[VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 21:26

Dexter is heel gaaf, ik volg :D


Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 21:37

Met een hele lange tong :')

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-17 21:04

Onze shet had vorig jaar ook kale plekken. Begon bij 1 en toen overal. En hele grote. Kon eerst niks vinden en dacht aan een schimmel. Had al 100 keer gekeken of ik luizen zag. Maar zag ze niet... Dus behandeld met schimmel middel, maar dat hielp niet. Want het bleek geen schimmel te zijn. Want opeens ontdekte ik de luizen. Echt hij krioelde er ineens van! Een explosie van luizen.
Ik heb hem vervolgens 2 keer gewassen met cibacil. Toen was hij er af :)
edit. Hij heeft toen ook een vitamine spuit gehad om de winter door te komen. Want die luizenplaag had er aardig ingehakt.
Afbeelding

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 18:08

Waar ik de luizen het best kon zien was onder de voorpluk in de manen. Maar als je echt niets kan vinden dan moet het iets anders zijn.

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 19:15

Fijn dat je de oorzaak waarschijnlijk gevonden hebt. En in ieder geval fijn dat het geen luizen zijn!!
Nu wachten tot de plekken weg gaan als hij ander hooi krijgt :D

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 09:30

Mooie foto's! :D

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 10:46

Als ik me er even mee mag bemoeien... Ik neem even onze shet als voorbeeld. Onderhoud zoals tandarts, entingen, hoefsmid ed. is net zo duur als m'n haf :') Enige verschil is dat hij minder eet.
Ik vermoed dus dat een Quarter en een Shire qua onderhoud niet zoveel verschillen. Behalve het eten. Maar dat kan natuurlijk beter beantwoord worden door Granoek.
Laatst bijgewerkt door Chasey op 26-01-17 10:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 10:46

dubbel post.

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-17 08:44

:')

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-17 11:28

Wat naar, hopelijk knapt hij snel weer op :(
Maar dat hij ineens luizen heeft is toch iets om in de gaten te houden.
Wil je niet bang maken maar mijn haf had nooit luizen. En vlak voordat hij ineens dood in de weide lag had hij voor het eerst van zijn leven luizen gehad. Voor de luizen is hij behandeld met cibacil, maar helaas lag hij een paar weken later dood in de weide. Heeft toch iets onder de leden gehad, wat weten we niet.
Maar vlak voor z'n dood was hij niet zichzelf. Ik dacht dat dat door de verhuizing kwam... Stom.

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-17 11:40

Fijn dat ie in goede handen is :D Dan komt het vast helemaal goed met de goede zorgen.
Ik verwijt mezelf nog elke dag of ik niet iets had kunnen doen. Maar dat is altijd achteraf.
Waar die luizen vandaan komen is mij ook een raadsel. James* en Bliksem stonden ook gewoon aan huis. Geen andere paarden. Maar zaten er ineens beide onder. Snap het nog steeds niet.

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-17 09:16

Hopelijk knapt ie snel op in zijn eigen stal. Nu weer snel aansterken!
En wat leuk dat ie een vriendinnetje heeft wat zo leuk samen gaat :) lief!

Ik heb gisteren ook de dierenarts laten komen. Ik vond Nick anders... Ookal moet ik hem nog leren kennen het jaar door. Ik vertrouwde het niet. Gevoel was toch goed. Hij heeft een bloedworm infectie... :(
Gelijk begonnen met behandelen.

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 02:32

Balen van de wormen. Maar de behandeling is begonnen. Ik zit in het zelfde schuitje.
Nu je weet dat hij o.a. Bloedwormen heeft, hoe doe jij het nu met naar de weide gaan?
Ik heb nu dus hetzelfde en vandaag kwamen ook de eerste rode wormen naar buiten. Maar hoe voorkom ik dat ze weer besmet worden met de eitjes die weer in de weide zijn gekomen via de mest?
Ik lees dat ik ze dan een half jaar niet in die besmette weide moet doen.

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 10:49

Ah dat is fijn dat je niet van die horrorplaatje krijgt te zien in de mest. Daar was ik inderdaad ook blij van, dat het er maar ene paar waren. Want als je googled.... pfff.
Het is ook beter dat de wormen er niet in grote getale tegelijk uit komen, anders gaan de darmen daar te veel kapot van.

Ik heb misschien het voordeel dat ik een winter en een zomerweide heb. Die zomerweide hebben ze al een hele tijd niet in gestaan. (De hele winter niet :P Haha) Misschien dat ik ze maar eerder die kan weer op doe. Kan de winterweide hopelijk qua besmetting afsterven.

Moet jij de kuur ook herhalen over een paar weken/maand?

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 11:30

Ik ben sowieso tegen enten, voor zowel dier en als mens. Marloes (dochter) krijg ook geen entingen. (Nu krijg ik vast heel de maatschappij over mij heen). Je wilt niet weten wat voor troep er in zit. Had gisteren toevallig nog een hele discussie met mijn moeder over enten. En ik word een beetje discussie moe. We worden aan het lijntje gehouden met al die entingen. Zijn veel mensen en dieren die er juist ziek van worden. Toen ik zwanger was van David moest en zou ik van de verloskundige de Mexicaanse griepprik halen. Zo strond eigenwijs als ik ben deed ik dat niet, ik werd voor gek verklaard!!!!!! Dat was echt niet normaal wat ik deed. Nou.. ik ben niet ziek geweest en ik leef nog steeds :')

