstuurd, ben ik toch van plan om nu alles even hier te plaatsen. Dit vanwege mijn toch wel goede einde die ik vandaag heb mogen ontvangen.

Hou je vast en geniet mee.

Voor degenen die nu pas meelezen of mij geen PB hebben gestuurd en dus de vorige update niet weten. Ik ben door dit topic te plaatsen, achter de waarheid gekomen van heel dit gebeuren met die vrouw. Alles was zowat gelogen. Waarvan de grootste leugen was dat Lotje niet was ingeslapen, maar verkocht aan het slachthuis... Dit allemaal had een grote impact op mij en ik was ontroostbaar. Maar door die vele PB's van bokkers heb ik toch wel een beetje troost kunnen vinden.

Bovendien kreeg ik van meerdere bokkers de tip om toch even bij het slachthuis te gaan controleren met het chipnummer of Lotje wel echt geslacht is. Want schijnbaar worden er wel vaker paarden daar verder verkocht. Eerst wilde ik dit niet doen maar doordat er toch veel waren met deze tip ben ik er maar achterna gegaan. Ook had ik al een paar dagen terug NRPS gemaild.

Ook kreeg ik van een hele speciale bokker een PB, deze bleek uiteindelijk de beste van ze allemaal te zijn. Want, ze herkende Lotje! Ze leek op een Lotje die ze kende! Dus na wat mailtjes heen en weer te hebben gestuurd, is deze bokker vandaag wezen kijken om te controleren of het wel echt mijn Lotje was.

EN JA HOOR!!!! LOTJE LEEFT!!!!!!!!

Na al die jaren onzekerheid, en al deze dagen te hebben gedacht dat mijn verhaal eindigde in een nachtmerrie, bleek mijn meisje al die tijd toch in leven te zijn!!!

Na het krijgen van het adres en contact te hebben gemaakt met de nieuwe eigenaar, zijn we meteen de auto ingesprongen om te gaan kijken. Het was 1 uur en 20 minuten rijden en het ging echt niet snel genoeg.

Lotje staat op een ongelovelijk mooie locatie. Het is een manege waarvan ik echt kan zeggen dat ze zeer goed voor hun paarden zijn. Ik heb zelf slechte ervaringen met maneges gehad dus ik ging met een vervelend gevoel heen. Maar deze gevoel is zeker weg! Lotje wordt zo goed verzorgd. Ze is tonnetje rond (ze staat naast de hooibalen dus elke keer als de staldeur open gaat dan neemt ze snel een extra hapje!). Ze gaat elke ochtend naar buiten tot in de middag 4 uur. Ze loopt wel een paar keer per week mee in de beginnerslessen. Er rijden dan meisjes tussen de 6 en 9 jaar op die het begin van paardrijden moeten leren. Zodra ze wat kunnen gaan ze meteen door naar een gevorderde pony zodat de oudjes niet hard hoeven te werken. Ze hebben 3 dagen in de week vrij en lopen meestal maar 1 uurtje mee.

Natuurlijk was het nooit de bedoeling dat Lotje in de bak weer zou moeten rijden, maar ik moet zeggen dat deze manege echt top voor Lotje zorgt en die enkele keren niet het einde van de wereld zijn. Ik heb een lesje vandaag mee mogen kijken en ze stappen het grootste gedeelte aangezien die kleintjes weinig conditie hebben om lang te draven en licht te rijden. Er reed een super lief meisje op Lotje en die was er helemaal dol op. Het was haar vaste pony.

We hebben wel aangegeven dat we Lotje natuurlijk graag weer terug zouden willen, zeker als ze Lotje niet meer zouden willen in de toekomst. We hebben de belofte gekregen dat wij de eerste keuze krijgen als Lotje bij hun niet meer in de lessen kon. Dit was erg fijn. Ze schrokken wel van ons verhaal en hadden echt met ons te doen. We hebben lang met de mensen staan praten en het waren echt aardige mensen. Ik kon met een goed gevoel weg. Zelfs met een beetje jaloezie vanwege de super mooie locatie waar ik echt wel zou willen wonen!!!

Achteraf heeft de nieuwe eigenaar Lotje rond dezelfde tijd gekocht dat ze zogenaamd zou zijn ingeslapen. Hij heeft haar van een handelaar die paarden van het slachthuis neemt en eventueel verder verkoopt. Hij zoekt de super brave ponies uit en weet dat ze een geweldig huisje krijgen bij de nieuwe eigenaar van Lotje. Schijnbaar kwam hij dus aan met een grote vrachtwagen bij de manege. De nieuwe eigenaar keek erin en er bleek maar een pony in te staan; Lotje! Na te controleren of ze braaf was is ze meteen gekocht. Dus al die tijd dat ik haar kwijt was, stond ze met goede verzorging op een topmanege.

Ik ben zo dankbaar voor alle bokkers die mij troost hebben gegeven. En zeker de bokkers die mij geholpen hebben met haar te vinden! Zonder jullie was dit nooit gelukt. Ook ben ik ongelovelijk dankbaar dat de nieuwe eigenaar Lotje van de slacht heeft kunnen redden.

Ik kan niet geloven dat mijn gevoel al die tijd gewoon klopte. Ik wist gewoon dat ze niet dood had kunnen zijn. Het kon gewoon niet waar zijn en dus ben ik al die tijd blijven zoeken. Dus geef het nooit op!!!

Als laatste wil ik graag wat foto's delen met mijn beste vriendinnetje. Echt waar, wat ben ik de gelukkigste persoon op deze wereld. En wat een emotionele achtbaan heb ik gehad. Maar toch een happy ending kunnen krijgen!

