[VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 


Granoek
Blogger

Berichten: 10464
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-04-17 16:02

Vandaag is iemand me komen helpen met wat grondwerk/(vrijheidsdressuur)/lichaamstaal en het ging suuuupergoed! Hij is zo enthousiast als hij iets goed doet, erg fijn om mee te werken :)
We hebben leren cirkelen! Heb er geen foto van maar hij kon op het einde gewoon los rond me draven! Aan de longe trekt hij zo vreselijk naar de uitgang altijd grrr, dit zag ik dus niet aankomen :)
Afbeelding

En zo gaan we tegenwoordig buiten rijden <3

Afbeelding

Wat een gemakkelijk paard is het toch ook :)

Granoek
Blogger

Berichten: 10464
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-04-17 16:09

Dexter's favoriet, hij doet dit nl ook als ik voetjes vraag, of kusjes, etc...
Afbeelding

En zijn nieuwe frontriem whieeeeee <3
Gemaakt door Dana Scheepbouwer van White Soxs
Afbeelding

Om af te sluiten, nieuw touwhalster om mee te gaan rijden en maar gelijk teugels er bij gedaan.
Nouuuja, woensdag fotoshoot voor het eerst dus doe er ook maar een neckrope bij. Ik vind het prachtig, Dexter niet. Dexter heeft niks te kiezen :+

Afbeelding

Granoek
Blogger

Berichten: 10464
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-04-17 12:06

Chasey schreef:
Mooie frontriem, heb je ook een closeup :)
As. woensdag een fotoshoot? Cool! :D

Nee close up dus nog niet want die waren mislukt :+

Haha ja eerste keer, ik pies in m'n broek :D

Granoek
Blogger

Berichten: 10464
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-04-17 12:29

Chasey schreef:
Alles is eng de eerste keer, maar gaat vast goed komen!

Zo had David, mijn zoontje, afgelopen zaterdag zijn eerste kinderfeestje. Ik heb weken niet fatsoenlijk geslapen :')

Haha daar kan ik me iets bij voorstellen!
Wel goed gegaan?

Granoek
Blogger

Berichten: 10464
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-04-17 16:13

Deeskuh88 schreef:
Ik zie dit topic nu pas, maar wat een onwijs gave paarden! Ik ben normaalgesproken echt van het 'niet te groot'.. Mijn eigen pony is een d-maatje Arabische Volbloed. Echt heel anders dus. Maar ik heb altijd al een zwak gehad voor de zware koudbloedrassen. En dan zie ik dit en dan gaat mijn hart echt sneller kloppen hoor!


Haha oei! Het is inderdaad wel even het tegenovergestelde van 'niet te groot' :D
Ik wacht in spanning op de foto's van de shoooot, heb alleen nog voorproefjes gekregen.
Zal ik alvast eentje plaatsen dan? Of twee?
Nouuu vooruit dan :+


Afbeelding

Afbeelding

Ik ben heeel benieuwd naar 1 speciale foto en die heb ik nog niet gekregen :D

Granoek
Blogger

Berichten: 10464
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-04-17 16:53

Hahahahahahaha good one :evaw:
We hebben een kwartier achter hem gerend met 2 en daar zijn 2 galopsprongen uit gekomen, geloof maar niet dat ik hem ooit aan het steigeren krijg, te vermoeiend _O-

Granoek
Blogger

Berichten: 10464
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-04-17 17:26

Captain schreef:
Oh jawel! Wanneer kwam ik langs? <<) :')

Was dat niet morgen? Overmorgen! Toch? *\o/* :P

Granoek
Blogger

Berichten: 10464
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-04-17 22:31

Chasey schreef:
Gave foto's! Heb je al een fototopic? :D

Pas als ik de foto's heb gekregen zal ik er eentje maken :D

Deeskuh88 schreef:
Jep, I'm weird

Maar wel good weird dan :D dankjewel!

Roosch schreef:
Je hebt een stel mooie paarden daar zeg!

Dankjewel! :)

Normaal kwam Duke gisteren bij mij thuis staan met de andere jaarlinghengstjes, maar nu willen ze ze dus eerst gekapt hebben. "Ze komen woensdag!" Eerst zien, dan geloven :+ ik reken op ergens volgende week.


Granoek
Blogger

Berichten: 10464
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-04-17 22:20

Daar issieeeeeee!
Het wachten waard :D heb ze nu bijna allemaal gekregen, dan moet ie toch zo ITP :D

Afbeelding

Granoek
Blogger

Berichten: 10464
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-04-17 21:43

Jessix schreef:
Wat een prachtige foto!! En wat is 'ie groot!!!

Het valt mee hoor, voor een Clydesdale! Hij is 'maar' 1m80 :)


En dan als je denkt dat ze allebei happy zijn gaat de kleinste weer tobben, hmpf.. :(
Zo trof ik hem aan in de wei gisteren na 4 dagen thuis te zitten met gekneusde voet, het is blijkbaar al sinds maandag zo;

Afbeelding

Vandaag gelijk ontsmet, rotzooi er uit gekamd, gewassen tegen mijten/schimmels, honingzalf gehaald die moet er morgen nog op. Zondag het er uit na het ontsmettende badje:
Achter:
Gezwollen, warm, bloeden, krijg er zelf buikpijn van :(

Afbeelding

Afbeelding

Voor:
Minder maar ook wat dikker en korstjes

Afbeelding

Dit kwam er uit (viessss!)
Spoiler:
Afbeelding


Heb dan zo met hem te doen, arm hummeltje :(
Het zit hem ook niet mee. En hij laat alles zo braaf toe, voel me alweer slecht als ik hem morgen weer moet prikken met die zalf

Granoek
Blogger

Berichten: 10464
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-04-17 12:19

Chasey schreef:
He bah wat akelig! Heel naar. Is dat cpl?

Dt mag ik toch hopen van niet, hij is nog geen jaar oud :o


Captain schreef:
He gatver!! Arm dier! :(:) Had niemand het eerder gezien?
Beterschap ook met je voet! :(:)

Jawel blijkbaar had iemand het maandag al gezien en tegen mijn vriend gezegd, die dat op zijn beurt aan mij zou vertellen :roll: :x
Voet is nog lekker blauw maar doet geen pijn meer :)

Het ziet er vandaag al een STUK beter uit. De huid is veel rustiger, lichtroze ipv diepdonkerroze en het bloedt niet meer. Na een gevecht ook zijn antibiotica er in gekregen en op een aantal plekjes honingzalf kunnen smeren. De rest mocht ik toch eeeecht niet aankomen.
Zat weer een dikke worm in zijn mest pff. Kunnen sommige paarden daar meer vatbaar voor zijn? Hij is en februari pas ontwormd en dan dus eergisteren weer.


Hij heeft van mijn zus een nieuw halster gekregen :)
Afbeelding

Achter

Afbeelding

Voor
Afbeelding

Granoek
Blogger

Berichten: 10464
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-04-17 09:16

Even een braincracker, hoop dat jullie me kunnen helpen :D
Ik heb voor Dexter een Rambo Micklem Competition hoofdstel en hij doet het hier zo fijn op! Alleen is bij deze dus geen mogelijkheid om bitloos te rijden.. Ik heb het geprobeerd door de teugels aan de zijringetjes bij de neusriem vast te maken maar je merkt heel goed dat de teugels dan niet op de juiste plaats zijn vastgemaakt, het contact is niet juist.

Nu had ik het volgende idee:
Afbeelding

Even inbeelden dat het bit weg is.
- 2 ringen thv de bitringen op dit moment, vastmaken met clips aan de neusriem en met het huidige bitriempje aan de bakstukken. Deze clipjes werden meegeleverd met het hoofdstel
- westernkinriem kopen, die kosten iets van € 10, en vastmaken aan de ringen.

Op deze manier heb ik dan toch soort van side pull hé? Of blijft het dan hetzelfde qua druk als hoe het nu is, maar dan lagere teugelbevestiging?
Vind het zo zonde om weeral een nieuw hoofdstel te moeten komen want deze was niet goedkoop

Granoek
Blogger

Berichten: 10464
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-04-17 18:51

Ok dus stuk ongeduld dat ik ben heb ik het gewoon geprobeerd en het lijkt nog te werken ook!

Afbeelding

Afbeelding

Morgen maar eens onder zadel testen

Granoek
Blogger

Berichten: 10464
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-04-17 16:26

boyca schreef:
Hij werd er wel heul moe van :))

Leuke paardjes heb je

Dankjewel!
Dexter is niet zo fotogeniek :p Hij zal ook altijd alles uit de kast halen om een foto te verpesten, ik denk dat ie het leuk vindt om me te pesten.

Granoek
Blogger

Berichten: 10464
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-04-17 17:08

Getest en goedgekeurd! :D Echt veel fijner rijden dan met de teugels aan de neusriem! Ik ga me zo'n western kinriem bestellen, of als ik ergens een stuk leer vind zelf maken. Heel blij mee zo

Afbeelding

Granoek
Blogger

Berichten: 10464
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-04-17 22:59

Captain schreef:
Ziet er idd gewoon uit als een sidepull haha! :D kan dat laagste kinriempje er nog af?

Nee dat is dus van het hoofdstel zelf :/ maar als ik hem gewoon net vast genoeg doe dat hij niet onder zijn lip door kan heeft hij er verder niet echt last van :)


Kashmino schreef:
Wat een gave paarden heb je toch! Ik ben echt helemaal gek van zware koudbloeden :D

Vind je het niet lastig om een goed passend hoofdstel te vinden? Hier is dat, bij mijn bijrijdpaard, een erg groot probleem. Maar hij heeft dan ook een vrij groot lichaam en hoofd (hij is een Boulonnais). :') De meeste hoofdstellen die wij geprobeerd hebben zijn allemaal te klein bij de oren, ookal hadden we ze in de grootste maat.


Het valt eigenlijk goed mee, zijn hoofd is blijkbaar niet zo HUGE als de meeste Clydesdales, zijn leren halster is een full die wat ruim valt :) hoofdstel is nu de Micklem extra full en hiervoor had ik een ideal hoofdstel. Een zadel was niet zo gemakkelijk! Maar dat is meer door zijn dikke tonnetjesrug en platte schoft dan door zijn omvang :+

Granoek
Blogger

Berichten: 10464
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-04-17 14:21

En voor mij dossiertje;
Duke zijn benen gisteren, hierna is hij voor de tweede keer gewassen met sarnacuran(/sebacil)

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Zaterdag krijgt hij deel 2 van de ontworming nog en hij krijgt elke dag antibiotica

Granoek
Blogger

Berichten: 10464
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-04-17 14:22

Granoek schreef:
En voor mij dossiertje;
Duke zijn benen gisteren, hierna is hij voor de tweede keer gewassen met sarnacuran(/sebacil)

[ [url=m/fjg8Z1.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/ZKuljL.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/MiRjrY.jpg]Afbeelding[/url] ]

Zaterdag krijgt hij deel 2 van de ontworming nog en hij krijgt elke dag antibiotica


Edit: het lijkt donkerder op de foto's maar het roze is eigenlijk heel licht en ongeveer terug de normale huidskleur

Granoek
Blogger

Berichten: 10464
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-05-17 18:25

Duke is thuissssss! Duke is thuis Duke is thuis Duke is thuis! :D
De wei is nu ongeveer 25m breed en 400m lang (fijn als je hem helemaal achteraan moet halen). Waarschijnlijk wordt ie nog in 2 gedeeld en komt Dexter met mijn zus haar trekpaard er langs te staan, zo veel gras krijgen die 2 kleine nooit alleen op :=

