Rien van der Schaft: van Basis tot Grand Prix

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Malibu

Berichten: 4542
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Velsen

Re: Rien van der Schaft: van Basis tot Grand Prix

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-16 13:57

Ik heb me net aangemeld. Wat kleine op start probleempjes gehad maar dat is super snel opgelost door het support team.

Ben net bij fase 1 mar van wat ik nu heb gezien zijn de filmpjes helder en duidelijke/begrijpelijke taal van Rien. (niet zoveel blabla interessante woorden gebruik etc..)

Mijn eerste indruk is goed :)

<3 Trotse mamma van Damian Jeremy en Noëlia <3 , geboren 11 juni 2010 & 2 oktober 2013 :+:
Quincy - Malibu Sundance - A Sundance Sorpreza :+:


Malibu

Berichten: 4542
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Velsen

Re: Rien van der Schaft: van Basis tot Grand Prix

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-16 09:40

Vanaf 1 januari gaat wel de prijs met 100 euro omhoog...

<3 Trotse mamma van Damian Jeremy en Noëlia <3 , geboren 11 juni 2010 & 2 oktober 2013 :+:
Quincy - Malibu Sundance - A Sundance Sorpreza :+:

Malibu

Berichten: 4542
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Velsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-16 21:05

Marise01 schreef:
Ik wil ook het liefst bestellen voor 1 januari, maar wilde hier even kijken of iemand er ervaring mee had. Ik vind het vooral interessant hoe je de filmpjes toe kan passen in het trainen van je paard, aangezien niemand je toe staat te schreeuwen langs de bakrand :')


Haha ja je kan het een beetje zien als wat je leert van het kijken van clinics van anderen. Alleen de tips zijn generieker en voor meer advies over je eigen training kan je zelf filmpjes uploaden...

<3 Trotse mamma van Damian Jeremy en Noëlia <3 , geboren 11 juni 2010 & 2 oktober 2013 :+:
Quincy - Malibu Sundance - A Sundance Sorpreza :+:

Malibu

Berichten: 4542
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Velsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 22:57

De nieuwe filmpjes zijn super, heel helder en duidelijk :) ben benieuwd naar de rest :D

<3 Trotse mamma van Damian Jeremy en Noëlia <3 , geboren 11 juni 2010 & 2 oktober 2013 :+:
Quincy - Malibu Sundance - A Sundance Sorpreza :+:

Malibu

Berichten: 4542
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Velsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 11:03

Ik zit even met een vraag over scheefheid, maar ik weet niet onder welk onderdeel dit valt. Jullie hebben gister een heel interessant stuk geplaatst hierover op facebook en daar herken ik wel veel in. De scheefheid ligt waarschijnlijk bij mij maar wordt verergerd door de scheefheid van mijn paard in de linkergalop, dan trekt mijn zadel scheef...
Valt dit onder de fase van horizontaal evenwicht? Daar moet ik nog aan beginnen na het laatste filmpje van de contactteugel fase.

<3 Trotse mamma van Damian Jeremy en Noëlia <3 , geboren 11 juni 2010 & 2 oktober 2013 :+:
Quincy - Malibu Sundance - A Sundance Sorpreza :+:

Malibu

Berichten: 4542
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Velsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 12:48

jillaroo schreef:
Cyta schreef:
...
Op de voorbeeldfilmpjes lijkt het voor mij soms alsof die paarden allemaal zo'n goeie balans hebben en het zo gemakkelijk gaat... Dan heb ik thuis wel een ander exemplaar staan :roll:



Ik ben dit met Cyta eens. Misschien is het een idee om ook nog een keer wat bonusmateriaal op te nemen met een paard met een minder goede natuurlijke balans? Een paard dat meer moeite heeft om op eigen benen te lopen en vrij scheef door de baan gaat?

Ik los het momenteel op door hem met mijn benen rechtop proberen te houden in het rijden naar de contactteugel. Dat gaat wel langzaam beter. Maar de verleiding om er te snel met de hand bij in te grijpen is erg groot. En ik vind het dan ook lastig om te bepalen hoeveel hand ik wél kan gebruiken, zonder terug te werken of te dwingen.

Zou hier ook graag nog wat meer aanwijzingen en oefeningen voor hebben. :j


Ik vond dit goed opgevangen met de extra toegevoegde filmpjes bij de contactteugel fase, duidelijk een jong paard met minder balans en wat afgeleid soms (net als mijn draak :D )

<3 Trotse mamma van Damian Jeremy en Noëlia <3 , geboren 11 juni 2010 & 2 oktober 2013 :+:
Quincy - Malibu Sundance - A Sundance Sorpreza :+:

Malibu

Berichten: 4542
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Velsen

Re: Rien van der Schaft: van Basis tot Grand Prix

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 21:00

Ik heb zoals aangegeven een vraag gesteld onderaan de pagina, heeft iemand ervaring hoe lang het duurt voor je hier antwoord op krijgt?

Ik zie best veel vragen voorbij komen maar bij de meeste zie ik geen antwoord. Of krijg je die privé?

<3 Trotse mamma van Damian Jeremy en Noëlia <3 , geboren 11 juni 2010 & 2 oktober 2013 :+:
Quincy - Malibu Sundance - A Sundance Sorpreza :+:

Malibu

Berichten: 4542
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Velsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 14:59

connepon85 schreef:
Hey Malibu,

we hebben de meeste vragen beantwoord hoor. Die zie je bij de vragen waar je op kunt klikken. Dan zie je de vraag terug en het antwoord van Rien. Bij sommige onderwerpen staan meerdere vragen. Zo proberen we het een beetje overzichtelijk te houden.

Ik heb net even gekeken bij Contactteugel, maar de laatste vraag die beantwoord is, is die van Dominique. Die van Lauke en Naomi hebben we al opgenomen en komt er heel binnenkort op.

Welke vraag is van jou Malibu?


Bedankt, ik moest even goed kijken welke beantwoord zijn, maar zoals ik het nu zie zijn die van Lauke, Iris en mijzelf nog niet beantwoord. (13 ,13 en 15 januari)

Beetje blondt van mij :o? , ik dacht dat de antwoorden er onder komen, maar de vragen die beantwoord zijn, zijn in het stuk van Questions opgenomen :D maar omdat ze ook in de andere lijst blijven staan was het mij niet duidelijk of ze beantwoord waren.

Mijn vraag gaat over het probleem dat ik in de linkergalop heel erg naar rechts wordt gezet met zadel en al, moet er vaak ook even voor stoppen met galloperen. Maar ik vraag me af hoe dit nu kan. Zadel is op maat gemaakt en al aantal keren aangepast en opgevuld.

Komt wel goed hoor, ga eerst maar lekker skieen ;)

<3 Trotse mamma van Damian Jeremy en Noëlia <3 , geboren 11 juni 2010 & 2 oktober 2013 :+:
Quincy - Malibu Sundance - A Sundance Sorpreza :+:

Malibu

Berichten: 4542
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Velsen

Re: Rien van der Schaft: van Basis tot Grand Prix

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 14:10

Haha Sjolvir, de knoppen zitten er wel op... Als je nou een bak maakt in het midden van de Thialf kan je mooi een Grand prix kur rijden :D :')

Ik heb gister les gehad en hij liep geweldig, zo ontzettend blij. Op twee teugels echt goed in balans, ik zat ook recht, en ook mijn zadel schoof gister niet met galoperen :) :) :)
Combinatie van de online training en mijn instructrice gaat super goed samen ben er heel blij mee :)

<3 Trotse mamma van Damian Jeremy en Noëlia <3 , geboren 11 juni 2010 & 2 oktober 2013 :+:
Quincy - Malibu Sundance - A Sundance Sorpreza :+:

Malibu

Berichten: 4542
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Velsen

Re: Rien van der Schaft: van Basis tot Grand Prix

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 00:02

Haha ja erg confronterend zulke filmpjes :D

Zondag was ook echt wel een uitzondering voor ons hoor, normaal heb ik heel erg veel moeite om hem op twee teugels en recht te rijden.
Vaak voelt het ook aan alsof ik als een giraffe er op zit als ik de tips van de module probeer toe te passen :')

<3 Trotse mamma van Damian Jeremy en Noëlia <3 , geboren 11 juni 2010 & 2 oktober 2013 :+:
Quincy - Malibu Sundance - A Sundance Sorpreza :+:

Malibu

Berichten: 4542
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Velsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 01:10

connepon85 schreef:
Wat betreft het insturen van filmpjes. Het liefst zetten we die live, maar we hebben eigenlijk nog maar heel weinig filmpjes ontvangen. Ik denk dat veel ruiters dat misschien toch wel spannend vinden? Geen idee eigenlijk.


Waarschijnlijk omdat je toch afhankelijk ben van iemand die het op een correcte manier vast kan leggen. Je kan het nooit alleen doen. Of je moet een hele lange selfiestick hebben :')

<3 Trotse mamma van Damian Jeremy en Noëlia <3 , geboren 11 juni 2010 & 2 oktober 2013 :+:
Quincy - Malibu Sundance - A Sundance Sorpreza :+:


Malibu

Berichten: 4542
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Velsen

Re: Rien van der Schaft: van Basis tot Grand Prix

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 19:35

Top Sjolvir :) de aanhouder wint. Maar dat vind ik ook wel 1 van de lastigste dingen om het uitnodigen om de hals te laten vallen niet per ongeluk te veel in te zetten dat het toch weer dwingend wordt...

<3 Trotse mamma van Damian Jeremy en Noëlia <3 , geboren 11 juni 2010 & 2 oktober 2013 :+:
Quincy - Malibu Sundance - A Sundance Sorpreza :+:

Malibu

Berichten: 4542
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Velsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 14:45

Fijn dat het zo goed ging Kitobeer :)
Na mijn laatste les helaas niet meer gereden, erg druk met studie (waar ik nu eigenlijk ook zou moeten doen ipv op bokt te hangen O:) )

bloempke14 schreef:
Voor de dames die de training volgen; is het ook interessant voor niet rijdende geinteresseerde? Ik rij zelf vrijwel niet meer maar blijf wel graag op de hoogte! Is deze training dan ook de moeite??


Persoonlijk lijkt het me wel veel geld 'om op de hoogte' te blijven... Maar als je dat heb en je wil het graag, wie ben ik dan om te zeggen niet doen ;)
Het doel van de training is om de tips toe te passen in de praktijk, de informatie blijft ten alle tijden interessant maar ik zou denk ik te enthousiast worden en het willen toepassen :D

De informatie blijft wel beschikbaar, dus als je van plan bent om straks meer te gaan rijden dan kan je er later altijd nog op terugvallen.

Nogmaals, als jij de kosten niet erg hoog vind voor puur informatief gebruik dan is het altijd aan te raden. Ik vraag me alleen af of je dat dan niet beter via youtube kan zoeken op rien van der schaft en/of andere trainers en daar 'gratis' filmpjes kan bekijken :)

<3 Trotse mamma van Damian Jeremy en Noëlia <3 , geboren 11 juni 2010 & 2 oktober 2013 :+:
Quincy - Malibu Sundance - A Sundance Sorpreza :+:

Malibu

Berichten: 4542
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Velsen

Re: Rien van der Schaft: van Basis tot Grand Prix

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 16:45

Ja ik heb ook bericht gwhad van wim. Wel fijn :)

<3 Trotse mamma van Damian Jeremy en Noëlia <3 , geboren 11 juni 2010 & 2 oktober 2013 :+:
Quincy - Malibu Sundance - A Sundance Sorpreza :+:

Malibu

Berichten: 4542
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Velsen

Re: Rien van der Schaft: van Basis tot Grand Prix

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-17 23:09

Ik ga het ook weer oppakken. Net mijn scriptie ingeleverd en nu weer tijd om de training actief op te pakken. Ga ook echt weer met les 1 starten...

<3 Trotse mamma van Damian Jeremy en Noëlia <3 , geboren 11 juni 2010 & 2 oktober 2013 :+:
Quincy - Malibu Sundance - A Sundance Sorpreza :+:


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Vagabondo, Vlindy en 157 bezoekers