Rien van der Schaft: van Basis tot Grand Prix

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Pinda_Dipje
Berichten: 3464
Geregistreerd: 20-01-06
Woonplaats: Oene

Re: Rien van der Schaft: van Basis tot Grand Prix

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-16 23:32

Ik heb me ook aangemeld vanmorgen, het word op een interessante en heldere manier gebracht. Fijn als richtlijn nu ik weer een aantal jonge paarden onder mijn kont heb.

Kleinschalige dierenopvang
C'est Spring Flower (v. Van Gogh x ELITE SPORT Hamlet)
Happy (v. Westenwind x ELITE SPORT Johnson)


Pinda_Dipje
Berichten: 3464
Geregistreerd: 20-01-06
Woonplaats: Oene

Re: Rien van der Schaft: van Basis tot Grand Prix

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-17 13:47

Babette: Ik had direct toegang. Als het goed is heb je een mailtje in je inbox ontvangen.

Kleinschalige dierenopvang
C'est Spring Flower (v. Van Gogh x ELITE SPORT Hamlet)
Happy (v. Westenwind x ELITE SPORT Johnson)

Pinda_Dipje
Berichten: 3464
Geregistreerd: 20-01-06
Woonplaats: Oene

Re: Rien van der Schaft: van Basis tot Grand Prix

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-17 14:07

Oh echt? Ik heb het via de rabobank overgeboekt en had vanaf dat moment direct toegang. :D Ik ben er erg over te spreken tot dusver, komt erg duidelijk over.

Kleinschalige dierenopvang
C'est Spring Flower (v. Van Gogh x ELITE SPORT Hamlet)
Happy (v. Westenwind x ELITE SPORT Johnson)

Pinda_Dipje
Berichten: 3464
Geregistreerd: 20-01-06
Woonplaats: Oene

Re: Rien van der Schaft: van Basis tot Grand Prix

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 12:46

Leuk om de vragen beantwoord te zien! Ik ga er vandaag direct weer mee aan de slag.

Kleinschalige dierenopvang
C'est Spring Flower (v. Van Gogh x ELITE SPORT Hamlet)
Happy (v. Westenwind x ELITE SPORT Johnson)

Pinda_Dipje
Berichten: 3464
Geregistreerd: 20-01-06
Woonplaats: Oene

Re: Rien van der Schaft: van Basis tot Grand Prix

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 13:09

Mijn hele rijbak is diepvries, dus van rijden komt het voorlopig niet. Zo jammer want ik ben zo enthousiast :(

Kleinschalige dierenopvang
C'est Spring Flower (v. Van Gogh x ELITE SPORT Hamlet)
Happy (v. Westenwind x ELITE SPORT Johnson)

Pinda_Dipje
Berichten: 3464
Geregistreerd: 20-01-06
Woonplaats: Oene

Re: Rien van der Schaft: van Basis tot Grand Prix

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-17 19:25

Wauw Sjolvir dat doet ze braaf!

Ik zou me over het commentaar van Rien geen zorgen maken, die brengt het altijd prachtig genuanceerd en positief. Al begrijp ik wel wat je bedoelt hoor :+ Ik ben stik onzeker als amazone, zeker met wedstrijdgerichte trainingen en dacht jarenlang veel te negatief over mezelf en mijn paarden. "Ik bak er echt niets van" maar juist dan is een kenner zo fijn, iemand die benadrukt wat je wél goed doet. Ik vond dat zo'n verademing dat iemand zei: "Dit is echt een heel fijn stukje om te zien" ipv te focussen op wat ik allemaal verkeerd deed. Volgens mij is Rien ook heel positief tijdens zijn lessen :j

Kleinschalige dierenopvang
C'est Spring Flower (v. Van Gogh x ELITE SPORT Hamlet)
Happy (v. Westenwind x ELITE SPORT Johnson)

Pinda_Dipje
Berichten: 3464
Geregistreerd: 20-01-06
Woonplaats: Oene

Re: Rien van der Schaft: van Basis tot Grand Prix

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-17 15:00

Leuk kitobeer!

Ik reed vroeger heel afwachtend: We zien wel wat de training brengt en wat ik ga oefenen. Tegenwoordig neem ik me een concreet trainingsdoel voor, nog voordat ik mijn paard gezadeld heb. Praat ook regelmatig hardop, al ben ik dat eigenlijk vooral gaan doen om mijn ademhaling beter te reguleren waardoor ik nu meer ontspannen in het zadel zit.

Ik ga deze week met mijn 4 jarige aan de slag met de contactteugel. Best spannend want ze staat inmiddels al ruim 2 maanden stil door omstandigheden. Ze is net zadelmak en de basis zit er netjes in (ik merk dat ik voordat ik in aanraking kwam met Rien toch al redelijk volgens zijn principes reed, al ben ik me daar dus nooit bewust van geweest), maar het is voor het eerst dat ik echt concreet met zijn handvaten aan de gang kan sinds mijn aanmelding. Heel benieuwd hoe de jongste merrie dat op gaat pakken. :j

Kleinschalige dierenopvang
C'est Spring Flower (v. Van Gogh x ELITE SPORT Hamlet)
Happy (v. Westenwind x ELITE SPORT Johnson)


Pinda_Dipje
Berichten: 3464
Geregistreerd: 20-01-06
Woonplaats: Oene

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-17 17:15

Ja tuurlijk! :)
Ik ben vooral ook benieuwd in hoeverre ik verschil merk tussen mijn twee paarden en of ik tegen verschillende problemen aan ga lopen. De oudste merrie is natuurlijk al verder in opleiding en loopt onbewust al zo'n 2 jaar volgens Rien's methode voor zover ik kan beoordelen, bij haar was het voorwaarts denken nog een probleem (heb ik ook een vraag over gesteld aan Rien) nu ik haar tijdens het werken direct actiever benader: actie = reactie merk ik direct verschil.
De 4 jarige is van nature al heel voorwaarts, en heeft nog wat moeite met de lengtebuiging en onderbrengen van het binnen achterbeen. Grotendeels een balanskwestie denk ik, maar nu ik objectief terugdenk denk ik dat ik daar zelf onbewust de veroorzaker van ben geweest en toch teveel aan de mond heb gezeten. Ik hoop dat mijn man later deze week een paar keer wil filmen, nu ik geen spiegels meer heb langs de rijbak mis ik toch een stukje zelfreflectie.

Sjolvir: Heb jij inmiddels je filmpje ingestuurd?

Kleinschalige dierenopvang
C'est Spring Flower (v. Van Gogh x ELITE SPORT Hamlet)
Happy (v. Westenwind x ELITE SPORT Johnson)


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: lletam, nafkedemi, Nimby, onpaard, Oza04, Patriesje, Yinka en 96 bezoekers