[VOLG] Mijn droompaard wordt werkelijkheid

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
EAST

Berichten: 394
Geregistreerd: 03-06-16

[VOLG] Mijn droompaard wordt werkelijkheid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-01-17 12:35

Twee jaar geleden kwamen er gedachtes over nog een paardje nemen.
In die tijd had ik er al 4, wat moet ik nou met nog een paard?
Vanaf toen had ik een droom om een jong paard wat nog niks kent alles aan te leren. Een maatje voor het leven! Mijn 2 van de 4 toppers waar ik op reed die hebben wij gekocht op latere leeftijd. De knopjes zaten er dus al op maar zijn nog steeds maatjes voor het leven :P.

Nu twee later zag ik in december 2016 een advertentie voorbij komen van een super gaaf paard. Heel voorzichtig heb ik de advertentie aan me ouders laten zien en gevraagd of ik er mocht kijken. Mijn moeder was ook verliefd dus dat werd een ja.

Aangekomen op de stal zag ik een geweldige pintaloosa staan met de naam Yakari. Net zo mooi als op de foto's! Een 3-jarig paard, net zadelmak.. Ik heb nog nooit een paard ingereden dus voor mij is dit een uitdaging die ik altijd al heb willen trotseren. Mijn moeder daar in tegen heeft altijd paarden ingereden dus ik sta er niet alleen voor.

Een week laten stond Yakari, mijn droompaard bij ons op stal (14-12-16). Het is zo snel gegaan maar geen enkel moment heb ik spijt en met de dag wordt ik nog meer verliefd.

Nu bijna een maand later zijn we bezig geweest het grondwerk & longeren. Het zadel komt wel ook al kent hij het al, ik wil me tijd nemen voor hem & mij. En het verbaast me met de dag hoe leergierig hij is en hoe kalm.

Ik ben dit forum gestart zodat jullie mij & Yakari kunnen volgen!

Ik hoop op geweldige avonturen met hem :o.


Nog foto's van Yakari:


Afbeelding


Afbeelding


EAST

Berichten: 394
Geregistreerd: 03-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-01-17 18:21

Nissima schreef:
Zo, wat een knapperd. Ik heb nog nooit gehoord van een pintaloosa, is het een kruising? En jeetje, 5 paarden :+ mag ik jaloers zijn?

Veel succes met Yakari. :D


5 Paardjes zijn veel werk haha maar doe het met liefde! Pintaloosa is de kleur van de vacht :o. Ik denk dat het zelf een PRE x Appaloosa is. We hebben geen papieren dus het is een mixje.. Appaloosa denk ik door zijn vacht en staart/manen. PRE denk ik door zijn bewegingen!


En leuk dat jullie volgen! Zal niet altijd wat schrijven maar ik ga het proberen.

EAST

Berichten: 394
Geregistreerd: 03-06-16

Re: [VOLG] Mijn droompaard wordt werkelijkheid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-01-17 20:19

Dankjewel, leuk!

EAST

Berichten: 394
Geregistreerd: 03-06-16

Re: [VOLG] Mijn droompaard wordt werkelijkheid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-01-17 20:40

Dankjewel allemaal! Ik ben zelf ook helemaal in de wolken van hem <3.

@KoudbloedKim Ik had er eerder nooit van gehoord maar ik was gelijk fan van de vacht kleur!

EAST

Berichten: 394
Geregistreerd: 03-06-16

Re: [VOLG] Mijn droompaard wordt werkelijkheid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-01-17 07:56

@tyleysmiley Wat een kleine wereld is het ook he op bokt :P. Ik geef hem zeker een knuffel van je! Ik zal je even een pb sturen.

EAST

Berichten: 394
Geregistreerd: 03-06-16

Re: [VOLG] Mijn droompaard wordt werkelijkheid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-01-17 08:27

Voor de volgers :o

Gister zijn we naar buiten geweest om hem aan het verkeer te laten wennen. Mijn vader heeft met hem aan de hand gelopen en ik zat op ons andere paard Ian, die is super verkeersmak dus Yakari had een voorbeeld. Het ging super goed hij was erg rustig dus mijn vader zij ik keer weer om ga jij nog even door. Yakari was het er niet mee eens en heeft zich los gerukt en is een stuk achter mij aangerend, hij wilde bij zijn grote voorbeeld zijn. Natuurlijk logisch we hadden nooit moeten splitsen maar hij was zo ontzettend kalm dat we het er op waagde. Gelukkig waren we in een groot natuurgebied! Toen ik floot net zoals het commando "kom hier" wat ik hem heb geleerd met het grondwerk, is hij rustig naar mij toe gekomen en kon ik hem pakken. Dan besef hoe belangrijk het grondwerk kan zijn! Daarna weer rustig naar huis gelopen. Yakari bleek zich gewoon los gerukt te hebben, kan gebeuren zeg ik dan maar.

