Rien van der Schaft: van Basis tot Grand Prix

Moderators: RianneH, Neonlight, Nadia, Lous, LindyH, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

room10

Re: Rien van der Schaft: van Basis tot Grand Prix

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 19:06

Nog één dag ! Nu ik heb vernomen dat het zo'n beetje onbeperkt is zodat je in je eigen tempo kunt volgen zie ik er wel meer in moet ik zeggen ! Ben pas jaar bezig op z'n sloompies met mijn merrie beetje bang dat er te weinig voor ons is, maar meer voor het inmiddels hogere niveau, maar als het onbeperkt mee gaat kan ik tzt doen waar we aan toe zijn : ))

"Een paard is iedere dag anders, als jij zelf maar iedere dag hetzelfde bent"

room10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 13:12

Net de filmpjes bekeken van het paard wat moeite heeft met de contactteugel, helemaal super, wederom uitgebreide uitleg in klare taal :j Hier kan iedereen wat mee, het frummelen in een houding raakt steeds meer passé, fijn om het nog maar eens bevestigd te krijgen nota béne van onze nieuwe bondscoach *D +:)+

room10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-17 17:49

Ik volg de training ook, kijk er naar uit de nieuwste filmpjes te kijken !! De filmpjes die mensen sturen zijn zeker privé ? Begrip voor hoor, maar dat soort dingen zijn altijd wel heel leerzaam, kijken naar anderen, hoe los je dingen op als je paard even niet volgens plan gaat *D

room10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 19:17

Sjolvir > Ik zou het dolgraag willen zien, ik hannes ook hoor, wij zijn een meelevend topic zonder commentaar *D We doen toch allemaal deelnemen aan de training om ervan te leren :j ! We spreken hierbij af dat Rien de enige is die commentaar geeft, hihi of te wel tips en aanwijzingen. Dat vind ik zo prettig, hij brengt het zo positief en vriendelijk, met de bijbehorende VOLSTRECT LOGISCHE uitleg.
Ik stem dus voor filmpjes van inzendingen deelnemers openbaar te maken uiteraard als de inzender daar mee accoord gaat *\o/*

room10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 23:06

Sjolvir schreef:
Malibu, ja erg he!? Zo moeilijk want ik weet dat als ik zonder er aan te sjorren keer links en rechts wat vraag dan klinkt ze erin en hopla zalig rijden, maar dan klinkt ze er ook vaak achter en dat wil ik dan weer niet. Maar zo moeilijk.... nu...

Room10, kan je de link wel geven :D :+
En indien filmpje voorzien van niet al te vernietigend comentaaar (zoals, zoek vooral andere hobby :Y) )wil ik het wel overwegen hoor als Conny enof Rien hem als voorbeeld filmpje zouden willen gebruiken.
Maar mochten we het problem dan ooit overwonnen hebben dat die halve minuut er ook nog aan wordt toegevoegd _O- (just kidding, dat laatste)

En he.. al loopt die van mij ondersteboven binnenstebuiten dressuur, 1 ding is me goed gelukt!
En dat pakt niemand af.
https://www.facebook.com/10001266076914 ... 284911695/
Verkeersmak is ze!

Oow WAUWIE ! Ik kom bij jullie in de leer !!! Al zit jij achterstevoren op het trainings filmpje, voor mij kunnen jullie nu al niet meer stuk _/-\o_
Ik zie graag de link tegemoed, pb m maar waneer je er klaar voor bent, ik kijk er naar uit, met commentaar nog intressanter natuurlijk ! Het commentaar van Rien zal je heus niet afschikken, deze man brengt het vast tactisch hihi. Mijn juf bracht het ook altijd met positieve swung "dat was alweer minder slecht" hoorde ik dan in mijn oortje als ik met bloed zweet en tranen een slangevolte er uit had geperst _O-

room10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 15:55

Goed bezig Conny :j +:)+ _/-\o_

room10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 14:10

Hilary schreef:
Ik doe veel aan de lange lijnen :j Ik zou starten met wijken, daarna kun je door naar SB. Travers en appuyeren vind ik aan de lange lijnen niet ideaal; de lijnen lopen dan net niet handig. Aan de lange teugel kan wel.

Maar eerste stap is in menpositie erachter, lukt dat al?

Edit: ik wil best een lijstje typen over de hulpen en de volgorde en het aanleren, als daar behoefte aan is. Maar dan wel op m'n laptop en niet op mobiel :D

Jaaaa “behoefte” :j Ik zoek een manier om schouder binnen/buiten in draf aan te leren. Er op in stap gaat het wel goed (welliswaar beetje met de rem er op) maar er in aandraven gaat gewoon echt niet, tijdens de draf als ik dan de hulpen geef springt ze op de rem, lijkt wel alsof ze niet weet waar ze met name haar voorbenen kwijt moet, nogmaals in stap gaat het langzaam en stapje voor stapje goed. Aan de hand zelfs super alleen al als ik mijn heup wat draai. Rien gebruikt veel schouder voor ook in de overgangen, ook die les met paard opzij zetten recht tegen de wand en later daar in aandraven was goed om te zien en maken je paard super fijn, dat weet ik nog van mijn andere paard, maar mijn merrie doet haar best, staat goed aan de hulpen, maar krijgt het niet voor elkaar. Lang verhaal kort, mischien tips om in draf aan lange lijnen te oefenen ?!

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie