[VOLG] Als paardenkriebels terug wakker worden ...

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
s_v

Berichten: 1795
Geregistreerd: 13-02-09
Woonplaats: Wuustwezel

[VOLG] Als paardenkriebels terug wakker worden ...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-03-17 19:31

Dan kan je terug kriebelen tot ze weg gaan of...
Je geeft er gewoon aan toe :P

Binnen een paar dagen is het zover, dan komt een van mijn dromen uit, het leek me leuk om een volg topic te maken, zodat jullie mee kunnen genieten van avonturen met mijn 2 (hopelijk) dikke vriendjes!

Hoe het allemaal begon ...

Eind vorig jaar ging ik samenwonen met mijn vriend, een schat van een jongen en nog eens een boer ook :) We wonen nu bijna een half jaar samen op de boerderij. En met een uitzicht als het onze...

Afbeelding

Werden de paardenkriebels die ergens diep in mijn hartje verstopt waren, terug meer en meer wakker. En dingen die kriebelen ... Die moet je natuurlijk niet zomaar links laten liggen :)

Na een maandje of 4 samenwonen, stelde ik 'de grote vraag' aan mijn vriend... En die zei (tot mijn grote verbazing) vrijwel meteen ja, net als zijn ouders :).

Aanvankelijk was het de bedoeling dat enkel Vlekje, het shetje van mij en m'n zus, dat nu nog bij mijn ouders thuis staat, zou verhuizen. Tenminste, dat dacht mijn vriend :D

Afbeelding

Natuurlijk zou ik het super vinden als Vlekje naar hier kwam, maar ik wilde haar niet alleen hebben staan, dus na nog wat overleg en een klein beetje overtuigingskracht :Y) begon eind februari de zoektocht naar een vriendje voor mijn kleine vriendinnetje!

Mijn voorkeur ging uit naar een Fjord, ik heb altijd al een zwak gehad voor Fjordjes, de 1e Fjord die ik tegenkwam op kapaza, is ook de eerste Fjord die mijn zus naar me whatsappte en uiteindelijk, wordt dit ook de Fjord die ik koop!

Afbeelding

We waren alle twee meteen verkocht toen we de advertentie van Jules zagen, een echte stoere Fjord, van het ouderwetse type. In het totaal gingen we bij 4 paardjes kijken, Jules was de 3e in de rij en veegde meteen alle 'concurrentie' van de kaart!

Afbeelding

Een grote stoere teddybeer, met een gouden hart en veel karaktertrekjes die ons heel erg aan Vlekje deden denken. Jules was ook het enige paardje, waar ik een heel fijn en veilig gevoel bij had, ik durf met hem te rijden. Na 5 jaar niet meer rijden, voelde het helemaal niet vreemd om op zijn rug te stappen.

Afbeelding

Overmorgen wordt Jules veternair gekeurd, en als dat allemaal goed bevonden wordt, verhuist hij deze zondag al naar ons, net als Vlekje :)

Paardjes, check! <3

Maar, mijn 2 vriendjes hebben natuurlijk ook een weide en een stalletje nodig. Een weide was snel gevonden, terwijl ik dit nu typ, kijk ik op de (nog af te werken) weide, heerlijk idee, dat ik binnenkort mijn eigen paardjes kan zien lopen vanuit de woonkamer!

Afbeelding

Morgen en zaterdag wordt de laatste hand gelegd aan de weide, de laatste spannertjes hangen aan de palen, zaterdag komt de draad er in, dus zondag is de weide helemaal pony proef! :)

Afbeelding

De stal is momenteel nog 'under construction', voorlopig komen de paardjes in een ruime strobox, naast de koeien te staan, zodat mijn vriend voldoende tijd heeft om de stal helemaal af te maken!

Het wordt een inloopstal met een halfopen front en deuren, zodat ik wel de mogelijkheid hem om de paarden 's avonds binnen te zetten. We werken in metaal, dit leek ons de meest stevige en duurzame manier van werken! (misschien niet de duidelijkste foto, maar het geeft ongeveer een klein beeld van waar we mee bezig zijn ;) )

Afbeelding

Binnen een paar daagjes is het dus zo ver, dan komen mijn kriebeltjes hier in de weide lopen, ik kan het nog steeds bijna niet geloven *\o/*

To be continued...

Evrybody is a genius, but if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live it's whole life believing that it is stupid -:) -Albert Einstein-
Volg de avonturen van mijn mini & maxi <3 [VOLG] Als paardenkriebels terug wakker worden ...



s_v

Berichten: 1795
Geregistreerd: 13-02-09
Woonplaats: Wuustwezel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-04-17 13:47

Deze voormiddag is Jules klinisch gekeurd en goed bevonden! :) Hij liet alles ook heel fijn gebeuren tijdens de keuring, keek nergens van op, de DA vond hem ook super rustig!

