Rien van der Schaft: van Basis tot Grand Prix

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Cyta

Berichten: 281
Geregistreerd: 25-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 11:51

Belgische fan meldt zich!
Ik ben heel blij dat ik mij heb aangemeld, duidelijke filmpjes en uitleg.

Vooral de toevoeging van de extra filmpjes van ruiters die tegen een probleem aanlopen vind ik ook erg leerrijk en interessant. Ik hoop dat er zo nog meerdere volgen.
Op de voorbeeldfilmpjes lijkt het voor mij soms alsof die paarden allemaal zo'n goeie balans hebben en het zo gemakkelijk gaat... Dan heb ik thuis wel een ander exemplaar staan :roll:

Trainingsweekend zou ik wel zien zitten...al is dat wel 250km rijden -O-


Cyta

Berichten: 281
Geregistreerd: 25-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 08:52

Ben benieuwd naar het volgende filmpje :j

Geniet van je vakantie Conny! :wave:

Cyta

Berichten: 281
Geregistreerd: 25-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 09:41

connepon85 schreef:
Ik heb trouwens net vier video's toegevoegd aan module 2 waarin Debbie les krijgt van Rien over het verbeteren van de balans en ruggebruik.


Ben benieuwd *\o/*

Hier is de grond nog steeds bevroren. Al twee weken niet kunnen rijden :(
Komend weekend meer dooi, maar daarna geven ze véél regen...hoop dat die voorspelling toch wat positiever uitdraait...

Cyta

Berichten: 281
Geregistreerd: 25-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 13:26

Ik hoop binnen enige tijd een filmpje te kunnen maken.
Ofwel vries, ofwel piste véél te nat, ofwel niemand om te filmen,...
Zou wel leerrijk zijn als we onze ervaringen kunnen delen :)

Cyta

Berichten: 281
Geregistreerd: 25-01-07

Re: Rien van der Schaft: van Basis tot Grand Prix

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 08:36

Ik kan inloggen, maar de standaard filmpjes bij "contactteugel" kan ik niet zien. Zegt: sorry, because of its private settings video cannot be played here...

De rest is blijkbaar gewoon zichtbaar.

Cyta

Berichten: 281
Geregistreerd: 25-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 11:53

Ik ga mijn 15-jarige ook terug oppakken, staat langere tijd "stil" mede door veulen. Ik heb dit paard al 14 jaar, maar helaas niet van in het begin goede/juiste begeleiding gehad waardoor de basis naar mijn gevoel niet echt ok is. Er is mij destijds geleerd om alleen aan de voorkant te zitten...:n
Ik denk niet dat ik haar als oud mag beschouwen, maar ik merk wel dat ze stijver is. Hiervoor ga ik haar een supplement beginnen geven, eens zien of dat verschil geeft. Als iemand met bepaalde producten goeie ervaringen heeft, hoor ik het graag :)
Ik vraag me af of ik bij dit paard terug een betere basis voor elkaar zou krijgen.

Misschien moet ik van dit paard wel eens een filmpje insturen, want ik ben wel benieuwd naar Rien zijn tips hiervoor en of dit paard nog beter kan worden.

Cyta

Berichten: 281
Geregistreerd: 25-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 23:08

kitobeer schreef:
een erg goed supplement dat al na 3 dagen werkt.
Is arti sport gold van global medics. Van tom marien.
Bij die van mij werkt het goed maar het is wel prijzig.


Toevallig is net dat supplement hier vandaag toegekomen. Fijn te horen dat je er goede ervaring mee hebt! Geef je dat constant of werkt een kuur van 100 dagen nog na?