Voor de rest heb ik hem vaak geborsteld zodat het gewoon normaal voor hem werd. Hij was nogal draaierig in stal, nu is het al een stuk minder en staat hij eerder aandacht te vragen om te knuffelen. Ook het vast staan gaat super goed, alleen met hoeven krabben probeert hij te hangen dus dat gebeurt als iemand hem vast houdt.

Dat is wat ik nu kan vertellen, ben een week ziek geweest en bij ons is de bak hard door het weer.. Grondwerk zat er niet in..


EAST

Berichten: 394
Geregistreerd: 03-06-16

Re: [VOLG] Mijn droompaard wordt werkelijkheid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-01-17 21:12

Foto's van de handsome toen het hier flink had gevroren!

Afbeelding

Afbeelding

EAST

Berichten: 394
Geregistreerd: 03-06-16

Re: [VOLG] Mijn droompaard wordt werkelijkheid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-01-17 19:01

Leuk!

EAST

Berichten: 394
Geregistreerd: 03-06-16

Re: [VOLG] Mijn droompaard wordt werkelijkheid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-01-17 20:20

Yakari heeft zich vandaag gestoten vandaag waardoor hij een kale plek heeft op ze hoofd. Gelukkig is het niet open! Maar door zijn lompigheid in stal wilt hij nog wel eens een wondje hebben.

Heb gelijk naar de oorzaak gezocht en het eraf gehaald (was een opening om de bovenste klep van de stallen dicht te doen).

Hij stoot nogal vaak ze hoofd :P. Nu maar hopen dat zijn haartjes snel terug groeien.

EAST

Berichten: 394
Geregistreerd: 03-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-01-17 20:21

keeyzie schreef:
Leuk ik volg ook, fijn dat jet rustig aanpakt en het paard alle tijd geeft om te wennen :)

Geduld is heel belangrijk!

EAST

Berichten: 394
Geregistreerd: 03-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-01-17 15:35

suikermeisje schreef:
Mooi kleurtje zeg! Aparte kruising. Wordt hij in 2017 4 jaar?


Ja, 4 jaartjes jong!

EAST

Berichten: 394
Geregistreerd: 03-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-01-17 19:57

Vandaag heb ik Yakari uitgebreid geborsteld en daarna de bareback aan hem voorgesteld. Hij vond het maar een raar ding.. _O- Eerst hem eraan laten ruiken en voorzichtig in aanraking gebracht. En wanneer hij het toe liet heb ik hem over zijn rug geschoven. Na een tijdje stond hij op rust dus was het allemaal weer prima en ontspannen.

Met de bareback ben ik hem gaan longeren, hij heeft echt dik tien rondjes flink door gedraafd. Ik kon "Ho" blijven roepen dus heb hem even zijn gang laten gaan. Als hij een paard hoorde bij de buren wilde hij ook nog wel eens een gekke sprong maken, zal ook wel aan het weer liggen. Ben blij dat weer alles ontdooid is! _/-\o_ Na een tijdje viel hij terug in de stap en heeft hij met ze neus over de grond zijn rondje gelopen, helemaal ontspannen! Hij onspannen, ik blij.

Ook nog even met grondwerk bezig geweest. Het leren stil staan op afstand want Yakari heeft nog een beetje moeite met uit iemands "personal space" blijven :P. Hij is super leergierig dus na 5 keer begreep hij al wat ik bedoelde. :o

We hebben ook nog geoefend met de lijn die ik om hem heen zwiep zodat hij daar niet van onder de indruk is, hij wilt nog wel eens schrikken als aanraking uit het niets of te snel op hem af komt.

Daarna nog gevoerd na een intensieve "training".

Nog een foto toen hij stond te eten met zijn ondeugende blik <3:
Afbeelding

EAST

Berichten: 394
Geregistreerd: 03-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-02-17 09:26

Hoihoi,

Een tijd geleden dat ik wat van me heb laten horen. Voor mij is het een enorm drukke periode geweest door school en de paarden. Veel gedaan in een korte tijd! Zo heb ik wat vormgeef opdrachten gehad en terwijl veel projecten voor mijn fotografie opleiding kunnen afronden.

Met Yakari gaat het super goed en hij is helemaal op zijn plek. Buiten Yakari heb ik nog 4 donders en hij heeft ze plekje gevonden in de kudde.

Ook heb ik een verzorger gevonden die mij gaat helpen met het inrijden van Yakari! We hebben besloten dat hulp handig is en ik word er alleen maar wijzer van :o.

Gisteravond heb ik Yakari gelongeerd en alles ging zo makkelijk, hoofdstel in hij bleef rustig stil staan, stappen, draven, galopperen en dat alles na een commando. Ook heeft hij nog een uitgebreide poetsbeurt gehad!

Aankomende woensdag komt de hoefsmit zijn voetjes doen dus ben benieuwd hoe dat verloopt :).

Ik ga weer proberen het topic rustig op te pakken aangezien er voor mij een weekje vakantie in zicht is!

EAST

Berichten: 394
Geregistreerd: 03-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-02-17 18:41

febe6 schreef:
Echt een gaaf paard! Toen ik aan het kijken was voor een paard zag ik hem ook al staan. Was helemaal verliefd maar leek me niet zo verstandig voor mezelf om gelijk er een te kopen die niet ingereden is terwijl het mijn eerste paard werd. Nu kan ik hem toch stiekem blijven volgen. :D


Dat had niet heel erg verstandig geweest nee haha! Al moet ik zeggen dat hij relaxt is zoals ze hem omschreven. Heb je inmiddels al een paardje gevonden? :o

EAST

Berichten: 394
Geregistreerd: 03-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-02-17 18:41

isawessels00 schreef:
Wauw wat een mooi paard!!


Dankjewel!

EAST

Berichten: 394
Geregistreerd: 03-06-16

Re: [VOLG] Mijn droompaard wordt werkelijkheid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-02-17 06:46

@febe6 Super! Gefeliciteerd met je eerste paardje en ik hoop dat je er heel veel plezier aan over mag houden. :o Paarden zijn het mooiste cadeau.

En nu kan je inderdaad stiekem mee kijken met Yakari haha!

EAST

Berichten: 394
Geregistreerd: 03-06-16

Re: [VOLG] Mijn droompaard wordt werkelijkheid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-02-17 16:55

Vandaag is de hoefsmit geweest, eerste zijn alle andere paardjes gedaan zodat Yakari over de bakrand mee kon gluren. Toen was hij aan de beurt.

Het verliep allemaal heel soepel want hij was heel rustig. Natuurlijk stapte hij wel eens op zij. Hij heeft een keertje een grote sprong opzij gemaakt waardoor hij de spullen van de smit om stootte, meer "indrukwekkends" is er niet gebeurt.

Dus bij mij hebben alle paardjes weer mooie voetjes. :o

EAST

Berichten: 394
Geregistreerd: 03-06-16

Re: [VOLG] Mijn droompaard wordt werkelijkheid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-02-17 18:05

Klopt ik heb hem gekocht bij Stal Buitengewoon, hij was erg populair op die facebook pagina!

EAST

Berichten: 394
Geregistreerd: 03-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-03-17 23:11

Vandaag is de verzorgster langs geweest van ons, zij rijdt buiten onze paarden Friezen opnieuw in. Zij heeft dus al veel paardjes zadelmak gemaakt en ervaring met het inrijden. Ideale hulp om Yakari te helpen met zijn "opstap" proces.

Ik heb heel deze week door weer en wind Yakari gelongeerd en opgebouwd van 15 min naar een halfuur. Zijn conditie gaat dus snel vooruit! Het galopperen zit er inmiddels ook in aan de longeerlijn :o. En dit allemaal met het tuig om.

Gister was het hard aan het regen en het waaide hard toen we bezig waren maar uiteindelijk moet hij ook in dat weer kunnen rijden! Na een paar bok sprongen aan de lijn ging het allemaal netjes. Zijn beugels nog lang gelaten zodat hij deze tegen zijn buik voelde, ik had verwacht dat hij door de bak ging vliegen maar het gevolg was dat hij ging stil staan en naar de beugels kijken.