Alleen aan zijn buikje zullen we nog flink mogen werken, maar dat wisten we natuurlijk al, en gelukkig is hij daarin niet alleen, want ook van Vlekje's buik mogen nog heel wat kilo's af.

Vanmiddag wordt ook het stuk land waar de stal op komt afgegraven en worden alvast de roosters die als ondergrond zullen dienen geplaatst. Ook de laatste handjes aan de weide worden deze namiddag gelegd en ik zorg ervoor dat hun voorlopige stal helemaal ponyproef is, nog een drukke middag voor de boeg dus!

En morgen voormiddag is het dan eindelijk zo ver, nu begint het toch wel echt serieus te kriebelen *\o/*

Evrybody is a genius, but if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live it's whole life believing that it is stupid -:) -Albert Einstein-
Volg de avonturen van mijn mini & maxi <3 [VOLG] Als paardenkriebels terug wakker worden ...

s_v

Berichten: 1795
Geregistreerd: 13-02-09
Woonplaats: Wuustwezel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-11-17 22:22

Ik geloof dat mijn volg topic wel eens aan een update toe is :+ ...

Toen mijn maatje op 1 april goedgekeurd werd, is hij op 2 april al naar ons verhuisd, samen met zijn nieuwe beste vriendinnetje, Vlekje!

Ondertussen zijn we ruim een half jaar verder en hebben Jules, Vlekje en ik al heel wat super leuke momenten samen beleefd, heerlijk gaan rijden in het bos, samen aan VD doen, wandelen, knuffelen en poetsen, ... <3
Al die fijne momenten met de paardjes (en ook nog eens een huwelijksaanzoek van mijn vriend *\o/* ) zorgden ervoor dat ik dit topic een beetje uit het oog verloren ben...

Maar, ik merk nu dat ik het toch een beetje 'mis' om al onze leuke momentjes te delen met iemand, en aangezien ik niet echt 'paarden vriendinnen' heb, is dit dus de ideale manier om te laten zien hoe gek ik ben op mijn 2 beste maatjes!

Bereid je dus voor op een MEGA update, met foto's en kei leuke verhalen, want ik heb echt twee gouden paardjes lopen hier, die te leuk zijn om niet met bokt te delen /3

Want, zeg nu zelf, wie wordt er hier nu niet vrolijk van?

Afbeelding

Afbeelding
Heerlijk samen op wandeling!

Afbeelding
Eerste daagjes samen <3

Afbeelding Afbeelding
:D :D


Afbeelding Afbeelding
Lekker 's ochtends de weide in, dit uitzicht heb ik vanuit de badkamer! 8-)

Afbeelding Afbeelding
Mijn knappe maatjes! <3

Evrybody is a genius, but if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live it's whole life believing that it is stupid -:) -Albert Einstein-
Volg de avonturen van mijn mini & maxi <3 [VOLG] Als paardenkriebels terug wakker worden ...

s_v

Berichten: 1795
Geregistreerd: 13-02-09
Woonplaats: Wuustwezel

Re: [VOLG] Als paardenkriebels terug wakker worden ...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-11-17 22:35

Het zijn inderdaad echt dikke vriendjes! Ze hebben veel aan elkaar en staan vaak lekker te kroelen in de wei, zo fijn om dat te zien

Foto's zijn bijna allemaal bij ons thuis op de boerderij, wij wonen in België, in Wuustwezel.

Evrybody is a genius, but if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live it's whole life believing that it is stupid -:) -Albert Einstein-
Volg de avonturen van mijn mini & maxi <3 [VOLG] Als paardenkriebels terug wakker worden ...

s_v

Berichten: 1795
Geregistreerd: 13-02-09
Woonplaats: Wuustwezel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-11-17 17:49

Corientjuh94 schreef:
Schattige paardjes heb je :) Kunnen ze gewoon heel het jaar rond op de wei? :)


Als het weer het toelaat wel ja :) Als de weide te nat is, lopen ze op een soort paddock (2 zavel stroken van 20x5 tussen de silo's waar het eten voor de koeien in zit + een smalle strook gras van 30 x 2 ofzo) en krijgen ze hooi bijgevoerd.

Om de weide te 'ontlasten' krijgen ze wel regelmatig een ander stukje gras om op te lopen, vinden ze ook wel leuk, een beetje afwisseling heb ik de indruk :-)

Afbeelding
Zoals hier, kleine Vlekkie bovenop de 'berg' naast de silo, lekker stoer 8-)

Bedankt voor de lieve reacties! Zo meteen komt de hoefsmid, dit doen ze ook altijd heerlijk braaf! Gewoon in de weide, terwijl ik ze aan een touwtje vasthoud <3

Evrybody is a genius, but if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live it's whole life believing that it is stupid -:) -Albert Einstein-
Volg de avonturen van mijn mini & maxi <3 [VOLG] Als paardenkriebels terug wakker worden ...

s_v

Berichten: 1795
Geregistreerd: 13-02-09
Woonplaats: Wuustwezel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-11-17 20:05

Stond ik helemaal 'klaar' in de wei, hoefjes uit te krabben, belt de smid dat hij er niet meer geraakt vandaag :Y) dan maar even lekker geknuffeld en wat grondwerk gedaan met mijn vriendjes /3 .

Paardjes waren wel super flink met het hoefjes uitkrabben, heb voor het eerst helemaal los alle 4 de hoeven van beide paardjes kunnen doen! Bij Vlekje lukte dit al langer, bij Jules was dit de eerste keer *\o/*

Ook het grondwerken lukt steeds beter! Jules loopt nu ook helemaal los mee naar de stal, stopt als ik stop, loopt achteruit terug als ik dat vraag, super fijn. :) :) :)

Afbeelding Afbeelding
Lieve frummeltjes :+:
Wat verderop op het erf, was de vader van mijn vriend hard aan het werk (slijpen, boren, ...) ze waren helemaal niet onder de indruk, ze zijn zo braaf!

Evrybody is a genius, but if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live it's whole life believing that it is stupid -:) -Albert Einstein-
Volg de avonturen van mijn mini & maxi <3 [VOLG] Als paardenkriebels terug wakker worden ...

s_v

Berichten: 1795
Geregistreerd: 13-02-09
Woonplaats: Wuustwezel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-11-17 14:06

Monique1963 schreef:
Hij is mooi afgeslankt!


Dat is leuk om te lezen! Er mogen nog wel flink wat kilo's af, maar we zijn op de goede weg **\O/**

Evrybody is a genius, but if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live it's whole life believing that it is stupid -:) -Albert Einstein-
Volg de avonturen van mijn mini & maxi <3 [VOLG] Als paardenkriebels terug wakker worden ...

s_v

Berichten: 1795
Geregistreerd: 13-02-09
Woonplaats: Wuustwezel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-12-17 21:11

Tijd voor weer een update van mijn kant, het is stil geweest hier, niet zonder reden, want het is helaas ook best stil geweest op paardengebied voor mij...

In ons eerst ELJ topic (ik weet niet hoe je zo'n mooie link krijgt in je topic O:) )

https://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=256&t=1935451

Blikte ik terug op een fantastisch jaar, met mijn lieve duo *\o/* ! Dat jammer genoeg niet zo spetterend eindigde als het begon... -O-

Maar goed, een update dus...
December, de laatste maand van het jaar, mijn favoriete maand, aangezien ik een echt kerst mens ben <|- ...
Ook de maand om doelen op te stellen voor het nieuwe jaar, ons jaar eindigt iets anders dan gehoopt, dus onze doelen, zullen er ook iets anders uitzien dan verwacht ...

Het is daarom belangrijk om de voorbije maand even te schetsen...

In november begonnen we met het bitloos rijden, lekker rustig aan, nieuwe input een beetje doseren voor Jules, gewoon veel plezier maken samen! Wat pakte hij het knap op, ging het soepel en liep hij fijn met zijn bitloos hoofdstelletje :)

Ondertussen 2 weken geleden, was ik even lekker aan 'het hobbelen' in de weide, zonder zadel, gewoon rustig wat stap en draf oefeningen, figuurtjes rijden, sturen oefenen, vertrouwen vinnen en genieten.
Toen schrok Jules ergens van, sprong hij (rustig) opzij, ik schrok, Jules schrok, want baasje schrok en zat plots zo gek, en zo versterkten we elkaar een beetje. Wat resulteerde in een valpartij, met een ongelukkige landing voor mij...

Ik landde op mijn billen, en hoewel ik een bodyprotector aan had, brak door de klap een ruggenwervel, de wervel is ingedeukt, en is een hoekje af en er zitten wat barstjes in, gelukkig is de breuk stabiel, dus moest ze niet geopereerd worden!
Wel moet ik nu 3 maanden een koset dragen, en loop ik er dus zo bij:
Afbeelding

Onze doelen voor het nieuwe jaar moeten dus serieus bijgesteld worden, aangezien paardjes lief er meestal zo bij staat nu...
Afbeelding

Ik hoop daarom in 2018...
- Snel terug op de been te zijn en aan de slag te kunnen met de paardjes!
- Terug te kunnen rijden (volgens de neuroloog moet ik tot de zomer wachten om er terug op te stappen, dat is LANG ...).
- Les te nemen met Jules om terug vertrouwen te winnen (beginnen met grondwerk, naar de zomer toe OHZ)

Al met al Wel gewoon lekker aan de slag te blijven met de paardjes! Daarom gooien we het volgend jaar even terug over een andere boeg, aangezien het nog wel even zal duren voordat ik kan rijden... Wat ik vooral wil gaan doen:
- Lange teugel werk terug oppakken met Vlekje
- Starten met lange teugel werk voor Jules
- Veel grondwerken, basis versterken en terug vertrouwen opbouwen
- Vrijheidsdressuur met beide knollies
- Lekker veel knuffelen, gek doen, tuttelen en poetsen

En wat mijn paard nu vind van dat hele korset en rug gedoe...
Afbeelding
Juist ja, die lacht mij lekker uit :+ ...

Evrybody is a genius, but if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live it's whole life believing that it is stupid -:) -Albert Einstein-
Volg de avonturen van mijn mini & maxi <3 [VOLG] Als paardenkriebels terug wakker worden ...

s_v

Berichten: 1795
Geregistreerd: 13-02-09
Woonplaats: Wuustwezel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-12-17 13:02

Vandaag kwam mijn zus langs, zij zou normaal Jules even aan het werk zetten onder het zadel... Maar daar beslisten de weer goden kennelijk anders over, want HET SNEEUWT *\o/* en aangezien mijn zus hier was, kon ik toch ook even genieten van mijn beertjes in de sneeuw :brr: :brr:

Paardjes dus maar even lekker 'laten gaan' op de wei, zo geweldig om te zien, mijn 2 beertjes die genieten van 'hun weertje' <3

Fotospam...

Het begon allemaal rustig, lekker eten en snuffelen...
Afbeelding
Maar daar bleef het natuurlijk niet bij, want als je twee koudbloedjes hebt, betekend sneeuw natuurlijk net zoveel als, helemaal los gaan! :):)
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Gekke vlekkie, die geniet met volle teugen, oortjes naar voren en gaan! **\O/**
Afbeelding
Stoere Jules, die liet zich effe van zijn knapste kant zien voor de camera 8-)
Afbeelding

Evrybody is a genius, but if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live it's whole life believing that it is stupid -:) -Albert Einstein-
Volg de avonturen van mijn mini & maxi <3 [VOLG] Als paardenkriebels terug wakker worden ...

s_v

Berichten: 1795
Geregistreerd: 13-02-09
Woonplaats: Wuustwezel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-12-17 14:19

En terwijl de paardjes voorlopig lekker genieten van de rust, heeft het baasje een 'nieuwe hobby' ontdekt, tijd hebben het doet wat met een mens ;)

Ik wilde al langer proberen om eens een touwhalster te knopen zelf, dus ben ik daar deze ochtend mee aan de slag gegaan! Ze zijn best goed gelukt voor de eerste keer vind ik, leuk om te doen, dus de paardjes krijgen binnenkort een hele collectie *\o/*

Afbeelding
Jules vond het wel grappig dat hij hetzelfde had als Vlekje denk ik :+

Afbeelding
Hij lijkt het overigens meestal wel door te hebben als ik foto's maak, dan gaat hij echt poseren 8-)

Evrybody is a genius, but if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live it's whole life believing that it is stupid -:) -Albert Einstein-
Volg de avonturen van mijn mini & maxi <3 [VOLG] Als paardenkriebels terug wakker worden ...

s_v

Berichten: 1795
Geregistreerd: 13-02-09
Woonplaats: Wuustwezel

Re: [VOLG] Als paardenkriebels terug wakker worden ...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-12-17 01:26

Zucht, deze update voor ons topic is helemaal niet zo leuk ;( mijn maatje staat momenteel in de kliniek met kolieken...

Deze middag merkte ik dat hij zich niet oké voelde, dus de DA gebeld, 3 bezoeken van 2 DA's verder zijn we toch met hem naar de kliniek gereden...

Bloedwaarden en hart zijn nog oké maar zijn darmen liggen volledig stil en zitten vol gas... Het is nu afwachten hoe hij opknapt, anders wordt het opereren :( staat onder camerabewaking in de kliniek nu. Hopelijk komt hij de nacht goed door, mijn arme maatje!

Vlekje is ook helemaal van de wijs, die is 2x uitgebroken en mist haar vriendje heel erg... Zij staat nu samen met een kalfje, zodat ze toch niet helemaal alleen is dit maakt haar wel rustiger...

Spannende nacht hier dus :(

Evrybody is a genius, but if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live it's whole life believing that it is stupid -:) -Albert Einstein-
Volg de avonturen van mijn mini & maxi <3 [VOLG] Als paardenkriebels terug wakker worden ...

s_v

Berichten: 1795
Geregistreerd: 13-02-09
Woonplaats: Wuustwezel

Re: [VOLG] Als paardenkriebels terug wakker worden ...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-12-17 09:32

Geen telefoon gehad vannacht, dus ik ga er vanuit dat zijn toestand stabiel is gebleven. Bel rond 9u terug naar de kliniek, dat was de afspraak indien ik niets hoorde van hun 'geen nieuws is goed nieuws' geldt voorlopig nog!

Bedankt voor de lieve berichtjes, ik houd jullie op de hoogte!

Evrybody is a genius, but if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live it's whole life believing that it is stupid -:) -Albert Einstein-
Volg de avonturen van mijn mini & maxi <3 [VOLG] Als paardenkriebels terug wakker worden ...

s_v

Berichten: 1795
Geregistreerd: 13-02-09
Woonplaats: Wuustwezel

Re: [VOLG] Als paardenkriebels terug wakker worden ...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-12-17 11:14

Zucht, toen ik vanochtend zelf belde naar de kliniek, nog een vrij positief bericht, hij had een goede nacht gehad, was rond 8u vanochtend even gaan liggen, maar niets heel zorgwekkend. Ze waren hem toen aan het onderzoeken...

Half uur later terug telefoon, zijn bloedwaarden waren niet meer zo goed als gisteren, en zijn darmen liggen niet goed. Momenteel is de beste optie opereren. Mijn maatje ligt dus nu onder het mes. Ik voel me zo machteloos en bang, mijn lieve vriendje ;( ;( ;(

Evrybody is a genius, but if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live it's whole life believing that it is stupid -:) -Albert Einstein-
Volg de avonturen van mijn mini & maxi <3 [VOLG] Als paardenkriebels terug wakker worden ...

s_v

Berichten: 1795
Geregistreerd: 13-02-09
Woonplaats: Wuustwezel

Re: [VOLG] Als paardenkriebels terug wakker worden ...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-12-17 14:28

De operatie zou zo'n 2a3 uur kunnen duren, die zal nu normaal wel ongeveer afgerond zijn, ze gingen bellen als hij terug wakker was en recht stond, zenuwen gieren echt door mijn lijf, wat voel ik mezelf naar, maatje van me toch ;(

Ik ben deze VM veel bij Vlekje geweest, die is ook niet in haar normale doen, maar het gaf rust om met haar bezig te zijn, arm klein dropje, roept de hele tijd naar haar vriendje...

Evrybody is a genius, but if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live it's whole life believing that it is stupid -:) -Albert Einstein-
Volg de avonturen van mijn mini & maxi <3 [VOLG] Als paardenkriebels terug wakker worden ...

s_v

Berichten: 1795
Geregistreerd: 13-02-09
Woonplaats: Wuustwezel

Re: [VOLG] Als paardenkriebels terug wakker worden ...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-12-17 15:17

UPDATE:

Een kwartiertje geleden kreeg ik een verlossend telefoontje van de kliniek... De operatie is goed verlopen en Jules is goed wakker geworden, de eerste stap is gezet!

Er zat een heel veel zand in zijn dikke darm, wat samengekoekt was tot een soort dikke 'steen', die hij er nooit zelf uit had gekregen. Ze hebben de klont er uit gehaald & de darmen gespoeld...

De komende 48u zijn nu heel cruciaal, het kan 2 kanten op nu, maar ze hadden er een voorzichtig goed gevoel bij. Vanavond om 18u mag ik er even langs komen!

Evrybody is a genius, but if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live it's whole life believing that it is stupid -:) -Albert Einstein-
Volg de avonturen van mijn mini & maxi <3 [VOLG] Als paardenkriebels terug wakker worden ...

s_v

Berichten: 1795
Geregistreerd: 13-02-09
Woonplaats: Wuustwezel

Re: [VOLG] Als paardenkriebels terug wakker worden ...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-12-17 21:14

Zo, om 18u even op bezoek geweest bij mijn maatje. Hij zag er 'beter' uit dan ik verwacht had, was alerter dan gisteren, ook door de pijnstilling, maar er zat duidelijk meer 'leven' in. Hij mestte 2x toen we erbij waren (heel dun, restanten die nog achter de verstopping zaten, allemaal olie) en ging actief opzoek naar koekjes. De dierenarts had er vrij goed oog op en was voorzichtig positief, ze zei letterlijk dat hij uitzonderlijk goed op ons reageerde, mijn maatje <3

De operatie was zonder complicaties verlopen, maar dat neemt niet weg dat het een zeer zware operatie is, de zwaarste die ze kunnen uitvoeren qua inwendige chirurgie. Ze hebben een hele hoop zand uit zijn dikke darm gehaald, zonder operatie had hij het nooit gehaald ;( ben zo blij dat ik de 'juiste' keuze heb gemaakt, wat er nu ook gebeurt, ik heb hem een kans gegeven!

Nu is het afwachten, de DA verwacht dat hij de nacht goed door zal komen, zoals hij nu is, als hij zo verder gaat, is de prognose vrij positief, het grootste risico is nu dat hij infecties oploopt...

Zo liep hij er gisteren bij, een hoopje ellende, helemaal uitgeput van de pijn ;( ;(
AfbeeldingAfbeelding

Scheren voor de echo, hij maakte er niets uit, zo versufd van alles wat er gaande was in zijn lijf...
AfbeeldingAfbeelding

En zo werden we vandaag begroet, al een heel ander paard, hoewel hij nu natuurlijk constante pijnstilling krijgt, hij was anders, alerter en kon zelfs al even lachen voor de foto!
AfbeeldingAfbeelding

Toch is het een sneu gezicht, al die draadjes, geschoren buik, verbandje, ...
Afbeelding
Zo ziet de snede eruit (foto voor het zekere maar even in spoiler, ziet er niet heel naar uit, maar toch...)
Spoiler:
Afbeelding

Evrybody is a genius, but if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live it's whole life believing that it is stupid -:) -Albert Einstein-
Volg de avonturen van mijn mini & maxi <3 [VOLG] Als paardenkriebels terug wakker worden ...

s_v

Berichten: 1795
Geregistreerd: 13-02-09
Woonplaats: Wuustwezel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-12-17 19:27

Zo, de eerste 24u na de operatie zijn goed verlopen, mijn bolletje is flink, hij maakt een ontspannen maar alerte indruk. De dierenartsen zijn vrij positief over de prognose, al is het natuurlijk nog steeds spannend hoe zijn darmen het voedsel terug opnemen en verwerken, daar weten we normaal dinsdag ochtend meer over!

Ben deze VM nog even langs geweest bij mijn bolletje, de dierenarts was positief, het is een sterk dier (hij heeft 'zijn ras mee'). Ondertussen is hij van de recovery box verhuisd naar een gewone stal, aangezien hij vannacht rustig was en nog eens gemest heeft, zijn waarden zijn ook goed. Voorlopig nog zonder zagemeel, want meneer had HONGER! Hij was veel meer zichzelf, zelfs een beetje brutaal opzoek naar eten, dat moest nog even wachten natuurlijk ...
Afbeelding

Waar is dat eten hier? Hij ging in alle tassen en jaszakken snuffelen en was wat later lichtelijk geïrriteerd omdat we niets voor hem bij hadden...
Afbeelding

Gelijk een heel ander zicht, zo zonder baxter & verbandje, we hebben hem ook even mogen poetsen. Mijn zus en ik noemen hem nu 'telejullie', jullie begrijpen wel waarom denk ik?
Afbeelding

Een half uurtje geleden had ik nog even telefonisch contact met de DA, hij had net een handje hooi gekregen en heeft dit met veel smaak opgegeten, nu wachten op mest...

Morgen kunnen we niet op bezoek bij mijn maatje, maar ik mag sowieso 's ochtends en 's avonds even bellen om te vragen hoe het met hem gaat. En dinsdag ochtend gaan we weer langs!

Heel erg bedankt voor alle lieve berichtjes en reacties, dikke kusjes van Jules, mezelf en mijn zus, die zo lief is om mij altijd naar de kliniek te vervoeren & heel erg mee supportert voor een goede afloop <3
Afbeelding

Evrybody is a genius, but if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live it's whole life believing that it is stupid -:) -Albert Einstein-
Volg de avonturen van mijn mini & maxi <3 [VOLG] Als paardenkriebels terug wakker worden ...

s_v

Berichten: 1795
Geregistreerd: 13-02-09
Woonplaats: Wuustwezel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-12-17 11:40

Zo, weer een nacht zonder telefoontjes! Dus vanochtend weer zelf naar de kliniek gebeld. Ik vroeg hoe hij de nacht was doorgekomen en hoe het nu gaat, het antwoord was: 'Super!' *\o/*
Hij doet het echt heel goed, maakt geen koorts, heeft vannacht al een paar keer mest gemaakt en zijn 'darmgeluiden' waren terug normaal. Hij is ook heel allert en wakker (ze zei: zoals zaterdag toen jullie er waren, dat maal tien!) en laat zelfs zijn koppige kantje al zien, hij voelt zich oké, mijn stoere ventje en dat terwijl hij nog maar 2 dagen gelegen onder het mes lag <3

Ik ben zo fier op mijn maatje, het is zo'n stoere en sterke beer <3 Nu duimen en hopen dat er geen ontstekingen komen in zijn buikje en dat alles zo goed blijft vooruit gaan, maar we zijn in ieder geval op de goede weg!