@daydream: mijn paarden gaan gelukkig ganse dagen de weide op :-)


Cyta

Berichten: 281
Geregistreerd: 25-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 08:43

Hé Conny, leuk hoor die quiz :D

Cyta

Berichten: 281
Geregistreerd: 25-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 07:21

Oh zeg, wat erg om dit nieuws te vernemen Kitobeer.
Ik leef met je mee, veel sterkte, dikke knuffel Y;(

Cyta

Berichten: 281
Geregistreerd: 25-01-07

Re: Rien van der Schaft: van Basis tot Grand Prix

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-17 10:49

Ik vind het ook een fijn initiatief, leuk om naar te kijken en te volgen, maar betwijfel of ik er zelf echt vooruitgang kan mee boeken. Denk dat ik bijv. nooit aan module 3 zou geraken...
Hopelijk komen er binnenkort weer meer filmpjes van lessen met Rien, lijkt alsof de boel beetje is stil gevallen...

Cyta

Berichten: 281
Geregistreerd: 25-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 18:14


Cyta

Berichten: 281
Geregistreerd: 25-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-17 08:58

GJ9: ik zit met hetzelfde probleem...

Ja ik zag het ook net van die trainingsweekenden! Zou voor mij wel eens goed van pas komen.
Hopelijk is het niet te "ver", ik ben van België...

Topic is hier aardig op gang geschoten, nu nog kunnen volgen... :D

Cyta

Berichten: 281
Geregistreerd: 25-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-17 09:24

GJ9: Conny heeft een mail gestuurd :D

Cyta

Berichten: 281
Geregistreerd: 25-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 08:50

Ik zou persoonlijk ook inkorten hoor. Ofwel haal je er enkele oefeningen/stukken uit waar je feedback over wil en plak die aan elkaar?

Voor de rest kan ik me ook wel vinden in de feedback van Promisse.

Voor de appuyementen zou je bijv. eens kunnen starten vanuit een schouderbinnenwaarts en dan de achterhand meenemen. Dan neem je de buiging van de SB hierin al mee. Wanneer je paard in het appuyement (bijv. naar rechts) dan buiging verliest en dus tegen je rechter been komt hangen (en je contactverlies hebt op links), kan je meteen een stukje wijken naar links, zodat hij even terug meer opzij gaat voor het rechterbeen en je contact op links weer kan herstellen. Hopelijk heb je hier wat aan :)

Cyta

Berichten: 281
Geregistreerd: 25-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-17 08:48

Welkom Joyce, ik zit al van bij begin bij de cursus.
Zelf heb ik nog geen filmpjes ingestuurd. Aanvankelijk werd vermeld dat je altijd filmpjes kon insturen en ik dacht dat er op die manier eventueel soort van opvolging zou ontstaan.
Blijkbaar is dat veranderd en wordt er nu ineens vermeld dat er maandelijks een selectie wordt gemaakt van de ingestuurde filmpjes...

Voor de rest is de cursus wel heel leerrijk hoor, vooral ook als je andere combinaties aan het werk ziet met commentaar van Rien.

Cyta

Berichten: 281
Geregistreerd: 25-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 13:51

Promisse schreef:
Gaan er hier nog mensen naar de trainingsseminar van het KNHS? Waar Rien dit jaar de clinics geeft.


Weet iemand wat dit juist inhoudt?
Ik zie net dat hiervoor geen tickets meer kunnen besteld worden?

Cyta

Berichten: 281
Geregistreerd: 25-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 09:04

Promisse schreef:
Ik zie niet dat de kaartjes uitverkocht zijn. Ik lijk ze nog gewoon te kunnen bestellen. Heb het proces niet afgemaakt omdat ik al een kaartje heb maar hij zei nergens dat er niets meer was.
Het is het trainingsseminar op het KNHS op zaterdag 20 januari.


Wat gek, toen ik dat wilde proberen stond er "u kunt geen tickets meer bestellen voor dit event".
Nu kan het blijkbaar weer wel.

Waarom afgezegd Mirjam? nog steeds niet beter?

Bij mij gaat de site ook goed hoor Joyce.

Cyta

Berichten: 281
Geregistreerd: 25-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 09:09

Fijne verjaardag Mirjamalvaro! Geniet van je dag!

