[VOLG]Eindelijk die rot angst overwinnen??

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Inney

Berichten: 6168
Geregistreerd: 07-10-09

[VOLG]Eindelijk die rot angst overwinnen??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-11-16 14:35

Hallo bokkers,

De reden dat ik dit topic open is dat ik graag een stok achter de deur wil hebben.
Even een korte voorgeschiedenis:
Om naar de binnenbak te komen moeten wij langs het spoor rijden. Dit is geen probleem, de paarden kennen de treinen. Helaas ging het toen ik voor de 3e keer op desbetreffend paard zat toch mis. Er kwam een trein en hij raakte in paniek door een samenloop van omstandigheden. Ik ben er toen hard afgevallen. Door een hersenschudding mocht ik toen een paar weken niet rijden. Ik baalde, had zin om weer te rijden. Tot ik erop zat. Ik was ineens zo ontzettend angstig. Bij elke onverwachte beweging wilde ik wel in huilen uit barsten.
Om een lang verhaal kort te maken: over die angst ben ik nu zo goed als heen. In de binnenbak rijd ik over het algemeen relaxed en overwin ik mijn angst redelijk snel.

Alleen... De trein blijft een probleem. Wij hebben ook en buitenbak. Die ligt ongeveer 100 meter van dit spoor. Ik durf er niet te rijden. Bang voor die rot treinen.
Het stomme is.. het paard kijkt niet op of om van de treinen. Dit WEET ik. Zie het elke keer aan de longe, hij kijkt niet eens op. Ook heb ik hem onder andere ruiters gezien, hij doet echt NIKS.
Maar ik kan mijn angst niet loslaten. Als ik erop zit, is het met knikkende knieƫn.
Ik wil over deze angst heen, en gisteren heb ik de eerste stap gezet. 5 minuten in de buitenbak gereden.
Dit klinkt echt belachelijk als ik het zo lees, maar het was voor mijzelf toch een overwinning. Ik wil weer in de buitenbak kunnen rijden en deze onnodige angst overwinnen.

Ik ben ook benieuwd naar juliie verhalen, hoe hebben jullie zoiets aangepakt?


Inney

Berichten: 6168
Geregistreerd: 07-10-09

Re: [VOLG]Eindelijk die rot angst overwinnen??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-11-16 22:14

Niemand met bemoedigende succesverhalen haha?

Inney

Berichten: 6168
Geregistreerd: 07-10-09

Re: [VOLG]Eindelijk die rot angst overwinnen??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-11-16 23:15

Bedankt voor jullie reacties. Fijn om jullie verhalen te lezen, dat doet goed.

Rijden met oordoppen is een hele goede eigenlijk. Als ik in de buitenbak rijd let ik alleen maar op het geluid van een aankomende trein. Dat haal ik dag weg. Daar ga ik eens over nadenken.


Inney

Berichten: 6168
Geregistreerd: 07-10-09

Re: [VOLG]Eindelijk die rot angst overwinnen??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-11-16 23:32

Ik moet er een keer doorheen dat er een trein langs komt. Eigenlijk moet hij gewoon onverwacht komen haha, dan maak ik me ook niet druk en heb ik zo min mogelijk spanning. Maar helaas maken die pokke dingen erg veel lawaai :')
En zodra ik dat hoor spring ik er in een reflex af.
Maar je hebt inderdaad gelijk, het zal ook averechts kunnen werken. Ik moet er even goed over nadenken.

Inney

Berichten: 6168
Geregistreerd: 07-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-05-17 16:47

Ik heb al jullie tips mee genomen. In de winter hebben we een tijdje niet getraind in de buitenbak door de staat ervan. En toen is mijn motivatie ook een beetje weg gezakt.

Echter was ik het laatst zat en ben in de buitenbak gaan rijden net zolang tot er een trein aan kwam. En warempel. Hij deed natuurlijk niks. En dat was blijkbaar de bevestiging die ik nodig had want nu rijden we al een tijdje ontspannen rond in de buitenbak!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: amandananana, ardanwan, AVdB96, Dnies90, Esther_r20, Gigixponys, Hanjan, ImkeTarek, Lukasje, Mauritzio, stefanie33, vilheide en 186 bezoekers