Nick is in oktober wel geent, de jaarlijkse enting volgens het boekje. (Want anders mag ie idd niet naar wedstrijden ed). Nick is ziek en Bliksem niet. Die is al vanaf 2011 niet meer geent. Want tja.. hij gaat toch nergens heen, waarom zou ik hem dan in Gods naam enten als ik er toch al zo op tegen ben?
De katten en de hond worden hier ook niet geent. De hond in het verleden wel, omdat het moest, anders kwam hij het pension niet in als wij op vakantie gingen. Tegenwoordig gaat hij altijd mee en sindsdien is hij niet meer geent. Beest heeft nooit wat!
Ik vind het maar niet die entingen, de maatschappij wil doen laten geloven dat het goed is... maar al die horror verhalen houden ze wijzelijk stil.. Want zelfs de mensen die de entingen maken zeggen dat ze die troep niet in hun lichaam willen. Is toch idioot eigenlijk? Mensen en dieren spuiten ze gewoon ziek, want dat houdt die medicijnen industrie in stand... Daar wordt nog altijd het meeste geld aan verdient. Mensen worden opgelapt met pilletjes, ipv dat ze advies krijgen over betere voeding met vitamine. Het gros van de mensen (en dieren) hebben vitamine gebrek. Voor mensen vooral vitamine C. Geef niet joh, met een pil en een prik ben je weer in orde. Kassa...

Nou zo denk ik er dus over :P En mensen kunnen me naïef noemen, maar ik ben van mening dat die groep niet nodig is. Alles wat je nodig hebt kun je uit de natuur halen. Vitaminen en mineralen. Mensen vreten tegenwoordig alleen maar fabrieksspul en daar zit niks meer in. Alleen maagvullling, geen wonder dat men ziek wordt. Lichaam schreeuwt om vitaminen en mineralen. Maar daar is een oplossingvoor, pilletjes :P

Toen Nick bij ons kwam, begon hij spontaan mega grote mariadistels te vreten. Ik schrok me rot. Kon dat wel?? Hij vrat ze compleet op. Ik zei nog tegen Daan 'Dat onkruid moet eerst nog in de weide voordat ze daar in gaan hoor". Maar dat waren we vergeten. Dus gebeurde niet stond er nog in. En hup alle distels verdwenen in Nick.
Gelijk gaan googelen. Blijkt dus vol te zitten met vitamine E! En het wordt als suplement verkocht. Dat paard eet dat dus om aan zijn vitaminen te komen. Dat kiest hij zelf uit. Andere planten liet hij staan. Brandnetels vrat hij ook op. Schijnt ook weer goed te zijn en zelfs los verkocht te worden in suplementen.
Nu het winter is en Nick dus alleen hooi krijgt, zie je hem zwakker worden. Hij mist zijn vitaminen!! Hoe blind heb ik al die jaren kunnen zijn? Nu ik geen vitaminen in de weide heb staan heb ik gisteren toch maar even wat losse vitaminen gekocht, zodat hij niet te kort komt.

Als laatste aanvulling. Medicatie kan natuurlijk ook goed zijn, zo had ons Davidje hier nu niet gezeten als het niet bestond. Hij had een ernstige bacteriële infectie in het ziekenhuis opgelopen als baby en daar bijna aan bezweken, dankzij antibiotica heeft hij dat overleefd.
Dus tja.. het is gewoon afwegen en kijken wat je doet. Maar toch weet ik zeker dat mens en dier een chronisch gebrek heeft aan vitaminen. Als je die voldoende binnen krijgt ben je veel sterker en is je afweersysteem veel sterker. Maar ik dwaal nog al af :P

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-17 13:20

Mooi!! Snel verder tekenen!
Maar ik herken de gedachte 'Straks verpest ik hem als ik verder ga'. Heb ik ook altijd haha.

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-17 19:30

Ahhh wat een lieve, leuke foto's :D Hij ziet er ook weer beter uit nu.
Ik doe niks aan valentijn hoor.

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 23:17

Wat goed dat ze er weer op gezeten heeft! Leuke foto!
En het was inderdaad super mooi weer vandaag!!

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 17:16

Wat leuk!
Ja het voelt natuurlijk ineens heel anders aan, voor beide! Ik denk dat je gewoon lekker moet oefenen.
En hopelijk gaan we binnenkort toch weer de betere tijd van het jaar in. This ook niks aan dat weer met de blup zooi.
Die foto is samen met een belgisch trekpaard?? Pas nu kan ik een beetje een inschatting maken hoe groot Dexter is. Dat kan je altijd zo lastig zien op foto's.

Ik heb ook een bitloos hoofdstel en daar rijdt Nick ook anders mee dan met bit. Ook wat meer tegendruk.. of hoe noem je dat. Maar nu heb ik dat ook nog maar 2 keer gedaan :')
Zou het ook eens vaker moeten doen.

Hoe gaat het met Duke?

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 17:27

Fijn dat het zo goed gaat! :D

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 18:00

Wat goed zeg! Haha en even aan dat gekke ding snuffelen.

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-17 12:11

Wat vervelend!
Maar samen dingen beleven, leren en bezig zijn doe je met vallen en op staan. Letterlijk.
Ik heb wel 100 keer naast James gelegen ;)

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 22:56

Wat leuk! :D

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-17 00:05

Gefeliciteerd!!
Die laatste foto is erg mooi!

En van mij mogen de wintervachten er ook af..

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 00:12

Wat hoog als je erop staat! Stoer hoor. Lijkt me dood eng. Heb ook eens op James* gestaan, vond ik hoog zat haha!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Chant1982, Cjuan, criollo_yess, Misslev, s1993, VenoSnorlax, WendyKtH, Wispeltuur en 144 bezoekers