Afbeelding

Afbeelding

emilyslaluna

Berichten: 3809
Geregistreerd: 11-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-07-17 23:46

SavannahNx schreef:
Prachtig verhaal heel mooi! Ik ben superblij voor je!
Ik ben nu in de inspiratie gekomen om opzoek te gaan naar mn shetlander die toen "verkocht" is van de een op de andere dag en na 3 jaar elke dag haar verzorgd te hebben mocht ik niet weten naar waar. Had toen wel een foto gevonden dat ze samen met een shetlander op een mooie wei stond. Maar hier op bokt nooit reacties gehad. Door jou zin "geef nooit op!" Denk ik dat ik nogmaals een topic ga openen.


Super lief om te horen! Heel veel succes en als je wilt mag je mij altijd op de hoogte houden!

Alle andere reacties ook bedankt! Ik kan niet wachten tot de dag dat ze weer terug mag komen. En tot die tijd ben ik blij dat ze zo veel meisjes gelukkig maakt. Dat was immers het hele plan van het begin!

emilyslaluna

Berichten: 3809
Geregistreerd: 11-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-07-17 23:56

Robin_S schreef:
Dit doet me een beetje aan de film Black Beauty denken, wat een mooi verhaal :o ben blij voor je en hoop dat ze op een dag weer bij je kan zijn!


Wat leuk! Mijn moeder en ik dachten achteraf daar ook aan! Hopelijk zal het echt erop gaan lijken als we haar ooit terug krijgen :) .

emilyslaluna

Berichten: 3809
Geregistreerd: 11-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-07-17 08:10

prugelpiet schreef:
TS, je straalt helemaal op de foto's :D

Super dat het toch nog zo is afgelopen!

Wat ik me nu toch afvraag; heeft ze helemaal geen pijn meer?


Ze loopt wel onregelmatig. Eigenlijk op precies dezelfde manier als toen we achter haar artrose kwam. Maar of je het echt pijn kan noemen weet ik niet. Natuurlijk voelt ze wel iets, anders loopt ze niet onregelmatig. Maar ze ziet er heel gelukkig uit. En als ze toch in een paar lessen moet lopen, dan ben ik blij dat het bijna geen werk voor haar is.

Natuurlijk is er niks beters dan haar thuis hebben. Maar op dit moment ben ik dol gelukkig dat ze leeft, tonnetje rond staat, goed verzorgd wordt en veel kindjes blij maakt.

Trouwens, wat ze daar ook heel goed doen is dat elk kindje voor de les de pony helemaal moet poetsen en leren opzadelen (met toezicht om te controleren of alles goed zit natuurlijk). Dus Lotje wordt zeker vaak genoeg gepoetst!

emilyslaluna

Berichten: 3809
Geregistreerd: 11-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-07-17 08:14

yvje86 schreef:
Hi, inmiddels benieuwd waar ze ergens in Zeeland bij een manege staat.... :o

En héb je nog een stukje staart mee kunnen nemen?


Ik heb geen stukje staart mee. Want uiteindelijk zal ze weer naar huis mogen komen dus dan is er alle tijd!

Wat ik nu moet doen is alles zien te regelen waar ze bij ons weer mag komen te staan ect. Ik weet wel zeker dat ze weer in haar oude stal terecht mag. Het is alleen de vraag of ik haar daar neer zet, of dichter bij mij waar ik studeer. Ik woon namelijk uit huis maar kom elk weekend naar huis. Dus even zoeken! Ik hou jullie allemaal op de hoogte! Nu eerst even laten bezinken. Ik werd vanmorgen wakker met het idee dat het een droom was. :)

emilyslaluna

Berichten: 3809
Geregistreerd: 11-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-07-17 08:20

Rizette schreef:
Wat fijn voor je! Lotje is meteen beroemd op Bokt! Ik zou haar er toch proberen weg te halen. Denk dat Lotje dat wel verdiend heeft. Natuurlijk maakt ze kinderen gelukkig, maar een paard wat niet regelmatig loopt krijg verder vaak ook last in haar lijf. In een land waar we het allemaal zo goed hebben moeten de paarden het ook goed hebben en niet het laatste nog hoeven geven. Maak je misschien niet blij met deze opmerking maar zo denk ik er toch over.


Ik begrijp jullie helemaal. Natuurlijk wil ik niks liever dan haar gisteren al thuis genomen hebben. Echter spelen meerdere dingen mee waardoor dat nu even niet kan. Ze moeten daar vervanging voor Lotje vinden natuurlijk. Want ze heeft al die tijd veel hartjes gestolen. Zodra ze er een hebben mogen wij haar in principe terug. Maar ik moet aan de andere kant ook met mijn ouders overleggen. Want het is niet niks om weer een paardje te hebben staan. Zeker nu ik naar mijn 2e jaar universiteit ga in Antwerpen. Ik heb volle vertrouwen dat we een oplossing gaan vinden. Ik ga er alles aan doen om haar voor de rest van haar leven bij mij te hebben. Ik heb er alles voor over.

Tot die tijd is het een fijn idee dat ze ondanks die enkele lesjes, toch Mega goed staat en heel veel liefde krijgt. Dat geef uiteindelijk meer rust dan het oorspronkelijke einde natuurlijk.

emilyslaluna

Berichten: 3809
Geregistreerd: 11-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-07-17 08:27

kwita schreef:
wat ben ik blij voor jou!, stuur je verhaal op aan de penny....het past zo in een boekje Zo bijzonder!


Wow de penny! Zou dit verhaal daar echt in komen? Ik had nooit gedacht dat mijn laatste oproepje voor een stuk staart in zoiets zou uitdraaien! Ik moet mezelf ook meerdere keren knijpen om zeker te weten dat het niet gedroomd is. Want inderdaad, het lijkt echt iets op een boek ofzo!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ange1a, IASCrawler, IngeK, Koekie73, Mnoonn en 23 bezoekers