Kijken we nog écht naar een paard?

Moderators: Murosch, A_nouk

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Kesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 15:27

Een paar maanden terug had je inderdaad die Fries in Amerika die ze even hadden uitgeroepen tot mooiste paard ter wereld. Beest had heel veel en mooi behang, maar verder dan dat was het verre van de mooiste Fries (laat staan paard) die ik ooit had gezien. Inderdaad een weke rug, en verder weinig speciaals. Maar op Bokt waren er best veel mensen met diezelfde mening.

Het inmengen van nieuwe kleuren in bepaalde rassen vind ik op zich wel leuk en kan je fokdoel zijn. Maar dan wel binnen de kaders van 'goed' fokken natuurlijk. Zo zie je tegenwoordig steeds meer paarden met veel Arabisch bloed, maar die een andere kleur hebben dan zwart, bruin of vos. Afgezien van de kleur zie ik niet dat dat geen 100% volbloed is, maar ik heb dan ook geen verstand van exterieur, fouten als beenstand etc. daargelaten.
Maar expres doorfokken op gebreken (zoals bijv. dwerggroei) om sneller bij je doel te komen vind ik niet kunnen.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie