Diervriendelijk vlees...

Moderators: zonnebloem18, RianneH, Neonlight, Nadia, Lous, LindyH, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Mizora

Woonplaats: Doordeweeks: Wageningen, in het weekend: Hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 22:17

Ik heb het met wat onverkoopbare (cavia)beertjes en hanen wel gedaan. Zelf een slachtpin gekocht (voor de cavia's) en een goed slachtmes. Het wordt inderdaad in je omgeving als erg raar gezien, maar na uitleg begrijpt een deel het wel (en het andere deel begint over kinderen opeten).

Een eigen paard laten slachten en vlees zelf houden kan wel, maar des te ouder het dier, des te minder lekker het vlees over het algemeen. Daarom is melkvee dat weggaat over het algemeen ook worstkoe. Stukken rundvlees in de winkel is over het algemeen van vleesvee van 2 eventueel 3 jaar oud en dat terwijl een koe best 15 jaar kan worden (20 jaar is ook bij hobbyvee een zeldzaamheid).

Het nadeel van je paard willen laten slachten is dat je dan geen aantekening in het paspoort kan laten zetten en soms lastiger over medicatie gedaan kan worden. Bij onze dierenarts kon ik na de niet-slachten aantekening soms gewoon wat aan de balie afhalen omdat ze wisten dat ik wel wist wat ik vroeg, maar zonder aantekening deden ze dat niet in verband met verplicht inschrijven.

Ik ben op het moment eigenlijk niet bereikbaar via pb vanwege dat ik het extreem druk heb, helaas.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie