Kom je eroverheen..(paard verkopen)

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

cobiie

Berichten: 7278
Geregistreerd: 26-02-03
Woonplaats: het mooie dorp Nieuwerkerk ad ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-16 08:59

Wees realistisch is het belangrijkste wat ik je mee kan geven!

De koper die zo verliefd wordt op je paardje dat die hem uiteindelijk koopt zal er vast veel liefde en aandacht aan besteden.

De zekerheid dat die hem nooit meer verkoopt kan die persoon niet geven (omstandigheden kunnen altijd wijzigen), je kan vragen dat bij eventuele verkoop in de toekomst of ze jou dan willen bellen. Misschien kan je hem tegen die tijd wel weer alles bieden dat die nodig heeft.

Nodig ook enkel mensen uit die passen bij je paard, zoeken ze een paard om Z mee te springen laat ze dan niet komen.

Als laatste verkocht is verkocht, je hebt na de verkoop geen zeggenschap meer over je paard. Dus als je dan bijv op Facebook ziet dat hij in jouw ogen te hard dressuurmatig moet werken of te weinig uren per dag in de wei komt, kan je daar niets aan veranderen.

[o]


cobiie

Berichten: 7278
Geregistreerd: 26-02-03
Woonplaats: het mooie dorp Nieuwerkerk ad ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-16 11:23

Zoals ik de adv lees, wil je het paard idd niet kwijt. Hierdoor ga ik er als potentiƫle koper geen tijd in steken om een afspraak bij je te maken.
1. Mogelijk besluit je nadat ik een paar keer hebt proefgereden dat je toch niet wilt verkopen.
2. Mogelijk ben je zo'n "claimende" oud eigenaar, dat je de nieuwe eigenaar niet gunt werkelijk eigenaar van het paard te zijn als je snapt wat ik bedoel. Dat je je constant blijft bemoeien met de nieuwe eigenaar ipv vrede met de verkoop te hebben.

Adv is in mijn ogen ook veel en veel te lang. Als het paard in de adv al zo'n lap tekst nodig heeft om te beschrijven, wat is de uiteindelijke lengte van zijn "handleiding" wel niet. :7
Laatst bijgewerkt door cobiie op 03-11-16 11:24, in het totaal 1 keer bewerkt

[o]

cobiie

Berichten: 7278
Geregistreerd: 26-02-03
Woonplaats: het mooie dorp Nieuwerkerk ad ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-16 11:26

amyyy55 schreef:
cobiie schreef:
Zoals ik de adv lees, wil je het paard idd niet kwijt. Hierdoor ga ik er als potentiƫle koper geen tijd in steken om een afspraak bij je te maken.
1. Mogelijk besluit je nadat ik een paar keer hebt proefgereden dat je toch niet wilt verkopen.
2. Mogelijk ben je zo'n "claimende" oud eigenaar, dat je de nieuwe eigenaar niet gunt werkelijk eigenaar van het paard te zijn als je snapt wat ik bedoel.

Adv is in mijn ogen ook veel en veel te lang. Als het paard in de adv al zo'n lap tekst nodig heeft om te beschrijven, wat is de uiteindelijke lengte van zijn "handleiding" wel niet. :7


Heeft elk paard niet een handleiding ? :+

Maar niet iedere eigenaar heeft in een verkoopadv al 3 A4'tjes nodig om een basis idee van het paard zijn karakter/omgang uit te leggen. ;)

[o]


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Claudia1993_, CynThier, djinnie, Miiej, Miran, Vagabondo en 42 bezoekers