ruzie met politie om paard

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten
 
 
Rivendell

Berichten: 6803
Geregistreerd: 04-03-02
Woonplaats: Emmen

ruzie met politie om paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-10-02 17:14

Hoewel het vandaag best vies weer was, ben ik toch even buiten gaan rijden. Ik moest ook nog boodschappen doen, dus kon ik mooi 2 dingen tegelijk doen.
Ik kom met Monty (mijn NF ruin) in het dorp, bind hem aan een paal op de parkeerplaats en ga de winkel in. Kom ik 10 minuten later buiten, staat er een politie auto bij mijn pony. Ik vraag nog vriendelijk wat er aan de hand is, begint de jongste agent met een (nogal boos) verhaal over hoe gevaarlijk ik wel niet deed. Ik vroeg waarom. Hij zei "Wat nou als ie losbreekt (eh, hij stond een een goede knoop vast, aan het halster) of dat ie iemand bijt of schopt (5 jarige zoontje van mijn vriendin kan alles met hem doen, hij is superbraaf Schijnheilig ) en dat ik daar niet mocht staan. Eh, ik stond op de parkeerplaats. Daar zet je toch je vervoermiddel neer? Er staat nergens dat het niet mag.
Uiteindelijk werd ik dus boos en begon terug te schreeuwen. Op een gegeven moment zei ik een paar dingen die ze kennelijk niet zo aardig vonden (ik vroeg die jonge agent of zn moeder wel wist dat ie daar stond) en toen kreeg ik 2 boetes. Eén voor mn grote bek (ok, wel een beetje terecht, want de rest wat ik zei zal ik maar niet herhalen) en één voor het fout parkeren. Ik heb ze heel hard uitgelachen en ben op mijn pony gesprongen en in draf het dorp uit gereden.
Politie, ZUCHT. Als je ze nodig hebt, zijn ze er niet en als je ze niet wil zien, zijn ze ineens overal.
UIteindelijk heb ik toch lekker gereden en ik had mn boodschapjes weer.

Welsh Ponies en allerlei soorten kippen


Rivendell

Berichten: 6803
Geregistreerd: 04-03-02
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-10-02 17:24

Zie nu dat het op de verkeerde plek staat, had naar VVD gemoeten, maar ja.
En Margreet, mijn pony stond voor de supermarkt. Dus niet zomaar ergens. Je mag gewoon met je paard door het dorp. En zonder toezicht? Tsja, ik heb een opgevoede pony en hij blijft gewoon waar ik hem neerzet. Schrikt nergens van en doet niets raars. Die agenten moeten eens wat nuttigs gaan doen.
En fout parkeren? Ik kon hem moeilijk op de stope zetten. Ik vond dit wel netjes eigenlijk.

Welsh Ponies en allerlei soorten kippen

Rivendell

Berichten: 6803
Geregistreerd: 04-03-02
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-10-02 22:58

Mijn ponies staan in Ouderkerk. Boerendorp van jewelste. Er rijden dagekijs mensen met paarden door het dorp. Niemand kijkt hier op van een paard. Mensen maken een praatje met je, aaien je paard. Nog nooit iets gebeurt.
Maar goed, als iedereen hier alweer zijn conclusie weer klaar heeft, jammer dan. Ik ken zoveel paarden idioten die veel dommere dingen doen dan ik. En mijn pony is tenminste verkeersmak, dat kun je van de meeste niet zeggen. Maar dan krijg je als je alleen maar dom robdjes rijd in een bak en dan denkt dat je Anky bent.
Btw, dit heeft niets te maken met dat ik medelijden of zo verwacht. Gewoon een berichtje over de dag.
Laatst bijgewerkt door Rivendell op 21-10-02 23:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Welsh Ponies en allerlei soorten kippen

Rivendell

Berichten: 6803
Geregistreerd: 04-03-02
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-10-02 23:04

Ik stond op het Dorpsplein, bij de sigarenwinkel in de buurt. En op maandagmiddag met snertweer is het niet druk.

Welsh Ponies en allerlei soorten kippen

Rivendell

Berichten: 6803
Geregistreerd: 04-03-02
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-10-02 17:59

Jee wat is idereen hier ineens braaf met regeltjes. Maar goed, ik heb gedaan wat ik deed omdat ik vond dat het kon. Ik vertrouw mijn pony voor 200%. En ok, elk beest kan schrikken, maar ik zou niet weten waarvan hij moet schrikken. Hij vindt niets eng. Vorig jaar zijn we een rit door Amsterdam Centrum gaan maken, we zijn al een paar keer met de pont over de Amstel geweest. Ik heb hem vanaf dat ie een jaarling was en hij is nog nooit geschrokken. En, net als mijn hond, blijft ie staan waar ik hem neerzet. Gewoon een kwestie van opvoeden.

Welsh Ponies en allerlei soorten kippen

Rivendell

Berichten: 6803
Geregistreerd: 04-03-02
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-11-02 19:01

Prima schreef:
Ze heeft niet meer gereageerd!! Wel lafjes hoor!


Heb ook weinig zin om zo een discussie te voeren. Sommige hier denken dat ze alles beter weten.
Anyway, veel mensen hebben het hier over wat er kan gebeuren en zo. Mijn pony is opgevoed en is braaf. Dat gebeurt als je ook eens uit de stoffige binnenbak komt en eens echt gaat rijden. Worden ze braaf van.

Welsh Ponies en allerlei soorten kippen


Rivendell

Berichten: 6803
Geregistreerd: 04-03-02
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-11-02 19:06

Ik kom eigenlijk nooit "stoute" dorpsbewoners tegen. Vinden het altijd leuk die paardjes.

Welsh Ponies en allerlei soorten kippen


Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: estell__, HuyanaJoy, Mark0919, Nickeltje, saphire, Webding en 43 bezoekers