Evrybody is a genius, but if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live it's whole life believing that it is stupid -:) -Albert Einstein-
Volg de avonturen van mijn mini & maxi <3 [VOLG] Als paardenkriebels terug wakker worden ...

s_v

Berichten: 1795
Geregistreerd: 13-02-09
Woonplaats: Wuustwezel

Re: [VOLG] Als paardenkriebels terug wakker worden ...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-12-17 12:59

Ik ben inderdaad heel tevreden van de kliniek! Heel paardgericht (ze kijken niet vreemd op van een ouderwetse en zware Fjord en behandelen hem net als de sportpaarden die er staan!) en zoals je kan lezen, ook super vriendelijk naar ons toe. Jules staat in Venhei in Kasterle en is geopeerd door het team van 'Equinox'.

Evrybody is a genius, but if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live it's whole life believing that it is stupid -:) -Albert Einstein-
Volg de avonturen van mijn mini & maxi <3 [VOLG] Als paardenkriebels terug wakker worden ...

s_v

Berichten: 1795
Geregistreerd: 13-02-09
Woonplaats: Wuustwezel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-12-17 19:14

Deze voormiddag zijn we weer even op bezoek geweest bij mijn maatje, wat doet hij het goed. Als je hem zo ziet staan, kan je haast niet geloven dat hij er vrijdag bijstond als een hoopje ellende en dat hij afgelopen zaterdag nog maar geopereerd is. Als alles zo goed blijft verlopen (wat wel de prognose is) mag hij vrijdag of zaterdag al weer mee naar huis! :D

Hij krijgt nu 6x per dag een handje hooi & slobber als avondeten. Dat vindt hij zelf natuurlijk veel te weinig, hij wordt er zelfs een beetje 'grumpy' van, zeker als de anderen wel eten krijgen :+
Afbeelding Afbeelding

Ook mochten we een stukje met hem stappen (5 minuten, lekker in het zonnetje, goed voor zijn lijf en voor zijn humeur!), mijn zus heeft het meeste met hem gestapt, maar ik kon het toch ook niet laten om even met hem te stappen <3
Afbeelding

Wat ben ik fier op mijn bolletje, hij doet het zo goed daar, ik ben zo blij, kan niet geloven dat ik hem vrijdag bijna kwijt was, als je hem nu zo ziet staan, stoere vent! <3
Afbeelding

Vlekje stelt het ook terug beter thuis, ze roept minder naar haar vriendje, al merk ik wel aan haar dat ze niet in haar normale doen is. Het zal haar deugd doen als Jules eind deze week terug thuis is, haar beste maatje terug bij haar! <3
Afbeelding

Evrybody is a genius, but if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live it's whole life believing that it is stupid -:) -Albert Einstein-
Volg de avonturen van mijn mini & maxi <3 [VOLG] Als paardenkriebels terug wakker worden ...

s_v

Berichten: 1795
Geregistreerd: 13-02-09
Woonplaats: Wuustwezel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-12-17 20:29

We zijn alweer dag 6 na de koliek ondertussen, wat gaat het eigenlijk snel vooruit...

Vanmiddag weer op ons dagelijkse bezoekje geweest in de kliniek, het gaat hem goed, de hele genezing verloopt eigenlijk vlot. Hij heeft veel energie was blij dat hij even buiten mocht stappen :D En natuurlijk ging hij actief opzoek naar eten, draakje :+
Afbeelding

Ik zal zo blij zijn als hij eind deze week terug thuis staat. Terug een beetje in 'ons normale doen', in hoeverre dat kan nu natuurlijk. Heb ook het gevoel dat het hem deugd zal doen, terug in zijn eigen stalletje, dicht bij zijn vriendinnetje, die hem echt wel mist, arm klein ding <3
Afbeelding
Afbeelding

Hij is trouwens wel best wat afgevallen na de operatie, gelukkig had hij reserve genoeg (ahum, te veel O:) )

Ik ben trouwens echt niet de enige die blij zal zijn als Jules terug thuis is, ook Vlekje zal blij zijn als haar maatje terug bij haar is. Vandaag ben ik een rondje met haar gaan wandelen. Toen we terug thuis kwamen, riep ze gelijk naar haar vriendje, zo zielig, ze begrijpt er natuurlijk niets van :(:)
Afbeelding

Evrybody is a genius, but if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live it's whole life believing that it is stupid -:) -Albert Einstein-
Volg de avonturen van mijn mini & maxi <3 [VOLG] Als paardenkriebels terug wakker worden ...

s_v

Berichten: 1795
Geregistreerd: 13-02-09
Woonplaats: Wuustwezel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-12-17 22:04

Lukasje schreef:
Super dat Jules het nog steeds zo goed doet en straks weer naar huis mag +:)+ .
Zo deels geschoren ziet hij er nogal uit, maar gelukkig groeit dat allemaal wel weer aan.

Ocharm Vlekje toch. Zielig dat ze haar vriendje zo mist. Ik ben echt benieuwd hoe ze zal reageren wanneer ze Jules terug ziet. Hij heeft natuurlijk een ziekenhuisgeurtje bij.


Het is best een 'apart' patroon waarin ze hem geschoren hebben, ja :Y) Maar goed, dat groeit vast wel weer snel aan. Je ziet nu wel goed hoe zo'n vacht eigenlijk werkt en hoe 'goed hij voorzien is' tegen de koude :j .

Ik ben inderdaad ook echt benieuwd hoe ze op elkaar reageren als Jules terug thuis is. Ik verwacht dat Vlekje even heel enthousiast zal zijn en daarna inderdaad op verkenning zal gaan naar vreemde geurtjes :) Jules zal ook wel blij zijn om zijn vriendinnetje terug te zien, al denk ik, dat hij vooral opzoek zal gaan naar eten op zijn vertrouwde plekje, je bent een Fjord of je bent het niet he }:0

Evrybody is a genius, but if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live it's whole life believing that it is stupid -:) -Albert Einstein-
Volg de avonturen van mijn mini & maxi <3 [VOLG] Als paardenkriebels terug wakker worden ...

s_v

Berichten: 1795
Geregistreerd: 13-02-09
Woonplaats: Wuustwezel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-12-17 13:13

Vanochtend gebeld met de dierenarts. Morgen mag hij terug naar huis *\o/*

Hij heeft wel nog een verband om zijn wonde gekregen, want die was iets gezwollen. Maar niets om ons zorgen over te maken volgens de DA.

Evrybody is a genius, but if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live it's whole life believing that it is stupid -:) -Albert Einstein-
Volg de avonturen van mijn mini & maxi <3 [VOLG] Als paardenkriebels terug wakker worden ...

s_v

Berichten: 1795
Geregistreerd: 13-02-09
Woonplaats: Wuustwezel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-12-17 15:07

Galaika schreef:
Wat een liefde voel ik in je verhaal! Duidelijk dat je verliefd bent op je beestjes! Nog veel sterkte met je revalidatie, en zorg maar goed voor je fjord als hij terug thuis is!


Wat een lief berichtje, dankjewel! <3
Ik ben inderdaad gek op mijn draakjes, al halen testen ze af en toe weleens hoeveel geduld hun baasje precies heeft, ik zou niet zonder ze kunnen mijn mini en maxi :+:

En Jules zal flink in de watten gelegd worden als hij weer thuis is inderdaad, dat heeft hij dubbel en dik verdiend nu, mijn stoere beertje!

Evrybody is a genius, but if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live it's whole life believing that it is stupid -:) -Albert Einstein-
Volg de avonturen van mijn mini & maxi <3 [VOLG] Als paardenkriebels terug wakker worden ...

s_v

Berichten: 1795
Geregistreerd: 13-02-09
Woonplaats: Wuustwezel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-12-17 22:51

Die update komt er zeker! Vandaag de laatste keer op bezoek geweest in de kliniek. Mijn beertje is voorzien van een blauw verbandje om de wonde, ze maken er steeds een aparter uitzicht van zo, hihi {:} Buiten waren ze nieuw hooi aan het brengen, dat had meneertje natuurlijk gezien :Y)
Afbeelding

Hij is klaar om naar huis te vertrekken, kathedertje is uit zijn hals, hij is happy de peppy en zal denk ik blij zijn om terug lekker in zijn eigen stalletje te staan met zijn vriendinnetje. Ik kan niet genoeg zeggen hoe trots ik ben op hem, mijn maatje wat een sterke beer is hij toch <3
Afbeelding Afbeelding

En nog een leuke van mijn zus en hem en een toffe selfie in de kliniek :D
Afbeelding
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door s_v op 28-12-17 23:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Evrybody is a genius, but if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live it's whole life believing that it is stupid -:) -Albert Einstein-
Volg de avonturen van mijn mini & maxi <3 [VOLG] Als paardenkriebels terug wakker worden ...


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _Utah_, Apacheshadow, Arjette15, Dartel, DenieesB, Sanet, Vagabondo, xPabloBokt en 145 bezoekers