[VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Granoek
Blogger

Berichten: 10462
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-02-17 18:10

Heerlijk genoten van het zonnetje!
15°C hier vandaag, echt heerlijk!

Mijn zusje heeft vandaag voor het eerst weer op Dexter gezeten sinds ze er 2 jaar geleden als eerste, en voorlopig ook als enige, van af was gevallen :)


Afbeelding


Granoek
Blogger

Berichten: 10462
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-02-17 16:10

Eindelijk nog eens een dag met 2 uur regen-vrij! Het is wat stil geweest hier maar ik zak overal met mijn enkels tot in de modder dus ik heb niet veel gedaan.

Wij hebben vandaag voor het eerst bitloos gereden :)
Nu is Dexter gelukkig heel licht te rijden en weet ik wel dat hij niet weg zal spurten omdat hij geen bit meer in heeft (ik rij hem altijd met een halstertje en twee touwen, zonder zadel van stal naar wei) maar ik merkte wel dat hij ineens compleet geen stelling meer nam, hij werkte heel erg tegen op de linkerhand en stak zijn neus bijna rechts in de struiken. Op de rechterhand deed hij het wel gewoon flink.
Zal vast gewoon nog wennen zijn maar het viel me wel op dat hij zich zo sterk maakte.

Voor degene die bitloos rijden, hoe hebben jullie dit opgebouwd? Wij hebben vandaag enkel wat hoefslagjes gestapt en gedraafd om te beginnen

Afbeelding

Afbeelding

Een vergelijking: Dexter vs Belgisch Trekpaard Dora

Afbeelding

Granoek
Blogger

Berichten: 10462
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-02-17 16:21

Chasey schreef:
Wat leuk!
Ja het voelt natuurlijk ineens heel anders aan, voor beide! Ik denk dat je gewoon lekker moet oefenen.
En hopelijk gaan we binnenkort toch weer de betere tijd van het jaar in. This ook niks aan dat weer met de blup zooi.
Die foto is samen met een belgisch trekpaard?? Pas nu kan ik een beetje een inschatting maken hoe groot Dexter is. Dat kan je altijd zo lastig zien op foto's.

Ik heb ook een bitloos hoofdstel en daar rijdt Nick ook anders mee dan met bit. Ook wat meer tegendruk.. of hoe noem je dat. Maar nu heb ik dat ook nog maar 2 keer gedaan :')
Zou het ook eens vaker moeten doen.

Hoe gaat het met Duke?


Met Duke heeft het nog nooit zo goed gegaan!
Ik begin te denken dat hij van in het begin al wat minder goed in zijn vel heeft gezeten want nu
hij weer helemaal beter is komt pas echt het PAARD tevoorschijn! Hij staat niet meer zo afgezonderd, laat zich gelden in de kudde, komt in volle galop aangelopen als ik hem roep en hij doet lekker gek met de bende, echt superleuk om te zien! :D
Jammer dat ik hier geen filmpjes kan zetten, ik had het vanmiddag even gefilmd

Granoek
Blogger

Berichten: 10462
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-02-17 10:25

Haha leuk!
Ja als afwisseling, ik wil zo veel mogelijk proberen en wat werkt, werkt :)
Alleen dat hele vrijheidsdressuur daar heb ik echt het geduld niet voor dus
dat laten we aan anderen over, de rest wil ik eens geprobeerd hebben :D

Granoek
Blogger

Berichten: 10462
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-02-17 17:38

Gewoon even zomaar, ik heb veel moeten werken dus ben even weinig op stal geweest
maar ik krijg langs alle kanten berichtjes dat Duke zo een gekke doos is geworden :D

Heel actief en speels, baal even dat ik het zelf nog niet heb gezien haha, maar ben echt blij dat
hij zo goed gaat nu! Ik ga het morgen even zelf bekijken en als hij echt zo goed in zijn vel zit dat hij
andere veulens kan opjagen, dan kan hij Dexter ook wel op z'n plaats zetten (Dexter is een softie met vastgeroeste platte oren haha). Dus dan zet ik ze hopelijk voor het eerst eens eventjes samen op de wei, een uurtje ofzo :)

Maar ben heeel blij dat Duke zo vrolijk wordt :)

Granoek
Blogger

Berichten: 10462
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-02-17 17:37

Ik heb ze voor het eerst samen gezet vandaag! <3
Het ging beter als verwacht, normaal is Dexter echt heel vervelend naar Duke toe. Zijn oren plat en zijn kont gedraaid, klaar voor de aanval. Maar Dexter hield heel braaf zijn afstand en liep rustig weg als Duke wat te dicht kwam. En Duke had het druk met de dekhengst in de aangrenzende wei, waar hij het prima mee kon vinden haha.
Trots op beide, niet gedacht dat Dexter zo volwassen ging reageren.
Ga proberen een filmpje te plaatsen via YouTube als ik vind hoe het werkt

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Granoek
Blogger

Berichten: 10462
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-02-17 20:53

Nee nog niet 8)7
Langs de ene kant ben ik echt nog te 'bang' dat Dexter hem een trap geeft en hij is inderdaad nog een ukkie haha, moet ik misschien van me af zetten.

En langs de andere kant staat Duke nu in een kudde van 8 veulentjes, wat ik erg fijn vind. Dan kan hij met zijn eigen leeftijd opgroeien. En Dexter staat ook in een stabiele kudde van +/- 15 waar hij eindelijk een beetje zijn mannetje staat, hij liet zo over zich heen lopen in het begin.
Ik wil ze ook niet uit hun vertrouwde kuddes halen..

Over twee weekjes wordt de weide bij ons thuis afgemaakt en dan haal ik ze misschien tijdelijk samen naar huis, zodat wat familie en vrienden kunnen komen kijken. Maar ook daar ben ik nog niet zeker van (past Duke nog wel in de veulenkudde als hij terug komt, etc...)
Als ze niet samen aan huis komen, dan ofwel Dexter met de kudde, ofwel Duke met de andere veulentjes

Granoek
Blogger

Berichten: 10462
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-03-17 10:22

Jessix, nee klopt, hij is vandaag 9 maanden oud geworden. Dexter is al een beetje gewend aan verhuizen, zij gaan in de winter van weide naar weide bij boeren die het gras willen laten af eten.

GaelleS, normaal staat er een nanny merrie bij de veulens om ze 'op te voeden' maar die is helaas recent overleden. De merrie die haar taak gaat overnemen moet een dezer dagen bevallen en staat dus even weer apart van de veulens. Vandaar heb ik er ook aan gedacht Duke bij Dex te zetten, dan kan die hem wat op zijn plaats zetten. Maar een kudde van 2 lijkt zo weinig als je ze altijd bij minstens 8 anderen hebt zien staan. Dexter introduceren ging ook een voor een. Hij stond eerst bij de jonge paarden voor hij naar de oudere knorrige merries ging. Nu kan hij met ze allemaal goed overweg (26 trekpaarden verdeeld in verschillende kuddes)

Dus best Dexter met de merries aan huis halen? En de veulens op hun eigen plek laten

Granoek
Blogger

Berichten: 10462
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-03-17 16:49

Onder het motto: alles eens proberen
gingen wij ons vandaag wagen aan het rijden met een touwhalster. Eerst even gewoon om het terrein en voor ik het wist waren we lekker buiten aan het hobbelen zonder zadel en met een touwhalstertje en teugels. Ging supergoed! Erg trots :D

Afbeelding

Afbeelding

Nog even langs de carnavalswagen door voor we terug de wei op gaan

Afbeelding

Granoek
Blogger

Berichten: 10462
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-03-17 14:56

Een nieuwe mijlpaal vandaag pffff.
Dagen zonder van Dexter te vallen: 817
Vandaag dus voor het eerst -O-
Ik dacht er even lekker in de wei op te klimmen en gewoon genieten van het zonnetje en elkaar, doe ik wel vaker.
Nou, dus nooit meer. Ik klim er dan op via de voerbak, Dexter kent dit en vindt het ook prima, maar een van de merries ging dus niet akkoord. Die begon Dexter weg te jagen van de voerbak en ik heb er serieus nog geen 2 min op gezeten. Dexter schrok natuurlijk van die merrie en draaide 180 graden. 2 seconden later lag ik in het zand :\

Het ergste vond ik nog dat ie van me wegliep toen ik hem even gerust wou stellen! Lopen ging niet helemaal goed dus ik dacht blijf er maar wat achteraan wandelen dan worden je spieren niet stijf.. dus toen hij bleef stilstaan even geaaid en toch maar even gaan liggen.

Fijne mijlpaal hé


Granoek
Blogger

Berichten: 10462
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-03-17 11:22

Het gekke is, ik schreeuw al zo lang dat ik er echt een af ga vallen, als hij zo vervelend doet en wil omdraaien onderweg. Maar nu zit je op je gemak even in het zonnetje en lig je er binnen de minuut af :p
Op zich valt de schade mee, blauwe dikke heup en een stijve nek, wat hoofdpijn maar verder niks. Alleen vervelend om mee te moeten werken haha, loop een beetje als een manke pony.

Hoe is het nog met jou Kim? :D
Zie zo leuke foto's van Stef voorbij komen!
Jij kunt vast raden welke knorrige merrie ik bedoel, die Dexter kwam wegjagen :D

Granoek
Blogger

Berichten: 10462
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-03-17 09:57

Jeeeej! Haha :D

Zomaar een gouwe ouwe van mijn gouwe bijna ouwe.
Donderdag wordt hij 9 jaar! *\o/*

Afbeelding

Granoek
Blogger

Berichten: 10462
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-03-17 20:27

Ik heb iets gevonden way hij leuk vindt! :D

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


En Duke met zijn iets oudere liefje


Afbeelding

Granoek
Blogger

Berichten: 10462
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-03-17 23:38

Ja Nadine, Duke is echt niet terug te kennen. Hij durft zowaar de hengst uit te hangen! Heel fijn om te zien. Vind die dikke winterveulenvacht alleen zo vreselijk hé hahaha

Dukieee
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Granoek
Blogger

Berichten: 10462
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-03-17 23:02

Afbeelding

Lang zal hij leven, lang zal hij leven! *\o/*
Dexter is jaaaarig! 9 jaar oud vandaag


Granoek
Blogger

Berichten: 10462
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-03-17 21:16

Vriendlief is er helemaal mee weg :+

Afbeelding

Granoek
Blogger

Berichten: 10462
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-03-17 22:48

Zoooomaaaar throwback Thursday, een paar oudjes met wat nieuwe om te vergelijken.
Laaaangzaam, maar zeker +:)+

Before

Afbeelding

Afbeelding

After


Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En dit had hij dan weer wel erruggg snel door;

Afbeelding

Helaas doen we dit eigenlijk te weinig!

Granoek
Blogger

Berichten: 10462
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-03-17 14:09

Zenuwen zenuwen..
Morgen doen Dexter en ik, samen met de rest van de Trekpaarden, mee aan de Halfvastenstoet (dus carnaval, grote wagens, muziek, veel toeschouwers) in Maaseik.
Dit wordt zijn tweede optocht, de eerste ben ik nog steeds niet vergeten. Hij is toen een aantal keer achteruit gegaan op een smalle straat waar mensen stonden, hij zou zo bij ze op schoot kruipen. Dus nu ben ik me natuurlijk al druk aan het maken!
Nu is dit natuurlijk anders, de vorige keer was de openingsparade van de Oktoberfeesten. Dus bier, zatte mensen in dirndl, pikdonker buiten, smalle straatjes, we moesten over de kermis en veel stilstaan. But still :+
Duim maar voor ons!

Hier wat foto's van de Carnavalstoet 2 jaar geleden, toen Dex er nog niet bij was:

Afbeelding

Afbeelding

We groeten altijd voor het ziekenhuis, naar de mensen die er niet bij kunnen zijn

Afbeelding


En dit was Dexter op de Oktoberparade

Afbeelding

Granoek
Blogger

Berichten: 10462
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-03-17 07:25

Nadiine__x schreef:
Superrr gaaf Anoek! jij en Dexter doen zulke leuke dingen samen!

ik dacht dat dexter toen zo braaf geweest was?!
ga je weer aan touw of nu los mee met de groep?

het komt vast goed! :*

We zijn toen los begonnen maar heb mijn vriend gevraagd hem vast te houden. Ik zat trillend op mijn paard van de zenuwen en dat was niet bevorderlijk, normaal kan ik goed die knop omzetten maar toen dus echt totaal niet :+ .
Er voor is hij eens mee geweest naar het rassendefilé van de trekpaarden en toen was hij wel heel braaf!

Hopelijk nu dus de hele weg los

Granoek
Blogger

Berichten: 10462
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-03-17 18:14

Jeeeeeeej wat was hij braaaaf!
Hoeveel mensen aan me gevraagd hadden hoe die sokken zo wit werden "die andere trekpaarden hebben niet zo'n witte sokken" :D
En heeel veel kindjes wilden met hem op de foto, wat hij blijkbaar leuk vindt want dan kan hij wél eens zijn oren naar voor zetten.
Alles is echt supergoed gegaan en ik ben apetrots op hem :)

Na al die harde weg kan de smid weer opnieuw komen pff. Hij heeft hoeven die heel snel brokkelen. Ik heb geprobeerd hem zonder ijzers te houden maar zelfs op zandweggetjes brokkelen zijn hoeven. Ik ga kijken voor hoefschoenen en anders wordt hij terug beslagen.


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Granoek
Blogger

Berichten: 10462
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-03-17 19:03

Captain schreef:
Heb je hem trouwens zelf gevlochten? :))

Hahaha dat vraag je net vandaag!
Normaal mag niemand anders hem vlechten maar vandaag was ik andere paarden aan het vlechten en heeft schoonbroer het voor me gedaan :D

Er stonden zoveel fotografen langs de kant, ik hoop enkele foto's nog te zien te krijgen !


Granoek
Blogger

Berichten: 10462
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-03-17 23:19

Bohh krijg toch kriebels <3
Je zou voor minder toch naar Engeland vliegen of niet dan :)

Afbeelding


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Afanaisa91, dierenfan, Googlebot, tienus63, vilheide en 37 bezoekers