Cyta

Berichten: 281
Geregistreerd: 25-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 15:11

Inxs schreef:
Zuchini schreef:
Vorige pagina schreef iemand over de situatie van een jong paard op vreemd terrein, hoe pak je dat aan . Op de rien manier kom je niet teveel aan de voorkant en los je het voorwaarts op. Ok dit had ik dus vandaag met de mijne. Geen vreemd terrein maar wel zoveel energie en er was heel veel en harde wind. Neus en nek ver omhoog. Moest echt om de 2 passen weer contact vragen. Uiteindelijk veel stap - galop geoefend en zijgangen, verzameld drafje maar niet zo als normaal. Maar ontspanning was ver te zoeken. Uitstappen was er zelfs niet bij, te opgewonden. Er zijn van die dagen bij. ... echt hoor! Dan denk ik weer terug bij af te zijn. Voelt niet fijn :n

Mijn merrie heeft ook zo haar dagen. Meestal werkt ze lekker mee, maar soms kan ik haar wel achter het behang plakken. Als zij zo'n dag heeft en alles erg spannend vind en spanning opbouwd, en op blijft bouwen, dan stap ik af, longeer haar eventjes en stap eventueel weer op. Ik vraag dan een paar simpele dingen welke zij met twee vingers in de neus kan en doet, en stap vervolgens weer af en zadel ik haar af. Soms als het echt te gek gaat blijft het alleen bij het longeren voor korte duur en pak ik een stukje grondwerk mee.
Omdat ik weet dat wij (mijn merrie en ik) elkaar die dag echt in de weg gaan zitten wat bij beide ergenis en fustratie op gaat leveren. Met de gedachte morgen weer een dag sluit ik het dan in ieder geval toch nog ietwat positief af.



Ben ik blij dat dat niet alleen bij mij voorkomt. Ik heb ook zo een merrie. Sommige dagen spanning opbouwen, spoken zien. Vroeger was het op die mindere dagen zo dramatisch dat ik inderdaad moest afstappen, wat longeren en blij zijn met een rondje stappen, sowieso afsluiten met iets goeds. Gelukkig gaat dat nu wel beter, maar ik denk dat die mindere dagen bij veel merries wel vaker voorkomen... En meestal net als je denkt, vandaag een half uurtje ontspannen rijden... not :roll:

Cyta

Berichten: 281
Geregistreerd: 25-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 19:57

Oh jee...mijn woorden van daarstraks zijn nog niet koud...wat een rit weer :roll:
Heeeet en rem kapot -O-

Cyta

Berichten: 281
Geregistreerd: 25-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-18 09:18

Bravo wat kan helpen bij die jonkies is even contrastelling (naar links dus) vragen voor de hoek vooraleer je aangaloppeert. Op die manier nodig je je paard uit om in de rechter galop te "vallen".

Cyta

Berichten: 281
Geregistreerd: 25-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 19:54

RavenIris, ik zie nu pas van waar je bent! wij wonen vlakbij elkaar :j

Ik weet wel waar je nog veel tips voor o.a. galop kan halen, live sessies via een fb-kanaal, klassieke africhting, met waardevolle oefeningen en in pdf te downloaden. Bij interesse wil ik het hier wel even plaatsen.

Cyta

Berichten: 281
Geregistreerd: 25-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-18 09:10

ik heb de app wel gedownload. Ziet er handig uit.
Alleen zag ik op facebook dat iemand de opmerking maakte dat iedereen zich blijkbaar kan aanmelden als instructeur.

Cyta

Berichten: 281
Geregistreerd: 25-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-18 11:22

Mirjam het laatste filmpje dat je hier plaatste vind ik Zorro precies beter lopen. Ik vraag me af hoe hij loopt als je hem nog wat meer laat uitschuiven in de hals. Dus niet proefgericht rijden. Ik heb het idee dat hij bij die vorige filmpjes té opgericht loopt en vooral in draf dan z'n passen niet helemaal afmaakt. Leuk dat je die filmpjes met ons deelt. Jammer dat ik zelf nooit een cameramens in de buurt heb...

Cyta

Berichten: 281
Geregistreerd: 25-01-07

Re: Rien van der Schaft: van Basis tot Grand Prix

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-18 13:33

Wat bedoel je dan met dat ronder instellen?


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GoogleAdsense, SemrushBot, Taucha en 4 bezoekers