Diervriendelijk vlees...

Moderators: zonnebloem18, RianneH, Neonlight, Nadia, Lous, LindyH, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

verootjoo

Re: Diervriendelijk vlees...

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 22:01

Volgens mij is zo'n oud paard niet te nassen :=

Kerstmuts

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 22:05

Een kip van 14 jaar moet je drie dagen stoven denk ik :+

Kerstmuts

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 09:31

Maanoogje schreef:
Er wordt zat vlees geïmporteerd omdat dit goedkoop is, en hier wordt wel zooi in gepropt. Dat wordt gewoon gebruikt in een snackbar en in de supermarkt, dus het punt maken van "mag niet in nl" heeft weinig tot geen nut. Er wordt door de overheid een hoop onzin veroorzaakt, en hun controles zijn zeker niet heilig. Zie de opiumwet, en dan maakt het niet eens uit of je pro of anti drugs bent.

In supermarkten staat er altijd bij waar het vlees vandaan komt.

Maar ik snap überhaupt niet dat er nog mensen zijn die vlees in de supermarkt kopen en niet gewoon bij de slager of boer zelf. Help je je Nederlandse medemens/boer ook gewoon het hoofd boven water te houden én weet je dat je 'diervriendelijk' vlees hebt. In ieder geval weet je tot op de boerderij nauwkeurig welk vlees je eet.

Yunomi schreef:
verootjoo schreef:
Volgens mij is zo'n oud paard niet te nassen :=

Bij paarden geldt juist, hoe ouder het paard hoe beter het vlees.

Oh echt? nooit geweten...In dat geval gelijk doen :j ik zag TS al dagen met pannen op het vuur staan om het vlees eetbaar te krijgen :+

Kerstmuts

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 10:30

Jasmijn1989 schreef:
verootjoo schreef:
Maar ik snap überhaupt niet dat er nog mensen zijn die vlees in de supermarkt kopen en niet gewoon bij de slager of boer zelf. Help je je Nederlandse medemens/boer ook gewoon het hoofd boven water te houden én weet je dat je 'diervriendelijk' vlees hebt. In ieder geval weet je tot op de boerderij nauwkeurig welk vlees je eet.

Hoe weet jij dat je bij de slager 'diervriendelijk' vlees hebt?

Omdat de slager je precies kan vertellen van welke boerderij dat afkomt. Komt bij onze slager gewoon bij boerderijen uit de buurt dus van boeren die ik ken

Maar volgens mij de meeste slagers hebben gewoon Nederlands vlees

Kerstmuts

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 12:05

Jasmijn1989 schreef:
verootjoo schreef:
Omdat de slager je precies kan vertellen van welke boerderij dat afkomt. Komt bij onze slager gewoon bij boerderijen uit de buurt dus van boeren die ik ken

Maar volgens mij de meeste slagers hebben gewoon Nederlands vlees

Maar dat zijn toch gewoon boerderijen die aan dezelfde eisen moeten voldoen als alle anderen. Dat je een boer kent maakt het vlees niet diervriendelijker.

Het zal inderdaad vooral nederlands vlees zijn. Het is als het goed is wel kwaliteitsvlees, maar niet perse diervriendelijker. Daarvoor zal je toch naar groeneweg ed. moeten.

Ik vind dat die dieren een goed leven hebben, dus zo diervriendelijk mogelijk :j

Maar het is geen discussie daarover dus offtopic

Kerstmuts

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie