[VOLG] Hop, hop, hop; Chantal en Santana naar de top!

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
AlwaysH

Berichten: 11264
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

[VOLG] Hop, hop, hop; Chantal en Santana naar de top!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-02-17 11:04

Ik ben met mijn vorige verzorgpaard gestopt omdat het niet werkte zoals gehoopt, dit is allemaal vredig verlopen en is voor ons beiden beter. :j

Super leuk dat jullie bij mijn volgtopic komen kijken! *D

Zoals sommigen misschien weten ben ik nadat ik afscheid van mijn oude GVR Ray heb moeten nemen het plezier in de paardenwereld verloren. Ik wist niet meer wat ik precies wilde, ik dacht dat het wedstrijden rijden was, maar die ambitie ligt mij toch niet helemaal. :(
Ik ben best wel recreatief, maar toch zeker wel iemand die altijd progressie wilt maken. Dressuur vind ik dan ook leuk om te rijden, de harmonie en het mooie resultaat die het levert. Het was dus een vergissing om te denken dat ik alleen met dressuur tevreden zou zijn. Helaas. Ik vind een band opbouwen met paard én eigenaar/eigenaresse ook heel erg belangrijk en leuk. Naast het rijden vind ik het belangrijk dat ik iets van vrijheid krijg, zodat ik een verantwoordelijkheids gevoel krijg en het gevoel heb dat ik er niet alleen ben om rondjes te rijden. Longeren, grondwerk, spelletjes, poetsen/wassen, mee bepalen over dingen; ik vind het allemaal zo belangrijk.

Al vlak na het plaatsen van een advertentie doemde er een Engelse advertentie op. Het was van een jonge vrouw die uit Duitsland komt en hier studeert. Vanwege tijdgebrek zocht ze een verzorgster/bijrijdster die haar merrie beweging komt geven en alle liefde geeft die ze verdient. Ze geeft heel veel mogelijkheden en ik ben totaal vrijgelaten. Ze vindt het belangrijk dat we samen groeien en dat we er zoveel mogelijk plezier aan beleven. AL met al dus de perfecte uitdaging voor mij!
Gister avond zijn we wezen kijken en heb ik even proef gereden. Het klikte heel erg goed en ik weet zeker dat ik Santana beter op ga kunnen pakken. :D

Het enige puntje die ik nu kan verzinnen waar ik de aankomende keren rijden op wil letten is mijn zit. Ze heeft nu namelijk alleen haar springzadel en binnenkort komt haar dressuurzadel weer. Ik heb dus voor de goeie orde nog nóóít met een springzadel gereden en dit was dan ook errrrrug wennen. :')

Volgen jullie mee? *\o/*

Afbeelding

Fly high, Nobblyneez... 17.3.17 - 15.6.22


AlwaysH

Berichten: 11264
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Re: [VOLG] Hop, hop, hop; Chantal en Santana naar de top!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-02-17 11:10

Dankjewel, gezellig!

Fly high, Nobblyneez... 17.3.17 - 15.6.22

AlwaysH

Berichten: 11264
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Re: [VOLG] Hop, hop, hop; Chantal en Santana naar de top!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-02-17 11:30

Gezellig, dank jullie wel! :)

Fly high, Nobblyneez... 17.3.17 - 15.6.22

AlwaysH

Berichten: 11264
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Re: [VOLG] Hop, hop, hop; Chantal en Santana naar de top!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-02-17 11:51

Gezellig!

Wat informatie die ik tot nu toe weet van Santana.
Ze meet 1.76m, is veertien jaar, en heeft op parcours 1.30m gesprongen. :)

Fly high, Nobblyneez... 17.3.17 - 15.6.22

AlwaysH

Berichten: 11264
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-02-17 12:04

Dankjewel, jullie zijn zo lief! :* <3

Oeh, thanks Maureen! :D

Fly high, Nobblyneez... 17.3.17 - 15.6.22

AlwaysH

Berichten: 11264
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-02-17 12:15

xxxmh schreef:
Ik ga ook weer volgen :)


Je bent er ook altijd hè! :D

Jeika schreef:
Ik volg mee!


Gezellig!

Fly high, Nobblyneez... 17.3.17 - 15.6.22

AlwaysH

Berichten: 11264
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Re: [VOLG] Hop, hop, hop; Chantal en Santana naar de top!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-02-17 12:45

Gezellig!

Fly high, Nobblyneez... 17.3.17 - 15.6.22

AlwaysH

Berichten: 11264
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Re: [VOLG] Hop, hop, hop; Chantal en Santana naar de top!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-02-17 13:29


Fly high, Nobblyneez... 17.3.17 - 15.6.22

AlwaysH

Berichten: 11264
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Re: [VOLG] Hop, hop, hop; Chantal en Santana naar de top!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-02-17 13:43

Dankjewel, waren het er allebei mee eens dat ontspanning het belangrijkst was met de eerste keer rijden!

Fly high, Nobblyneez... 17.3.17 - 15.6.22


AlwaysH

Berichten: 11264
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-02-17 14:25

Dankjewel!
Leuk hoor, al die volgers weer! :D Super gezellig!

Fly high, Nobblyneez... 17.3.17 - 15.6.22

AlwaysH

Berichten: 11264
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-02-17 16:30

Reusje_xx schreef:
Wat jammer dat je in een redelijk korte tijd twee bijrijdpaardjes moest opgeven. Soms lopen die dingen zo.
Ik kom natuurlijk weer volgen, jullie zien er op t filmpje uit als een leuke combi!


Inderdaad, Ik hoop dat ik nu lekker kan genieten van Santana! :)
Bedankt voor de complimenten! <3

Fly high, Nobblyneez... 17.3.17 - 15.6.22

AlwaysH

Berichten: 11264
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Re: [VOLG] Hop, hop, hop; Chantal en Santana naar de top!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-02-17 18:56

Zit wel makkelijk, links zat ik zo uit. Maar rechts... :=
Viel er bijna af. _O-

Komt ook omdat ik nog nooit in een spring zadel had gezeten. :*

Fly high, Nobblyneez... 17.3.17 - 15.6.22

AlwaysH

Berichten: 11264
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Re: [VOLG] Hop, hop, hop; Chantal en Santana naar de top!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-02-17 19:46

Het was wel makkelijk met ademhaling, zo'n gecontroleerde galop! ;)

Fly high, Nobblyneez... 17.3.17 - 15.6.22

AlwaysH

Berichten: 11264
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-02-17 08:54

Nee hoor, want we kunnen alle drie Engels (dat van mijn moeder is dan wel super Nederlands, haha), ik heb geluk dat ik dol op Engels ben! :) Als we het niet goed zouden kunnen vinden was het misschien wat lastiger geweest, maar we kunnen het echt goed vinden, dus af en toe een Nederlands of Duits woordje tussendoor is ook wel grappig.
Er zijn best veel Duitse/Nederlandse woorden die met elkaar overeenkomen. :P

Straks ga ik met mijn moeder naar de epplejeck, ik ga ook duidelijk uitleggen waarom we de twee producten/hulpen haal, want ik snap het heel goed als mensen daar hun vraagtekens bij trekken! :j

Ik ben trouwens ook te volgen op mijn blog (zo ook via mijn onderschrift), als jullie het leuk vinden kan ik het ook hier plaatsen. Mijn blog

Fly high, Nobblyneez... 17.3.17 - 15.6.22

AlwaysH

Berichten: 11264
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Re: [VOLG] Hop, hop, hop; Chantal en Santana naar de top!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-02-17 13:39

Dat klopt zeker! :)

Net terug van de epplejeck, zal straks alles laten zien! :D

Fly high, Nobblyneez... 17.3.17 - 15.6.22

AlwaysH

Berichten: 11264
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Re: [VOLG] Hop, hop, hop; Chantal en Santana naar de top!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-02-17 01:12

Zoals beloofd, alleen een beetje later dan verwacht.
Ik mag alle spullen die ik heb gebruiken, de bandages (ze heeft voor bescherming nodig), halster, borstels, snoepjes, dekjes, etc. Heel erg leuk, want die lagen te verstoffen :')
Maar goed, die moest ik/moesten we dus schoon maken etc. Borstels met mesjes en vorken haar-vrij gemaakt en toen in de detol laten weken en gewassen. Daarna laten drogen. Halster, halstertouw, katoenen handschoentjes en mijn Roeckl handschoentjes heeft mijn moeder ook in de dettol en met afwasmiddel gewassen.
Mijn lichtblauwe bandages gaan in de was, en mijn blauwe dressuur dekje, foam dekje en vzh dekje gaan ook apart.
Alle snoepjes geordend, lijnzaad opgeruimd, elastiekjes geordend.
Nieuwe sporen en sporenriempjes gehaald. Super fijn! Laarzen ingevet en ook wat extra 'geverfd' met lederverf van Ariat die precies de goeie kleur is! :D
Verder een proevenboekje aangeschaft mocht ik op wedstrijd gaan en proeven willen oefenen! :)

En het belangrijkst: samen met Santana's eigenaresse hebben we besloten om een longeerhulp te halen die ik en zij langzaam gaan opbouwen . We willen haar natuurlijk weer goed in bespiering krijgen en dan is longeren altijd een goeie optie! :)

Afbeelding
Afbeelding

Weet iemand toevallig bij welke webshop je een cognac sperriempje maat full kan bestellen?
San heeft cognac tuig en een zwart sperriempje. Wilde een cognac halen, maar die hadden ze niet (meer?)...Afbeelding

Fly high, Nobblyneez... 17.3.17 - 15.6.22

AlwaysH

Berichten: 11264
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Re: [VOLG] Hop, hop, hop; Chantal en Santana naar de top!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-02-17 15:21

Uhm, ze komt uit Duitsland hè, het tuig dus ook :P

Fly high, Nobblyneez... 17.3.17 - 15.6.22

AlwaysH

Berichten: 11264
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-02-17 07:39

Anoniem schreef:


Misschien kunnen we hier wat mee, dankjewel! :)

Vandaag heb ik mijn laatste dag stage, op manege Veldt. Ik loop als begeleider mee op ponykamp en het is erg gezellig. Zijn super veel verschillende kinderen!

Vanavond naar San, ik heb er zin in! Mocht ik merken dat het rijden niks wordt door rugpijn of andere gewrichten (door stage), dan kan ik ook longeren. :)
Ga er wel vanuit dat ik gewoon kan rijden!

Zaterdag doe ik haar ook extra deze week.

Fly high, Nobblyneez... 17.3.17 - 15.6.22

AlwaysH

Berichten: 11264
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Re: [VOLG] Hop, hop, hop; Chantal en Santana naar de top!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-02-17 21:03

@Pernilla, de frontriem is binnen! Wat gaatjes bij geprikt, morgen passen! Heel erg bedankt!

Afbeelding

Rijden verliep goed maandag. Ze was wel erg spooky, zag van alles (het geluid van de regen op het dak hielp niet echt mee...) maar niet echt schrikkerig en dus erg braaf. Galop zat ik al wat beter, sturen was alleen wat lastig omdat beenhulpen geven nogal vreemd is.
Ik heb morgen les en ga haar dan wat meer oppakken, moet even de juiste methode doorkrijgen. Ga daar liever niet zelf over aanrommelen, omdat ik zelf altijd veel te veel toesta... :3
Denk dat de les ons heel erg gaat helpen, dat hoop ik idg!

Ik was jullie nog een uitleg verschuldigd, al wisten jullie het nog niet. :+ Daarom de volgende quote, uit het Tuiger topic, hier hadden we het over hulpteugels.

AlwaysH schreef:
Ik vind mensen vaak wat overdreven reageren wbt hulpteugels. Ikzelf reed met een coque en die gaan we nu zelf bij Santana ook aanschaffen. Mijn hypermobiel lichaam trekt dat stukje doorzetten niet. Je hebt een constante druk van ongeveer 4 kg nodig om je paard niet alleen via achteren maar ook de voorkant duidelijk te maken dat ze rond gaat lopen. Voorkant houd je tegen en de achterkant en de middenhand spoor je naar voren.
Maar met zo'n lichaam zoals dag van mij houd je dat niet vol, ik houd het vol als ik er eenmaal ben en maximaal 250 gram in mijn handen heb. Mijn rug en vooral schouders en ellebogen houden het niet vol en die coque is dus een extra kracht die ik met mijn lichaam niet kan gebruiken. Een hefboomwerking.

Edit: ik krijg dus echt pijn en kramp van het moeten vasthouden. Het is een onbegonnen gevecht. Die ontspanning en lang en laag lukt zeker wel, het oprichten en rond maken, precies op de loodlijn, dat lukt niet. Als ze er bij mij eenmaal doorheen zijn snappen ze het 'trucje' en dan heb ik geen hulp meer nodig. Verder heb ik ook geen last van de hms.

Fly high, Nobblyneez... 17.3.17 - 15.6.22

AlwaysH

Berichten: 11264
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Re: [VOLG] Hop, hop, hop; Chantal en Santana naar de top!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-02-17 21:52

@Terra, dat snap ik! Bijzonder! :)

@PrimaDonna_, dankjewel! En inderdaad!

Fly high, Nobblyneez... 17.3.17 - 15.6.22

AlwaysH

Berichten: 11264
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Re: [VOLG] Hop, hop, hop; Chantal en Santana naar de top!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-02-17 22:59

Klinkt eerder als rugproblemen. :=
Waarom is een coque niet toegestaan? Is vriendelijker lijkt me.

Fly high, Nobblyneez... 17.3.17 - 15.6.22

AlwaysH

Berichten: 11264
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-02-17 23:08

xxxmh schreef:
AlwaysH schreef:
Klinkt eerder als rugproblemen. :=
Waarom is een coque niet toegestaan? Is vriendelijker lijkt me.


Klopt van de rugproblemen denk ik. Maar als er allemaal beginners of licht gevordere ruiters zonder die coque erop zitten dan wordt het alleen maar erger. Is en blijft helaas een manegepaard. Ze is ook heel moeilijk nageeflijkheid te rijden.

Regelement is dat de enige hulpteugel een martingaal mag zijn helaas.


Wat vreemd dat je alleen met martingaal mag zeg! En ja, dat kan ik me voorstellen. Manegepaard blijft een manegepaard.

Fly high, Nobblyneez... 17.3.17 - 15.6.22

AlwaysH

Berichten: 11264
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Re: [VOLG] Hop, hop, hop; Chantal en Santana naar de top!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-02-17 22:45

Als het voor de veiligheid is zie ik geen problemen. Of zoals bij mij, met een lichamelijke beperking.

Morgen zal ik verslag doen van het rijden, ik ben gewoon gegaan met code oranje... :')

Fly high, Nobblyneez... 17.3.17 - 15.6.22

AlwaysH

Berichten: 11264
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-02-17 09:10

xxxmh schreef:
AlwaysH schreef:
Als het voor de veiligheid is zie ik geen problemen. Of zoals bij mij, met een lichamelijke beperking.

Morgen zal ik verslag doen van het rijden, ik ben gewoon gegaan met code oranje... :')


Haha kan toch prima met zo'n binnenbak bij jouw op stal :P


Ik kon mijn moeder niet eens verstaan, weet je hoeveel herrie die storm maakte? :')

Fly high, Nobblyneez... 17.3.17 - 15.6.22

AlwaysH

Berichten: 11264
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Re: [VOLG] Hop, hop, hop; Chantal en Santana naar de top!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-02-17 09:49

De golfplaten van het dak maakte een soort zoemend geluid als een vreemde stofzuiger. Aan de buitenkant van de bak lopen waterpijpen waar je dus water naar beneden hoorde lopen en druppelen. De wind zelf tegen de bak was natuurlijk soms echt zo hard dat ik verbaasd was dat ze niet schrok. Ook piepte er een soort Schot in een hoek.

Ze is een keer geschrokken, van de drie verhoogde regenboogbalken in het midden van de bak... Springpaard? >;)
Ze dacht "IEKS", dribbelde achteruit, draaide een rondje om haar eigen as en dribbelde heel vreemd weg. Ik zat nog. _O-
Moest er wel heel hard om lachen.

Ze was natuurlijk erg gespannen en afgeleid maar voor een schrikkerig paard -en onze derde keer rijden := - ging het super goed! Kreeg haar nu wel volledig door de hoeken omdat ik ene bepaalde manier van aandacht/stelling vragen heb ontdekt dankzij mijn instructrice.

Fly high, Nobblyneez... 17.3.17 - 15.6.22


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bloemetje75, Dartel, laura22, MairiMacBran, sterregoud, su72, SunnyHorse, xTammyy en 77 bezoekers