Mijn slaapkamerraam op de achtergrond, heerlijk uitzicht!
Afbeelding

En achter in de wei met de Maas er naast :)

Afbeelding

Heb al klachten gekregen van vissers die niet meer tot aan het water geraken maar laat ik me daar nou eens net niks van aan trekken. Heb potverdorie lang genoeg gewacht met mijn paarden aan huis te halen :+

Granoek
Blogger

Berichten: 10464
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-05-17 09:15

Chasey schreef:
Wat een mooie plek toch! :) en fijn dat ze nu beide thuis zijn.
Maare hoezo hebben vissers er last van??


Die moeten door onze wei om aan het water te kunnen. Er staan ook poortjes langs de wei die wij verplicht vrij moeten laten en dat hebben we gedaan, maar aan de overkant van de wei staat natuurlijk wel gewoon draad, wil niet dat mijn paarden straks in de Maas sukkelen :n
Dus heb gezegd, de poort is vrij en aan de andere kant moet je er maar onderdoor en kijk uit want er staat stroom op :+
Op de tweede foto die ik hierboven geplaatst heb zie je het een beetje, links bij de bomen daar is de weg en daar parkeren die vissers hun auto en dan moeten ze dus onze wei oversteken naar het water (rechts). Daar gaat het nog met een steile trap een stuk omlaag en daar is plaats om te vissen. En de poortjes aan de weg zijn vrij (ga ik codeslot op hangen, ze moeten bij ons in het restaurant maar even de code komen vragen dan) maar van de wei naar onder aan de Maas heb ik draad gezet en om naar onder te kunnen moeten ze dus onder de draad door :D

Granoek
Blogger

Berichten: 10464
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-05-17 09:26

Captain schreef:
Wat een fantastisch uitzicht zeg!! Wauw! Komt Dexter daar ook te staan?

Als alles goed is wel, de weide is echt té groot voor 2 jaarlingen :D
Dan wordt hij in 2 gedeeld en komen de kleintjes links en Dexter met Dina (knol van zusterlief) rechts. Misschien zet ik dan nog een klein stukje af voor onze shetjes, dan kan ik hun weide wat sparen.

Granoek
Blogger

Berichten: 10464
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-05-17 16:11

Ja probleem is, die poortjes zijn van de gemeente, daar moet ik dus van af blijven.. Onze stroomdraad gaat er nu overheen. Want het soort poortjes dat jij omschrijft staan in alle andere percelen, voor de koeien, maar dus niet in die van ons. Die van ons heeft gewoon klappoortjes en ik heb een tijdje mijn shetten er gehad, toen had ik een klein stukje afgemaakt. En op een avond vond ik mijn bonte shet aan onze achterdeur met vlechtjes en strikjes in de haren en het poortje stond open. Was gewoon iemand in de wei geweest om die pony te vlechten en had het poortje open gelaten! Heb nog geluk gehad want onze ruintje gaat normaal overal doorheen als zijn vriendinnetje weg is, maar die had de uitgang nog niet gevonden. Sinds toen dus niet meer in die wei gehad en voor nu gaat er een slot op.

Granoek
Blogger

Berichten: 10464
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-05-17 22:25

Spekkie op de foto <3
Met zijn centenbakje, hij kan zo lekker onnozel kijken soms :')

Afbeelding

En zijn tong er uit, natuurlijk :roll:

Afbeelding

Maar hij kan het wel!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Granoek
Blogger

Berichten: 10464
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-05-17 19:04

GaelleS schreef:
Hoe groot is hij al ? :P

Dexter? Dex zit op 180 ongeveer, Duke zat 2 weken geleden op 150 :)


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: kwinney, Lanoca en 7 bezoekers