Rien van der Schaft: van Basis tot Grand Prix

Moderators: RianneH, Neonlight, Nadia, balance, Lous

connepon85

Re: Rien van der Schaft: van Basis tot Grand Prix

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 20:55

Hey, wat leuk dit topic! Gisteravond hebben we nog een aantal mensen toegang gegeven die niet automatisch toegang hadden gekregen. We hebben een nieuw systeem en het is nog steeds een raadsel waarom het niet bij iedereen automatisch verloopt.

Dus gisteravond hebben we alle aanmeldingen nagelopen en toegang gegeven aan de mensen die dat nog niet hadden.

Je houdt inderdaad gewoon toegang en je kunt vragen/filmpjes blijven sturen. Iedereen heel veel succes en plezier!!!

connepon85

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 16:13

Grappig dat daar nu om gevraagd wordt, want ik heb zojuist 45 minuten aan beeldmateriaal toegevoegd van een 4,5-jarig paard wat moeite heeft met de contactteugel. We kregen namelijk die vraag ook al van een deelnemer die 25 november is gestart (toen de training begon) en toen hebben we een oproep gedaan onder de deelnemers. Twee deelnemers mochten bij Rien komen voor een les. De eerste les heb ik zojuist geupload. Je vindt hem onder "extra" na video 7. :)

connepon85

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 19:35

Heel fijn om te horen dames! Vandaag heeft Rien ook weer vragen beantwoord en die komen hopelijk morgen online. Ik heb alleen een tas met snoertjes van de camera bij Rien laten liggen, dus even kijken of ik morgen een ander snoertje kan halen, zodat ik de audiobestanden op de computer kan zetten. 8)7

Ik had vandaag ook mijn paard mee. Ontzettend fijne les bij Rien gehad. Ik kan echt zeggen dat het mij heel erg helpt dat ik ook de online training volg. Sommige mensen willen liever gewoon les maar het is echt fijn om een overzicht te hebben. Ook als je dus al bij Rien lest.

Hetzelfde als je in een auto stapt. Het is toch wel fijn als iemand van tevoren even uitlegt hoe alles werkt dan dat je de auto start en maar gewoon wat begint te doen.

connepon85

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 11:33

Het is gelukt met het toevoegen van de nieuwe antwoorden van Rien (snoertje bij mijn ouders geregeld). Ik heb de vragen iets anders weergegeven zodat je makkelijker kunt terugkijken of er een vraag tussenzit die aansluit op datgene wat jij zelf tegenkomt.

@jillaroo fijn dat jullie het zo goed oppakken! En misschien even een kwestie van geduld en de tijd geven met je Fries? Zeker wanneer hij voorheen steun heeft gehad, kan het wennen zijn als hij opeens op zijn eigen benen moet lopen. Dan voelt het even alsof je misschien een stap terugdoet, maar uiteindelijk maak je een grote stap voorwaarts.

connepon85

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 14:49

kitobeer schreef:
Connie mijn antwoord staat er niet bij :)

Volgens mij wel hoor Oona! Je bent Oona toch? Ik heb twee antwoorden van vragen van jouw erop gezet. Één in module 1 en één in module 2.

En inderdaad, op de website zelf wordt nog niet veel gepost, maar als er liever hier gepost wordt; ook prima. Als er maar een plek is waar mensen gemakkelijk iets kwijt kunnen. :)

connepon85

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 14:53

Trouwens, morgenochtend wordt er een verandering doorgevoerd aan de website. Sinds we zijn overgestapt naar een nieuw systeem zijn er wat issues met de vertalingen. Vooral bij de Engelse versie hebben we daar last van.

Morgen wordt de Engelse versie op .com gezet en komt de Nederlandse versie op .nl. Het kan zijn dat de website morgenochtend even niet toegankelijk is.

connepon85

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 16:00

Wie weet dat er wel weer een trainingsweekend gaat komen. Ik heb nog geen idee al ben ik wel wat plannetjes aan het maken. Maar inderdaad, ik weet niet of het in zijn schema past.

connepon85

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 21:20

Malibu schreef:
Ik heb zoals aangegeven een vraag gesteld onderaan de pagina, heeft iemand ervaring hoe lang het duurt voor je hier antwoord op krijgt?

Ik zie best veel vragen voorbij komen maar bij de meeste zie ik geen antwoord. Of krijg je die privé?

Hey Malibu,

we hebben de meeste vragen beantwoord hoor. Die zie je bij de vragen waar je op kunt klikken. Dan zie je de vraag terug en het antwoord van Rien. Bij sommige onderwerpen staan meerdere vragen. Zo proberen we het een beetje overzichtelijk te houden.

Ik heb net even gekeken bij Contactteugel, maar de laatste vraag die beantwoord is, is die van Dominique. Die van Lauke en Naomi hebben we al opgenomen en komt er heel binnenkort op.

Welke vraag is van jou Malibu?

En Plox, leuk om te horen dat je de tips op Facebook zo leuk vindt! *\o/*

Ik ben op dit moment op wintersport, maar ik ga proberen om de vragen deze week nog te uploaden. Ook komt er nog een filmpje van een ruiter die een les kreeg van Rien. Maar of ik dat deze week ga redden, durf ik nog niet te zeggen. Af en toe moet ik ook nog even met mijn vriend skiën. :+

connepon85

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 20:33

Hey Sjolvir, gewoon niks van aantrekken wat andere mensen er van vinden. Het vervelende is dat het je waarschijnlijk steeds meer gaat opvallen als mensen volgens hele andere principes rijden. Althans, dat heb ik wel als ik bijvoorbeeld op wedstrijd ben.

Misschien goed als je even een filmpje maakt van het rijden. Dan kan Rien daar even naar kijken om te zien of hij nog aanvullende tips heeft.

connepon85

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 22:50

Ik denk dat een paar minuten voldoende is. Rien heeft niet langer nodig om "het probleem" te zien.

connepon85

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 08:33

Ik ben benieuwd naar je filmpje Sjolvir! Inderdaad altijd confronterend.

Ik heb trouwens net vier video's toegevoegd aan module 2 waarin Debbie les krijgt van Rien over het verbeteren van de balans en ruggebruik.

connepon85

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-17 21:44

kitobeer schreef:
Ik heb vanaf vandaag toegang tot het laatste deel. Ik ga vanavond nog wat filmpjes kijken. Maar wat nu ? Na dit ? Stopt het nu conny ?

We blijven voorlopig nog wel wat filmpjes toevoegen. We hebben er zelf nog een paar op de lijst staan en als we vragen krijgen over iets, maken we er mogelijk ook een filmpje van. Er komen ook voor module 3 en 4 nog filmpjes van mensen die de training volgen.

En op dit moment zijn we druk bezig met het werkboek. Dat wordt erg leuk (al zeg ik het zelf :+ )

Wat betreft het insturen van filmpjes. Het liefst zetten we die live, maar we hebben eigenlijk nog maar heel weinig filmpjes ontvangen. Ik denk dat veel ruiters dat misschien toch wel spannend vinden? Geen idee eigenlijk.

connepon85

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 08:29

Ha dames, vraagje. Ik ben bezig om de online training van .com naar .nl te verplaatsen en vroeg mij af of jullie misschien willen kijken of jullie 'normaal' kunnen inloggen op de .nl en dat alles werkt (velden nog ingevuld zijn e.d.).

Op de .nl staan overigens ook de antwoorden op de vragen van Lauke en Naomi.

Je kunt hier inloggen: http://training.dressagepro.nl

Alvast bedankt!!

connepon85

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 08:37

Ik zie Rien waarschijnlijk donderdag en zal dan de nieuwe vragen (o.a. van module 2) opnemen.

Binnenkort gaan we starten met de live Q&A's, zoals we oorspronkelijk bedoeld hadden. Dan worden maandelijks alle vragen beantwoord en ook commentaar gegeven op de filmpjes. Je kunt dan je vragen direct aan Rien stellen, maar ook stel ik de vragen die al eerder zijn ingezonden. We doen dat op die manier ook met Tristan Tucker en dat werkt heel goed.

We zijn eerst zo begonnen, omdat we eerst een lijst wilde hebben met 'veelgestelde vragen' en ook even moesten aankijken hoe het zou lopen met de vragen.

Filmpjes hebben we nog maar heel weinig ontvangen, maar dat gaat vast nog wel veranderen. De filmpjes die we nu hebben ontvangen, gaat Rien deze week bekijken. De filmpjes die openbaar mogen, komen op de website te staan en de filmpjes die privé zijn, worden alleen aan de desbetreffende persoon teruggestuurd.

En Cyta, bedankt voor het doorgeven. Ik ben dat nu aan het aanpassen; was even vergeten dat dat beveiligd was :+

connepon85

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-17 15:36

Sjolvir schreef:
Wilde net inloggen om stukje van deel 2 te kijken (mag 3 ondertussen ook al, maar ach, zo ver zijn we toch nog niet), maar als je link uit mails pakt kom je op de .com blz uit. Als je daar probeert in te loggen met wachtwoord vergeten (ja, zoals altijd) pakt hij dat niet.
Via .nl kwam ik er zo in, allicht handig om te vermelden dat de .com dan niet werkt?
(had het gelukkig snel door)

Lekker Lauke dat je weer aan het werk kan.

Ik ben daar op dit moment mee bezig ;)

connepon85

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-17 09:55

Hey ladies,

het duurt even langer voordat ik de reacties op de vragen en filmpjes heb. Rien is momenteel even razenddruk vanwege zijn activiteiten als bondscoach, maar ik doe mijn uiterste best om er 'tussen' te komen. Ik houd jullie op de hoogte!

Veel rijplezier dit weekend!

connepon85

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 13:58

Wat leuk sjolvir! Zo zie je maar weer dat een paard van nature niet met zijn neus op zijn borst zal gaan lopen, maar het natuurlijk evenwicht zal opzoeken.

Waar je trouwens ook op kunt letten na het rijden, is hoe je paard erbij staat. Als je in de training bezig bent met het liften van de schoft (meer naar horizontaal evenwicht), dan ga je dat ook terugzien aan de houding van je paard. Hij zal meer fier staan. Ook kun je dat zien aan de schoft-rug overgang. Die wordt vlakker en minder scherp.

Ik hoop echt zo snel mogelijk een mail te kunnen sturen dat er nieuw materiaal online staat, maar ik ben een beetje (heel erg) gebonden aan de agenda van Rien (waar ook nog wat persoonlijke dingen tussendoor kwamen die tijd kostten). Wim (mijn vriend) heeft daarom al mailtjes rondgestuurd.

Sowieso hebben we ook even een inventarisatie gedaan bij de leden die nog geen vragen hebben gesteld wat ze nog graag toegevoegd zouden willen zien. Ik ben daar een lijstje van aan het maken zodat we dat de komende tijd kunnen aanvullen.

connepon85

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 22:23

Ha ladies, morgen ben ik bij Rien om alle vragen en filmpjes door te nemen! *\o/*

En wat goed dat je je eigen fouten zag. Het is inderdaad heel leerzaam en confronterend om jezelf op camera terug te zien. Goed van je hoor!

Ik kan eigenlijk ook gewoon weleens de camera op statief neerzetten ipv te wachten op dat mijn vriend eens zin heeft om mee te gaan en te filmen.

connepon85

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 22:57

Maar is alsnog interessant om te horen wat hij zegt toch? Ik doe die van jou ook wel gewoon joh. En ik zeg er wel bij dat het inmiddels al verbeterd is maar dat het toch interessant is om zijn feedback te horen.

connepon85

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 07:49

Het beantwoorden van de vragen en feedback geven op de video's was erg leuk. Rien vond het ook super om te zien dat men op de video's echt aan de slag was gegaan met de trainingsmethode.

Ik ben er vandaag mee bezig om alles te monteren e.d. Volgende keer gaan we voor alle vragen starten met een live Q&A.

En daydream, die onzekerheid die jij noemt herkennen we denk ik allemaal wel. Overigens, 19 jaar is niet zo heel oud toch? Ik kan mij nog herinneren dat Carolien Munsters een keer bij een workshop vertelde dat paarden die wij als oud bestempelen vaak nog heel fit kunnen zijn en helemaal niet zo oud zijn. :)

connepon85

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 22:44

Avanti schreef:
Ik kom hier even binnenvallen.
Ik ben deze cursus aan het overwegen. Nu is mijn basiskennis vrij groot, ik ben grotendeels autodidact met af en toe een lesje. Heeft deze cursus nog veel toegevoegde waarde?
Of misschien juist veel toepasbare tips?

Ik ben heel gekleurd omdat ik natuurlijk mede-eigenaar ben van de training maar laatst zat ik aan de telefoon met een Grand Prix ruiter uit Canada. Rien was daar in oktober geweest om een clinic te geven en volgens Rien was ze echt een goede ruiter. Nu is het zo dat zelfs zij blij is met de training.

connepon85

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-17 19:18

aestate schreef:
Ik meld me hier ook even, na wat wikken en wegen toch besloten mee te doen aan de online training! Heb al specifieke doelen en les 2 keer per week, maar denk echt dat dit een hele goede aanvulling zal zijn in zijn opleiding naar "happy athlete" :)

Welkom! Leuk dat je meedoet! En wat een luxe, 2 keer per week les. Fijn hoor! :)

connepon85

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-17 12:40

connepon85

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-17 20:54

Jee, zie ik net dat iemand zich uit Chili heeft aangemeld voor de Engelse versie. Toch echt bizar dat je mensen aan de andere kant van de wereld op die manier kunt helpen! Ik denk dat het is gekomen door het artikel van Eurodressage.