Vandaag was de verzorger er dus! Yakari even warm gemaakt aan de longeer. Mijn verzorger zij dat het leuk was om te zien dat hij mij al vertrouwd op mijn zekerheid. Wat voor mij een groot compliment was aangezien ik zelf nogal onzeker kon zijn bij de paarden. Daarna hebben we geoefend met opstappen, we hebben 3x op en af gestapt uit stilstand en nog wat rondjes gedraaft onder het zadel. Na zo'n dag ben ik zo benieuwd wat hij me allemaal gaat bieden in de toekomst want wat is dit dier braaf. <3

Daarna heb ik pony lekker in het land gezet weer voor het eerst in de week omdat het hier alle dagen noodweer is geweest..

Lekkere lap tekst weer :P

EAST

Berichten: 394
Geregistreerd: 03-06-16

Re: [VOLG] Mijn droompaard wordt werkelijkheid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-03-17 09:38

Dankjewel :o!

EAST

Berichten: 394
Geregistreerd: 03-06-16

Re: [VOLG] Mijn droompaard wordt werkelijkheid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-03-17 23:40

Vorige week was weer de eerste week school dus ook mijn nieuwe rooster.. En wat baalde ik om mijn rooster, zo erg dat ik even niet wist hoe ik het ging doen met mijn paardjes. Mijn reistijd vanaf huis is ander halfuur. Ik begin 2 ochtenden om 8:15 en 3 ochtenden om 13:00. En op alle dagen ben ik 17:15 klaar op school dus ben ik 18:30 thuis en kapot! Dus het wordt voor mij de aankomende 8 weken veel de wekker zetten.

Ik had er de moed weer in toen de week over was en dan word je ziek. Twee dagen met koorts gelegen en vandaag voel ik me weer iets beter doordat de koorts weg is.

Dus de laatste week was het moeilijk om tijd te maken om op Yakari te rijden, natuurlijk heeft hij zijn knuffels en verzorging gehad! Vandaag ging ik de paarden voeren omdat ik eindelijk me bed is normaal uit kon komen, 2 dagen me paardjes niet gezien. Yakari had geen oog voor zijn eten die wilde eerst knuffelen! Wanneer ik even liet weten dat ik wist dat hij er was ging hij pas eten, vond het iets heel bijzonders. :o

EAST

Berichten: 394
Geregistreerd: 03-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-03-17 23:41

Leuk om te horen! :o

Captain schreef:
Wat een leuk dier is het! <3 Wauw!!
Jullie boeken ook mooie vooruitgangen zeg, ik blijf jullie volgen! :D

EAST

Berichten: 394
Geregistreerd: 03-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-03-17 23:42

Wanneer we het op stappen compleet onder de knie hebben laat ik gelijk een vriendin komen die alles komt vastleggen!

magdabouma schreef:
Wat super goed!! Ik ben nu al benieuwd naar rijfoto's :o

EAST

Berichten: 394
Geregistreerd: 03-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-03-17 12:22

Weer een korte update!

Helaas geen nog geen rijfoto's.. We zijn nog druk met het grondwerk en de basis op de grond leggen. Hij luistert al enorm goed en vind het super leuk om voor je te werken. Balkjes en hindernissen staan ook niet voor hem in de weg en hij stapt er makkelijk overheen :o.

Nu het lekker weer was hebben we ook geoefend met het afspuiten van hem zodat ik hem zonder stress kan wassen. En wat vind hij water spannend continu is hij erop gefocust als ik hem aan het afspuiten ben. Maar dit is denk ik gewoon wennen en dan gaat die spanning er van zelf af!

Wel heb ik tijd gehad om onze korte training vast te leggen op film voor mijn Youtube kanaal. Hier waren we bezig met verruimen en het inbuigen wat hij nog moeilijk vindt omdat hij liever lui dan snel is _O-.


EAST

Berichten: 394
Geregistreerd: 03-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-03-17 18:10

ArankaM schreef:
Wat een ontzettend leuk paard! Hij lijkt ook heel relaxed. Ik kom ook volgen! :)


Leuk! En dankjewel :o Hij heeft zeker een heel relaxed karakter, was daarom gelijk verliefd op hem.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: ardanwan, Hanjan, inge_romeo, Jannie79, JoyenUnory, kerstkransje, Lukasje, MeesMo, Noor17, Padoertje, Poldermenner, SemrushBot, Texas02, Thincla, VivianHesen, xSCWx en 167 bezoekers